Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym

Sylabus przedmiotu Konsulting ekonomiczno-środowiskowy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konsulting ekonomiczno-środowiskowy
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Milena Bera <Milena.Bera@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Milena Bera <Milena.Bera@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 14 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wybrane aspekty wiedzy z zakresu mikroekonomii i zarządzania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie studentów do samodzielnego napisania planu o charakterze konsultingowym dla gospodarstw rolnych, zwłaszcza w aspekcie ekonomicznym.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Polityka ekologiczna państwa.4
T-W-2Podstawy konsultingu środowiskowego. Ocena wybranych aspektów planowania w usługach konsultingowych.2
T-W-3Ocena oddziaływania na środowisko.3
T-W-4Usługi konsultingowe w aspekcie zarządzania środowiskowego. Case Study.3
T-W-5Ocena proponowanych procedur wdrażania wymogów środowiskowych na obszarach wiejskich. Case Study. Zaliczenie.2
14

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.14
A-W-2Lektura literatury przedmiotu.5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.4
A-W-4Konsultacje2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (opowiadanie, opis, wyjaśnianie).
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna).
M-3Metody eksponujące ( film, ekspozycja).
M-4Metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia przedmiotowe).

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Poprawne odpowiedzi na pytania sprawdzające zadawane w trakcie zajęć nagradzane są jako aktywność i podnoszą ocenę końcową.
S-2Ocena podsumowująca: Test z zakresu materiału realizowany na ostatnich zajęciach.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C25_W01
Student ma wiedzę na temat wdrażania i zarządzania systemu konsultingu w aspekcie środowiskowym.
Z_1A_W01, Z_1A_W15C-1T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5M-1, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C25_U01
Prezentacja umiejętności związanych z sylwetką doradcy oraz zakresem jego obowiązków zawodowych jako elelemnt pracy zespolowej bądż własnej.
Z_1A_U07, Z_1A_U03C-1T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5M-1, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C25_K01
Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w ramach wdrażania i realizacji procedur konsultingu środowiskowego.
Z_1A_K04, Z_1A_K05C-1T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5M-1, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_C25_W01
Student ma wiedzę na temat wdrażania i zarządzania systemu konsultingu w aspekcie środowiskowym.
2,0
3,0Zna aspekt środwiskowy wdrażania i zarządzania w ramach systemu konsultingu w stopniu dostatecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_C25_U01
Prezentacja umiejętności związanych z sylwetką doradcy oraz zakresem jego obowiązków zawodowych jako elelemnt pracy zespolowej bądż własnej.
2,0
3,0Potrafi zaprezentować umiejętności związane z sylwetką doradcy oraz zakresem jego obowiązków zawodowych jako elelemnt pracy zespolowej bądż własnej w stopniu dostatecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_C25_K01
Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w ramach wdrażania i realizacji procedur konsultingu środowiskowego.
2,0
3,0Świadowmy znaczenia myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w ramach wdrażania i realizacji procedur konsultingu środowiskowego w stopniu dostatecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Krystek Jacek, Ocena oddziaływania na środowisko, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2020, 1
  2. Baran Jolanta, Janik Agnieszka, Ryszko Adam, Handel emisjami w teorii i praktyce, CeDeWu Sp. z o.o., Warszawa, 2011
  3. Kondratowicz-Pozorska Jolanta, Ekonomiczno-organizacyjne determinanty konkurencyjności ekologicznych gospodarstw rolnych w Polsce., Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Szczecin, 2013
  4. Petr Sauer i in., Voluntary agreements in environmental policy, University of Economics, Prague, 2001

Literatura dodatkowa

  1. Harasim A., Wybrane aspekty zrównoważonego rozwoju i specjalizacji gospodarstw rolnych., Dział Upowszechniania i Wydawnictw IUNG-PIB (Instytut Uprawy, Nawożenia i Gleboznawstwa - Państwowy Instytut Badawczy)., Puławy, 2013
  2. Szczypa Piotr, Narzędzia rachunkowości wspomagające działalność proekologiczną przedsiębiorstw w Polsce., CeDeWu Sp. z o.o, Warszawa, 2012

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Polityka ekologiczna państwa.4
T-W-2Podstawy konsultingu środowiskowego. Ocena wybranych aspektów planowania w usługach konsultingowych.2
T-W-3Ocena oddziaływania na środowisko.3
T-W-4Usługi konsultingowe w aspekcie zarządzania środowiskowego. Case Study.3
T-W-5Ocena proponowanych procedur wdrażania wymogów środowiskowych na obszarach wiejskich. Case Study. Zaliczenie.2
14

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.14
A-W-2Lektura literatury przedmiotu.5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.4
A-W-4Konsultacje2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C25_W01Student ma wiedzę na temat wdrażania i zarządzania systemu konsultingu w aspekcie środowiskowym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problematykę nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów, ich miejsce i znaczenie w naukach społecznych i powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Z_1A_W15Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystując wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studentów do samodzielnego napisania planu o charakterze konsultingowym dla gospodarstw rolnych, zwłaszcza w aspekcie ekonomicznym.
Treści programoweT-W-3Ocena oddziaływania na środowisko.
T-W-2Podstawy konsultingu środowiskowego. Ocena wybranych aspektów planowania w usługach konsultingowych.
T-W-4Usługi konsultingowe w aspekcie zarządzania środowiskowego. Case Study.
T-W-5Ocena proponowanych procedur wdrażania wymogów środowiskowych na obszarach wiejskich. Case Study. Zaliczenie.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (opowiadanie, opis, wyjaśnianie).
M-4Metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia przedmiotowe).
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Poprawne odpowiedzi na pytania sprawdzające zadawane w trakcie zajęć nagradzane są jako aktywność i podnoszą ocenę końcową.
S-2Ocena podsumowująca: Test z zakresu materiału realizowany na ostatnich zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna aspekt środwiskowy wdrażania i zarządzania w ramach systemu konsultingu w stopniu dostatecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C25_U01Prezentacja umiejętności związanych z sylwetką doradcy oraz zakresem jego obowiązków zawodowych jako elelemnt pracy zespolowej bądż własnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U07Potrafi interpretować, przewidywać oraz wpływać na poprawne zachowania ludzi w organizacjach
Z_1A_U03Potrafi planować i organizować pracę własną i zespołu
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studentów do samodzielnego napisania planu o charakterze konsultingowym dla gospodarstw rolnych, zwłaszcza w aspekcie ekonomicznym.
Treści programoweT-W-3Ocena oddziaływania na środowisko.
T-W-2Podstawy konsultingu środowiskowego. Ocena wybranych aspektów planowania w usługach konsultingowych.
T-W-4Usługi konsultingowe w aspekcie zarządzania środowiskowego. Case Study.
T-W-5Ocena proponowanych procedur wdrażania wymogów środowiskowych na obszarach wiejskich. Case Study. Zaliczenie.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (opowiadanie, opis, wyjaśnianie).
M-4Metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia przedmiotowe).
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Poprawne odpowiedzi na pytania sprawdzające zadawane w trakcie zajęć nagradzane są jako aktywność i podnoszą ocenę końcową.
S-2Ocena podsumowująca: Test z zakresu materiału realizowany na ostatnich zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi zaprezentować umiejętności związane z sylwetką doradcy oraz zakresem jego obowiązków zawodowych jako elelemnt pracy zespolowej bądż własnej w stopniu dostatecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C25_K01Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w ramach wdrażania i realizacji procedur konsultingu środowiskowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K04Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Z_1A_K05Jest gotów do uwzględniania aspektów rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studentów do samodzielnego napisania planu o charakterze konsultingowym dla gospodarstw rolnych, zwłaszcza w aspekcie ekonomicznym.
Treści programoweT-W-3Ocena oddziaływania na środowisko.
T-W-2Podstawy konsultingu środowiskowego. Ocena wybranych aspektów planowania w usługach konsultingowych.
T-W-4Usługi konsultingowe w aspekcie zarządzania środowiskowego. Case Study.
T-W-5Ocena proponowanych procedur wdrażania wymogów środowiskowych na obszarach wiejskich. Case Study. Zaliczenie.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (opowiadanie, opis, wyjaśnianie).
M-4Metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia przedmiotowe).
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Poprawne odpowiedzi na pytania sprawdzające zadawane w trakcie zajęć nagradzane są jako aktywność i podnoszą ocenę końcową.
S-2Ocena podsumowująca: Test z zakresu materiału realizowany na ostatnich zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Świadowmy znaczenia myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w ramach wdrażania i realizacji procedur konsultingu środowiskowego w stopniu dostatecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0