Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Rachunkowość zarządcza
Sylabus przedmiotu Prawo budowlane:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Prawo budowlane | ||
Specjalność | Wycena i zarządzanie nieruchomościami | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>, Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnych dotyczących prawa budowlanego oraz procedur administracyjnych związanych z budową lub rozbudową nieruchomości. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i problemami z zakresu prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych (np. postępowanie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę, legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowalne i innych umów związanych z procesem budowy). |
C-2 | Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z gospodarki przestrzennej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Proces inwestycyjny w budownictwie: etap przedprojektowy (uwarunkowania wynikające z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu) | 1 |
T-W-2 | Proces inwestycyjny w budownictwie: etap projektowania i przygotowania do realizacji inwestycji (projekt budowlany, pozwolenie na budowę, zgłoszenie budowy lub wykonania innych robót budowlanych) | 1 |
T-W-3 | Proces inwestycyjny w budownictwie: etap budowy (dziennik budowy, protokół odbioru, inwentaryzacja powykonawcza, pozwolenie na użytkowanie, zawiadomienie o zakończeniu budowy obiektu budowlanego) | 1 |
T-W-4 | Proces inwestycyjny w budownictwie: etap utrzymania (eksploatacji) obiektu budowlanego (obowiązki właściciela lub zarządcy w zakresie eksploatacji obiektu budowlanego, książka obiektu budowlanego, zmiana sposobu użytkowania) | 1 |
T-W-5 | Proces inwestycyjny w budownictwie: rozbiórka obiektu budowlanego (pozwolenie na rozbiórkę obiektu budowlanego lub zgłoszenie rozbiórki obiektu budowlanego) | 1 |
T-W-6 | Proces inwestycyjny w budownictwie: Samowola budowlana, warunki i sposób jej legalizacji, wysokość opłat legalizacyjnych | 1 |
T-W-7 | Gospodarka przestrzenna: system planowania i zagospodarowania przestrzennego w Polsce, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego (rola i znaczenie planów miejscowych, tryb uchwalania planów miejscowych, skutki ekonomiczne uchwalania lub zmiany planów miejscowych), decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, inne przypadki lokalizowania inwestycji celu publicznego, zagospodarowanie przestrzenne a ochrona środowiska, ochrona przyrody, dziedzictwo kulturowe i infrastruktura techniczna, procedura wyłączenia gruntów z produkcji rolnej i leśnej | 8 |
T-W-8 | Zaliczenie | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Analiza dokumentacji | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład z zastosowaniem prezentacji multimedialnej; |
M-2 | Sporządzanie dokumentacji technicznej; |
M-3 | Dyskusja |
M-4 | Prezentacje i prace studentów; |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena poprawności sporządzania dokumentacji technicznej; |
S-2 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach; |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana z zaliczenia |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D4/02_W01 Student zna i rozumie pojęcia z zakresu prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych. | Z_1A_W10 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Z_1A_D4/02_W02 Student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu gospodarki przestrzennej | Z_1A_W10 | — | C-2 | T-W-7 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-2, S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D4/02_U03 Student potrafi przygotować wnioski do organów budowlanych, przeglądać oraz analizować dokumentację procesu budowlanego. Potrafi wykorzystać dokumenty planistyczne w procesach zachodzących na rynku nieruchomości. | Z_1A_U01, Z_1A_U17 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D4/02_K02 Student jest gotów do odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego i gospodarki przestrzennej. | Z_1A_K02 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D4/02_W01 Student zna i rozumie pojęcia z zakresu prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych. | 2,0 | Student nie posiada wiedzy z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych. |
3,0 | Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych. | |
3,5 | Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych w stopniu większym niż dobry. | |
5,0 | Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych w stopniu bardzo dobrym. | |
Z_1A_D4/02_W02 Student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu gospodarki przestrzennej | 2,0 | Student nie zna i nie rozumie podstawowych pojęć z zakresu gospodarki przestrzennej |
3,0 | Student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu gospodarki przestrzennej w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu gospodarki przestrzennej w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu gospodarki przestrzennej w stopniu dobrym | |
4,5 | Student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu gospodarki przestrzennej w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu gospodarki przestrzennej w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D4/02_U03 Student potrafi przygotować wnioski do organów budowlanych, przeglądać oraz analizować dokumentację procesu budowlanego. Potrafi wykorzystać dokumenty planistyczne w procesach zachodzących na rynku nieruchomości. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi przygotować wnioski do organów budowlanych, przeglądać i analizować dokumentację procesu budowlanego oraz wykorzystać dokumenty planistyczne w procesach zachodzących na rynku nieruchomości w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D4/02_K02 Student jest gotów do odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego i gospodarki przestrzennej. | 2,0 | |
3,0 | Student jest gotów do odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego i gospodarki przestrzennej w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Biliński T, Prawo budowlane. Podręcznik dla studentów kierunków budownictwo i architektura, CH Beck, Warszawa, 2007
- Okolski D., Umowa o roboty budowlane, CH Beck, Warszawa, 2011
- Mason, J., Innovating Construction Law: Towards the Digital Age, Routledge, 2021