Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)

Sylabus przedmiotu Sprawozdawczość finansowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Sprawozdawczość finansowa
Specjalność Rachunkowość zarządcza
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Marzena Rydzewska <mrydzewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bożena Nadolna <Bozena.Nadolna@zut.edu.pl>, Zofia Sawicka-Kluźniak <Zofia.Sawicka-Kluzniak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 1,00,50egzamin
laboratoriaL5 25 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Posiadanie wiedzy z rachunkowości finansowej przedsiębiorstw

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie formalno-prawnych zasad sprawozdawczości finansowej w przedsiębiorstwie, a także zasad sporządzania poszczególnych elementów raportów jednostek
C-2Nabycie umiejętności identyfikowania podstawowych elementów sprawozdania w zależności od specyfiki jednostki gospodarczej
C-3Nabycie umiejętności sporządzenia bilansu jednostki gospodarczej
C-4Nabycie umiejętności sporządzenia rachunku zysków i strat jednostki gospodarczej
C-5Nabycie umiejętności sporządzenia w zakresie podstawowym rachunku przepływiow pieniężnych i zestawienia zmian w kapitale (funduszu) własnym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do sprawozdawczości2
T-L-2Sporządznie bilansu6
T-L-3Sporządządzanie rachunku zysków i strat6
T-L-4Kolokwium 12
T-L-5Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych4
T-L-6Sporządznie zestawienia zmian w kapitale (funduszu) własnym3
T-L-7Kolokwium 22
25
wykłady
T-W-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości2
T-W-2Bilans jako podstawa zamkniecia rocznego2
T-W-3Rachunek zysków i strat2
T-W-4Informacja dodatkowa2
T-W-5Rachunek przepływów pienięznych3
T-W-6Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym2
T-W-7Sprawozdanie zarządu z działalności oraz raportowanie zintegrowane2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Przygotowanie się do zajęć10
A-L-2Uczestnictwo w zajęciach25
A-L-3Przygotowanie do zaliczeń15
50
wykłady
A-W-1Przygotowanie do egzaminu8
A-W-2Uczestnictwo w wykładach15
A-W-3Egzamin pisemny2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe z uzyciem komputera

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Możliwa pisemna lub ustna ocena formująca w trakcie semestru
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca w postaci weryfikacji wiedzy i umiejętności uzyskanych w ramach zajęć laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Aktywność studentów na zajęciach

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D3/06_W01
Student zna elementy sprawozdania finansowego
Z_1A_W01, Z_1A_W10C-2, C-1, C-4, C-3, C-5T-L-6, T-L-3, T-L-5, T-L-2, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-L-1M-1, M-2, M-4S-1, S-2, S-3
Z_1A_D3/06_W02
Student zna zasady ustalania wartości poszczególnym pozycji sprawozdań finansowych
Z_1A_W01, Z_1A_W11C-2, C-1, C-4, C-3, C-5T-L-6, T-L-3, T-L-5, T-L-2, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D3/06_U01
Student potrafi sporządzić elementy składowe rocznego zamknięcia jednostki gospodarczej
Z_1A_U11, Z_1A_U04C-1, C-4, C-3, C-5T-L-6, T-L-3, T-L-5, T-L-2, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D3/06_K01
Student posiada zdolność pracy pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane w trakcie zajeć
Z_1A_K07C-4, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D3/06_W01
Student zna elementy sprawozdania finansowego
2,0Student nie zna podstawowych elementów składowych sprawozdań finansowych
3,0Student potrafi rozróżnić podstawowe elementy sprawozdań finansowych
3,5Student prezentuje syntetyczne wyniki podstawowych elementów sprawozdań finansowych
4,0Student potrafi zinterpretować syntetyczne wyniki sprawozdań finansowych
4,5Student potrafi zaprezentować i zinterpretować cząstkowe wyniki sprawozdań finansowych
5,0Student potrafi analizować syntetyczne i cząstkowe wyniki sprawozdań finansowych oraz dokonywać analiz porównawczych pomiędzy wynikami poszczeglnych sprawozdań
Z_1A_D3/06_W02
Student zna zasady ustalania wartości poszczególnym pozycji sprawozdań finansowych
2,0Student nie zna zasad ustalania wartości poszczególnych elementów sprawozdań finansowych
3,0Student zna podstawowe zasady ustalania wartości poszczególnych elementów sprawozdań finansowych
3,5Student potrafi samodzielnie ustalić wybrane czastkowe wartości sprawozdania finansowego
4,0Student samodzielnie potrafi ustalić i porównać wybrane cząstkowe wartości sprawozdania finansowego
4,5Student samodzielnie potrafi własciwie dobrać narzędzia do ustalenia i analizy określonych wartości sprawozdania finansowego
5,0Student samodzielnie potrafi dobrać i zastosować narzędzia do ustalenia i analizy wszystkich czastkowych i syntetycznych elementów sprawozdania finansowego

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D3/06_U01
Student potrafi sporządzić elementy składowe rocznego zamknięcia jednostki gospodarczej
2,0Student nie potrafi sporządzić elementów składowych rocznego zamknięcia jednostki gospodarczej
3,0Student potrafi sporządzić bilans
3,5Student potrafi sporządzić bilans i rachunek zysków i strat
4,0Student potrafi sporządzić bilans, rachunek zysków i strat oraz informację dodatkową
4,5Student potrafi sporządzić bilans, rachunek zysków i strat, informację dodatkową oraz rachunek przepływów pieniężnych
5,0Student potrafi sporządzić bilans, rachunek zysków i strat, informację dodatkową, rachunek przepływów pieniężnych oraz zestawienie zmian w kapitale (funduszu własnym)

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D3/06_K01
Student posiada zdolność pracy pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane w trakcie zajeć
2,0Student nie jest zdolny do rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć
3,0Student posiada zdolność do rozwiązywania niektórych zagadnień analizowanych podczas zajęć
3,5Student posiada zdolność do rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, przy czym proponowane rozwiązanie nie zawsze są prawidłowe
4,0Student posiada zdolność do rozwiązyania zagadnień analizowanych podczas zajęć, proponowane rozwiązania są z reguły prawidłowe
4,5Student posiada zdolność do rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, proponowane rozwiązania są prawidłowe
5,0Student posiada zdolność rozwiązywania zagadnień problemowych, a wyniki jego pracy i pracy zespołu są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne możliwości

Literatura podstawowa

  1. Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, Dz.U. z 2021 r. poz. 217
  2. Kiziukiewicz T. (red.), Ustawa o rachunkowości. Komentarz, Wolters Kluwer, Warszawa, 2021
  3. Nita B. (red.), Sprawozdawczość finansowa według polskiego prawa bilansowego, Difin, Warszawa, 2020
  4. Bucior G., Jaworska E., Kotapski R., Turowska W., Raportowanie finansowe, pozafinansowe i kosztowe w polskich instytucjach kultury, Wydawnictwo IUS PUBLICUM, Instytut Prawa Gospodarczego Sp. z oo., Katowice, 2021
  5. B. Nadolna, M.Rydzewska, Sprawozdawczośc finansowa przedsiębiorstw i organizacji pozarządowych, ZUT, Szczecin, 2021
  6. Pfaff I. (red.), Rachunkowość finansowa z uwzględnieniem MSSF, PWN, Warszawa, 2020, Ibuk
  7. Gabrusewicz W., Gabrusewicz P., Roczne sprawozdania finansowe przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa, 2015
  8. Kamiński R., Sprawozdawczość finansowa przedsiębiorstwa w regulacjach polskich i międzynarodowych, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, Poznań, 2015, Ibuk
  9. Krasodomska J., Chłąpek K., Krajewska S. (eds.), Accounting reporting and auditing. Meeting the needs of the information preparers and users, Difin, Warszawa, 2020

Literatura dodatkowa

  1. Walińska E. (red.), Meritum rachunkowości. Rachunkowość i sprawozdawczość finansowa, Wolters Kluwer, Warszawa, 2021
  2. Rogozina S., Niestandardowy podręcznik do sprawozdawczości i analizy finansowej. Rachunkowość pół żartem i na serio, CeDeWu, Warszawa, 2020
  3. Czerwińska-Kayzer D., Kotlińska J., Kotliński G., Sprawozdanie finansowe i jego zawartość informacyjna na przykładzie wybranych rodzajów podmiotów gospodarczych, Difin, Warszawa, 2019
  4. Świderska G.K., Zrozumieć sprawozdanie finansowe, Difin/MAC Consulting, Warszawa, 2018
  5. Alan Melville, International Financial Reporting, Pearson Education Limited, Harlow, United Kingdom, 2019, 7th
  6. Świderska G.K., Więcław W., Sprawozdanie finansowe według polskich i międzynarodowych standardów rachunkowości, Difin, Warszawa, 2012

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do sprawozdawczości2
T-L-2Sporządznie bilansu6
T-L-3Sporządządzanie rachunku zysków i strat6
T-L-4Kolokwium 12
T-L-5Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych4
T-L-6Sporządznie zestawienia zmian w kapitale (funduszu) własnym3
T-L-7Kolokwium 22
25

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości2
T-W-2Bilans jako podstawa zamkniecia rocznego2
T-W-3Rachunek zysków i strat2
T-W-4Informacja dodatkowa2
T-W-5Rachunek przepływów pienięznych3
T-W-6Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym2
T-W-7Sprawozdanie zarządu z działalności oraz raportowanie zintegrowane2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Przygotowanie się do zajęć10
A-L-2Uczestnictwo w zajęciach25
A-L-3Przygotowanie do zaliczeń15
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Przygotowanie do egzaminu8
A-W-2Uczestnictwo w wykładach15
A-W-3Egzamin pisemny2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D3/06_W01Student zna elementy sprawozdania finansowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problematykę nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów, ich miejsce i znaczenie w naukach społecznych i powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Z_1A_W10Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu regulacje prawne warunkujące działalność podmiotów gospodarczych
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności identyfikowania podstawowych elementów sprawozdania w zależności od specyfiki jednostki gospodarczej
C-1Poznanie formalno-prawnych zasad sprawozdawczości finansowej w przedsiębiorstwie, a także zasad sporządzania poszczególnych elementów raportów jednostek
C-4Nabycie umiejętności sporządzenia rachunku zysków i strat jednostki gospodarczej
C-3Nabycie umiejętności sporządzenia bilansu jednostki gospodarczej
C-5Nabycie umiejętności sporządzenia w zakresie podstawowym rachunku przepływiow pieniężnych i zestawienia zmian w kapitale (funduszu) własnym
Treści programoweT-L-6Sporządznie zestawienia zmian w kapitale (funduszu) własnym
T-L-3Sporządządzanie rachunku zysków i strat
T-L-5Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych
T-L-2Sporządznie bilansu
T-W-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości
T-W-2Bilans jako podstawa zamkniecia rocznego
T-W-3Rachunek zysków i strat
T-W-4Informacja dodatkowa
T-W-5Rachunek przepływów pienięznych
T-W-6Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
T-W-7Sprawozdanie zarządu z działalności oraz raportowanie zintegrowane
T-L-1Wprowadzenie do sprawozdawczości
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-4Ćwiczenia przedmiotowe z uzyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Możliwa pisemna lub ustna ocena formująca w trakcie semestru
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca w postaci weryfikacji wiedzy i umiejętności uzyskanych w ramach zajęć laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Aktywność studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych elementów składowych sprawozdań finansowych
3,0Student potrafi rozróżnić podstawowe elementy sprawozdań finansowych
3,5Student prezentuje syntetyczne wyniki podstawowych elementów sprawozdań finansowych
4,0Student potrafi zinterpretować syntetyczne wyniki sprawozdań finansowych
4,5Student potrafi zaprezentować i zinterpretować cząstkowe wyniki sprawozdań finansowych
5,0Student potrafi analizować syntetyczne i cząstkowe wyniki sprawozdań finansowych oraz dokonywać analiz porównawczych pomiędzy wynikami poszczeglnych sprawozdań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D3/06_W02Student zna zasady ustalania wartości poszczególnym pozycji sprawozdań finansowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problematykę nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów, ich miejsce i znaczenie w naukach społecznych i powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Z_1A_W11Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym istotę funkcjonowania organizacji oraz instrumenty i zasady zarządzania
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności identyfikowania podstawowych elementów sprawozdania w zależności od specyfiki jednostki gospodarczej
C-1Poznanie formalno-prawnych zasad sprawozdawczości finansowej w przedsiębiorstwie, a także zasad sporządzania poszczególnych elementów raportów jednostek
C-4Nabycie umiejętności sporządzenia rachunku zysków i strat jednostki gospodarczej
C-3Nabycie umiejętności sporządzenia bilansu jednostki gospodarczej
C-5Nabycie umiejętności sporządzenia w zakresie podstawowym rachunku przepływiow pieniężnych i zestawienia zmian w kapitale (funduszu) własnym
Treści programoweT-L-6Sporządznie zestawienia zmian w kapitale (funduszu) własnym
T-L-3Sporządządzanie rachunku zysków i strat
T-L-5Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych
T-L-2Sporządznie bilansu
T-W-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości
T-W-2Bilans jako podstawa zamkniecia rocznego
T-W-3Rachunek zysków i strat
T-W-4Informacja dodatkowa
T-W-5Rachunek przepływów pienięznych
T-W-6Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
T-W-7Sprawozdanie zarządu z działalności oraz raportowanie zintegrowane
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe z uzyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Możliwa pisemna lub ustna ocena formująca w trakcie semestru
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca w postaci weryfikacji wiedzy i umiejętności uzyskanych w ramach zajęć laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Aktywność studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad ustalania wartości poszczególnych elementów sprawozdań finansowych
3,0Student zna podstawowe zasady ustalania wartości poszczególnych elementów sprawozdań finansowych
3,5Student potrafi samodzielnie ustalić wybrane czastkowe wartości sprawozdania finansowego
4,0Student samodzielnie potrafi ustalić i porównać wybrane cząstkowe wartości sprawozdania finansowego
4,5Student samodzielnie potrafi własciwie dobrać narzędzia do ustalenia i analizy określonych wartości sprawozdania finansowego
5,0Student samodzielnie potrafi dobrać i zastosować narzędzia do ustalenia i analizy wszystkich czastkowych i syntetycznych elementów sprawozdania finansowego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D3/06_U01Student potrafi sporządzić elementy składowe rocznego zamknięcia jednostki gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U11Potrafi posługiwać się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi wspomagającymi proces podejmowania decyzji
Z_1A_U04Potrafi interpretować i analizować wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
Cel przedmiotuC-1Poznanie formalno-prawnych zasad sprawozdawczości finansowej w przedsiębiorstwie, a także zasad sporządzania poszczególnych elementów raportów jednostek
C-4Nabycie umiejętności sporządzenia rachunku zysków i strat jednostki gospodarczej
C-3Nabycie umiejętności sporządzenia bilansu jednostki gospodarczej
C-5Nabycie umiejętności sporządzenia w zakresie podstawowym rachunku przepływiow pieniężnych i zestawienia zmian w kapitale (funduszu) własnym
Treści programoweT-L-6Sporządznie zestawienia zmian w kapitale (funduszu) własnym
T-L-3Sporządządzanie rachunku zysków i strat
T-L-5Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych
T-L-2Sporządznie bilansu
T-W-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości
T-W-2Bilans jako podstawa zamkniecia rocznego
T-W-3Rachunek zysków i strat
T-W-4Informacja dodatkowa
T-W-5Rachunek przepływów pienięznych
T-W-6Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe z uzyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Możliwa pisemna lub ustna ocena formująca w trakcie semestru
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca w postaci weryfikacji wiedzy i umiejętności uzyskanych w ramach zajęć laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Aktywność studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi sporządzić elementów składowych rocznego zamknięcia jednostki gospodarczej
3,0Student potrafi sporządzić bilans
3,5Student potrafi sporządzić bilans i rachunek zysków i strat
4,0Student potrafi sporządzić bilans, rachunek zysków i strat oraz informację dodatkową
4,5Student potrafi sporządzić bilans, rachunek zysków i strat, informację dodatkową oraz rachunek przepływów pieniężnych
5,0Student potrafi sporządzić bilans, rachunek zysków i strat, informację dodatkową, rachunek przepływów pieniężnych oraz zestawienie zmian w kapitale (funduszu własnym)
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D3/06_K01Student posiada zdolność pracy pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane w trakcie zajeć
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K07Jest gotów do podejmowania odpowiedzialności w pełnieniu roli zawodowej tj. odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
Cel przedmiotuC-4Nabycie umiejętności sporządzenia rachunku zysków i strat jednostki gospodarczej
C-3Nabycie umiejętności sporządzenia bilansu jednostki gospodarczej
Treści programoweT-W-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości
T-W-2Bilans jako podstawa zamkniecia rocznego
T-W-3Rachunek zysków i strat
T-W-4Informacja dodatkowa
T-W-5Rachunek przepływów pienięznych
T-W-6Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
T-W-7Sprawozdanie zarządu z działalności oraz raportowanie zintegrowane
Metody nauczaniaM-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe z uzyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Możliwa pisemna lub ustna ocena formująca w trakcie semestru
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca w postaci weryfikacji wiedzy i umiejętności uzyskanych w ramach zajęć laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Aktywność studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest zdolny do rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć
3,0Student posiada zdolność do rozwiązywania niektórych zagadnień analizowanych podczas zajęć
3,5Student posiada zdolność do rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, przy czym proponowane rozwiązanie nie zawsze są prawidłowe
4,0Student posiada zdolność do rozwiązyania zagadnień analizowanych podczas zajęć, proponowane rozwiązania są z reguły prawidłowe
4,5Student posiada zdolność do rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, proponowane rozwiązania są prawidłowe
5,0Student posiada zdolność rozwiązywania zagadnień problemowych, a wyniki jego pracy i pracy zespołu są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne możliwości