Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
Sylabus przedmiotu Wartościowanie i ocena pracy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wartościowanie i ocena pracy | ||
Specjalność | Zarządzanie zasobami ludzkimi | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Lesław Rządziński <lrzadzinski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólna wiedza z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z przedmiotem wartościowania i oceny pracy |
C-2 | Nabywanie umiejętności wykorzystania metod wartościowania pracy |
C-3 | Wykorzystanie metod wartościowania pracy do szacowania wynagrodzeń pracowników |
C-4 | Budowa umiejętności wykorzystania metod i technik oceniania pracy |
C-5 | Analiza zróżnicowanych systemów oceny pracowników w organizacjach |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Pojęcie, przedmiot i zakres wartościowania i oceny pracy | 2 |
T-L-2 | Wykorzystanie metod relatywnych w wartościowaniu stanowisk pracy | 2 |
T-L-3 | Zastosowanie metody wyceny rynkowej w wartościowaniu stanowisk pracy | 2 |
T-L-4 | Zastosowanie metod analityczno-punktowych w wycenie stanowisk pracy | 3 |
T-L-5 | Wykorzystanie metod przeliczania wartości stanowiska pracy na wynagrodzenie pracownika | 3 |
T-L-6 | Kolokwium zaliczeniowe 1 | 2 |
T-L-7 | Charakterystyka systemu ocen pracowniczych w organizacji | 3 |
T-L-8 | Wykorzystanie metody zarządzanie przez cele w ocenie pracowników | 2 |
T-L-9 | Wykorzystanie nowoczesnych metod oceny pracowników w analizie efektów pracy | 4 |
T-L-10 | Kolokwium zaliczeniowe 2 | 2 |
25 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 25 |
A-L-2 | Przygotowanie do kolokwiów zaliczeniowych | 25 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-2 | Symulacja z użyciem komputera |
M-3 | Metoda projektów z użyciem komputera |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena sposobu wykonania zadań realizowanych przez studentów podczas ćwiczeń laboratoryjnych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D7/06_W01 Student potrafi scharakteryzować pojęcie, przedmiot i zakres oraz metody wartościowania i oceny pracy | Z_1A_W05, Z_1A_W06, Z_1A_W07 | — | C-1, C-3, C-5, C-4 | T-L-1, T-L-9, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-7, T-L-8 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D7/06_U01 Student posiada umiejętność wykorzystania poszczególnych metod wartościowania pracy | Z_1A_U06, Z_1A_U09, Z_1A_U01, Z_1A_U03 | — | C-2 | T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Z_1A_D7/06_U02 Student posiada umiejętność wykorzystania poznanych metod i technik oceniania pracowników | Z_1A_U06, Z_1A_U09, Z_1A_U01, Z_1A_U03 | — | C-5, C-4 | T-L-9, T-L-7, T-L-8, T-L-10 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D7/06_W01 Student potrafi scharakteryzować pojęcie, przedmiot i zakres oraz metody wartościowania i oceny pracy | 2,0 | Student nie potrafi scharakteryzować pojęcia, przedmiotu i zakresu oraz metod wartościowania i oceny pracy |
3,0 | Student potrafi scharakteryzować pojęcie, przedmiot i zakres oraz wybrane metody wartościowania i oceny pracy | |
3,5 | Student potrafi ogólnie scharakteryzować pojęcie, przedmiot i zakres oraz wszystkie poznane metody wartościowania i oceny pracy | |
4,0 | Student potrafi scharakteryzować szczegółowo pojęcie, przedmiot i zakres oraz wszystkie poznane metody wartościowania i oceny pracy | |
4,5 | Student potrafi dokładnie scharakteryzować pojęcie, przedmiot i zakres oraz wszystkie poznane metody wartościowania i oceny pracy, a także wskazać ich wady i zalety | |
5,0 | Student potrafi dokładnie scharakteryzować pojęcie, przedmiot i zakres oraz wszystkie poznane metody wartościowania i oceny pracy, wskazać ich wady i zalety, a także ustalić ich znaczenie podczas tworzenia systemu wynagrodzeń |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D7/06_U01 Student posiada umiejętność wykorzystania poszczególnych metod wartościowania pracy | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystać żadnej z poznanych metod wartościowania pracy |
3,0 | Student potrafi korzystać z wybranych metod wartościowania pracy | |
3,5 | Student korzystać z wybranych metod wartościowania pracy i dokonać przeliczenia wyników na wynagrodzenie pracownika | |
4,0 | Student korzystać z wszystkich poznanych metod wartościowania pracy i dokonać przeliczenia wyników na wynagrodzenie pracownika | |
4,5 | Student potrafi wykorzystać wszystkie metody wartościowania pracy, dokonać przeliczenia wyników na wynagrodzenie pracownika i ocenić ich przydatność | |
5,0 | Student potrafi wykorzystać wszystkie metody wartościowania pracy, dokonać przeliczenia wyników na wynagrodzenie pracownika oraz określić ich przydatność i wady i zalety | |
Z_1A_D7/06_U02 Student posiada umiejętność wykorzystania poznanych metod i technik oceniania pracowników | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystać żadnej z poznanych metod i technik oceniania pracowników |
3,0 | Student potrafi wykorzystać wybrane metody i techniki oceniania pracowników | |
3,5 | Student potrafi wykorzystać większość poznanych metod i technik oceniania pracowników | |
4,0 | Student potrafi zastosować wszystkie poznane metody i techniki oceniania pracowników | |
4,5 | Student potrafi wykorzystać wszystkie poznane metody i techniki oceniania pracowników i dostosować je do organizacji | |
5,0 | Student potrafi wykorzystać wszystkie poznane metody i techniki oceniania pracowników, dostosować je do organizacji, a także wskazać na ich mocne i słabe strony |
Literatura podstawowa
- Marciniak J., Optymalizacja zatrudnienia, wynagrodzeń i struktur organizacyjnych, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2016
- Sidor-Rządkowska M., Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen pracowników, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2015, Także poprzednie wydania
- Sidor-Rządkowska M., Kompetencyjne systemy ocen pracowników. Przygotowanie, wdrażanie i integrowanie z innymi systemami ZZL, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2020, 3
- Listwan T., Sułkowski Ł, Metody i techniki zarządzania zasobami ludzkimi, Difin, Warszawa, 2016
Literatura dodatkowa
- Murphy K., Performance Evaluation Will Not Die, but It Should, Human Resource Management Journal, vol. 30, no. 1, 2019, Dostęp online: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/1748-8583.12259
- Fogoroş T. E., Maftei M., Biţan G. E., Kurth B. L, Study on methods for evaluating employees performance in the context of digitization, Proceedings of the International Conference on Business Excellence, 14(1), 2020, Dostęp online: https://www.researchgate.net/publication/343702328_Study_on_methods_for_evaluating_employees_performance_in_the_context_of_digitization