Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Rachunkowość zarządcza

Sylabus przedmiotu Podstawy wiedzy technicznej z budownictwa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy wiedzy technicznej z budownictwa
Specjalność Wycena i zarządzanie nieruchomościami
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 25 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student zna podstawowe informacje z zakresu nieruchomości

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z budownictwa ogólnego, tj głównymi konstrukcjami, ustrojami nośnymi obiektów budowlanych, ich elementów konstrukcyjnych, rozwiązaniami materiałowymi i technologiami robót wykończeniowych budynków. Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem budowlanym i zasadami eksploatacji obiektów budowlanych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Uwarunkowania prawne i techniczne funkcjonowania obiektów budowlanych8
T-W-2Przegląd technologii w budownictwie8
T-W-3Ocena stanu technicznego budynków4
T-W-4Podstawy kosztorysowania4
T-W-5Zaliczenie1
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach25
A-W-2praca własna studentów - poszerzenie wiadomości w oparciu o podaną literaturę15
A-W-3Udział w konsultacjach5
A-W-4Przygotowanie się do zliczenia5
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny / metody audiowizualne
M-2dyskusja
M-3prezentacje i praca studenta

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-2Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: ocena uzyskana z zaliczenia

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D4/01_W02
Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu budownictwa i jego ekonomiczne aspekty
Z_1A_W01C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D4/01_U02
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Z_1A_U17C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D4/01_K02
Student jest gotów do odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego.
Z_1A_K02, Z_1A_K06, Z_1A_K01C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D4/01_W02
Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu budownictwa i jego ekonomiczne aspekty
2,0
3,0Student zna i rozumie zagadnienia z zakresu budownictwa i ich ekonomiczne aspekty w stopniu dostatecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D4/01_U02
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
2,0Student nie potrafi wykorzystać zdobytej wiedzy do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
3,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D4/01_K02
Student jest gotów do odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego.
2,0
3,0Student jest gotów do odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego w stopniu dostatecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Lichołaj Lech, Budownictwo Ogólne Tom 3, Arkady Sp. z o.o., Warszawa, 2008
  2. Rozporądzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. z póżniejszymi nowelizacjami, w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, 2002
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r., w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, 2003
  4. Kietliński W., Wożniak C., Janowska J., Proces Inwestycyjny w Budownictwie, Oficyna Wydawnicza PW, 2007
  5. Yan, T., Lin, Y., & Shi, Y., The Course and Textbook Construction of a “Basic Textile and Clothing Knowledge” Course, In 2020 6th International Conference on Social Science and Higher Education (ICSSHE 2020), Atlantis Press, 2020
  6. Huang, H., Hong, Z., Zhou, H., Wu, J., & Jin, N., Knowledge graph construction and application of power grid equipment, Mathematical Problems in Engineering, 2020

Literatura dodatkowa

  1. Pyrak S., Włodarczyk W., Konstrukcje budowlane. Posadowienie budowli. Konstrukcjie murowe i drewniane., WSiP, Warszawa, 2006

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Uwarunkowania prawne i techniczne funkcjonowania obiektów budowlanych8
T-W-2Przegląd technologii w budownictwie8
T-W-3Ocena stanu technicznego budynków4
T-W-4Podstawy kosztorysowania4
T-W-5Zaliczenie1
25

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach25
A-W-2praca własna studentów - poszerzenie wiadomości w oparciu o podaną literaturę15
A-W-3Udział w konsultacjach5
A-W-4Przygotowanie się do zliczenia5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D4/01_W02Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu budownictwa i jego ekonomiczne aspekty
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problematykę nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów, ich miejsce i znaczenie w naukach społecznych i powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z budownictwa ogólnego, tj głównymi konstrukcjami, ustrojami nośnymi obiektów budowlanych, ich elementów konstrukcyjnych, rozwiązaniami materiałowymi i technologiami robót wykończeniowych budynków. Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem budowlanym i zasadami eksploatacji obiektów budowlanych.
Treści programoweT-W-1Uwarunkowania prawne i techniczne funkcjonowania obiektów budowlanych
T-W-2Przegląd technologii w budownictwie
T-W-3Ocena stanu technicznego budynków
T-W-4Podstawy kosztorysowania
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny / metody audiowizualne
M-2dyskusja
M-3prezentacje i praca studenta
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-2Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: ocena uzyskana z zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna i rozumie zagadnienia z zakresu budownictwa i ich ekonomiczne aspekty w stopniu dostatecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D4/01_U02Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U17Potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z budownictwa ogólnego, tj głównymi konstrukcjami, ustrojami nośnymi obiektów budowlanych, ich elementów konstrukcyjnych, rozwiązaniami materiałowymi i technologiami robót wykończeniowych budynków. Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem budowlanym i zasadami eksploatacji obiektów budowlanych.
Treści programoweT-W-1Uwarunkowania prawne i techniczne funkcjonowania obiektów budowlanych
T-W-2Przegląd technologii w budownictwie
T-W-3Ocena stanu technicznego budynków
T-W-4Podstawy kosztorysowania
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny / metody audiowizualne
M-2dyskusja
M-3prezentacje i praca studenta
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-2Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać zdobytej wiedzy do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
3,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D4/01_K02Student jest gotów do odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K02Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów oraz krytycznej oceny posiadanej wiedzy niezbędnej do wykonywania zawodu
Z_1A_K06Jest gotów do skutecznej realizacji postawionych zadań, z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
Z_1A_K01Jest gotów do określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z budownictwa ogólnego, tj głównymi konstrukcjami, ustrojami nośnymi obiektów budowlanych, ich elementów konstrukcyjnych, rozwiązaniami materiałowymi i technologiami robót wykończeniowych budynków. Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem budowlanym i zasadami eksploatacji obiektów budowlanych.
Treści programoweT-W-1Uwarunkowania prawne i techniczne funkcjonowania obiektów budowlanych
T-W-2Przegląd technologii w budownictwie
T-W-3Ocena stanu technicznego budynków
T-W-4Podstawy kosztorysowania
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny / metody audiowizualne
M-2dyskusja
M-3prezentacje i praca studenta
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-2Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jest gotów do odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego w stopniu dostatecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0