Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Rachunkowość zarządcza

Sylabus przedmiotu Partnerstwo publiczno-prywatne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Partnerstwo publiczno-prywatne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii, Finansów i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Janusz Myszczyszyn <Janusz.Myszczyszyn@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 25 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Mikroekonomia, podstawy makroekonomii, podstawy zarządzania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z funkcjonowaniem systemów gospodarczych ze szczególnym uwzględnieniem sektora publicznego i prywatnego
C-2Przekazanie wiedzy z zakresu sposobów analizy i oceny otoczenia organizacji oraz potencjału przedsiębiorstwa w kontekście PPP.
C-3Student zdobędzie umiejętność analizy i twórczego stosowania nowoczesnych metod zarządzania wykorzystywanych w realizacji partnerstwa publiczno-prywatnego
C-4Umiejętność identyfikacji i wskazywania zarządzania ryzykiem w PPP

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Zakres, cel i znaczenie sektora publicznego i prywatnego w gospodarce2
T-A-2Istota partnerstwa publiczno-prywatnego3
T-A-3Pojęcie, rodzaje i zarządzanie ryzykiem PPP.5
T-A-4Zarys uwarunkowań prawnych w rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce.2
T-A-5Udział sektora prywatnego w finansowaniu przedsięwzięć o charakterze publicznym w wybranych krajach.2
T-A-6Ekonomiczna efektywność działań w ramach PPP.2
T-A-7Analiza wybranych projektów PPP w Polsce3
T-A-8Specyfika PPP w wybranych obszarach zadań publicznych – studia przypadków, ewentualna wizyta w terenie4
T-A-9Zalety i wady współpracy w realizacji PPP między sektorem publicznym a sektorem prywatnym – studia przypadków.2
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach audytoryjnych25
A-A-2Przygotowanie się do zajęć na podstawie zaleconej literatury6
A-A-3Przegląd prasy z zakresu sektora publicznego i prywatnego.6
A-A-4Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu w postaci posteru l(praca grupowa 4-5 osób)9
A-A-5Prezentacja przez daną grupę projektu PPP i dyskusja.4
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające – wykład informacyjny (prezentacja multimedialna),
M-2Metoda problemowa - wykład problemowy.
M-3Metoda przypadków - case studies, metoda sytuacyjna. Dyskusja dydaktyczna – burza mózgów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F – ocena aktywności na zajęciach audytoryjnych
S-2Ocena formująca: F – ocena efektów pracy na zajęciach, w tym zespołowa analiza wybranego projektu PPP i jego prezentacja
S-3Ocena formująca: F – ocena dotycząca identyfikacji rodzajów ryzyk w wybranym przedsięwzięciu PPP i aktywności w dyskusji
S-4Ocena podsumowująca: P- Zaliczenie – przekazanie posteru i jego prezentacja na zajęciach

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_O07_W01
Student wie czym są PPP i jaki cel i zasadność towarzyszy projektom o tym charakterze
Z_1A_W05, Z_1A_W06C-1, C-2, C-4, C-3T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-1, M-2, M-3S-4, S-1, S-3, S-2
Z_1A_O07_W02
Student zna zasady budowy planu finansowego w zakresie portfela projektów PPP
Z_1A_W05, Z_1A_W06C-1, C-2, C-4, C-3T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-1, M-2, M-3S-4, S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_O07_U01
Student analizuje otoczenie organizacji (sektor publiczny i sektor prywatny) i potencjał przedsiębiorstw w kontekście zarządzania projektem PPP
Z_1A_U09, Z_1A_U01, Z_1A_U02, Z_1A_U03C-1, C-2, C-4, C-3T-A-1, T-A-2, T-A-8, T-A-3, T-A-9, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-1, M-2S-4, S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_O07_K01
Student potrafi przewidywać wielowątkowe skutki organizacyjne i społeczne podejmowanych decyzji w zakresie PPP
Z_1A_K02, Z_1A_K01C-1, C-2, C-4, C-3T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6M-1, M-2S-4, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_O07_W01
Student wie czym są PPP i jaki cel i zasadność towarzyszy projektom o tym charakterze
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej pojęcia, zasad funkcjonowania i roli przedsięwzięć publiczno prywatnych
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne).
4,5student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie-ciekawość poznawczą, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
Z_1A_O07_W02
Student zna zasady budowy planu finansowego w zakresie portfela projektów PPP
2,0Student: - nie zna podstawowych zagadnień dotyczących PPP
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne).
4,5student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie-ciekawość poznawczą, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_O07_U01
Student analizuje otoczenie organizacji (sektor publiczny i sektor prywatny) i potencjał przedsiębiorstw w kontekście zarządzania projektem PPP
2,0Student nie potrafi scharakteryzować podstawowych form organizacji gospodarczych, w tym sektoró publicznego i prytwanego oraz ich współpracy w ramach PPP
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne).
4,5student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie-ciekawość poznawczą, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_O07_K01
Student potrafi przewidywać wielowątkowe skutki organizacyjne i społeczne podejmowanych decyzji w zakresie PPP
2,0Student nie jest świadomy możliwości wykorzystania przedsięwzięć publiczno-prywatnych i ich wpływu na poziom dobrobytu społecznego
3,0Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o elementarnym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
3,5Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o podstawowym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
4,0Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
4,5Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o dużym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
5,0Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o dużej ciekawości poznawczej w zakresie problematyki możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.

Literatura podstawowa

  1. J.Hausner (red), Raport o PPP w Polsce, Warszawa, 2013
  2. M. Gruchelski (red.), Sektor prywatny a sektor publiczny?, Wyd. ASPRA, 2020
  3. R. Cieślak, B. Korbus (red.), Partnerstwo publiczno-prywatne: od pomysłu do wyboru partnera prywatnego, Warszawa, 2014
  4. J. E.Stiglitz, Ekonomia sektora publicznego, PWN, Warszawa, 2015
  5. O. Lissowski, Partnerstwo publiczno-prywatne i projekty infrastrukturalne w międzynarodowej debacie publicznej, PWE, Warszawa, 2019

Literatura dodatkowa

  1. Joseph E. Stiglitz, Jay K. Rosengard, Economics of the Public Sector (Fourth Edition), W. W. Norton & Company, 2015
  2. J. Zysnarski, Partnerstwo publiczno-prywatne. Praktyczny poradnik partnerstwa, Wyd. Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr Gandalf.com.pl, 2016
  3. K. Płonka-Bielenin, T. Moll, Partnerstwo publiczno-prywatne. Komentarz do ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym, Difin, Warszawa, 2012
  4. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, Raport rynku PPP 2009-2020, 2020, https://www.ppp.gov.pl/media/system/slowniki/Raport-z-rynku-PPP-I-kw-2020_6.pdf
  5. Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 8 kwietnia 2020 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym (USTAWA z dnia 19 grudnia 2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym), 2020, Dz.U. 2020 poz. 711

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Zakres, cel i znaczenie sektora publicznego i prywatnego w gospodarce2
T-A-2Istota partnerstwa publiczno-prywatnego3
T-A-3Pojęcie, rodzaje i zarządzanie ryzykiem PPP.5
T-A-4Zarys uwarunkowań prawnych w rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce.2
T-A-5Udział sektora prywatnego w finansowaniu przedsięwzięć o charakterze publicznym w wybranych krajach.2
T-A-6Ekonomiczna efektywność działań w ramach PPP.2
T-A-7Analiza wybranych projektów PPP w Polsce3
T-A-8Specyfika PPP w wybranych obszarach zadań publicznych – studia przypadków, ewentualna wizyta w terenie4
T-A-9Zalety i wady współpracy w realizacji PPP między sektorem publicznym a sektorem prywatnym – studia przypadków.2
25

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach audytoryjnych25
A-A-2Przygotowanie się do zajęć na podstawie zaleconej literatury6
A-A-3Przegląd prasy z zakresu sektora publicznego i prywatnego.6
A-A-4Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu w postaci posteru l(praca grupowa 4-5 osób)9
A-A-5Prezentacja przez daną grupę projektu PPP i dyskusja.4
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_O07_W01Student wie czym są PPP i jaki cel i zasadność towarzyszy projektom o tym charakterze
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W05Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz rządzące nimi prawidłowości
Z_1A_W06Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problemy kierowania ludźmi w organizacjach oraz cechy człowieka jako podmiotu tworzącego strukturę organizacyjną
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z funkcjonowaniem systemów gospodarczych ze szczególnym uwzględnieniem sektora publicznego i prywatnego
C-2Przekazanie wiedzy z zakresu sposobów analizy i oceny otoczenia organizacji oraz potencjału przedsiębiorstwa w kontekście PPP.
C-4Umiejętność identyfikacji i wskazywania zarządzania ryzykiem w PPP
C-3Student zdobędzie umiejętność analizy i twórczego stosowania nowoczesnych metod zarządzania wykorzystywanych w realizacji partnerstwa publiczno-prywatnego
Treści programoweT-A-1Zakres, cel i znaczenie sektora publicznego i prywatnego w gospodarce
T-A-2Istota partnerstwa publiczno-prywatnego
T-A-3Pojęcie, rodzaje i zarządzanie ryzykiem PPP.
T-A-4Zarys uwarunkowań prawnych w rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce.
T-A-5Udział sektora prywatnego w finansowaniu przedsięwzięć o charakterze publicznym w wybranych krajach.
T-A-6Ekonomiczna efektywność działań w ramach PPP.
T-A-7Analiza wybranych projektów PPP w Polsce
Metody nauczaniaM-1Metody podające – wykład informacyjny (prezentacja multimedialna),
M-2Metoda problemowa - wykład problemowy.
M-3Metoda przypadków - case studies, metoda sytuacyjna. Dyskusja dydaktyczna – burza mózgów.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: P- Zaliczenie – przekazanie posteru i jego prezentacja na zajęciach
S-1Ocena formująca: F – ocena aktywności na zajęciach audytoryjnych
S-3Ocena formująca: F – ocena dotycząca identyfikacji rodzajów ryzyk w wybranym przedsięwzięciu PPP i aktywności w dyskusji
S-2Ocena formująca: F – ocena efektów pracy na zajęciach, w tym zespołowa analiza wybranego projektu PPP i jego prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej pojęcia, zasad funkcjonowania i roli przedsięwzięć publiczno prywatnych
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne).
4,5student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie-ciekawość poznawczą, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_O07_W02Student zna zasady budowy planu finansowego w zakresie portfela projektów PPP
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W05Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz rządzące nimi prawidłowości
Z_1A_W06Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problemy kierowania ludźmi w organizacjach oraz cechy człowieka jako podmiotu tworzącego strukturę organizacyjną
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z funkcjonowaniem systemów gospodarczych ze szczególnym uwzględnieniem sektora publicznego i prywatnego
C-2Przekazanie wiedzy z zakresu sposobów analizy i oceny otoczenia organizacji oraz potencjału przedsiębiorstwa w kontekście PPP.
C-4Umiejętność identyfikacji i wskazywania zarządzania ryzykiem w PPP
C-3Student zdobędzie umiejętność analizy i twórczego stosowania nowoczesnych metod zarządzania wykorzystywanych w realizacji partnerstwa publiczno-prywatnego
Treści programoweT-A-1Zakres, cel i znaczenie sektora publicznego i prywatnego w gospodarce
T-A-2Istota partnerstwa publiczno-prywatnego
T-A-3Pojęcie, rodzaje i zarządzanie ryzykiem PPP.
T-A-4Zarys uwarunkowań prawnych w rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce.
T-A-5Udział sektora prywatnego w finansowaniu przedsięwzięć o charakterze publicznym w wybranych krajach.
T-A-6Ekonomiczna efektywność działań w ramach PPP.
T-A-7Analiza wybranych projektów PPP w Polsce
Metody nauczaniaM-1Metody podające – wykład informacyjny (prezentacja multimedialna),
M-2Metoda problemowa - wykład problemowy.
M-3Metoda przypadków - case studies, metoda sytuacyjna. Dyskusja dydaktyczna – burza mózgów.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: P- Zaliczenie – przekazanie posteru i jego prezentacja na zajęciach
S-1Ocena formująca: F – ocena aktywności na zajęciach audytoryjnych
S-3Ocena formująca: F – ocena dotycząca identyfikacji rodzajów ryzyk w wybranym przedsięwzięciu PPP i aktywności w dyskusji
S-2Ocena formująca: F – ocena efektów pracy na zajęciach, w tym zespołowa analiza wybranego projektu PPP i jego prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student: - nie zna podstawowych zagadnień dotyczących PPP
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne).
4,5student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie-ciekawość poznawczą, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_O07_U01Student analizuje otoczenie organizacji (sektor publiczny i sektor prywatny) i potencjał przedsiębiorstw w kontekście zarządzania projektem PPP
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U09Potrafi rozwiązywać problemy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi
Z_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do diagnozowania i rozwiązywania typowych oraz nietypowych problemów dotyczących złożonych zjawisk społeczno-gospodarczych w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór danych, metod i narzędzi
Z_1A_U02Potrafi podejmować główne funkcje zarządzania
Z_1A_U03Potrafi planować i organizować pracę własną i zespołu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z funkcjonowaniem systemów gospodarczych ze szczególnym uwzględnieniem sektora publicznego i prywatnego
C-2Przekazanie wiedzy z zakresu sposobów analizy i oceny otoczenia organizacji oraz potencjału przedsiębiorstwa w kontekście PPP.
C-4Umiejętność identyfikacji i wskazywania zarządzania ryzykiem w PPP
C-3Student zdobędzie umiejętność analizy i twórczego stosowania nowoczesnych metod zarządzania wykorzystywanych w realizacji partnerstwa publiczno-prywatnego
Treści programoweT-A-1Zakres, cel i znaczenie sektora publicznego i prywatnego w gospodarce
T-A-2Istota partnerstwa publiczno-prywatnego
T-A-8Specyfika PPP w wybranych obszarach zadań publicznych – studia przypadków, ewentualna wizyta w terenie
T-A-3Pojęcie, rodzaje i zarządzanie ryzykiem PPP.
T-A-9Zalety i wady współpracy w realizacji PPP między sektorem publicznym a sektorem prywatnym – studia przypadków.
T-A-4Zarys uwarunkowań prawnych w rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce.
T-A-5Udział sektora prywatnego w finansowaniu przedsięwzięć o charakterze publicznym w wybranych krajach.
T-A-6Ekonomiczna efektywność działań w ramach PPP.
T-A-7Analiza wybranych projektów PPP w Polsce
Metody nauczaniaM-1Metody podające – wykład informacyjny (prezentacja multimedialna),
M-2Metoda problemowa - wykład problemowy.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: P- Zaliczenie – przekazanie posteru i jego prezentacja na zajęciach
S-1Ocena formująca: F – ocena aktywności na zajęciach audytoryjnych
S-3Ocena formująca: F – ocena dotycząca identyfikacji rodzajów ryzyk w wybranym przedsięwzięciu PPP i aktywności w dyskusji
S-2Ocena formująca: F – ocena efektów pracy na zajęciach, w tym zespołowa analiza wybranego projektu PPP i jego prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzować podstawowych form organizacji gospodarczych, w tym sektoró publicznego i prytwanego oraz ich współpracy w ramach PPP
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne).
4,5student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie-ciekawość poznawczą, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_O07_K01Student potrafi przewidywać wielowątkowe skutki organizacyjne i społeczne podejmowanych decyzji w zakresie PPP
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K02Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów oraz krytycznej oceny posiadanej wiedzy niezbędnej do wykonywania zawodu
Z_1A_K01Jest gotów do określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z funkcjonowaniem systemów gospodarczych ze szczególnym uwzględnieniem sektora publicznego i prywatnego
C-2Przekazanie wiedzy z zakresu sposobów analizy i oceny otoczenia organizacji oraz potencjału przedsiębiorstwa w kontekście PPP.
C-4Umiejętność identyfikacji i wskazywania zarządzania ryzykiem w PPP
C-3Student zdobędzie umiejętność analizy i twórczego stosowania nowoczesnych metod zarządzania wykorzystywanych w realizacji partnerstwa publiczno-prywatnego
Treści programoweT-A-1Zakres, cel i znaczenie sektora publicznego i prywatnego w gospodarce
T-A-2Istota partnerstwa publiczno-prywatnego
T-A-3Pojęcie, rodzaje i zarządzanie ryzykiem PPP.
T-A-4Zarys uwarunkowań prawnych w rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce.
T-A-5Udział sektora prywatnego w finansowaniu przedsięwzięć o charakterze publicznym w wybranych krajach.
T-A-6Ekonomiczna efektywność działań w ramach PPP.
Metody nauczaniaM-1Metody podające – wykład informacyjny (prezentacja multimedialna),
M-2Metoda problemowa - wykład problemowy.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: P- Zaliczenie – przekazanie posteru i jego prezentacja na zajęciach
S-1Ocena formująca: F – ocena aktywności na zajęciach audytoryjnych
S-2Ocena formująca: F – ocena efektów pracy na zajęciach, w tym zespołowa analiza wybranego projektu PPP i jego prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest świadomy możliwości wykorzystania przedsięwzięć publiczno-prywatnych i ich wpływu na poziom dobrobytu społecznego
3,0Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o elementarnym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
3,5Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o podstawowym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
4,0Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
4,5Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o dużym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
5,0Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o dużej ciekawości poznawczej w zakresie problematyki możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.