Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)

Sylabus przedmiotu Inteligentne instalacje elektryczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Inteligentne instalacje elektryczne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Maszyn i Napędów Elektrycznych
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Zarębski <Tomasz.Zarebski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bogdan Broel-Plater <Bogdan.Broel-Plater@zut.edu.pl>, Tomasz Zarębski <Tomasz.Zarebski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 18 2,00,38zaliczenie
wykładyW5 12 2,00,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstawowych operacji logicznych
W-2Znajomość podstaw elektrotechniki w zakresie pozwalającym na zrozumienie działania obwodów elektrycznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student potrafi napisać, uruchomić i przetestować prosty program dla sterownika PLC
C-2Student potrafi zaprojektować inteligentną instalację elektryczną

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do laboratorium. Szkolenie BHP1
T-L-2Sterowanie oświetleniem w systemie LCN2
T-L-3Sterowanie napędami rolet i bram w systemie LCN2
T-L-4Sterowanie oświetleniem w systemie KNX2
T-L-5Sterowanie napędem rolet w systemie KNX1
T-L-6System KNX w małym mieszkaniu2
T-L-7System ABB Free@Home2
T-L-8Sterowanie oświetleniem w systemie Ampio Smart Home2
T-L-9Integracja SSWiN z systemem KNX2
T-L-10Wizualizacja SAB z wykorzystaniem kontrolera logicznego1
T-L-11Końcowe zaliczanie zajęć laboratoryjnych1
18
wykłady
T-W-1Inteligentne instalacje elektryczne - geneza1
T-W-2Programowalne urządzenia automatyki w inteligentnych instalacjach elektrycznych2
T-W-3Systemy automatyki stosowane w nowoczesnych budynkach.2
T-W-4Wybrane firmowe systemy automatyki2
T-W-5System Europejskiej Magistrali Instalacyjnej EIB/KNX2
T-W-6Sieć Local Control Network (LCN).2
T-W-7Technologia LonWorks. Zaliczenie wykładów.1
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2Przygotowanie sie do zajęć14
A-L-3Pisanie sprawozdań z poszczególnych ćwiczeń10
A-L-4Przygotowanie się do końcowego zaliczenia zajęć laboratoryjnych8
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach12
A-W-2Uzupełnianie wiedzy z literatury26
A-W-3Przygotowanie do zaliczania zajęć12
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie cyklu ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie ocen cząstkowych z zaliczania bloków ćwiczeń oraz oceny pracy studenta podczas realizacji ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie pracy pisemnej i rozmowy ze studentem

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C21.1_W01
Student zna zasadę działania sterowników progarmowalnych i podstawowe języki ich programowania
EL_1A_W10, EL_1A_W12C-1, C-2T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-L-8M-1, M-2S-2
EL_1A_O02-01_W01
Student zna zasadę działania systemów automatyki budynkowej
EL_1A_W08, EL_1A_W10C-1, C-2T-W-1, T-W-7, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-L-2, T-L-7, T-L-10, T-L-5, T-L-6, T-L-9, T-L-3, T-L-4M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C21.1_U01
Student potrafi napisać prosty program dla sterownika PLC realizującego ściśle określone funkcje oraz uruchomić ten program, przeanalizować jego działanie i usunąć ewentualne błędy formalne.
EL_1A_U17, EL_1A_U19C-1, C-2T-L-5, T-L-9, T-L-2, T-L-1, T-L-10, T-L-11, T-L-8, T-L-7, T-L-6, T-L-4, T-L-3M-3S-2, S-1
EL_1A_O02-01_U01
Student Jest w stanie skonfigurować prostą inteligentną instalację elektryczną oraz ją uruchomić.
EL_1A_U17, EL_1A_U19C-1, C-2T-W-4, T-L-5, T-L-9, T-L-2, T-L-1, T-L-10, T-L-11, T-L-8, T-L-7, T-L-6, T-L-4, T-L-3M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_O02-01_K01
Student potrafi określić skutki wybranych błędów działania obsługi lub awarii urządzeń inteligentnej instalacji elektrycznej
EL_1A_K02C-1, C-2T-W-1, T-W-4, T-W-3M-1, M-3, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C21.1_W01
Student zna zasadę działania sterowników progarmowalnych i podstawowe języki ich programowania
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
EL_1A_O02-01_W01
Student zna zasadę działania systemów automatyki budynkowej
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C21.1_U01
Student potrafi napisać prosty program dla sterownika PLC realizującego ściśle określone funkcje oraz uruchomić ten program, przeanalizować jego działanie i usunąć ewentualne błędy formalne.
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
EL_1A_O02-01_U01
Student Jest w stanie skonfigurować prostą inteligentną instalację elektryczną oraz ją uruchomić.
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_O02-01_K01
Student potrafi określić skutki wybranych błędów działania obsługi lub awarii urządzeń inteligentnej instalacji elektrycznej
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia

Literatura podstawowa

  1. Broel-Plater B.:, Układy wykorzystujące sterowniki PLC. projektowanie algorytmów sterowania, PWN, Warszawa, 2008
  2. Broel-Plater B., Sterowniki programowalne - właściwości i zasady stosowania, Wydawnictwo Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2003
  3. Mikulik J., Europejska Magistrala Instalacyjna. Rozproszony system sterowania, COSIW, Warszawa, 2008
  4. Lon Nutzer Organisation e.V., LonWorks Installation Handbook, VDE Verlag GMBH, Berlin, 2005
  5. Markiewicz H., Instalacje elektryczne, WNT, Warszawa

Literatura dodatkowa

  1. Kasprzyk J., Programowanie sterowników przemysłowych, WNT, Warszawa, 2006
  2. producenci sterowników programowalnych, dokumentacja sterowników wykorzystywanych podczas zajęć, strony internetowe producentów sterowników, 2012
  3. KNX, LCN, LonWorks, strony firmowe producentów systemów i elementów systemów automatyki budynkowej, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do laboratorium. Szkolenie BHP1
T-L-2Sterowanie oświetleniem w systemie LCN2
T-L-3Sterowanie napędami rolet i bram w systemie LCN2
T-L-4Sterowanie oświetleniem w systemie KNX2
T-L-5Sterowanie napędem rolet w systemie KNX1
T-L-6System KNX w małym mieszkaniu2
T-L-7System ABB Free@Home2
T-L-8Sterowanie oświetleniem w systemie Ampio Smart Home2
T-L-9Integracja SSWiN z systemem KNX2
T-L-10Wizualizacja SAB z wykorzystaniem kontrolera logicznego1
T-L-11Końcowe zaliczanie zajęć laboratoryjnych1
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Inteligentne instalacje elektryczne - geneza1
T-W-2Programowalne urządzenia automatyki w inteligentnych instalacjach elektrycznych2
T-W-3Systemy automatyki stosowane w nowoczesnych budynkach.2
T-W-4Wybrane firmowe systemy automatyki2
T-W-5System Europejskiej Magistrali Instalacyjnej EIB/KNX2
T-W-6Sieć Local Control Network (LCN).2
T-W-7Technologia LonWorks. Zaliczenie wykładów.1
12

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2Przygotowanie sie do zajęć14
A-L-3Pisanie sprawozdań z poszczególnych ćwiczeń10
A-L-4Przygotowanie się do końcowego zaliczenia zajęć laboratoryjnych8
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach12
A-W-2Uzupełnianie wiedzy z literatury26
A-W-3Przygotowanie do zaliczania zajęć12
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C21.1_W01Student zna zasadę działania sterowników progarmowalnych i podstawowe języki ich programowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W10Ma wiedzę niezbędną do zrozumienia działania podstawowych układów automatyki
EL_1A_W12Ma podstawową wiedzę w zakresie sterowników programowalnych oraz języków i metod ich programowania, zna procedury doboru i konfigurowania typowych urządzeń, w tym zakresie oraz ich zastosowania w nowoczesnych układach elektrycznych
Cel przedmiotuC-1Student potrafi napisać, uruchomić i przetestować prosty program dla sterownika PLC
C-2Student potrafi zaprojektować inteligentną instalację elektryczną
Treści programoweT-W-3Systemy automatyki stosowane w nowoczesnych budynkach.
T-W-4Wybrane firmowe systemy automatyki
T-W-2Programowalne urządzenia automatyki w inteligentnych instalacjach elektrycznych
T-L-8Sterowanie oświetleniem w systemie Ampio Smart Home
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie pracy pisemnej i rozmowy ze studentem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_O02-01_W01Student zna zasadę działania systemów automatyki budynkowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W08Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie urządzeń i aparatów elektrycznych, ich charakterystyk, zasad działania, parametrów, doboru i zastosowań aplikacyjnych
EL_1A_W10Ma wiedzę niezbędną do zrozumienia działania podstawowych układów automatyki
Cel przedmiotuC-1Student potrafi napisać, uruchomić i przetestować prosty program dla sterownika PLC
C-2Student potrafi zaprojektować inteligentną instalację elektryczną
Treści programoweT-W-1Inteligentne instalacje elektryczne - geneza
T-W-7Technologia LonWorks. Zaliczenie wykładów.
T-W-4Wybrane firmowe systemy automatyki
T-W-5System Europejskiej Magistrali Instalacyjnej EIB/KNX
T-W-6Sieć Local Control Network (LCN).
T-L-2Sterowanie oświetleniem w systemie LCN
T-L-7System ABB Free@Home
T-L-10Wizualizacja SAB z wykorzystaniem kontrolera logicznego
T-L-5Sterowanie napędem rolet w systemie KNX
T-L-6System KNX w małym mieszkaniu
T-L-9Integracja SSWiN z systemem KNX
T-L-3Sterowanie napędami rolet i bram w systemie LCN
T-L-4Sterowanie oświetleniem w systemie KNX
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie pracy pisemnej i rozmowy ze studentem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C21.1_U01Student potrafi napisać prosty program dla sterownika PLC realizującego ściśle określone funkcje oraz uruchomić ten program, przeanalizować jego działanie i usunąć ewentualne błędy formalne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U17Potrafi połączyć, zbudować, uruchomić oraz przetestować zaprojektowany układ, przekształtnik lub prostą instalację elektryczną, w tym instalację inteligentną
EL_1A_U19Potrafi zaprojektować prosty układ automatyki
Cel przedmiotuC-1Student potrafi napisać, uruchomić i przetestować prosty program dla sterownika PLC
C-2Student potrafi zaprojektować inteligentną instalację elektryczną
Treści programoweT-L-5Sterowanie napędem rolet w systemie KNX
T-L-9Integracja SSWiN z systemem KNX
T-L-2Sterowanie oświetleniem w systemie LCN
T-L-1Wprowadzenie do laboratorium. Szkolenie BHP
T-L-10Wizualizacja SAB z wykorzystaniem kontrolera logicznego
T-L-11Końcowe zaliczanie zajęć laboratoryjnych
T-L-8Sterowanie oświetleniem w systemie Ampio Smart Home
T-L-7System ABB Free@Home
T-L-6System KNX w małym mieszkaniu
T-L-4Sterowanie oświetleniem w systemie KNX
T-L-3Sterowanie napędami rolet i bram w systemie LCN
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie pracy pisemnej i rozmowy ze studentem
S-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie cyklu ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie ocen cząstkowych z zaliczania bloków ćwiczeń oraz oceny pracy studenta podczas realizacji ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_O02-01_U01Student Jest w stanie skonfigurować prostą inteligentną instalację elektryczną oraz ją uruchomić.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U17Potrafi połączyć, zbudować, uruchomić oraz przetestować zaprojektowany układ, przekształtnik lub prostą instalację elektryczną, w tym instalację inteligentną
EL_1A_U19Potrafi zaprojektować prosty układ automatyki
Cel przedmiotuC-1Student potrafi napisać, uruchomić i przetestować prosty program dla sterownika PLC
C-2Student potrafi zaprojektować inteligentną instalację elektryczną
Treści programoweT-W-4Wybrane firmowe systemy automatyki
T-L-5Sterowanie napędem rolet w systemie KNX
T-L-9Integracja SSWiN z systemem KNX
T-L-2Sterowanie oświetleniem w systemie LCN
T-L-1Wprowadzenie do laboratorium. Szkolenie BHP
T-L-10Wizualizacja SAB z wykorzystaniem kontrolera logicznego
T-L-11Końcowe zaliczanie zajęć laboratoryjnych
T-L-8Sterowanie oświetleniem w systemie Ampio Smart Home
T-L-7System ABB Free@Home
T-L-6System KNX w małym mieszkaniu
T-L-4Sterowanie oświetleniem w systemie KNX
T-L-3Sterowanie napędami rolet i bram w systemie LCN
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie pracy pisemnej i rozmowy ze studentem
S-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie cyklu ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie ocen cząstkowych z zaliczania bloków ćwiczeń oraz oceny pracy studenta podczas realizacji ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_O02-01_K01Student potrafi określić skutki wybranych błędów działania obsługi lub awarii urządzeń inteligentnej instalacji elektrycznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_K02Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera - elektryka, w tym jej wpływu na środowisko i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Student potrafi napisać, uruchomić i przetestować prosty program dla sterownika PLC
C-2Student potrafi zaprojektować inteligentną instalację elektryczną
Treści programoweT-W-1Inteligentne instalacje elektryczne - geneza
T-W-4Wybrane firmowe systemy automatyki
T-W-3Systemy automatyki stosowane w nowoczesnych budynkach.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie pracy pisemnej i rozmowy ze studentem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia