Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Rachunkowość zarządcza

Sylabus przedmiotu Rekrutacja i selekcja:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Rekrutacja i selekcja
Specjalność Zarządzanie zasobami ludzkimi
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami
Nauczyciel odpowiedzialny Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Lesław Rządziński <lrzadzinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 20 2,00,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA4 20 1,20,25zaliczenie
laboratoriaL4 10 0,80,25zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami i sposobem realizacji procesu rekrutacyjnego w organizacji
C-2Nabywanie umiejętności wykorzystania technik stosowanych w procesie pozyskiwania pracowników
C-3Przygotowanie narzędzi wykorzystywanych w procesie rekrutacyjnym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Analiza zapotrzebowania i podaży ZL3
T-A-2Opis stanowiska pracy i profil kwalifikacyjny w naborze i doborze pracowników3
T-A-3Ogłoszenie rekrutacyjne - proces tworzenia i najlepsze praktyki4
T-A-4Rozmowa rekrutacyjna - przygotowanie, wdrożenie i wnioski z badania kandydatów4
T-A-5Badanie doświadczeń kandydata (Candidate Experience)3
T-A-6Kluczowe wskaźniki wydajności (KPI) w procesie rekrutacyjnym3
20
laboratoria
T-L-1Przygotowanie ogłoszenia o pracę umieszczonego w zakładce kariera5
T-L-2Budowa bazy danych kandydatów wykorzystywanej w metodzie Direct Search5
10
wykłady
T-W-1Miejsce rekrutacji i selekcji w zarządzaniu zasobami ludzkimi i cyklu życia pracownika2
T-W-2Planowanie zasobów ludzkich2
T-W-3Modele marketingowe w rekrutacji2
T-W-4Metody i techniki rekrutacji - od rekrutacji 1.0 do rekrutacji 5.04
T-W-5Employer branding w rekrutacji2
T-W-6Selekcja wstępna (prescreening)2
T-W-7Rozmowa rekrutacyjna2
T-W-8Nieklasyczne metody selekcji kandydatów2
T-W-9Proces onboardingu2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-A-2Przygotowanie do zajęć audytoryjnych10
30
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2Przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych10
20
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2Przygotowanie do egzaminu20
A-W-3Przygotowanie do zajęć8
A-W-4Egzamin2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
M-5Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wykonanych ćwiczeń audytoryjnych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D7/02_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować proces rekrutacyjny w organizacji
Z_1A_W05, Z_1A_W06, Z_1A_W07C-1T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-9, T-W-5, T-W-2M-2, M-1S-1
Z_1A_D7/02_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien charakteryzować techniki i narzędzia stosowane w procesie rekrutacyjnym
Z_1A_W05, Z_1A_W06, Z_1A_W07, Z_1A_W13C-2T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-2M-2, M-1, M-5S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D7/02_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć wykorzystywać dostępne rozwiązania w zakresie naboru i doboru pracowników
Z_1A_U06, Z_1A_U08, Z_1A_U09, Z_1A_U02C-2T-A-5, T-A-6, T-A-4, T-A-2, T-A-1M-3, M-5S-3
Z_1A_D7/02_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji w organizacji
Z_1A_U09, Z_1A_U11, Z_1A_U03C-1, C-2T-A-4, T-A-2, T-A-3, T-A-1M-3, M-5S-3
Z_1A_D7/02_U03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi przygotować podstawowe narzędzia stosowane w procesie rekrutacyjnym
Z_1A_U06, Z_1A_U09, Z_1A_U11, Z_1A_U10C-3T-A-6, T-L-1, T-L-2M-4S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D7/02_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować proces rekrutacyjny w organizacji
2,0Student nie potrafi scharakteryzować procesu pozyskiwania pracowników
3,0Student w sposób powierzchowny charakteryzuje proces pozyskiwania pracowników
3,5Student potrafi starannie opisać proces pozyskiwania pracowników
4,0Student potrafi szczegółowo opisać proces pozyskiwania pracowników oraz potrafi scharakteryzować wpływ niewłaściwie przeprowadzonego procesu pozyskiwania pracowników na organizację
4,5Student potrafi dokładnie opisać proces pozyskiwania pracowników oraz objaśnić jego wpływ na organizację wraz ze wskazaniem punktów mogących zaburzyć jego prawidłowe przeprowadzenie
5,0Student potrafi dokładnie opisać proces pozyskiwania pracowników oraz objaśnić jego wpływ na organizację wraz ze wskazaniem punktów mogących zaburzyć jego prawidłowe przeprowadzenie i metod stosowanych w poszczególnych etapach
Z_1A_D7/02_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien charakteryzować techniki i narzędzia stosowane w procesie rekrutacyjnym
2,0Student nie potrafi wymienić i opisać podstawowych technik planowania zasobów ludzkich oraz rekrutacji i selekcji kandydatów
3,0Student potrafi scharakteryzować jedynie kilka z podstawowych technik pozyskiwania pracowników do organizacji
3,5Student potrafi opisać w sposób ogólny wszystkie z przedstawionych technik i metod stosowanych w procesie rekrutacyjnym
4,0Student potrafi dokładnie opisać wszystkie z przedstawionych technik i metod stosowanych w procesie rekrutacyjnym
4,5Student potrafi scharakteryzować wszystkie z przedstawionych technik i metod stosowanych w procesie rekrutacyjnym i wskazać na ich wady i zalety
5,0Student potrafi scharakteryzować wszystkie z przedstawionych technik i metod stosowanych w procesie rekrutacyjnym, wskazać na ich wady i zalety i określić cel i możliwości ich stosowania

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D7/02_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć wykorzystywać dostępne rozwiązania w zakresie naboru i doboru pracowników
2,0Student nie potrafi wykorzystywać przedstawionych rozwiązań w zakresie naboru i doboru kadr
3,0Student potrafi wykorzystywać jedynie nieliczne z przedstawionych rozwiązań w zakresie rekrutacji i selekcji
3,5Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie pozyskiwania pracowników
4,0Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie pozyskiwania pracowników oraz dokonać analizy ich przydatności w konkretnych sytuacjach
4,5Student umie zastosować wszystkie poznane rozwiązania dotyczące naboru i doboru kadr, oszacować ich ograniczenia oraz łączyć je ze sobą
5,0Student potrafi stosować wszystkie poznane rozwiązania dotyczące pozyskiwania pracowników, dokonać ich analizy oraz przygotowywać własne rozwiązania w zakresie naboru i doboru kadr
Z_1A_D7/02_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji w organizacji
2,0Student nie umie przeprowadzić żadnego z etapów procesu rekrutacji i selekcji
3,0Student potrafi przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji wykorzystując jedynie typowe metody i techniki pozyskiwania pracowników
3,5Student potrafi przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji w oparciu o większość poznanych metod i technik pozyskiwania pracowników
4,0Student potrafi przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji w oparciu o wszystkie poznane metody i techniki oraz łączyć je ze sobą
4,5Student umie przeprowadzić proces rekrutacyjny opierając się na poznanych metodach i technikach pozyskiwania pracowników, łączyć je ze sobą oraz dokonać analizy podejmowanych działań
5,0Student umie przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji opierając się na łączeniu ze sobą poznanych metod i technik, uzasadnić wybór podejmowanych działań oceniając ich efektywność
Z_1A_D7/02_U03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi przygotować podstawowe narzędzia stosowane w procesie rekrutacyjnym
2,0Student nie potrafi przygotować podstawowych narzędzi stosowanych w procesie rekrutacyjnym
3,0Student umie przygotować podstawowe elementy narzędzi stosowanych w procesie rekrutacyjnym
3,5Student potrafi przygotować większość składników wchodzących w zakres narzędzi stosowanych w procesie rekrutacyjnym
4,0Student potrafi przygotować większość składników wchodzących w zakres narzędzi stosowanych w procesie rekrutacyjnym
4,5Student potrafi przygotować narzędzia stosowane w procesie rekrutacyjnym
5,0Student potrafi przygotować narzędzia stosowane w procesie rekrutacyjnym oraz określić ich mocne i słabe strony

Literatura podstawowa

  1. Kozłowski M., Employer branding: budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2016, 2
  2. Marciniak J., Optymalizacja zatrudnienia, wynagrodzeń i struktur organizacyjnych, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2016
  3. Suchar M., Rekrutacja i selekcja personelu, C.H. Beck, Warszawa, 2018, 4
  4. Jamka B., HR na zakręcie: zarządzanie przez pomiar czy aktywacja kreatywności?, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2019

Literatura dodatkowa

  1. Listwan T., Sułkowski Ł., Metody i techniki zarządzania zasobami ludzkimi, Difin, Warszawa, 2016
  2. Okolie U., Ikechukwu E., E-Recruitment: Practices, Opportunities and Challenges, European Journal of Business and Management Vol.9, No.11, 2017, Dostęp online: https://core.ac.uk/download/pdf/234627826.pdf
  3. Lievens F., Slaughter J., Employer Image and Employer Branding: What We Know and What We Need to Know, Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior, vol. 3, no. 1, 2016, Dostęp online: https://biblio.ugent.be/publication/8100868
  4. Ikhwan K., Giovanni A., Rahardjo B., Online Recruitment: Does Social Networks Characteristic Matter? A Systematic Review of Literature, Proceedings of the 4th International Conference on Economics, Business and Economic Education Science, ICE-BEES 2021, 27-28 July 2021, Semarang, Indonesia, 2022, Dostęp online: https://eudl.eu/doi/10.4108/eai.27-7-2021.2316887

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Analiza zapotrzebowania i podaży ZL3
T-A-2Opis stanowiska pracy i profil kwalifikacyjny w naborze i doborze pracowników3
T-A-3Ogłoszenie rekrutacyjne - proces tworzenia i najlepsze praktyki4
T-A-4Rozmowa rekrutacyjna - przygotowanie, wdrożenie i wnioski z badania kandydatów4
T-A-5Badanie doświadczeń kandydata (Candidate Experience)3
T-A-6Kluczowe wskaźniki wydajności (KPI) w procesie rekrutacyjnym3
20

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Przygotowanie ogłoszenia o pracę umieszczonego w zakładce kariera5
T-L-2Budowa bazy danych kandydatów wykorzystywanej w metodzie Direct Search5
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Miejsce rekrutacji i selekcji w zarządzaniu zasobami ludzkimi i cyklu życia pracownika2
T-W-2Planowanie zasobów ludzkich2
T-W-3Modele marketingowe w rekrutacji2
T-W-4Metody i techniki rekrutacji - od rekrutacji 1.0 do rekrutacji 5.04
T-W-5Employer branding w rekrutacji2
T-W-6Selekcja wstępna (prescreening)2
T-W-7Rozmowa rekrutacyjna2
T-W-8Nieklasyczne metody selekcji kandydatów2
T-W-9Proces onboardingu2
20

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-A-2Przygotowanie do zajęć audytoryjnych10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2Przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych10
20
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2Przygotowanie do egzaminu20
A-W-3Przygotowanie do zajęć8
A-W-4Egzamin2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D7/02_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować proces rekrutacyjny w organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W05Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz rządzące nimi prawidłowości
Z_1A_W06Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problemy kierowania ludźmi w organizacjach oraz cechy człowieka jako podmiotu tworzącego strukturę organizacyjną
Z_1A_W07Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody i narzędzia gromadzenia informacji oraz ich znaczenie na potrzeby zarządzania organizacjami
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami i sposobem realizacji procesu rekrutacyjnego w organizacji
Treści programoweT-W-6Selekcja wstępna (prescreening)
T-W-7Rozmowa rekrutacyjna
T-W-1Miejsce rekrutacji i selekcji w zarządzaniu zasobami ludzkimi i cyklu życia pracownika
T-W-9Proces onboardingu
T-W-5Employer branding w rekrutacji
T-W-2Planowanie zasobów ludzkich
Metody nauczaniaM-2Wykład konwersatoryjny
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzować procesu pozyskiwania pracowników
3,0Student w sposób powierzchowny charakteryzuje proces pozyskiwania pracowników
3,5Student potrafi starannie opisać proces pozyskiwania pracowników
4,0Student potrafi szczegółowo opisać proces pozyskiwania pracowników oraz potrafi scharakteryzować wpływ niewłaściwie przeprowadzonego procesu pozyskiwania pracowników na organizację
4,5Student potrafi dokładnie opisać proces pozyskiwania pracowników oraz objaśnić jego wpływ na organizację wraz ze wskazaniem punktów mogących zaburzyć jego prawidłowe przeprowadzenie
5,0Student potrafi dokładnie opisać proces pozyskiwania pracowników oraz objaśnić jego wpływ na organizację wraz ze wskazaniem punktów mogących zaburzyć jego prawidłowe przeprowadzenie i metod stosowanych w poszczególnych etapach
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D7/02_W02W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien charakteryzować techniki i narzędzia stosowane w procesie rekrutacyjnym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W05Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz rządzące nimi prawidłowości
Z_1A_W06Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problemy kierowania ludźmi w organizacjach oraz cechy człowieka jako podmiotu tworzącego strukturę organizacyjną
Z_1A_W07Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody i narzędzia gromadzenia informacji oraz ich znaczenie na potrzeby zarządzania organizacjami
Z_1A_W13Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu różne czynniki i ich wpływ na zmiany zachodzące w organizacjach
Cel przedmiotuC-2Nabywanie umiejętności wykorzystania technik stosowanych w procesie pozyskiwania pracowników
Treści programoweT-W-3Modele marketingowe w rekrutacji
T-W-6Selekcja wstępna (prescreening)
T-W-4Metody i techniki rekrutacji - od rekrutacji 1.0 do rekrutacji 5.0
T-W-7Rozmowa rekrutacyjna
T-W-8Nieklasyczne metody selekcji kandydatów
T-W-2Planowanie zasobów ludzkich
Metody nauczaniaM-2Wykład konwersatoryjny
M-1Wykład informacyjny
M-5Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wymienić i opisać podstawowych technik planowania zasobów ludzkich oraz rekrutacji i selekcji kandydatów
3,0Student potrafi scharakteryzować jedynie kilka z podstawowych technik pozyskiwania pracowników do organizacji
3,5Student potrafi opisać w sposób ogólny wszystkie z przedstawionych technik i metod stosowanych w procesie rekrutacyjnym
4,0Student potrafi dokładnie opisać wszystkie z przedstawionych technik i metod stosowanych w procesie rekrutacyjnym
4,5Student potrafi scharakteryzować wszystkie z przedstawionych technik i metod stosowanych w procesie rekrutacyjnym i wskazać na ich wady i zalety
5,0Student potrafi scharakteryzować wszystkie z przedstawionych technik i metod stosowanych w procesie rekrutacyjnym, wskazać na ich wady i zalety i określić cel i możliwości ich stosowania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D7/02_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć wykorzystywać dostępne rozwiązania w zakresie naboru i doboru pracowników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U06Potrafi efektywnie zarządzać zasobami organizacji
Z_1A_U08Potrafi zarządzać projektami
Z_1A_U09Potrafi rozwiązywać problemy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi
Z_1A_U02Potrafi podejmować główne funkcje zarządzania
Cel przedmiotuC-2Nabywanie umiejętności wykorzystania technik stosowanych w procesie pozyskiwania pracowników
Treści programoweT-A-5Badanie doświadczeń kandydata (Candidate Experience)
T-A-6Kluczowe wskaźniki wydajności (KPI) w procesie rekrutacyjnym
T-A-4Rozmowa rekrutacyjna - przygotowanie, wdrożenie i wnioski z badania kandydatów
T-A-2Opis stanowiska pracy i profil kwalifikacyjny w naborze i doborze pracowników
T-A-1Analiza zapotrzebowania i podaży ZL
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-5Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena wykonanych ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystywać przedstawionych rozwiązań w zakresie naboru i doboru kadr
3,0Student potrafi wykorzystywać jedynie nieliczne z przedstawionych rozwiązań w zakresie rekrutacji i selekcji
3,5Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie pozyskiwania pracowników
4,0Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie pozyskiwania pracowników oraz dokonać analizy ich przydatności w konkretnych sytuacjach
4,5Student umie zastosować wszystkie poznane rozwiązania dotyczące naboru i doboru kadr, oszacować ich ograniczenia oraz łączyć je ze sobą
5,0Student potrafi stosować wszystkie poznane rozwiązania dotyczące pozyskiwania pracowników, dokonać ich analizy oraz przygotowywać własne rozwiązania w zakresie naboru i doboru kadr
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D7/02_U02W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji w organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U09Potrafi rozwiązywać problemy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi
Z_1A_U11Potrafi posługiwać się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi wspomagającymi proces podejmowania decyzji
Z_1A_U03Potrafi planować i organizować pracę własną i zespołu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami i sposobem realizacji procesu rekrutacyjnego w organizacji
C-2Nabywanie umiejętności wykorzystania technik stosowanych w procesie pozyskiwania pracowników
Treści programoweT-A-4Rozmowa rekrutacyjna - przygotowanie, wdrożenie i wnioski z badania kandydatów
T-A-2Opis stanowiska pracy i profil kwalifikacyjny w naborze i doborze pracowników
T-A-3Ogłoszenie rekrutacyjne - proces tworzenia i najlepsze praktyki
T-A-1Analiza zapotrzebowania i podaży ZL
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-5Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena wykonanych ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie przeprowadzić żadnego z etapów procesu rekrutacji i selekcji
3,0Student potrafi przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji wykorzystując jedynie typowe metody i techniki pozyskiwania pracowników
3,5Student potrafi przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji w oparciu o większość poznanych metod i technik pozyskiwania pracowników
4,0Student potrafi przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji w oparciu o wszystkie poznane metody i techniki oraz łączyć je ze sobą
4,5Student umie przeprowadzić proces rekrutacyjny opierając się na poznanych metodach i technikach pozyskiwania pracowników, łączyć je ze sobą oraz dokonać analizy podejmowanych działań
5,0Student umie przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji opierając się na łączeniu ze sobą poznanych metod i technik, uzasadnić wybór podejmowanych działań oceniając ich efektywność
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D7/02_U03W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi przygotować podstawowe narzędzia stosowane w procesie rekrutacyjnym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U06Potrafi efektywnie zarządzać zasobami organizacji
Z_1A_U09Potrafi rozwiązywać problemy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi
Z_1A_U11Potrafi posługiwać się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi wspomagającymi proces podejmowania decyzji
Z_1A_U10Potrafi posługiwać się metodami i narzędziami doskonalenia jakości we wszystkich obszarach funkcjonowania organizacji
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie narzędzi wykorzystywanych w procesie rekrutacyjnym
Treści programoweT-A-6Kluczowe wskaźniki wydajności (KPI) w procesie rekrutacyjnym
T-L-1Przygotowanie ogłoszenia o pracę umieszczonego w zakładce kariera
T-L-2Budowa bazy danych kandydatów wykorzystywanej w metodzie Direct Search
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi przygotować podstawowych narzędzi stosowanych w procesie rekrutacyjnym
3,0Student umie przygotować podstawowe elementy narzędzi stosowanych w procesie rekrutacyjnym
3,5Student potrafi przygotować większość składników wchodzących w zakres narzędzi stosowanych w procesie rekrutacyjnym
4,0Student potrafi przygotować większość składników wchodzących w zakres narzędzi stosowanych w procesie rekrutacyjnym
4,5Student potrafi przygotować narzędzia stosowane w procesie rekrutacyjnym
5,0Student potrafi przygotować narzędzia stosowane w procesie rekrutacyjnym oraz określić ich mocne i słabe strony