Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S2)
specjalność: Systemy sterowania procesami przemysłowymi
Sylabus przedmiotu Warsztaty "Edukacja dla Przemysłu 4.0":
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Automatyka i robotyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Warsztaty "Edukacja dla Przemysłu 4.0" | ||
Specjalność | Bezpieczeństwo funkcjonalne systemów przemysłowych | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Automatyki i Robotyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Pietrusewicz <Krzysztof.Pietrusewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | informatyka, podstawy automatyki, język angielski |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest poznanie przez studentów zaś w ramach warsztatów próby zastosowania nowoczesnych metod i narzędzi edukacyjnych, stosowanych współcześnie w edukacji inżynierów dla Przemysłu 4.0 |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
warsztaty | ||
T-WR-1 | Europejskie systemy edukacyjne dla Przemysłu 4.0 | 10 |
T-WR-2 | Szkolenia techniczne a edukacja techniczna | 10 |
T-WR-3 | Certyfikacja procesu edukacji we współpracy z Firmami | 10 |
T-WR-4 | Studium przypadku | 30 |
60 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
warsztaty | ||
A-WR-1 | uczestnictwo w zajęciach | 60 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda przypadków |
M-2 | Warsztaty |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie zaliczenia pisemnego |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AR_2A_D08-BFSP_W01 Student zna wybrane europejskie systemy edukacyjne z obszaru Przemysłu 4.0 oraz rozumie założenia i potrzebę realizacji szkoleń technicznych i certyfikacji procesu dydaktycznego we współpracy Uczelni z Firmami | AR_2A_W02, AR_2A_W05, AR_2A_W10 | — | — | C-1 | T-WR-1, T-WR-2, T-WR-3, T-WR-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AR_2A_D08-BFSP_U01 Student umie zidentyfikować własne potrzeby szkoleniowe (pod względem technicznym), umie zdefiniować własną ścieżkę rozwoju w zakresie certyfikacji zawodowej na europejskim rynku pracy | AR_2A_U02, AR_2A_U15 | — | — | C-1 | T-WR-4 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AR_2A_D08-BFSP_K01 Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty systemu edukacyjnego kształcącego dla potrzeb Przemysłu 4.0. Potrafi również myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy prawidłowo identyfikując i rozstrzygając dylematy związane z wykonywaniem zawodu automatyka i robotyka, w tym definiować własną ścieżkę rozwoju zawodowego | AR_2A_K01, AR_2A_K02, AR_2A_K03, AR_2A_K04 | — | — | C-1 | T-WR-1, T-WR-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_2A_D08-BFSP_W01 Student zna wybrane europejskie systemy edukacyjne z obszaru Przemysłu 4.0 oraz rozumie założenia i potrzebę realizacji szkoleń technicznych i certyfikacji procesu dydaktycznego we współpracy Uczelni z Firmami | 2,0 | Student nie zna wybranych europejskich systemów edukacyjnych z obszaru Przemysłu 4.0 |
3,0 | Student zna wybrane europejskie systemy edukacyjne z obszaru Przemysłu 4.0. Student uzyskał 50-60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
3,5 | Student zna wybrane europejskie systemy edukacyjne z obszaru Przemysłu 4.0. Student uzyskał 61-70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
4,0 | Student zna wybrane europejskie systemy edukacyjne z obszaru Przemysłu 4.0. Student uzyskał 71-80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
4,5 | Student zna wybrane europejskie systemy edukacyjne z obszaru Przemysłu 4.0. Student uzyskał 81-90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
5,0 | Student zna wybrane europejskie systemy edukacyjne z obszaru Przemysłu 4.0. Student uzyskał 91-100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_2A_D08-BFSP_U01 Student umie zidentyfikować własne potrzeby szkoleniowe (pod względem technicznym), umie zdefiniować własną ścieżkę rozwoju w zakresie certyfikacji zawodowej na europejskim rynku pracy | 2,0 | Student nie umie zidentyfikować własnych potrzeb szkoleniowych (pod względem technicznym), nie umie zdefiniować własnej ścieżki rozwoju w zakresie certyfikacji zawodowej na europejskim rynku pracy dla Przemysłu 4.0 |
3,0 | Student umie zidentyfikować własne potrzeby szkoleniowe (pod względem technicznym), umie zdefiniować własną ścieżkę rozwoju w zakresie certyfikacji zawodowej na europejskim rynku pracy dla Przemysłu 4.0. Student uzyskał 50-60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
3,5 | Student umie zidentyfikować własne potrzeby szkoleniowe (pod względem technicznym), umie zdefiniować własną ścieżkę rozwoju w zakresie certyfikacji zawodowej na europejskim rynku pracy dla Przemysłu 4.0. Student uzyskał 61-70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
4,0 | Student umie zidentyfikować własne potrzeby szkoleniowe (pod względem technicznym), umie zdefiniować własną ścieżkę rozwoju w zakresie certyfikacji zawodowej na europejskim rynku pracy dla Przemysłu 4.0. Student uzyskał 71-80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
4,5 | Student umie zidentyfikować własne potrzeby szkoleniowe (pod względem technicznym), umie zdefiniować własną ścieżkę rozwoju w zakresie certyfikacji zawodowej na europejskim rynku pracy dla Przemysłu 4.0. Student uzyskał 81-90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
5,0 | Student umie zidentyfikować własne potrzeby szkoleniowe (pod względem technicznym), umie zdefiniować własną ścieżkę rozwoju w zakresie certyfikacji zawodowej na europejskim rynku pracy dla Przemysłu 4.0. Student uzyskał 91-100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_2A_D08-BFSP_K01 Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty systemu edukacyjnego kształcącego dla potrzeb Przemysłu 4.0. Potrafi również myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy prawidłowo identyfikując i rozstrzygając dylematy związane z wykonywaniem zawodu automatyka i robotyka, w tym definiować własną ścieżkę rozwoju zawodowego | 2,0 | Student nie ma świadomości ważności pozatechnicznych aspektów systemu edukacyjnego kształcącego dla potrzeb Przemysłu 4.0. |
3,0 | Student ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów systemu edukacyjnego kształcącego dla potrzeb Przemysłu 4.0. Student uzyskał 50-60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
3,5 | Student ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów systemu edukacyjnego kształcącego dla potrzeb Przemysłu 4.0. Student uzyskał 61-70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
4,0 | Student ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów systemu edukacyjnego kształcącego dla potrzeb Przemysłu 4.0. Student uzyskał 71-80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
4,5 | Student ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów systemu edukacyjnego kształcącego dla potrzeb Przemysłu 4.0. Student uzyskał 81-90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
5,0 | Student ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów systemu edukacyjnego kształcącego dla potrzeb Przemysłu 4.0. Student uzyskał 91-100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. |
Literatura podstawowa
- Materiały udostępnione przez prowadzącego