Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)

Sylabus przedmiotu Informatyka i programowanie obiektowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Informatyka i programowanie obiektowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki Stosowanej
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Brykalski <Andrzej.Brykalski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Baniukiewicz <Piotr.Baniukiewicz@zut.edu.pl>, Maciej Burak <Maciej.Burak@zut.edu.pl>, Wojciech Chlewicki <Wojciech.Chlewicki@zut.edu.pl>, Katarzyna Cichoń <Katarzyna.Cichon@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 20 2,00,38zaliczenie
wykładyW3 25 2,00,62egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony moduł Podstawy Informatyki.
W-2Ukończony moduł Matematyka.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami programowania obiektowego.
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu technik programowania obiektowego w języku C#.
C-3Ukształtowanie umiejętności praktycznych z zakresu procesu wytwarzania oprogramowania (tworzenie, kompilacja, debugowanie).

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do pracy w środowisku Visual Studio. Tworzenie i kompilowanie prostych aplikacji w konsoli oraz aplikacji z graficznym interfejsem użytkownika.4
T-L-2Deklarowanie i inicjacja zmiennych, instrukcje warunkowe i pętle (iterownie zmiennych).3
T-L-3Obsługa sytuacji wyjątkowych.2
T-L-4Tablice. Operacje na tablicach.3
T-L-5Deklarownie i wywoływanie metod. Przeciążanie metod.3
T-L-6Tworzenie własnych klas i ich obiektów. Dziedziczenie klas. Polimorfizm.3
T-L-7Zaliczenie końcowe.2
20
wykłady
T-W-1Rozwój języków programowania, geneza programowania obiektowego. Trzy filary programowania obiektowo zorientowanego. Wprowadzenie do środowiska programistycznego.2
T-W-2Typy, zmienne, struktura programu, operatory, instrukcje w języku C#.3
T-W-3Wskaźniki, dynamiczna alokacja pamięci. Obsługa sytuacji wyjątkowych, rodzaje wyjatków, korzyści wykorzystania.2
T-W-4Tablice, używanie tablic, instrukcja foreach.3
T-W-5Metody, parametry metod, przeciążanie metod. Wywołanie poprzez wartość lub referencję.3
T-W-6Sprawdzian wiadomości z wykładu. Klasy i obiekty, definiowanie klasy, relacje między klasami, tworzenie obiektu danej klasy.3
T-W-7Tworzenie modeli w programowaniu zorientowanym obiektowo.2
T-W-8Dziedziczenie i polimorfizm. Klasy abstrakcyjne, klasy zamknięte.2
T-W-9Hermetyczność (kontrola dostępu) w programowaniu obiektowym. Przeciążania w C#.3
T-W-10Sprawdzian wiadomości z wykładu. Interfejsy programistyczne- definiowanie interfejsu, rzutowanie na interfejs.2
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Przygotowanie do zajęć.10
A-L-3Samodzielne wykonywanie programów w domu.10
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia.10
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach25
A-W-2Przygotowanie do zajęć (utrwalanie i powtarzanie materiału)11
A-W-3Praca własna z literaturą6
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia6
A-W-5Egzamin2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład multimedialny z przykładami.
M-2Praca w laboratorium komputerowym.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzian z wykładów.
S-2Ocena formująca: Zaliczenie laboratorium.
S-3Ocena podsumowująca: Sprawdzian końcowy z wykładów.
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe laboratorium.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_B05_W01
Student zna podstawowe mechanizmy związane z obiektowo zorientowanym językiem C#.
EL_1A_W13C-1T-W-7, T-W-8, T-W-5, T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-9, T-W-10, T-W-6, T-W-2M-1S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_B05_U01
Student nabył umiejętność analizy kodu oraz potrafi dokonać implementacji prostego problemu programistycznego w obiektowo zorientowanym języku C#.
EL_1A_U01, EL_1A_U08C-2, C-3T-L-1, T-L-5, T-L-4, T-L-7, T-L-3, T-L-2M-2S-4, S-2
EL_1A_B07x_U02
Student potrafi implementować i integrować komponenty oprogramowania zorientowanego obiektowo.
EL_1A_U08C-2, C-3T-L-1, T-L-5, T-L-3, T-L-6M-2S-4, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_B05_W01
Student zna podstawowe mechanizmy związane z obiektowo zorientowanym językiem C#.
2,0
3,0Student zna podstawowe mechanizmy związane z obiektowo zorientowanym językiem C#.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_B05_U01
Student nabył umiejętność analizy kodu oraz potrafi dokonać implementacji prostego problemu programistycznego w obiektowo zorientowanym języku C#.
2,02,0 -Student nie nabył umiejętności analizy i wytwarzania kodu oraz nie potrafi dokonać implementacji prostego problemu programistycznego w języku C. Student nie uzyskał z każdej formy oceny min. 3,00.
3,0Student nabył umiejętność analizy i wytwarzania kodu oraz potrafi dokonać implementacji prostego problemu programistycznego w języku C. Pozytywnie zaliczone trzy kolokwia cząstkowe przewidziane w planie przedmiotu. Obliczana ocena końcowa jest średnią arytmetyczna trzech uzyskanych ocen ( przy czym każda powinna być pozytywna). Końcowa uzyskana ocena zaliczająca jest zaokrąglana wg. regulaminu studiów wyższych w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie.
3,53.5 - Student uzyskał średnią ocen min. 3,25 i z każdej formy oceny min. 3,00.
4,0.Student nabył umiejętność analizy i wytwarzania kodu oraz potrafi dokonać implementacji problemu programistycznego w języku C. Student potrafi samodzielnie rozwiązać większość zadań, problem programistyczny i uruchomić poprawnie wykonany kod źródłowy z użyciem środowiska programistycznego. Pozytywnie zaliczone trzy kolokwia cząstkowe przewidziane w planie przedmiotu. Obliczana ocena końcowa jest średnią arytmetyczna trzech uzyskanych ocen ( przy czym każda powinna być pozytywna). Końcowa uzyskana ocena zaliczająca jest zaokrąglana wg. regulaminu studiów wyższych w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie.
4,54.5 - Student uzyskał średnią ocen min. 4,25 i z każdej formy oceny min. 3,00.
5,0Student nabył umiejętność analizy i wytwarzania kodu oraz potrafi dokonać implementacji problemu programistycznego w języku C. Student potrafi samodzielnie rozwiązać wszystkie zadania, problem programistyczny i uruchomić poprawnie wykonany kod źródłowy z użyciem środowiska programistycznego. Pozytywnie zaliczone trzy kolokwia cząstkowe przewidziane w planie przedmiotu. Obliczana ocena końcowa jest średnią arytmetyczna trzech uzyskanych ocen ( przy czym każda powinna być pozytywna). Końcowa uzyskana ocena zaliczająca jest zaokrąglana wg. regulaminu studiów wyższych w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie.
EL_1A_B07x_U02
Student potrafi implementować i integrować komponenty oprogramowania zorientowanego obiektowo.
2,02,0 -Student nie nabył umiejętności analizy i wytwarzania kodu oraz nie potrafi dokonać implementacji prostego problemu programistycznego w języku C. Student nie uzyskał z każdej formy oceny min. 3,00.
3,0Student nabył umiejętność analizy i wytwarzania kodu oraz potrafi dokonać implementacji prostego problemu programistycznego w języku C. Pozytywnie zaliczone trzy kolokwia cząstkowe przewidziane w planie przedmiotu. Obliczana ocena końcowa jest średnią arytmetyczna trzech uzyskanych ocen ( przy czym każda powinna być pozytywna). Końcowa uzyskana ocena zaliczająca jest zaokrąglana wg. regulaminu studiów wyższych w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie.
3,53.5 - Student uzyskał średnią ocen min. 3,25 i z każdej formy oceny min. 3,00.
4,0Student nabył umiejętność analizy i wytwarzania kodu oraz potrafi dokonać implementacji problemu programistycznego w języku C. Student potrafi samodzielnie rozwiązać większość zadań, problem programistyczny i uruchomić poprawnie wykonany kod źródłowy z użyciem środowiska programistycznego. Pozytywnie zaliczone trzy kolokwia cząstkowe przewidziane w planie przedmiotu. Obliczana ocena końcowa jest średnią arytmetyczna trzech uzyskanych ocen ( przy czym każda powinna być pozytywna). Końcowa uzyskana ocena zaliczająca jest zaokrąglana wg. regulaminu studiów wyższych w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie.
4,54.5 - Student uzyskał średnią ocen min. 4,25 i z każdej formy oceny min. 3,00.
5,0Student nabył umiejętność analizy i wytwarzania kodu oraz potrafi dokonać implementacji problemu programistycznego w języku C. Student potrafi samodzielnie rozwiązać wszystkie zadania, problem programistyczny i uruchomić poprawnie wykonany kod źródłowy z użyciem środowiska programistycznego. Pozytywnie zaliczone trzy kolokwia cząstkowe przewidziane w planie przedmiotu. Obliczana ocena końcowa jest średnią arytmetyczna trzech uzyskanych ocen ( przy czym każda powinna być pozytywna). Końcowa uzyskana ocena zaliczająca jest zaokrąglana wg. regulaminu studiów wyższych w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie.

Literatura podstawowa

  1. J.Matalewski, Visual Studio 2013. Podręcznik programowania w C# z zadaniami, Helion, 2013
  2. M.J.Kubiak, C#w zadania z programowania z przykładowymi rozwiazaniami, Helion, 2012
  3. D.Farbaniec, Microsoft Visual Studio 2012. Programowanie w C#, Helion, 2013

Literatura dodatkowa

  1. M. Lis, C#. Ćwiczenia, Helion, Warszawa, 2005
  2. P. Wróblewski, Algorytmy struktury danych i techniki programowania, Helion, Warszawa, 2001

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do pracy w środowisku Visual Studio. Tworzenie i kompilowanie prostych aplikacji w konsoli oraz aplikacji z graficznym interfejsem użytkownika.4
T-L-2Deklarowanie i inicjacja zmiennych, instrukcje warunkowe i pętle (iterownie zmiennych).3
T-L-3Obsługa sytuacji wyjątkowych.2
T-L-4Tablice. Operacje na tablicach.3
T-L-5Deklarownie i wywoływanie metod. Przeciążanie metod.3
T-L-6Tworzenie własnych klas i ich obiektów. Dziedziczenie klas. Polimorfizm.3
T-L-7Zaliczenie końcowe.2
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rozwój języków programowania, geneza programowania obiektowego. Trzy filary programowania obiektowo zorientowanego. Wprowadzenie do środowiska programistycznego.2
T-W-2Typy, zmienne, struktura programu, operatory, instrukcje w języku C#.3
T-W-3Wskaźniki, dynamiczna alokacja pamięci. Obsługa sytuacji wyjątkowych, rodzaje wyjatków, korzyści wykorzystania.2
T-W-4Tablice, używanie tablic, instrukcja foreach.3
T-W-5Metody, parametry metod, przeciążanie metod. Wywołanie poprzez wartość lub referencję.3
T-W-6Sprawdzian wiadomości z wykładu. Klasy i obiekty, definiowanie klasy, relacje między klasami, tworzenie obiektu danej klasy.3
T-W-7Tworzenie modeli w programowaniu zorientowanym obiektowo.2
T-W-8Dziedziczenie i polimorfizm. Klasy abstrakcyjne, klasy zamknięte.2
T-W-9Hermetyczność (kontrola dostępu) w programowaniu obiektowym. Przeciążania w C#.3
T-W-10Sprawdzian wiadomości z wykładu. Interfejsy programistyczne- definiowanie interfejsu, rzutowanie na interfejs.2
25

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Przygotowanie do zajęć.10
A-L-3Samodzielne wykonywanie programów w domu.10
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia.10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach25
A-W-2Przygotowanie do zajęć (utrwalanie i powtarzanie materiału)11
A-W-3Praca własna z literaturą6
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia6
A-W-5Egzamin2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_B05_W01Student zna podstawowe mechanizmy związane z obiektowo zorientowanym językiem C#.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W13Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie metodyki i technik programowania i symulacji
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami programowania obiektowego.
Treści programoweT-W-7Tworzenie modeli w programowaniu zorientowanym obiektowo.
T-W-8Dziedziczenie i polimorfizm. Klasy abstrakcyjne, klasy zamknięte.
T-W-5Metody, parametry metod, przeciążanie metod. Wywołanie poprzez wartość lub referencję.
T-W-3Wskaźniki, dynamiczna alokacja pamięci. Obsługa sytuacji wyjątkowych, rodzaje wyjatków, korzyści wykorzystania.
T-W-1Rozwój języków programowania, geneza programowania obiektowego. Trzy filary programowania obiektowo zorientowanego. Wprowadzenie do środowiska programistycznego.
T-W-4Tablice, używanie tablic, instrukcja foreach.
T-W-9Hermetyczność (kontrola dostępu) w programowaniu obiektowym. Przeciążania w C#.
T-W-10Sprawdzian wiadomości z wykładu. Interfejsy programistyczne- definiowanie interfejsu, rzutowanie na interfejs.
T-W-6Sprawdzian wiadomości z wykładu. Klasy i obiekty, definiowanie klasy, relacje między klasami, tworzenie obiektu danej klasy.
T-W-2Typy, zmienne, struktura programu, operatory, instrukcje w języku C#.
Metody nauczaniaM-1Wykład multimedialny z przykładami.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Sprawdzian końcowy z wykładów.
S-1Ocena formująca: Sprawdzian z wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe mechanizmy związane z obiektowo zorientowanym językiem C#.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_B05_U01Student nabył umiejętność analizy kodu oraz potrafi dokonać implementacji prostego problemu programistycznego w obiektowo zorientowanym języku C#.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
EL_1A_U08Potrafi posłużyć się właściwie dobranymi środowiskami programistycznymi, symulatorami oraz narzędziami komputerowo wspomaganego projektowania do symulacji, projektowania i weryfikacji elementów, urządzeń i maszyn elektrycznych, przekształtników oraz prostych instalacji elektrycznych
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu technik programowania obiektowego w języku C#.
C-3Ukształtowanie umiejętności praktycznych z zakresu procesu wytwarzania oprogramowania (tworzenie, kompilacja, debugowanie).
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do pracy w środowisku Visual Studio. Tworzenie i kompilowanie prostych aplikacji w konsoli oraz aplikacji z graficznym interfejsem użytkownika.
T-L-5Deklarownie i wywoływanie metod. Przeciążanie metod.
T-L-4Tablice. Operacje na tablicach.
T-L-7Zaliczenie końcowe.
T-L-3Obsługa sytuacji wyjątkowych.
T-L-2Deklarowanie i inicjacja zmiennych, instrukcje warunkowe i pętle (iterownie zmiennych).
Metody nauczaniaM-2Praca w laboratorium komputerowym.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe laboratorium.
S-2Ocena formująca: Zaliczenie laboratorium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,02,0 -Student nie nabył umiejętności analizy i wytwarzania kodu oraz nie potrafi dokonać implementacji prostego problemu programistycznego w języku C. Student nie uzyskał z każdej formy oceny min. 3,00.
3,0Student nabył umiejętność analizy i wytwarzania kodu oraz potrafi dokonać implementacji prostego problemu programistycznego w języku C. Pozytywnie zaliczone trzy kolokwia cząstkowe przewidziane w planie przedmiotu. Obliczana ocena końcowa jest średnią arytmetyczna trzech uzyskanych ocen ( przy czym każda powinna być pozytywna). Końcowa uzyskana ocena zaliczająca jest zaokrąglana wg. regulaminu studiów wyższych w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie.
3,53.5 - Student uzyskał średnią ocen min. 3,25 i z każdej formy oceny min. 3,00.
4,0.Student nabył umiejętność analizy i wytwarzania kodu oraz potrafi dokonać implementacji problemu programistycznego w języku C. Student potrafi samodzielnie rozwiązać większość zadań, problem programistyczny i uruchomić poprawnie wykonany kod źródłowy z użyciem środowiska programistycznego. Pozytywnie zaliczone trzy kolokwia cząstkowe przewidziane w planie przedmiotu. Obliczana ocena końcowa jest średnią arytmetyczna trzech uzyskanych ocen ( przy czym każda powinna być pozytywna). Końcowa uzyskana ocena zaliczająca jest zaokrąglana wg. regulaminu studiów wyższych w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie.
4,54.5 - Student uzyskał średnią ocen min. 4,25 i z każdej formy oceny min. 3,00.
5,0Student nabył umiejętność analizy i wytwarzania kodu oraz potrafi dokonać implementacji problemu programistycznego w języku C. Student potrafi samodzielnie rozwiązać wszystkie zadania, problem programistyczny i uruchomić poprawnie wykonany kod źródłowy z użyciem środowiska programistycznego. Pozytywnie zaliczone trzy kolokwia cząstkowe przewidziane w planie przedmiotu. Obliczana ocena końcowa jest średnią arytmetyczna trzech uzyskanych ocen ( przy czym każda powinna być pozytywna). Końcowa uzyskana ocena zaliczająca jest zaokrąglana wg. regulaminu studiów wyższych w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_B07x_U02Student potrafi implementować i integrować komponenty oprogramowania zorientowanego obiektowo.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U08Potrafi posłużyć się właściwie dobranymi środowiskami programistycznymi, symulatorami oraz narzędziami komputerowo wspomaganego projektowania do symulacji, projektowania i weryfikacji elementów, urządzeń i maszyn elektrycznych, przekształtników oraz prostych instalacji elektrycznych
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu technik programowania obiektowego w języku C#.
C-3Ukształtowanie umiejętności praktycznych z zakresu procesu wytwarzania oprogramowania (tworzenie, kompilacja, debugowanie).
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do pracy w środowisku Visual Studio. Tworzenie i kompilowanie prostych aplikacji w konsoli oraz aplikacji z graficznym interfejsem użytkownika.
T-L-5Deklarownie i wywoływanie metod. Przeciążanie metod.
T-L-3Obsługa sytuacji wyjątkowych.
T-L-6Tworzenie własnych klas i ich obiektów. Dziedziczenie klas. Polimorfizm.
Metody nauczaniaM-2Praca w laboratorium komputerowym.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe laboratorium.
S-2Ocena formująca: Zaliczenie laboratorium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,02,0 -Student nie nabył umiejętności analizy i wytwarzania kodu oraz nie potrafi dokonać implementacji prostego problemu programistycznego w języku C. Student nie uzyskał z każdej formy oceny min. 3,00.
3,0Student nabył umiejętność analizy i wytwarzania kodu oraz potrafi dokonać implementacji prostego problemu programistycznego w języku C. Pozytywnie zaliczone trzy kolokwia cząstkowe przewidziane w planie przedmiotu. Obliczana ocena końcowa jest średnią arytmetyczna trzech uzyskanych ocen ( przy czym każda powinna być pozytywna). Końcowa uzyskana ocena zaliczająca jest zaokrąglana wg. regulaminu studiów wyższych w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie.
3,53.5 - Student uzyskał średnią ocen min. 3,25 i z każdej formy oceny min. 3,00.
4,0Student nabył umiejętność analizy i wytwarzania kodu oraz potrafi dokonać implementacji problemu programistycznego w języku C. Student potrafi samodzielnie rozwiązać większość zadań, problem programistyczny i uruchomić poprawnie wykonany kod źródłowy z użyciem środowiska programistycznego. Pozytywnie zaliczone trzy kolokwia cząstkowe przewidziane w planie przedmiotu. Obliczana ocena końcowa jest średnią arytmetyczna trzech uzyskanych ocen ( przy czym każda powinna być pozytywna). Końcowa uzyskana ocena zaliczająca jest zaokrąglana wg. regulaminu studiów wyższych w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie.
4,54.5 - Student uzyskał średnią ocen min. 4,25 i z każdej formy oceny min. 3,00.
5,0Student nabył umiejętność analizy i wytwarzania kodu oraz potrafi dokonać implementacji problemu programistycznego w języku C. Student potrafi samodzielnie rozwiązać wszystkie zadania, problem programistyczny i uruchomić poprawnie wykonany kod źródłowy z użyciem środowiska programistycznego. Pozytywnie zaliczone trzy kolokwia cząstkowe przewidziane w planie przedmiotu. Obliczana ocena końcowa jest średnią arytmetyczna trzech uzyskanych ocen ( przy czym każda powinna być pozytywna). Końcowa uzyskana ocena zaliczająca jest zaokrąglana wg. regulaminu studiów wyższych w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie.