Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | Z_1A_O11_W01 | Student zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości jako czynników rozwoju obszarów wiejskich wykorzystując w tym celu wiedzę z zakresu zarządzania i ekonomii. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Z_1A_W01 | Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problematykę nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów, ich miejsce i znaczenie w naukach społecznych i powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi |
---|
Z_1A_W15 | Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystując wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów |
Cel przedmiotu | C-2 | Przedstawienie studentom problemów związanych z wielofunkcyjnym rozwojem terenów wiejskich Unii Europejskiej. |
---|
C-3 | Zapoznanie studentów z budową strategii gmin wiejskich i ich umiejętności do właściwej oceny celów i elementów składowych strategii. |
C-5 | Uzyskanie kompetencji do analizy zależności między modernizacją rolnictwa a wielofunkcyjnym rozwojem obszarów wiejskich. |
C-4 | Przedstawienie studentom modeli wielofunkcyjnego rozwoju dla różnych typów gmin w Polsce i krajach UE oraz uzyskanie umiejętności w zakresie analizy i wnioskowania o celach i modelach. |
C-1 | Przedstawienie studentom problemów związanych z wielofunkcyjnym rozwojem terenów wiejskich w Polsce. |
Treści programowe | T-A-5 | Podstawowe aspekty wielofunkcyjnego rozwoju obszarów wiejskich. Omówienie podstawowych funkcji gospodarczych realizowanych na obszarach wiejskich. Czynniki rozwoju lokalnego. Infrastruktura instytucjonalna, ekonomiczna i społeczna, centra rozwoju terenów wiejskich. Rozwój przedsiębiorczości wiejskiej. Mały i średni biznes podstawą ożywienia gospodarki wiejskiej |
---|
T-A-4 | Rozwój terenów wiejskich w krajach UE. Fundusze strukturalne i inne programy rozwojowe. |
T-A-7 | Rozwój terenów wiejskich w Wielkiej Brytanii. Rozwój terenów wiejskich na przykładzie Francji, Irlandii, Finlandii, Hiszpanii. |
T-A-1 | Istota i cele wielofunkcyjnego rozwoju. Przestrzenne zróżnicowanie rozwoju terenów wiejskich w Polsce. Wiejskie obszary problemowe |
T-A-6 | Rola władz lokalnych w rozwoju lokalnym, promocja gminy, przyciąganie kapitału na teren gminy, komunikowanie się ze społeczeństwem. Przykłady gmin w Polsce, które odniosły sukces w rozwoju wielofunkcyjnym. |
T-A-3 | Strategia rozwoju gmin wiejskich - cele tworzenia strategii, uspołecznienie strategii. Analiza procesu budowy strategii. Polityka rozwoju obszarów wiejskich. Instytucje i programy wspierające finansowego rozwój gospodarczy obszarów wiejskich. Bariery i priorytety rozwoju wielofunkcyjnego terenów wiejskich (oświata, bezrobocie, kapitał, dochody, postawy przedsiębiorcze lokalnej ludności). Zróżnicowanie gmin wiejskich w Polsce i województwie zachodniopomorskim |
T-A-2 | Modernizacja rolnictwa warunkiem wielofunkcyjnego rozwoju obszarów wiejskich. Dywersyfikacja gospodarstw rolnych. Agroturystyka elementem rozwoju lokalnego |
Metody nauczania | M-2 | Metody problemowe (wykład konwersatoryjny, wykład problemowy). |
---|
M-1 | Metody podające (wykład informacyjny, opis, wyjaśnianie) |
M-3 | Metody aktywizujące (metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna) |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Analiza aktywności studentów podczas zajęć |
---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań w formie pisenej lub ustnej w trakcie zajęć |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej obejmujący zagadnienia omawiane w trakcie zajęć oraz zagadnienia problemowe podane studentom jako materiał do studiowania na podstwie literatury |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu, co uniemożliwia mu wykazanie się kompetencjami. Prezentuje błędne poglądy i opinie, nawet w sytuacji podpowiedzi nie potrafi zaprezentować kompetencji w poprawnym wnioskowaniu i umiejętności interpretacyjnych. Ujawnia brak zaangażowania i brak chęci wykonania pracy w sposób należyty.
W zakresie prac zespołowych student: nie potrafi zaplanować i wykonać pracy poprawnie i w terminie, nie zgłasza potrzeby pomocy na konsultacjach lub mimo tej pomocy nie osiąga minimalnych standardów wykonania. |
3,0 | Student, na ocenę dostateczną wykazuje się umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie podstawowym, z licznymi błędami niedyskwalifikującymi całkowicie pracy.
W zakresie prac zespołowych student: planuje i wykonuje pracę w sposób nieudolny na każdym z jej etapów (przygotowawczy, pomysłu i projektu, wykonawczy, kontroli przed prezentacją i samego prowadzenia prezentacji). |
3,5 | Student, na ocenę dostateczną plus wykazuje się umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie podstawowym, potrafi zaplanować wykonanie pracy i ujawnia zdolność do wykonania zasadniczego zakresu planu. Popełnia błędy, ale kluczowe obszary realizuje na ogół poprawnie.
W zakresie prac zespołowych student: potrafi sprecyzować cele własnej pracy i rozdysponowuje lub pomaga w rozdysponowywaniu zadań wśród członków zespołu, potrafi wykorzystywać informacje kontekstowe do realizacji zadań zespołowych. Uzyskuje na ogół poprawny efekt. |
4,0 | Student, na ocenę dobrą prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia tematyki i uzyskaniu podstawowych zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania się zdobytą wiedzą i umiejętnościami.
W zakresie prac zespołowych student: potrafi sprecyzować cele własnej pracy i rozdysponowuje lub pomaga w rozdysponowywaniu zadań wśród członków zespołu, potrafi wykorzystywać informacje kontekstowe do realizacji zadań zespołowych. |
4,5 | Student, na ocenę dobrą plus prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia kluczowej tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania się zdobytą wiedzą i umiejętnościami.
W zakresie pracy zespołowej student: potrafi samodzielnie zaplanować, sprecyzować cele i czynnie uczestniczyć w rozdysponowywaniu zadań i ich realizacji na każdym z etapów pracy. |
5,0 | Student, na ocenę bardzo dobrą prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania się zdobytą wiedzą i umiejętnościami.
W zakresie pracy zespołowej student: potrafi samodzielnie zaplanować, sprecyzować cele i rozdysponować zadania wg umiejętności oraz zapanować sytuacją projektu poprzez właściwe zmotywowanie do działania. Wykazuje się terminowością i bezbłędnym sposobem prezentacji wyników. |