Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Rachunkowość zarządcza
Sylabus przedmiotu Kapitał ludzki w gospodarce regionalnej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Kapitał ludzki w gospodarce regionalnej | ||
Specjalność | Gospodarka regionalna i samorządowa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wojciech Lewicki <Wojciech.Lewicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu prawa pracy i kultury organizacyjnej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zagadnieniami kapitału intelektualnego i wiedzy jako determinanty konkurencyjności |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Programy operacyjne związane z kapitałem ludzkim | 2 |
T-K-2 | Wybrane fundusze UE w rozwoju innowacji i wiedzy | 2 |
T-K-3 | Kursy, szkolenia, seminaria, sympozja - kształcenie ustawiczne | 2 |
T-K-4 | Wpływ pracy na zdrowie (narodu i świata). Edukacja zdrowotna, ochrona zdrowia. | 2 |
T-K-5 | Różnice w zakresie zdrowia i opieki zdrowotnej. Choroby zawodowe | 3 |
T-K-6 | Programy pomocy dla pracowników, programy emerytalne, programy dla niepełnosprawnych | 2 |
T-K-7 | zaliczenie | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Kapitał intelektualny jako podstawa budowy przewagi konkurencyjnej | 2 |
T-W-2 | Zasoby i przepływy kapitału intelektualnego | 1 |
T-W-3 | Kapitał ludzki, postęp techniczny = wzrost gospodarczy | 1 |
T-W-4 | Kapitał intelektualny i jego ochrona | 1 |
T-W-5 | Rozwój zasobów ludzkich na terenach wiejskich | 1 |
T-W-6 | Kontrola jakości HR. Instytucje rynku pracy. | 1 |
T-W-7 | Zarządzanie ryzykiem personalnym, Polityka personalna. | 1 |
T-W-8 | Wiedza determinantą w przewadze konkurencyjnej. Wiedza a zrównoważony rozwój. | 1 |
T-W-9 | Zaliczenie | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Udział w konwersatoriach | 15 |
A-K-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
A-K-3 | Studiowanie wskazanej literatury | 10 |
35 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 10 |
A-W-2 | Przygotowania do wykladow | 3 |
A-W-3 | Studiowanie wskazanej literatury | 2 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład z prezentacjami multimedialnymi |
M-2 | metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego |
S-2 | Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena z kolokwium końcowego |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D1/06_W01 Uzyskał wiedzę z problematyki kapitału intelektualnego | Z_1A_W03, Z_1A_W05 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1, S-3, S-2 |
Z_1A_D1/06_W02 Uzyskał wiedzę z dziedziny rynku pracy, programów pomocy dla pracowników, emerytów i osób niepełnosprawnych | Z_1A_W03, Z_1A_W13 | — | C-1 | T-K-3, T-K-2, T-K-1 | M-1, M-2 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D1/06_U01 Umie przygotować referat w oparciu o badania ankietowe | Z_1A_U08, Z_1A_U11, Z_1A_U04, Z_1A_U03 | — | C-1 | T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1, S-3, S-2 |
Z_1A_D1/06_U02 Posiada umiejętność zarządzania ryzykiem personalnym. Zna programy operacyjne związane z kapitałem ludzkim | Z_1A_U08, Z_1A_U11 | — | C-1 | T-K-1, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D1/06_K01 Jest przygotowany do pracy w działach personalnych (HR) | Z_1A_K04, Z_1A_K07 | — | C-1 | T-K-3, T-K-1, T-W-7, T-W-5, T-W-1, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1, S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D1/06_W01 Uzyskał wiedzę z problematyki kapitału intelektualnego | 2,0 | |
3,0 | Student w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy dotyczący kapitału ludzkiego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1A_D1/06_W02 Uzyskał wiedzę z dziedziny rynku pracy, programów pomocy dla pracowników, emerytów i osób niepełnosprawnych | 2,0 | |
3,0 | Student w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D1/06_U01 Umie przygotować referat w oparciu o badania ankietowe | 2,0 | |
3,0 | Student w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1A_D1/06_U02 Posiada umiejętność zarządzania ryzykiem personalnym. Zna programy operacyjne związane z kapitałem ludzkim | 2,0 | |
3,0 | Student w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D1/06_K01 Jest przygotowany do pracy w działach personalnych (HR) | 2,0 | |
3,0 | Student w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Lewicka D, Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach. Metody, narzędzia, mierniki, PWN, Warszawa, 2020
- Galbarczyk Tamara , Kawczyńska-Butrym Zofia, Gospodarstwa domowe z 500+ w procesie rozwoju kapitału ludzkiego. Wybrane problemy ekonomiczne i socjologiczne, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, 2020
- Jabłoński Łukasz, Konwergencja, Kapitał Ludzki, Innowacje, CeDeWu Sp. z o.o., Warszawa, 2016
Literatura dodatkowa
- Szafraniec J., Przedsiębiorczość personalistyczna, Warszawa, 2009
- Sajkiewicz A., Zasoby ludzkie w firmie, Warsztaty menedżerskie, Warszawa, 2008
- Wyszkowska Z., Kapitał ludzki jako czynnik warunkujący jakość funkcjonowania urzędu gminy, Uniwersytet Techniczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy, Bydgoszcz, 2006
- Rouse, William B., and Richard Drawbaugh., The Economics of Human Systems Integration : Valuation of Investments in PeopleÂs Training and Education, Safety and Health, and Work Productivity, John Wiley & Sons, Incorporated, ProQuest Ebook Central, 2010, https://ebookcentral.proquest.com/lib/zutszczecin-ebooks/detail.action?docID=565093.