Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Rachunkowość zarządcza

Sylabus przedmiotu Przedsiębiorczość:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przedsiębiorczość
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Natalia Oleszczyk <noleszczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW5 10 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza ekonomiczna

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z niezbędna wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji
C-2Ukazanie studentom idei przedsiębiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz waznego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejetności w prowadzeniu działalności gospodarczej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Przedsiębiorczość - istota i znaczenie.2
T-A-2Wady i zalety prowadzenia działalności gospodarczej - kryteria wyboru formy prawnej firmy.2
T-A-3Przedsiębiorcza firma - studia przypadków.2
T-A-4Fenomen firmy rodzinnej.1
T-A-5Jak znaleźć pomysł na dobry biznes. Jak opracować efektywny plan działania. Wady i zalety biznesplanów.2
T-A-6Kontrola przedsiębiorcy oraz metody sprawowania kontroli. Jak założyć i zarejstrować przedsiębiorstwo.2
T-A-7Źródła finansowania działalności gospodarczej.2
T-A-8Zaliczenie2
15
wykłady
T-W-1Przedsiębiorstwo - aspekt ekonomiczny i prawny. Geneza przedsiębiorstw, podstawowe cechy przedsiębiorstw.2
T-W-2Przedsiębiorca podmiotem przedsiębiorstwa. Podmioty: właściciel przedsiębiorca, menadżer, wykonawca2
T-W-3Sylwetki słynnych przedsiebiorców XX i XXI wieku. Tajemnice sukcesów.2
T-W-4Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczości. Organizacja i zarządzanie przedsiębiorstwami.2
T-W-5Zaliczenie2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach.15
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń.7
A-A-3Przegląd literatury i portali internetowych.3
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach.10
A-W-2Poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury.7
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.8
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład z prezentacją multimedialną
M-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena umiejetności samodzielnego wyszukiwania, analizownia, oceniania i użytkowania informacji
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia
S-5Ocena formująca: Ocena przygotowanego biznesplanu nowo tworzonego przedsiębiorstwa

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C23_W01
Ma wiedzę o podstawowych problemach przedsiębiorstwa.
Z_1A_W01, Z_1A_W04C-2, C-3, C-4, C-1T-W-2, T-A-2, T-A-3M-1, M-2, M-3S-2, S-1, S-3, S-4, S-5
Z_1A_C23_W02
Ma wiedze o przedsiębiorczości i jej aspektach.
Z_1A_W02, Z_1A_W04, Z_1A_W15C-2, C-3, C-4, C-1T-W-2, T-A-1, T-A-3M-1, M-2, M-3S-2, S-1, S-3, S-4, S-5
Z_1A_C23_W03
Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w gospodarowaniu.
Z_1A_W03, Z_1A_W04, Z_1A_W05, Z_1A_W11C-2, C-3, C-4, C-1T-W-2, T-A-2, T-A-1M-1, M-2, M-3S-2, S-1, S-3, S-4, S-5
Z_1A_C23_W04
Ma wiedze o roli MSP w ekonomice regionu i kraju.
Z_1A_W03, Z_1A_W02, Z_1A_W12, Z_1A_W15C-2, C-3, C-4, C-1T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-3M-1, M-2, M-3S-2, S-1, S-3, S-4, S-5

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C23_U01
Potrafi posługiwać się podstawowymi kategoriami przedsiębiorczości.
Z_1A_U01C-2, C-3, C-4, C-1T-W-2, T-W-1, T-A-2, T-A-1, T-A-7M-1, M-2, M-3S-2, S-1, S-3, S-4
Z_1A_C23_U02
Potrafi wykorzystać podstawową wiedzę oraz informacje.
Z_1A_U02, Z_1A_U21C-2, C-3, C-4, C-1T-W-4, T-A-2, T-A-6, T-A-4, T-A-3, T-A-7, T-A-5M-1, M-2, M-3S-2, S-1, S-3, S-4
Z_1A_C23_U03
Potrafi oceniać zjawiska gospodarcze w regionie i kraju.
Z_1A_U12C-2, C-3, C-4, C-1T-W-4, T-A-2, T-A-6, T-A-1, T-A-4, T-A-3, T-A-5M-1, M-2, M-3S-2, S-1, S-3, S-4
Z_1A_C23_U04
Ma umiejętność formułowania własnych wniosków i ocen firmy, sektora.
Z_1A_U04C-2, C-3, C-4, C-1T-W-4, T-A-2, T-A-1, T-A-3M-1, M-2, M-3S-2, S-1, S-3, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C23_K01
Ma świadomość znaczenia przedsiębiorczości i podmiotów gospodarczych.
Z_1A_K02C-2, C-3, C-4, C-1T-W-4, T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-3, T-A-5M-1, M-2, M-3S-2, S-1, S-3, S-4
Z_1A_C23_K02
Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności.
Z_1A_K04C-2, C-3, C-4, C-1T-W-4, T-A-2, T-A-6, T-A-1, T-A-4, T-A-3, T-A-7, T-A-5M-1, M-2, M-3S-2, S-1, S-3, S-4
Z_1A_C23_K03
Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
Z_1A_K04C-2, C-3, C-4, C-1T-W-4, T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-3, T-A-5M-1, M-2, M-3S-2, S-1, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_C23_W01
Ma wiedzę o podstawowych problemach przedsiębiorstwa.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej sposobów i obszarów zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne)
4,5Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - ciekawość poznawcza, odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
Z_1A_C23_W02
Ma wiedze o przedsiębiorczości i jej aspektach.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej sposobów i obszarów zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błedów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe,
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie calość zakresu materiału
4,5Student w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy,
Z_1A_C23_W03
Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w gospodarowaniu.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej sposobów i obszarów zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne)
4,5Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - ciekawość poznawcza, odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
Z_1A_C23_W04
Ma wiedze o roli MSP w ekonomice regionu i kraju.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej sposobów i obszarów zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne)
4,5Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - ciekawość poznawcza, odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_C23_U01
Potrafi posługiwać się podstawowymi kategoriami przedsiębiorczości.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej sposobów i obszarów zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne)
4,5Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - ciekawość poznawcza, odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
Z_1A_C23_U02
Potrafi wykorzystać podstawową wiedzę oraz informacje.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej sposobów i obszarów zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne)
4,5Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - ciekawość poznawcza, odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
Z_1A_C23_U03
Potrafi oceniać zjawiska gospodarcze w regionie i kraju.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej sposobów i obszarów zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne)
4,5Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - ciekawość poznawcza, odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
Z_1A_C23_U04
Ma umiejętność formułowania własnych wniosków i ocen firmy, sektora.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej sposobów i obszarów zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne)
4,5Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - ciekawość poznawcza, odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_C23_K01
Ma świadomość znaczenia przedsiębiorczości i podmiotów gospodarczych.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej sposobów i obszarów zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - ciekawość poznawcza, odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
Z_1A_C23_K02
Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej sposobów i obszarów zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne)
4,5Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - ciekawość poznawcza, odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
Z_1A_C23_K03
Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej sposobów i obszarów zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne)
4,5Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - ciekawość poznawcza, odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.

Literatura podstawowa

  1. Wasilczuk Julita, Janasz Krzysztof, Kaczmarska Bożena, Przedsiębiorczość i finansowanie innowacji, PWE, 2020
  2. Anna Francik, Katarzyna Szczepańska-Woszczyna, Vanda Marakova, Innowacje i przedsiębiorczość - ujęcie makro- i mikroekonomiczne, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza, 2017
  3. Krzysztof Janasz, Bożena Kaczmarska, Wasilczuk Julita E., Przedsiębiorczość i finansowanie innowacji, PWE, Warszawa, 2020
  4. Franciszek Mroczko, Warunki funkcjonowania przedsiębiorstw na rynku, Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze, Jelenia Góra, 2014

Literatura dodatkowa

  1. Ministerstwo Gospodarki, Przedsiębiorczosc w Polsce, Departament Analiz i Prognoz, Ministerstwo Gospodarki, Warszawa, 2018
  2. Christy Cheung, The Sharing Economy : Promises and Challenges, Ermerald Publishing Limited, Bingley, 2019, 5 Series Internet Resarch Ser., EBOK ISBN 9781839096938
  3. Franciszek Mroczko, Warunki funkcjonowania przedsiębiorstw na rynku, Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze, Jelenia Góra, 2014
  4. Janik B., Funkcjonowanie przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki wolnorynkowej, Difin, Warszawa, 2010

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Przedsiębiorczość - istota i znaczenie.2
T-A-2Wady i zalety prowadzenia działalności gospodarczej - kryteria wyboru formy prawnej firmy.2
T-A-3Przedsiębiorcza firma - studia przypadków.2
T-A-4Fenomen firmy rodzinnej.1
T-A-5Jak znaleźć pomysł na dobry biznes. Jak opracować efektywny plan działania. Wady i zalety biznesplanów.2
T-A-6Kontrola przedsiębiorcy oraz metody sprawowania kontroli. Jak założyć i zarejstrować przedsiębiorstwo.2
T-A-7Źródła finansowania działalności gospodarczej.2
T-A-8Zaliczenie2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przedsiębiorstwo - aspekt ekonomiczny i prawny. Geneza przedsiębiorstw, podstawowe cechy przedsiębiorstw.2
T-W-2Przedsiębiorca podmiotem przedsiębiorstwa. Podmioty: właściciel przedsiębiorca, menadżer, wykonawca2
T-W-3Sylwetki słynnych przedsiebiorców XX i XXI wieku. Tajemnice sukcesów.2
T-W-4Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczości. Organizacja i zarządzanie przedsiębiorstwami.2
T-W-5Zaliczenie2
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach.15
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń.7
A-A-3Przegląd literatury i portali internetowych.3
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach.10
A-W-2Poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury.7
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.8
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C23_W01Ma wiedzę o podstawowych problemach przedsiębiorstwa.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problematykę nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów, ich miejsce i znaczenie w naukach społecznych i powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Z_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu relacje i zależności między podmiotami gospodarczymi a organizacjami i ich otoczeniem
Cel przedmiotuC-2Ukazanie studentom idei przedsiębiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz waznego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejetności w prowadzeniu działalności gospodarczej
C-1Zapoznanie studenta z niezbędna wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji
Treści programoweT-W-2Przedsiębiorca podmiotem przedsiębiorstwa. Podmioty: właściciel przedsiębiorca, menadżer, wykonawca
T-A-2Wady i zalety prowadzenia działalności gospodarczej - kryteria wyboru formy prawnej firmy.
T-A-3Przedsiębiorcza firma - studia przypadków.
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją multimedialną
M-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów
S-1Ocena formująca: Ocena umiejetności samodzielnego wyszukiwania, analizownia, oceniania i użytkowania informacji
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia
S-5Ocena formująca: Ocena przygotowanego biznesplanu nowo tworzonego przedsiębiorstwa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej sposobów i obszarów zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne)
4,5Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - ciekawość poznawcza, odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C23_W02Ma wiedze o przedsiębiorczości i jej aspektach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Z_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu relacje i zależności między podmiotami gospodarczymi a organizacjami i ich otoczeniem
Z_1A_W15Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystując wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów
Cel przedmiotuC-2Ukazanie studentom idei przedsiębiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz waznego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejetności w prowadzeniu działalności gospodarczej
C-1Zapoznanie studenta z niezbędna wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji
Treści programoweT-W-2Przedsiębiorca podmiotem przedsiębiorstwa. Podmioty: właściciel przedsiębiorca, menadżer, wykonawca
T-A-1Przedsiębiorczość - istota i znaczenie.
T-A-3Przedsiębiorcza firma - studia przypadków.
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją multimedialną
M-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów
S-1Ocena formująca: Ocena umiejetności samodzielnego wyszukiwania, analizownia, oceniania i użytkowania informacji
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia
S-5Ocena formująca: Ocena przygotowanego biznesplanu nowo tworzonego przedsiębiorstwa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej sposobów i obszarów zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błedów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe,
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie calość zakresu materiału
4,5Student w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy,
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C23_W03Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w gospodarowaniu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu mechanizmy funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją, w tym zarządzanie finansami
Z_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu relacje i zależności między podmiotami gospodarczymi a organizacjami i ich otoczeniem
Z_1A_W05Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz rządzące nimi prawidłowości
Z_1A_W11Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym istotę funkcjonowania organizacji oraz instrumenty i zasady zarządzania
Cel przedmiotuC-2Ukazanie studentom idei przedsiębiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz waznego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejetności w prowadzeniu działalności gospodarczej
C-1Zapoznanie studenta z niezbędna wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji
Treści programoweT-W-2Przedsiębiorca podmiotem przedsiębiorstwa. Podmioty: właściciel przedsiębiorca, menadżer, wykonawca
T-A-2Wady i zalety prowadzenia działalności gospodarczej - kryteria wyboru formy prawnej firmy.
T-A-1Przedsiębiorczość - istota i znaczenie.
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją multimedialną
M-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów
S-1Ocena formująca: Ocena umiejetności samodzielnego wyszukiwania, analizownia, oceniania i użytkowania informacji
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia
S-5Ocena formująca: Ocena przygotowanego biznesplanu nowo tworzonego przedsiębiorstwa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej sposobów i obszarów zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne)
4,5Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - ciekawość poznawcza, odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C23_W04Ma wiedze o roli MSP w ekonomice regionu i kraju.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu mechanizmy funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją, w tym zarządzanie finansami
Z_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Z_1A_W12Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu procesy zmian w organizacjach, charakteryzuje ewolucję struktur organizacyjnych oraz wskazuje na czynniki strukturotwórcze
Z_1A_W15Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystując wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów
Cel przedmiotuC-2Ukazanie studentom idei przedsiębiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz waznego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejetności w prowadzeniu działalności gospodarczej
C-1Zapoznanie studenta z niezbędna wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji
Treści programoweT-W-2Przedsiębiorca podmiotem przedsiębiorstwa. Podmioty: właściciel przedsiębiorca, menadżer, wykonawca
T-W-1Przedsiębiorstwo - aspekt ekonomiczny i prawny. Geneza przedsiębiorstw, podstawowe cechy przedsiębiorstw.
T-W-3Sylwetki słynnych przedsiebiorców XX i XXI wieku. Tajemnice sukcesów.
T-W-4Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczości. Organizacja i zarządzanie przedsiębiorstwami.
T-A-2Wady i zalety prowadzenia działalności gospodarczej - kryteria wyboru formy prawnej firmy.
T-A-1Przedsiębiorczość - istota i znaczenie.
T-A-4Fenomen firmy rodzinnej.
T-A-3Przedsiębiorcza firma - studia przypadków.
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją multimedialną
M-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów
S-1Ocena formująca: Ocena umiejetności samodzielnego wyszukiwania, analizownia, oceniania i użytkowania informacji
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia
S-5Ocena formująca: Ocena przygotowanego biznesplanu nowo tworzonego przedsiębiorstwa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej sposobów i obszarów zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne)
4,5Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - ciekawość poznawcza, odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C23_U01Potrafi posługiwać się podstawowymi kategoriami przedsiębiorczości.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do diagnozowania i rozwiązywania typowych oraz nietypowych problemów dotyczących złożonych zjawisk społeczno-gospodarczych w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór danych, metod i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Ukazanie studentom idei przedsiębiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz waznego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejetności w prowadzeniu działalności gospodarczej
C-1Zapoznanie studenta z niezbędna wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji
Treści programoweT-W-2Przedsiębiorca podmiotem przedsiębiorstwa. Podmioty: właściciel przedsiębiorca, menadżer, wykonawca
T-W-1Przedsiębiorstwo - aspekt ekonomiczny i prawny. Geneza przedsiębiorstw, podstawowe cechy przedsiębiorstw.
T-A-2Wady i zalety prowadzenia działalności gospodarczej - kryteria wyboru formy prawnej firmy.
T-A-1Przedsiębiorczość - istota i znaczenie.
T-A-7Źródła finansowania działalności gospodarczej.
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją multimedialną
M-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów
S-1Ocena formująca: Ocena umiejetności samodzielnego wyszukiwania, analizownia, oceniania i użytkowania informacji
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej sposobów i obszarów zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne)
4,5Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - ciekawość poznawcza, odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C23_U02Potrafi wykorzystać podstawową wiedzę oraz informacje.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U02Potrafi podejmować główne funkcje zarządzania
Z_1A_U21Potrafi uczyć się przez całe życie, doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-2Ukazanie studentom idei przedsiębiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz waznego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejetności w prowadzeniu działalności gospodarczej
C-1Zapoznanie studenta z niezbędna wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji
Treści programoweT-W-4Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczości. Organizacja i zarządzanie przedsiębiorstwami.
T-A-2Wady i zalety prowadzenia działalności gospodarczej - kryteria wyboru formy prawnej firmy.
T-A-6Kontrola przedsiębiorcy oraz metody sprawowania kontroli. Jak założyć i zarejstrować przedsiębiorstwo.
T-A-4Fenomen firmy rodzinnej.
T-A-3Przedsiębiorcza firma - studia przypadków.
T-A-7Źródła finansowania działalności gospodarczej.
T-A-5Jak znaleźć pomysł na dobry biznes. Jak opracować efektywny plan działania. Wady i zalety biznesplanów.
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją multimedialną
M-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów
S-1Ocena formująca: Ocena umiejetności samodzielnego wyszukiwania, analizownia, oceniania i użytkowania informacji
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej sposobów i obszarów zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne)
4,5Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - ciekawość poznawcza, odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C23_U03Potrafi oceniać zjawiska gospodarcze w regionie i kraju.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U12Potrafi analizować i prognozować oczekiwania rynku
Cel przedmiotuC-2Ukazanie studentom idei przedsiębiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz waznego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejetności w prowadzeniu działalności gospodarczej
C-1Zapoznanie studenta z niezbędna wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji
Treści programoweT-W-4Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczości. Organizacja i zarządzanie przedsiębiorstwami.
T-A-2Wady i zalety prowadzenia działalności gospodarczej - kryteria wyboru formy prawnej firmy.
T-A-6Kontrola przedsiębiorcy oraz metody sprawowania kontroli. Jak założyć i zarejstrować przedsiębiorstwo.
T-A-1Przedsiębiorczość - istota i znaczenie.
T-A-4Fenomen firmy rodzinnej.
T-A-3Przedsiębiorcza firma - studia przypadków.
T-A-5Jak znaleźć pomysł na dobry biznes. Jak opracować efektywny plan działania. Wady i zalety biznesplanów.
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją multimedialną
M-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów
S-1Ocena formująca: Ocena umiejetności samodzielnego wyszukiwania, analizownia, oceniania i użytkowania informacji
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej sposobów i obszarów zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne)
4,5Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - ciekawość poznawcza, odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C23_U04Ma umiejętność formułowania własnych wniosków i ocen firmy, sektora.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U04Potrafi interpretować i analizować wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
Cel przedmiotuC-2Ukazanie studentom idei przedsiębiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz waznego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejetności w prowadzeniu działalności gospodarczej
C-1Zapoznanie studenta z niezbędna wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji
Treści programoweT-W-4Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczości. Organizacja i zarządzanie przedsiębiorstwami.
T-A-2Wady i zalety prowadzenia działalności gospodarczej - kryteria wyboru formy prawnej firmy.
T-A-1Przedsiębiorczość - istota i znaczenie.
T-A-3Przedsiębiorcza firma - studia przypadków.
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją multimedialną
M-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów
S-1Ocena formująca: Ocena umiejetności samodzielnego wyszukiwania, analizownia, oceniania i użytkowania informacji
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej sposobów i obszarów zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne)
4,5Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - ciekawość poznawcza, odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C23_K01Ma świadomość znaczenia przedsiębiorczości i podmiotów gospodarczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K02Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów oraz krytycznej oceny posiadanej wiedzy niezbędnej do wykonywania zawodu
Cel przedmiotuC-2Ukazanie studentom idei przedsiębiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz waznego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejetności w prowadzeniu działalności gospodarczej
C-1Zapoznanie studenta z niezbędna wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji
Treści programoweT-W-4Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczości. Organizacja i zarządzanie przedsiębiorstwami.
T-A-2Wady i zalety prowadzenia działalności gospodarczej - kryteria wyboru formy prawnej firmy.
T-A-1Przedsiębiorczość - istota i znaczenie.
T-A-4Fenomen firmy rodzinnej.
T-A-3Przedsiębiorcza firma - studia przypadków.
T-A-5Jak znaleźć pomysł na dobry biznes. Jak opracować efektywny plan działania. Wady i zalety biznesplanów.
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją multimedialną
M-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów
S-1Ocena formująca: Ocena umiejetności samodzielnego wyszukiwania, analizownia, oceniania i użytkowania informacji
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej sposobów i obszarów zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - ciekawość poznawcza, odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C23_K02Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K04Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Ukazanie studentom idei przedsiębiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz waznego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejetności w prowadzeniu działalności gospodarczej
C-1Zapoznanie studenta z niezbędna wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji
Treści programoweT-W-4Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczości. Organizacja i zarządzanie przedsiębiorstwami.
T-A-2Wady i zalety prowadzenia działalności gospodarczej - kryteria wyboru formy prawnej firmy.
T-A-6Kontrola przedsiębiorcy oraz metody sprawowania kontroli. Jak założyć i zarejstrować przedsiębiorstwo.
T-A-1Przedsiębiorczość - istota i znaczenie.
T-A-4Fenomen firmy rodzinnej.
T-A-3Przedsiębiorcza firma - studia przypadków.
T-A-7Źródła finansowania działalności gospodarczej.
T-A-5Jak znaleźć pomysł na dobry biznes. Jak opracować efektywny plan działania. Wady i zalety biznesplanów.
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją multimedialną
M-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów
S-1Ocena formująca: Ocena umiejetności samodzielnego wyszukiwania, analizownia, oceniania i użytkowania informacji
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej sposobów i obszarów zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne)
4,5Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - ciekawość poznawcza, odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C23_K03Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K04Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Ukazanie studentom idei przedsiębiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz waznego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejetności w prowadzeniu działalności gospodarczej
C-1Zapoznanie studenta z niezbędna wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji
Treści programoweT-W-4Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczości. Organizacja i zarządzanie przedsiębiorstwami.
T-A-2Wady i zalety prowadzenia działalności gospodarczej - kryteria wyboru formy prawnej firmy.
T-A-1Przedsiębiorczość - istota i znaczenie.
T-A-4Fenomen firmy rodzinnej.
T-A-3Przedsiębiorcza firma - studia przypadków.
T-A-5Jak znaleźć pomysł na dobry biznes. Jak opracować efektywny plan działania. Wady i zalety biznesplanów.
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją multimedialną
M-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów
S-1Ocena formująca: Ocena umiejetności samodzielnego wyszukiwania, analizownia, oceniania i użytkowania informacji
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej sposobów i obszarów zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne)
4,5Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - ciekawość poznawcza, odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.