Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Wycena i zarządzanie nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Sprawozdawczość w przedsiębiorstwie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Sprawozdawczość w przedsiębiorstwie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii, Finansów i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Bożena Nadolna <Bozena.Nadolna@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 25 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Posiadanie wiedzy z zakresu podstaw rachunkowości
W-2Posiadanie wiedzy z rachunkowości finansowej przedsiębiorstw
W-3Znajomość podstaw ekonomii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie formalno-prawnych zasad sprawozdawczości finansowej i niefinansowej w jednostkach
C-2Poznanie podstawowych elemetów sprawozdań jednostki gospodarczej
C-3Nabycie umiejętności identyfikacji elementów sprawozdań w zależności od specyfiki jednostki gospodarczej
C-4Nabycie umiejętności interpretowania informacji sprawozdawczych (finansowych i niefinansowych) w raportach rocznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości finansowej1
T-A-2Struktura i treść bilansu oraz rachunku zysków i strat1
T-A-3Zakres treści pozostałych części rocznego sprawozdania finansowego1
T-A-4Sprawozdanie zarządu z działalności - zakres informacji finansowych i niefinansowych, w tym oświadczenie/sprawozdanie na temat informacji niefinansowych2
T-A-5Raporty zintegrowane/zrównoważonego rozwoju2
T-A-6Przygotowanie referatów i prezentacji na temat zakresu i sposobu ujawniania informacji sprawozdawczych w raportach wybranych jednostek10
T-A-7Wygłoszenie prezentacji8
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2Przygotowanie do zajęć, analiza i ocena raportów wybranych jednostek gospodarczych15
A-A-3Przygotowywanie referatów i prezentacji10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny z wykorzystaniem technik multimedialnych, objaśnienie zagadnień
M-2Metody aktywizujące - metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna na temat zakresu i treści elementów sprawozdania finansowego
M-3Metody praktyczne - rozwiązywanie praktycznych problemów w zakresie sprawozdawczości

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Analiza i ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań podczas zajęć
S-2Ocena formująca: Aktywność studentów na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Sporządzanie i wygłaszanie prezentacji dotyczących ujawnień finansowych i niefinansowych informacji sprawozdawczych w raportowaniu wybranych jednostek

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_O03_W01
Student zna elementy raportwów rocznych jednostek gospodarczych
Z_1A_W01, Z_1A_W08, Z_1A_W09C-2, C-4, C-1T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-2M-2, M-1, M-3S-3
Z_1A_O03_W02
Student zna zasady ustalania poszczególnym elementów raportów rocznych jednostek gospodarczych
Z_1A_W03, Z_1A_W10, Z_1A_W15C-2, C-4T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-2M-2, M-1S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_O03_U01
Student potrafi porównać i ocenić zakres ujawnień informacji w raportach finansowych i niefinansowych jednostek gospodarczych
Z_1A_U13, Z_1A_U03, Z_1A_U21, Z_1A_U14C-2, C-4, C-1, C-3T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-2M-2, M-1, M-3S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_O03_K01
Student posiada zdolność pracy pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane w trakcie zajęć
Z_1A_K03, Z_1A_K07C-2, C-1T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-2M-1, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_O03_W01
Student zna elementy raportwów rocznych jednostek gospodarczych
2,0Student nie zna podstawowych elementów składowych sprawozdań finansowych
3,0Student potrafi rozróżnić podstawowe elementy sprawozdań finansowych
3,5Student prezentuje syntetyczne wyniki podstawowych elementów sprawozdań finansowych
4,0Student potrafi zinterpretować syntetyczne wyniki sprawozdań finansowych
4,5Student potrafi zaprezentować i zinterpretować cząstkowe wyniki sprawozdań finansowych
5,0Student potrafi analizować syntetyczne i cząstkowe wyniki sprawozdań finansowych oraz dokonywać analiz porównawczych pomiędzy wynikami poszczeglnych sprawozdań
Z_1A_O03_W02
Student zna zasady ustalania poszczególnym elementów raportów rocznych jednostek gospodarczych
2,0Student nie zna zasad ustalania wartości poszczególnych elementów sprawozdań finansowych
3,0Student zna podstawowe zasady ustalania wartości poszczególnych elementów sprawozdań finansowych
3,5Student potrafi samodzielnie ustalić wybrane czastkowe wartości sprawozdania finansowego
4,0Student samodzielnie potrafi ustalić i porównać wybrane cząstkowe wartości sprawozdania finansowego
4,5Student samodzielnie potrafi własciwie dobrać narzędzia do ustalenia i analizy określonych wartości sprawozdania finansowego
5,0Student samodzielnie potrafi dobrać i zastosować narzędzia do ustalenia i analizy wszystkich czastkowych i syntetycznych elementów sprawozdania finansowego

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_O03_U01
Student potrafi porównać i ocenić zakres ujawnień informacji w raportach finansowych i niefinansowych jednostek gospodarczych
2,0Student nie potrafi porównać i ocenić zakres ujawnień informacji w raportach finansowych i niefinansowych jednostek gospodarczych
3,0Student potrafi w 60% porównać i ocenić zakres ujawnień informacji w raportach finansowych i niefinansowych jednostek gospodarczych
3,5Student potrafi w 70% porównać i ocenić zakres ujawnień informacji w raportach finansowych i niefinansowych jednostek gospodarczych
4,0Student potrafi w 80% porównać i ocenić zakres ujawnień informacji w raportach finansowych i niefinansowych jednostek gospodarczych
4,5Student potrafi w 88 % porównać i ocenić zakres ujawnień informacji w raportach finansowych i niefinansowych jednostek gospodarczych
5,0Student potrafi w 95 % porównać i ocenić zakres ujawnień informacji w raportach finansowych i niefinansowych jednostek gospodarczych

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_O03_K01
Student posiada zdolność pracy pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane w trakcie zajęć
2,0Student nie jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć
3,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania niektórych zagadnień analizowanych podczas zajęć
3,5Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe
4,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, proponowane rozwiązania są z reguły prawidłowe
4,5Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, proponowane rozwiązania są prawidłowe
5,0Student posiada zdolność samodzielnego i grupowego rozwiązywania zagadnień problemowych, a wyniki jego pracy i pracy zespołu są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne możliwości

Literatura podstawowa

  1. Nita B. (red.), Sprawozdawczość finansowa według polskiego prawa bilansowego, Difin, Warszawa, 2020
  2. Nita B., Sprawozdawczość zarządcza. Analizy i raporty wewnętrzne w controllingu, PWN, Warszawa, 2014, także na IBUK
  3. Pomykalska B., Pomykalski P., Analiza finansowa przedsiębiorstwa. Wskaźniki i decyzje w zarządzaniu, PWN, Warszawa, 2017
  4. Bucior G., Jaworska E., Kotapski R., Turowska W., Raportowanie finansowe, pozafinansowe i kosztowe w polskich instytucjach kultury, Wydawnictwo IUS PUBLICUM, Instytut Prawa Gospodarczego Sp. z oo., Katowice, 2021
  5. B. Nadolna, M. Rydzewska, Sprawozdawczość finansowa przedsiębiorstw i organizacji pozarządowych, ZUT, Szczecin, 2020
  6. Dyktus J., Gaertner M, Malik B., Sprawozdawczośc i analiza finansowa, Difin, Warszawa, 2017
  7. Elliott B., Elliott J., Financial Accounting and Reporting, Pearson Education Limited, 2022

Literatura dodatkowa

  1. Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, Dz.U. z 2021 r., poz. 217
  2. Sprawozdawczość finansowa i niefinansowa jednostek gospodarczych, Krajowy Rejestr Sądowy, strony internetowe jednostek gospodarczych
  3. Alan Malville, International Financial Reporting, Pearson Education Limited, Horlow, 2019, 7

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości finansowej1
T-A-2Struktura i treść bilansu oraz rachunku zysków i strat1
T-A-3Zakres treści pozostałych części rocznego sprawozdania finansowego1
T-A-4Sprawozdanie zarządu z działalności - zakres informacji finansowych i niefinansowych, w tym oświadczenie/sprawozdanie na temat informacji niefinansowych2
T-A-5Raporty zintegrowane/zrównoważonego rozwoju2
T-A-6Przygotowanie referatów i prezentacji na temat zakresu i sposobu ujawniania informacji sprawozdawczych w raportach wybranych jednostek10
T-A-7Wygłoszenie prezentacji8
25

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2Przygotowanie do zajęć, analiza i ocena raportów wybranych jednostek gospodarczych15
A-A-3Przygotowywanie referatów i prezentacji10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_O03_W01Student zna elementy raportwów rocznych jednostek gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problematykę nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów, ich miejsce i znaczenie w naukach społecznych i powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Z_1A_W08Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody ilościowe i ich zastosowanie w procesie podejmowania decyzji
Z_1A_W09Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym metody badawcze wykorzystywane w ocenie sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstw
Cel przedmiotuC-2Poznanie podstawowych elemetów sprawozdań jednostki gospodarczej
C-4Nabycie umiejętności interpretowania informacji sprawozdawczych (finansowych i niefinansowych) w raportach rocznych
C-1Poznanie formalno-prawnych zasad sprawozdawczości finansowej i niefinansowej w jednostkach
Treści programoweT-A-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości finansowej
T-A-3Zakres treści pozostałych części rocznego sprawozdania finansowego
T-A-4Sprawozdanie zarządu z działalności - zakres informacji finansowych i niefinansowych, w tym oświadczenie/sprawozdanie na temat informacji niefinansowych
T-A-5Raporty zintegrowane/zrównoważonego rozwoju
T-A-6Przygotowanie referatów i prezentacji na temat zakresu i sposobu ujawniania informacji sprawozdawczych w raportach wybranych jednostek
T-A-7Wygłoszenie prezentacji
T-A-2Struktura i treść bilansu oraz rachunku zysków i strat
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące - metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna na temat zakresu i treści elementów sprawozdania finansowego
M-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny z wykorzystaniem technik multimedialnych, objaśnienie zagadnień
M-3Metody praktyczne - rozwiązywanie praktycznych problemów w zakresie sprawozdawczości
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Sporządzanie i wygłaszanie prezentacji dotyczących ujawnień finansowych i niefinansowych informacji sprawozdawczych w raportowaniu wybranych jednostek
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych elementów składowych sprawozdań finansowych
3,0Student potrafi rozróżnić podstawowe elementy sprawozdań finansowych
3,5Student prezentuje syntetyczne wyniki podstawowych elementów sprawozdań finansowych
4,0Student potrafi zinterpretować syntetyczne wyniki sprawozdań finansowych
4,5Student potrafi zaprezentować i zinterpretować cząstkowe wyniki sprawozdań finansowych
5,0Student potrafi analizować syntetyczne i cząstkowe wyniki sprawozdań finansowych oraz dokonywać analiz porównawczych pomiędzy wynikami poszczeglnych sprawozdań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_O03_W02Student zna zasady ustalania poszczególnym elementów raportów rocznych jednostek gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu mechanizmy funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją, w tym zarządzanie finansami
Z_1A_W10Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu regulacje prawne warunkujące działalność podmiotów gospodarczych
Z_1A_W15Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystując wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów
Cel przedmiotuC-2Poznanie podstawowych elemetów sprawozdań jednostki gospodarczej
C-4Nabycie umiejętności interpretowania informacji sprawozdawczych (finansowych i niefinansowych) w raportach rocznych
Treści programoweT-A-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości finansowej
T-A-3Zakres treści pozostałych części rocznego sprawozdania finansowego
T-A-4Sprawozdanie zarządu z działalności - zakres informacji finansowych i niefinansowych, w tym oświadczenie/sprawozdanie na temat informacji niefinansowych
T-A-5Raporty zintegrowane/zrównoważonego rozwoju
T-A-6Przygotowanie referatów i prezentacji na temat zakresu i sposobu ujawniania informacji sprawozdawczych w raportach wybranych jednostek
T-A-7Wygłoszenie prezentacji
T-A-2Struktura i treść bilansu oraz rachunku zysków i strat
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące - metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna na temat zakresu i treści elementów sprawozdania finansowego
M-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny z wykorzystaniem technik multimedialnych, objaśnienie zagadnień
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Aktywność studentów na zajęciach
S-1Ocena formująca: Analiza i ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań podczas zajęć
S-3Ocena podsumowująca: Sporządzanie i wygłaszanie prezentacji dotyczących ujawnień finansowych i niefinansowych informacji sprawozdawczych w raportowaniu wybranych jednostek
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad ustalania wartości poszczególnych elementów sprawozdań finansowych
3,0Student zna podstawowe zasady ustalania wartości poszczególnych elementów sprawozdań finansowych
3,5Student potrafi samodzielnie ustalić wybrane czastkowe wartości sprawozdania finansowego
4,0Student samodzielnie potrafi ustalić i porównać wybrane cząstkowe wartości sprawozdania finansowego
4,5Student samodzielnie potrafi własciwie dobrać narzędzia do ustalenia i analizy określonych wartości sprawozdania finansowego
5,0Student samodzielnie potrafi dobrać i zastosować narzędzia do ustalenia i analizy wszystkich czastkowych i syntetycznych elementów sprawozdania finansowego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_O03_U01Student potrafi porównać i ocenić zakres ujawnień informacji w raportach finansowych i niefinansowych jednostek gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U13Potrafi identyfikować źródła finansowania i posługiwać się wiedzą z rachunkowości w celu rozwiązywania zadań w zakresie zarządzania
Z_1A_U03Potrafi planować i organizować pracę własną i zespołu
Z_1A_U21Potrafi uczyć się przez całe życie, doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności
Z_1A_U14Potrafi analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie nauk o zarzadzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów
Cel przedmiotuC-2Poznanie podstawowych elemetów sprawozdań jednostki gospodarczej
C-4Nabycie umiejętności interpretowania informacji sprawozdawczych (finansowych i niefinansowych) w raportach rocznych
C-1Poznanie formalno-prawnych zasad sprawozdawczości finansowej i niefinansowej w jednostkach
C-3Nabycie umiejętności identyfikacji elementów sprawozdań w zależności od specyfiki jednostki gospodarczej
Treści programoweT-A-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości finansowej
T-A-3Zakres treści pozostałych części rocznego sprawozdania finansowego
T-A-4Sprawozdanie zarządu z działalności - zakres informacji finansowych i niefinansowych, w tym oświadczenie/sprawozdanie na temat informacji niefinansowych
T-A-5Raporty zintegrowane/zrównoważonego rozwoju
T-A-6Przygotowanie referatów i prezentacji na temat zakresu i sposobu ujawniania informacji sprawozdawczych w raportach wybranych jednostek
T-A-7Wygłoszenie prezentacji
T-A-2Struktura i treść bilansu oraz rachunku zysków i strat
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące - metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna na temat zakresu i treści elementów sprawozdania finansowego
M-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny z wykorzystaniem technik multimedialnych, objaśnienie zagadnień
M-3Metody praktyczne - rozwiązywanie praktycznych problemów w zakresie sprawozdawczości
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Aktywność studentów na zajęciach
S-1Ocena formująca: Analiza i ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań podczas zajęć
S-3Ocena podsumowująca: Sporządzanie i wygłaszanie prezentacji dotyczących ujawnień finansowych i niefinansowych informacji sprawozdawczych w raportowaniu wybranych jednostek
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi porównać i ocenić zakres ujawnień informacji w raportach finansowych i niefinansowych jednostek gospodarczych
3,0Student potrafi w 60% porównać i ocenić zakres ujawnień informacji w raportach finansowych i niefinansowych jednostek gospodarczych
3,5Student potrafi w 70% porównać i ocenić zakres ujawnień informacji w raportach finansowych i niefinansowych jednostek gospodarczych
4,0Student potrafi w 80% porównać i ocenić zakres ujawnień informacji w raportach finansowych i niefinansowych jednostek gospodarczych
4,5Student potrafi w 88 % porównać i ocenić zakres ujawnień informacji w raportach finansowych i niefinansowych jednostek gospodarczych
5,0Student potrafi w 95 % porównać i ocenić zakres ujawnień informacji w raportach finansowych i niefinansowych jednostek gospodarczych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_O03_K01Student posiada zdolność pracy pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane w trakcie zajęć
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K03Jest gotów do inicjowania i opracowywania projektów społecznych, uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Z_1A_K07Jest gotów do podejmowania odpowiedzialności w pełnieniu roli zawodowej tj. odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
Cel przedmiotuC-2Poznanie podstawowych elemetów sprawozdań jednostki gospodarczej
C-1Poznanie formalno-prawnych zasad sprawozdawczości finansowej i niefinansowej w jednostkach
Treści programoweT-A-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości finansowej
T-A-3Zakres treści pozostałych części rocznego sprawozdania finansowego
T-A-4Sprawozdanie zarządu z działalności - zakres informacji finansowych i niefinansowych, w tym oświadczenie/sprawozdanie na temat informacji niefinansowych
T-A-5Raporty zintegrowane/zrównoważonego rozwoju
T-A-6Przygotowanie referatów i prezentacji na temat zakresu i sposobu ujawniania informacji sprawozdawczych w raportach wybranych jednostek
T-A-7Wygłoszenie prezentacji
T-A-2Struktura i treść bilansu oraz rachunku zysków i strat
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny z wykorzystaniem technik multimedialnych, objaśnienie zagadnień
M-3Metody praktyczne - rozwiązywanie praktycznych problemów w zakresie sprawozdawczości
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Analiza i ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć
3,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania niektórych zagadnień analizowanych podczas zajęć
3,5Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe
4,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, proponowane rozwiązania są z reguły prawidłowe
4,5Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, proponowane rozwiązania są prawidłowe
5,0Student posiada zdolność samodzielnego i grupowego rozwiązywania zagadnień problemowych, a wyniki jego pracy i pracy zespołu są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne możliwości