Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie stanowisk zrobotyzowanych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Automatyka i robotyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie stanowisk zrobotyzowanych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Automatyki i Robotyki
Nauczyciel odpowiedzialny Rafał Osypiuk <Rafal.Osypiuk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 14 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 15 1,40,62egzamin
laboratoriaL7 15 1,60,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw robotyki w zakresie pozwalającym na efektywną i bezpieczną obsługę robotów przemysłowych.
W-2Podstawowa znajomość metod komputerowego wspomagania projektowania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z konstrukcjami komercyjnych robotów przemysłowych oraz szczegółowymi kryteriami doboru manipulatora do wymogów aplikacji.
C-2Zapoznanie studentów ze specjalistycznym oprogramowaniem do budowy i symulacji wirtualnych stanowisk zrobotyzowanych.
C-3Zapoznanie studentów z metodami integracji prostych i złożonych czujników/aktuatorów z układem sterowania robota.
C-4Wykształcenie u studentów umiejętności efektywnego programowania robotów przemysłowych.
C-5Wykształcenie u studentów umiejętności projektowania prostych stanowisk zrobotyzowanych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do laboratorium robotyki. Szkolenie BHP.1
T-L-2Wprowadzenie do środowiska programistycznego robota przemysłowego oraz obsługi stanowisk dydaktycznych.1
T-L-3Obsługa panelu operatorskiego. Wybór odpowiednich układów oraz interpolacji ruchu. Uczenie i zapamiętywanie położenia robota.1
T-L-4Testowanie podstawowych komend dla generowania ruchu, sterowania programem i obsługą wejść/wyjść.1
T-L-5Tworzenie prostego programu użytkownika z wykorzystaniem poznanych funkcji (cz. I).2
T-L-6Tworzenie prostego programu użytkownika z wykorzystaniem poznanych funkcji (cz. II).2
T-L-7Implementacja komunikacji ze sterownikiem robota przemysłowego (cz. I).2
T-L-8Implementacja komunikacji ze sterownikiem robota przemysłowego (cz. II).2
T-L-9Testy eksperymentalne programu użytkownika z zachowaniem środków bezpieczeństwa.2
T-L-10Zaliczenie formy zajęć.1
15
wykłady
T-W-1Przegląd konstrukcji robotów przemysłowych, w tym rozwiązań dedykowanych do realizacji określonych zadań.2
T-W-2Szczegółowe kryteria doboru manipulatora do automatyzowanego procesu.1
T-W-3Języki i metody programowania robotów przemysłowych.3
T-W-4Środowiska programistyczne do budowy i symulacji wirtualnych stanowisk zrobotyzowanych.1
T-W-5Metody projektowania części chwytającej robota. Ochrona przed kolizją, napędy chwytaków rozmieszczenie czujników oraz zasilanie.1
T-W-6Metody projektowania CAD kompletnych stanowisk zrobotyzowanych.1
T-W-7Podstawy tworzenia schematów elektrycznych, pneumatycznych oraz przebiegu działania programu sterowania manipulatorem.1
T-W-8Czujniki oraz dodatkowe stopnie swobody ruchu na stanowiskach zrobotyzowanych.2
T-W-9Inteligencja w robotyce. Systemy wizyjne oraz siłowa interakcja z otoczeniem.1
T-W-10Metody zabezpieczeń przestrzeni roboczej manipulatora. Dyrektywy i normy bezpieczeństwa.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2przygotowanie do zajęć10
A-L-3sporządzenie sprawozdań15
40
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2studiowanie literatury10
A-W-3przygotowanie do egzaminu9
A-W-4Egzamin1
35

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Ćwiczenia laboratoryjne realizowanie na stanowiskach wyposażonych w roboty przemysłowe.
M-4Zajęcia projektowe realizowane w laboratorium robotyki na rzeczywistych urządzeniach.
M-5Dyskusje dydaktyczne ukierunkowane na podniesienie zdolności korzystania z wiedzy.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie pracy pisemnej i rozmowy ze studentem
S-2Ocena formująca: Ocena wystawiana za złożenie sprawozdań po każdym cyklu ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana po zakończeniu ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie ocen cząstkowych oraz zaangażowania pracy studenta w realizację wszystkich ćwiczeń laboratoryjnych
S-4Ocena formująca: Ocena wystawiana za złożenie sprawozdań po każdym cyklu zajęć projektowych
S-5Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana po zakończeniu zajęć projektowych na podstawie ocen cząstkowych oraz zaangażowania pracy studenta

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_1A_O08-2_W10
Student zna konstrukcje manipulatorów przemysłowych oraz kryteria doboru robota do wymagań aplikacji. Ponadto zna języki i metody programowania robotów.
AR_1A_W10, AR_1A_W12C-1, C-3, C-2T-W-3, T-W-10, T-W-1, T-W-2, T-W-8, T-W-7, T-W-9, T-W-5, T-W-4, T-W-6M-2, M-1, M-3, M-4S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_1A_O08-2_U12
Student potrafi zaprogramować manipulator przemysłowy dla z góry określonego zadania i przy zachowaniu wymaganych środków bezpieczeństwa.
AR_1A_U10, AR_1A_U12C-4, C-5T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-10, T-L-8, T-L-9M-3, M-4S-4, S-2, S-5, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_1A_O08-2_K04
Student angażuje się tylko do wykonywania podstawowych zadań.
AR_1A_K04C-4, C-1, C-3, C-2, C-5T-W-10, T-L-5M-5, M-2, M-1, M-3, M-4S-4, S-2, S-5, S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AR_1A_O08-2_W10
Student zna konstrukcje manipulatorów przemysłowych oraz kryteria doboru robota do wymagań aplikacji. Ponadto zna języki i metody programowania robotów.
2,0Student nie zna konstrukcji manipulatorów przemysłowych oraz kryteriów doboru robota do wymagań aplikacji. Student uzyskał poniżej 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,0Student zna konstrukcje manipulatorów przemysłowych oraz kryteria doboru robota do wymagań aplikacji. Ponadto zna języki i metody programowania robotów. Student uzyskał 50-60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,5Student zna konstrukcje manipulatorów przemysłowych oraz kryteria doboru robota do wymagań aplikacji. Ponadto zna języki i metody programowania robotów. Student uzyskał 61-70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,0Student zna konstrukcje manipulatorów przemysłowych oraz kryteria doboru robota do wymagań aplikacji. Ponadto zna języki i metody programowania robotów. Student uzyskał 71-80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,5Student zna konstrukcje manipulatorów przemysłowych oraz kryteria doboru robota do wymagań aplikacji. Ponadto zna języki i metody programowania robotów. Student uzyskał 81-90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
5,0Student zna konstrukcje manipulatorów przemysłowych oraz kryteria doboru robota do wymagań aplikacji. Ponadto zna języki i metody programowania robotów. Student uzyskał 91-100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AR_1A_O08-2_U12
Student potrafi zaprogramować manipulator przemysłowy dla z góry określonego zadania i przy zachowaniu wymaganych środków bezpieczeństwa.
2,0Student nie potrafi zaprogramować manipulatora przemysłowy dla z góry określonego zadania i przy zachowaniu wymaganych środków bezpieczeństwa. Student uzyskał poniżej 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,0Student potrafi zaprogramować manipulator przemysłowy dla z góry określonego zadania i przy zachowaniu wymaganych środków bezpieczeństwa. Student uzyskał 50-60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,5Student potrafi zaprogramować manipulator przemysłowy dla z góry określonego zadania i przy zachowaniu wymaganych środków bezpieczeństwa. Student uzyskał 61-70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,0Student potrafi zaprogramować manipulator przemysłowy dla z góry określonego zadania i przy zachowaniu wymaganych środków bezpieczeństwa. Student uzyskał 71-80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,5Student potrafi zaprogramować manipulator przemysłowy dla z góry określonego zadania i przy zachowaniu wymaganych środków bezpieczeństwa. Student uzyskał 81-90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
5,0Student potrafi zaprogramować manipulator przemysłowy dla z góry określonego zadania i przy zachowaniu wymaganych środków bezpieczeństwa. Student uzyskał 91-100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AR_1A_O08-2_K04
Student angażuje się tylko do wykonywania podstawowych zadań.
2,0Student nie angażuje się do wykonywania stawianych zadań. Student uzyskał poniżej 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,0Student angażuje się tylko do wykonywania stawianych zadań. Student uzyskał 50-60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,5Student angażuje się tylko do wykonywania stawianych zadań. Student uzyskał 61-70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,0Student angażuje się tylko do wykonywania stawianych zadań. Student uzyskał 71-80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,5Student angażuje się tylko do wykonywania stawianych zadań. Student uzyskał 81-90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
5,0Student angażuje się tylko do wykonywania stawianych zadań. Student uzyskał 91-100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.

Literatura podstawowa

  1. Spong Mark W., Vidyasagar M., Dynamika i sterowanie robotów, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2010
  2. Craig J. J., Wprowadzenie do Robotyki: Mechanika i sterowanie, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 1995, Wyd. drugie
  3. Mitsubishi, COSIMIR, http://mitsubishi.automationjet.com/docs, [online], 2011
  4. Stäubli, Emulator & 3D Studio, http://www.staubli.com/, [online], 2011

Literatura dodatkowa

  1. Węsierski Ł., Podstawy pneumatyki, Wydawnictwo AGH, Kraków, 1990, Wydano przy wspólpracy FESTO DIDACTIC
  2. Morecki A., Knapczyk J., Podstawy Robotyki, Teoria i elementy manipulatorów i robotów, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 1999
  3. Pires J. N., Industrial Robots Programming: Building Applications for the Factories of the Future, Springer, 2007

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do laboratorium robotyki. Szkolenie BHP.1
T-L-2Wprowadzenie do środowiska programistycznego robota przemysłowego oraz obsługi stanowisk dydaktycznych.1
T-L-3Obsługa panelu operatorskiego. Wybór odpowiednich układów oraz interpolacji ruchu. Uczenie i zapamiętywanie położenia robota.1
T-L-4Testowanie podstawowych komend dla generowania ruchu, sterowania programem i obsługą wejść/wyjść.1
T-L-5Tworzenie prostego programu użytkownika z wykorzystaniem poznanych funkcji (cz. I).2
T-L-6Tworzenie prostego programu użytkownika z wykorzystaniem poznanych funkcji (cz. II).2
T-L-7Implementacja komunikacji ze sterownikiem robota przemysłowego (cz. I).2
T-L-8Implementacja komunikacji ze sterownikiem robota przemysłowego (cz. II).2
T-L-9Testy eksperymentalne programu użytkownika z zachowaniem środków bezpieczeństwa.2
T-L-10Zaliczenie formy zajęć.1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przegląd konstrukcji robotów przemysłowych, w tym rozwiązań dedykowanych do realizacji określonych zadań.2
T-W-2Szczegółowe kryteria doboru manipulatora do automatyzowanego procesu.1
T-W-3Języki i metody programowania robotów przemysłowych.3
T-W-4Środowiska programistyczne do budowy i symulacji wirtualnych stanowisk zrobotyzowanych.1
T-W-5Metody projektowania części chwytającej robota. Ochrona przed kolizją, napędy chwytaków rozmieszczenie czujników oraz zasilanie.1
T-W-6Metody projektowania CAD kompletnych stanowisk zrobotyzowanych.1
T-W-7Podstawy tworzenia schematów elektrycznych, pneumatycznych oraz przebiegu działania programu sterowania manipulatorem.1
T-W-8Czujniki oraz dodatkowe stopnie swobody ruchu na stanowiskach zrobotyzowanych.2
T-W-9Inteligencja w robotyce. Systemy wizyjne oraz siłowa interakcja z otoczeniem.1
T-W-10Metody zabezpieczeń przestrzeni roboczej manipulatora. Dyrektywy i normy bezpieczeństwa.2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2przygotowanie do zajęć10
A-L-3sporządzenie sprawozdań15
40
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2studiowanie literatury10
A-W-3przygotowanie do egzaminu9
A-W-4Egzamin1
35
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAR_1A_O08-2_W10Student zna konstrukcje manipulatorów przemysłowych oraz kryteria doboru robota do wymagań aplikacji. Ponadto zna języki i metody programowania robotów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAR_1A_W10Zna budowę układów robotycznych, metody modelowania i sterowania, oraz orientuje się w stanie obecnym i trendach rozwoju robotyki.
AR_1A_W12Ma podstawową wiedzę o robotyzacji procesów technologicznych.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z konstrukcjami komercyjnych robotów przemysłowych oraz szczegółowymi kryteriami doboru manipulatora do wymogów aplikacji.
C-3Zapoznanie studentów z metodami integracji prostych i złożonych czujników/aktuatorów z układem sterowania robota.
C-2Zapoznanie studentów ze specjalistycznym oprogramowaniem do budowy i symulacji wirtualnych stanowisk zrobotyzowanych.
Treści programoweT-W-3Języki i metody programowania robotów przemysłowych.
T-W-10Metody zabezpieczeń przestrzeni roboczej manipulatora. Dyrektywy i normy bezpieczeństwa.
T-W-1Przegląd konstrukcji robotów przemysłowych, w tym rozwiązań dedykowanych do realizacji określonych zadań.
T-W-2Szczegółowe kryteria doboru manipulatora do automatyzowanego procesu.
T-W-8Czujniki oraz dodatkowe stopnie swobody ruchu na stanowiskach zrobotyzowanych.
T-W-7Podstawy tworzenia schematów elektrycznych, pneumatycznych oraz przebiegu działania programu sterowania manipulatorem.
T-W-9Inteligencja w robotyce. Systemy wizyjne oraz siłowa interakcja z otoczeniem.
T-W-5Metody projektowania części chwytającej robota. Ochrona przed kolizją, napędy chwytaków rozmieszczenie czujników oraz zasilanie.
T-W-4Środowiska programistyczne do budowy i symulacji wirtualnych stanowisk zrobotyzowanych.
T-W-6Metody projektowania CAD kompletnych stanowisk zrobotyzowanych.
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
M-3Ćwiczenia laboratoryjne realizowanie na stanowiskach wyposażonych w roboty przemysłowe.
M-4Zajęcia projektowe realizowane w laboratorium robotyki na rzeczywistych urządzeniach.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie pracy pisemnej i rozmowy ze studentem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna konstrukcji manipulatorów przemysłowych oraz kryteriów doboru robota do wymagań aplikacji. Student uzyskał poniżej 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,0Student zna konstrukcje manipulatorów przemysłowych oraz kryteria doboru robota do wymagań aplikacji. Ponadto zna języki i metody programowania robotów. Student uzyskał 50-60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,5Student zna konstrukcje manipulatorów przemysłowych oraz kryteria doboru robota do wymagań aplikacji. Ponadto zna języki i metody programowania robotów. Student uzyskał 61-70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,0Student zna konstrukcje manipulatorów przemysłowych oraz kryteria doboru robota do wymagań aplikacji. Ponadto zna języki i metody programowania robotów. Student uzyskał 71-80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,5Student zna konstrukcje manipulatorów przemysłowych oraz kryteria doboru robota do wymagań aplikacji. Ponadto zna języki i metody programowania robotów. Student uzyskał 81-90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
5,0Student zna konstrukcje manipulatorów przemysłowych oraz kryteria doboru robota do wymagań aplikacji. Ponadto zna języki i metody programowania robotów. Student uzyskał 91-100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAR_1A_O08-2_U12Student potrafi zaprogramować manipulator przemysłowy dla z góry określonego zadania i przy zachowaniu wymaganych środków bezpieczeństwa.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAR_1A_U10Potrafi przygotować prosty biznesplan związany z automatyzacją lub robotyzacją prostego procesu technologicznego.
AR_1A_U12Potrafi zrobotyzować prosty proces technologiczny.
Cel przedmiotuC-4Wykształcenie u studentów umiejętności efektywnego programowania robotów przemysłowych.
C-5Wykształcenie u studentów umiejętności projektowania prostych stanowisk zrobotyzowanych.
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do laboratorium robotyki. Szkolenie BHP.
T-L-2Wprowadzenie do środowiska programistycznego robota przemysłowego oraz obsługi stanowisk dydaktycznych.
T-L-3Obsługa panelu operatorskiego. Wybór odpowiednich układów oraz interpolacji ruchu. Uczenie i zapamiętywanie położenia robota.
T-L-4Testowanie podstawowych komend dla generowania ruchu, sterowania programem i obsługą wejść/wyjść.
T-L-5Tworzenie prostego programu użytkownika z wykorzystaniem poznanych funkcji (cz. I).
T-L-6Tworzenie prostego programu użytkownika z wykorzystaniem poznanych funkcji (cz. II).
T-L-7Implementacja komunikacji ze sterownikiem robota przemysłowego (cz. I).
T-L-10Zaliczenie formy zajęć.
T-L-8Implementacja komunikacji ze sterownikiem robota przemysłowego (cz. II).
T-L-9Testy eksperymentalne programu użytkownika z zachowaniem środków bezpieczeństwa.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryjne realizowanie na stanowiskach wyposażonych w roboty przemysłowe.
M-4Zajęcia projektowe realizowane w laboratorium robotyki na rzeczywistych urządzeniach.
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena wystawiana za złożenie sprawozdań po każdym cyklu zajęć projektowych
S-2Ocena formująca: Ocena wystawiana za złożenie sprawozdań po każdym cyklu ćwiczeń laboratoryjnych
S-5Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana po zakończeniu zajęć projektowych na podstawie ocen cząstkowych oraz zaangażowania pracy studenta
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana po zakończeniu ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie ocen cząstkowych oraz zaangażowania pracy studenta w realizację wszystkich ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zaprogramować manipulatora przemysłowy dla z góry określonego zadania i przy zachowaniu wymaganych środków bezpieczeństwa. Student uzyskał poniżej 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,0Student potrafi zaprogramować manipulator przemysłowy dla z góry określonego zadania i przy zachowaniu wymaganych środków bezpieczeństwa. Student uzyskał 50-60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,5Student potrafi zaprogramować manipulator przemysłowy dla z góry określonego zadania i przy zachowaniu wymaganych środków bezpieczeństwa. Student uzyskał 61-70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,0Student potrafi zaprogramować manipulator przemysłowy dla z góry określonego zadania i przy zachowaniu wymaganych środków bezpieczeństwa. Student uzyskał 71-80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,5Student potrafi zaprogramować manipulator przemysłowy dla z góry określonego zadania i przy zachowaniu wymaganych środków bezpieczeństwa. Student uzyskał 81-90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
5,0Student potrafi zaprogramować manipulator przemysłowy dla z góry określonego zadania i przy zachowaniu wymaganych środków bezpieczeństwa. Student uzyskał 91-100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAR_1A_O08-2_K04Student angażuje się tylko do wykonywania podstawowych zadań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAR_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
Cel przedmiotuC-4Wykształcenie u studentów umiejętności efektywnego programowania robotów przemysłowych.
C-1Zapoznanie studentów z konstrukcjami komercyjnych robotów przemysłowych oraz szczegółowymi kryteriami doboru manipulatora do wymogów aplikacji.
C-3Zapoznanie studentów z metodami integracji prostych i złożonych czujników/aktuatorów z układem sterowania robota.
C-2Zapoznanie studentów ze specjalistycznym oprogramowaniem do budowy i symulacji wirtualnych stanowisk zrobotyzowanych.
C-5Wykształcenie u studentów umiejętności projektowania prostych stanowisk zrobotyzowanych.
Treści programoweT-W-10Metody zabezpieczeń przestrzeni roboczej manipulatora. Dyrektywy i normy bezpieczeństwa.
T-L-5Tworzenie prostego programu użytkownika z wykorzystaniem poznanych funkcji (cz. I).
Metody nauczaniaM-5Dyskusje dydaktyczne ukierunkowane na podniesienie zdolności korzystania z wiedzy.
M-2Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
M-3Ćwiczenia laboratoryjne realizowanie na stanowiskach wyposażonych w roboty przemysłowe.
M-4Zajęcia projektowe realizowane w laboratorium robotyki na rzeczywistych urządzeniach.
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena wystawiana za złożenie sprawozdań po każdym cyklu zajęć projektowych
S-2Ocena formująca: Ocena wystawiana za złożenie sprawozdań po każdym cyklu ćwiczeń laboratoryjnych
S-5Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana po zakończeniu zajęć projektowych na podstawie ocen cząstkowych oraz zaangażowania pracy studenta
S-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie pracy pisemnej i rozmowy ze studentem
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana po zakończeniu ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie ocen cząstkowych oraz zaangażowania pracy studenta w realizację wszystkich ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie angażuje się do wykonywania stawianych zadań. Student uzyskał poniżej 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,0Student angażuje się tylko do wykonywania stawianych zadań. Student uzyskał 50-60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,5Student angażuje się tylko do wykonywania stawianych zadań. Student uzyskał 61-70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,0Student angażuje się tylko do wykonywania stawianych zadań. Student uzyskał 71-80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,5Student angażuje się tylko do wykonywania stawianych zadań. Student uzyskał 81-90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
5,0Student angażuje się tylko do wykonywania stawianych zadań. Student uzyskał 91-100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.