Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)

Sylabus przedmiotu Techniki autoprezentacji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Techniki autoprezentacji
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Wysokich Napięć i Elektroenergetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Zenker <Marek.Zenker@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW8 9 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza ogólna typowa dla absolwentów szkoły ponadgimnazjalnej
W-2Elementy wiedzy z zakresu psychologii i filozofii typowej dla szkoły średniej
W-3Podstawowa znajomość informatyki i programów z grupy Office

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu technik autoprezentacji
C-3Prowadzenie prezentacji dotyczacej pracy inżynierskiej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Autoprezentacja, czyli manipulowanie wywieranym wrażeniem - definicja. Powody manipulacji wrazeniem.1
T-W-2Techniki autoprezentacji: opisywanie siebie, wyrażenie postaw, publiczne atrybucje, pamięciowe manipulacje, zachowania niewerbalne, kontakty społeczne, otoczenie1
T-W-3Nauczycielskie techniki autoprezentacji1
T-W-4Techniki autoprezentacji uwzględniające: staranne czytanie, wyraźną i poprawną wymowę, płynność, odpowiednie pauzy, akcent zdaniowy, podkreślanie głównych myśli, odpowiednią siłę głosu, modulację, zapał, gesty i mimikę, kontakt wzrokowy, opracowanie szkicu, logiczne uprządkowanie materiału, okazywanie słuchaczom zainteresowania i szacunku, takt, mówienie ze stanowczością, powtarzanie, figury stylistyczne1
T-W-5Korzystanie podczas wystąpień z mikrofonu, komputera, pomocy wizualnych, projektora i technik multimedialnych1
T-W-6Dobre maniery - savoir vivre1
T-W-7Test osobowości MBTI1
T-W-8Prezentacje przygotowane przez słuchaczy - analiza błędów, ocena, kwalifikacje, pomoc Zaliczenie wykładu2
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2Przygotowanie wystąpienia publicznego na temat pracy inzynierskiej (zaliczenie)12
A-W-3Autoanaliza błędów autorskiej prezentacji4
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Prezentacja studenta na temat pracy inżynierskiej
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_O16-02_W01
Student ma dostateczną wiedzę wiedzę z zakresu technik autoprezentacji. Zna zasadę obsługi komputera i projektora
EL_1A_W20C-1, C-2, C-3T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-8, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-7M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_O16-02_U01
Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji.
EL_1A_U04C-1, C-2, C-3T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-8, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-7M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_O16-02_K01
Ma wystarczającą świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczacych osiągnięć elektryki i innych apektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
EL_1A_K06C-1, C-2, C-3T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-8, T-W-2, T-W-4M-2, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_O16-02_W01
Student ma dostateczną wiedzę wiedzę z zakresu technik autoprezentacji. Zna zasadę obsługi komputera i projektora
2,0Student uzyskał pomiędzy 0 a 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 51 a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_O16-02_U01
Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji.
2,0Student uzyskał pomiędzy 0 a 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 51 a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_O16-02_K01
Ma wystarczającą świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczacych osiągnięć elektryki i innych apektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
2,0Student uzyskał pomiędzy 0 a 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 51 a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia

Literatura podstawowa

  1. Mark Leary, wywieranie wrazenia na innych - o sztuce autoprezentacji, GWP, Gdańsk, 1999
  2. Christopher Turk, Sztuka przemawiania, Astrum, 2003
  3. Tim Hindle, sztuka prezentacji, Wiedza i życie, 2000
  4. Tom Negrino, PowerPoint. Tworzenie prezentacji. Projekty, Helion, 2005
  5. A. Pease, Język ciała, gestów i zachowań, Kraków, 1992

Literatura dodatkowa

  1. A.J. Bierach, Komunikacja niewerbalna - sztuka czytania z twarzy, Astrum, Wrocław, 1997

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Autoprezentacja, czyli manipulowanie wywieranym wrażeniem - definicja. Powody manipulacji wrazeniem.1
T-W-2Techniki autoprezentacji: opisywanie siebie, wyrażenie postaw, publiczne atrybucje, pamięciowe manipulacje, zachowania niewerbalne, kontakty społeczne, otoczenie1
T-W-3Nauczycielskie techniki autoprezentacji1
T-W-4Techniki autoprezentacji uwzględniające: staranne czytanie, wyraźną i poprawną wymowę, płynność, odpowiednie pauzy, akcent zdaniowy, podkreślanie głównych myśli, odpowiednią siłę głosu, modulację, zapał, gesty i mimikę, kontakt wzrokowy, opracowanie szkicu, logiczne uprządkowanie materiału, okazywanie słuchaczom zainteresowania i szacunku, takt, mówienie ze stanowczością, powtarzanie, figury stylistyczne1
T-W-5Korzystanie podczas wystąpień z mikrofonu, komputera, pomocy wizualnych, projektora i technik multimedialnych1
T-W-6Dobre maniery - savoir vivre1
T-W-7Test osobowości MBTI1
T-W-8Prezentacje przygotowane przez słuchaczy - analiza błędów, ocena, kwalifikacje, pomoc Zaliczenie wykładu2
9

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2Przygotowanie wystąpienia publicznego na temat pracy inzynierskiej (zaliczenie)12
A-W-3Autoanaliza błędów autorskiej prezentacji4
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_O16-02_W01Student ma dostateczną wiedzę wiedzę z zakresu technik autoprezentacji. Zna zasadę obsługi komputera i projektora
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W20Ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy obowiązujące w przemyśle elektrotechnicznym
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu technik autoprezentacji
C-3Prowadzenie prezentacji dotyczacej pracy inżynierskiej
Treści programoweT-W-3Nauczycielskie techniki autoprezentacji
T-W-1Autoprezentacja, czyli manipulowanie wywieranym wrażeniem - definicja. Powody manipulacji wrazeniem.
T-W-5Korzystanie podczas wystąpień z mikrofonu, komputera, pomocy wizualnych, projektora i technik multimedialnych
T-W-8Prezentacje przygotowane przez słuchaczy - analiza błędów, ocena, kwalifikacje, pomoc Zaliczenie wykładu
T-W-2Techniki autoprezentacji: opisywanie siebie, wyrażenie postaw, publiczne atrybucje, pamięciowe manipulacje, zachowania niewerbalne, kontakty społeczne, otoczenie
T-W-4Techniki autoprezentacji uwzględniające: staranne czytanie, wyraźną i poprawną wymowę, płynność, odpowiednie pauzy, akcent zdaniowy, podkreślanie głównych myśli, odpowiednią siłę głosu, modulację, zapał, gesty i mimikę, kontakt wzrokowy, opracowanie szkicu, logiczne uprządkowanie materiału, okazywanie słuchaczom zainteresowania i szacunku, takt, mówienie ze stanowczością, powtarzanie, figury stylistyczne
T-W-6Dobre maniery - savoir vivre
T-W-7Test osobowości MBTI
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie
S-1Ocena formująca: Prezentacja studenta na temat pracy inżynierskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał pomiędzy 0 a 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 51 a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_O16-02_U01Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U04Potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu technik autoprezentacji
C-3Prowadzenie prezentacji dotyczacej pracy inżynierskiej
Treści programoweT-W-3Nauczycielskie techniki autoprezentacji
T-W-1Autoprezentacja, czyli manipulowanie wywieranym wrażeniem - definicja. Powody manipulacji wrazeniem.
T-W-5Korzystanie podczas wystąpień z mikrofonu, komputera, pomocy wizualnych, projektora i technik multimedialnych
T-W-8Prezentacje przygotowane przez słuchaczy - analiza błędów, ocena, kwalifikacje, pomoc Zaliczenie wykładu
T-W-2Techniki autoprezentacji: opisywanie siebie, wyrażenie postaw, publiczne atrybucje, pamięciowe manipulacje, zachowania niewerbalne, kontakty społeczne, otoczenie
T-W-4Techniki autoprezentacji uwzględniające: staranne czytanie, wyraźną i poprawną wymowę, płynność, odpowiednie pauzy, akcent zdaniowy, podkreślanie głównych myśli, odpowiednią siłę głosu, modulację, zapał, gesty i mimikę, kontakt wzrokowy, opracowanie szkicu, logiczne uprządkowanie materiału, okazywanie słuchaczom zainteresowania i szacunku, takt, mówienie ze stanowczością, powtarzanie, figury stylistyczne
T-W-6Dobre maniery - savoir vivre
T-W-7Test osobowości MBTI
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie
S-1Ocena formująca: Prezentacja studenta na temat pracy inżynierskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał pomiędzy 0 a 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 51 a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_O16-02_K01Ma wystarczającą świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczacych osiągnięć elektryki i innych apektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_K06Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu technik autoprezentacji
C-3Prowadzenie prezentacji dotyczacej pracy inżynierskiej
Treści programoweT-W-3Nauczycielskie techniki autoprezentacji
T-W-1Autoprezentacja, czyli manipulowanie wywieranym wrażeniem - definicja. Powody manipulacji wrazeniem.
T-W-5Korzystanie podczas wystąpień z mikrofonu, komputera, pomocy wizualnych, projektora i technik multimedialnych
T-W-8Prezentacje przygotowane przez słuchaczy - analiza błędów, ocena, kwalifikacje, pomoc Zaliczenie wykładu
T-W-2Techniki autoprezentacji: opisywanie siebie, wyrażenie postaw, publiczne atrybucje, pamięciowe manipulacje, zachowania niewerbalne, kontakty społeczne, otoczenie
T-W-4Techniki autoprezentacji uwzględniające: staranne czytanie, wyraźną i poprawną wymowę, płynność, odpowiednie pauzy, akcent zdaniowy, podkreślanie głównych myśli, odpowiednią siłę głosu, modulację, zapał, gesty i mimikę, kontakt wzrokowy, opracowanie szkicu, logiczne uprządkowanie materiału, okazywanie słuchaczom zainteresowania i szacunku, takt, mówienie ze stanowczością, powtarzanie, figury stylistyczne
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie
S-1Ocena formująca: Prezentacja studenta na temat pracy inżynierskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał pomiędzy 0 a 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 51 a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia