Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Gospodarka regionalna i samorządowa

Sylabus przedmiotu Procesy informacyjno-decyzyjne w zarządzaniu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Procesy informacyjno-decyzyjne w zarządzaniu
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Szczecińska <Beata.Szczecinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 23 2,00,50zaliczenie
wykładyW3 15 1,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać podstawowe informacje dotyczące zarządzania oraz umiejętność z zakresu technologi informacyjnych i analizy danych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem informacyjno - decyzyjnym
C-2Opanowanie umiejętności posługiwania się wiedzą teoretyczną do interpretowania procesów informacyjno-decyzyjnych w zarządzaniu.
C-3Zapoznanie studentów z etapami podejmowania decyzji.
C-4Zapoznanie studentów ze źródłami informacji wykorzystywanymi w procesie podejmowania decyzji
C-5Nabywanie umiejętności stosowania technologii informatycznych w procesie podejmowania decyzji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Budowa drzewa decyzyjnego.2
T-L-2Podejmowanie decyzji w sytuacji ryzyka, z wykorzystaniem teorii gier2
T-L-3Podejmowanie decyzji w sytuacji niepewności, z wykorzystaniem teorii gier2
T-L-4Budowa projektu decyzyjnego z wykorzystaniem teorii gier2
T-L-5Analiza sieciowa przedsięwzięć. Metoda CPM i PERT2
T-L-6Analiza sieciowa przedsięwzięć. Analiza czasowo-kosztowa.2
T-L-7Budowa projektu decyzyjnego z wykorzystaniem sieci2
T-L-8Decyzje wielokryterialne. Metoda AHP2
T-L-9Budowa projektu decyzyjnego z wykorzystaniem metody AHP2
T-L-10Analiza systemów kolejkowych2
T-L-11Analiza deterministycznych problemów zapasów2
T-L-12Repetytorium1
23
wykłady
T-W-1Modele problemów decyzyjnych. Budowa drzewa decyzyjnego1
T-W-2Podejmowanie decyzji niepewnych (w sytuacji ryzyka i niepewności). Zastosowanie teorii gier.4
T-W-3Zarządzanie projektami. Metody rozwiązywania problemów sieciowych.4
T-W-4Podejmowanie decyzji wielokryterialnych.2
T-W-5Analiza systemów kolejkowych.2
T-W-6Analiza deterministycznych problemów zapasów.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach23
A-L-2Czytanie wskazanej literatury przedmiotu8
A-L-3Przygotowanie się do ćwiczeń laboratoryjnych8
A-L-4Dokończenieprojektów realizowanych w trakcie ćwiczeń laboratoryjnych.6
A-L-5Przygotowanie projektu zaliczeniowego.5
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Czytanie poleconej literatury3
A-W-3Przygotowywanie się do zajęć.5
A-W-4Uczestnictwo w egzaminie2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca / wykład informacyjny
M-2Metody problemowe / wykład problemowy
M-3Metody praktyczne / ćwiczenia laboratoryjne
M-4Metody praktyczne / projektów
M-5Metody praktyczne / metoda przewodniego tekstu

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratoriów: Projekty modeli decyzyjnych z wykorzystaniem poznanych metod
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin w formie pisemnej z wykładów - pytania testowe

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C14_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji.
Z_1A_W01, Z_1A_W11C-3, C-1, C-2T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-6, T-W-4M-3, M-1, M-2S-3, S-1
Z_1A_C14_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada wiedzę o znaczeniu informacji i systemu informacyjnego w procesie decyzyjnym.
Z_1A_W07C-4, C-5T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-8, T-L-10, T-L-11, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-L-4, T-L-7, T-L-9M-3, M-1, M-2, M-4, M-5S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C14_U01
Posiada umiejętność wykorzystania wiedzy teoretycznej do opisu i analizowania procesów decyzyjnych.
Z_1A_U04, Z_1A_U14C-5, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-8, T-L-10, T-L-11, T-L-4, T-L-7, T-L-9M-3, M-2, M-4S-2
Z_1A_C14_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć modelować proces decyzyjny.
Z_1A_U04, Z_1A_U05, Z_1A_U14C-5, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-8, T-L-10, T-L-11, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-6, T-W-4M-3, M-4, M-5S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C14_K01
Student potrafi zidentyfikować procesy informacyjno-decyzyjne i zastosować je przy organizacji pracy
Z_1A_K04, Z_1A_K07C-5, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-8, T-L-10, T-L-11, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-L-4, T-L-7, T-L-9M-1, M-4S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_C14_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji.
2,0Nie potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególnych etapów procesu podejmowania decyzji
3,0W stopniu dostatecznym potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji
3,5W stopniu dość dobrym potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji
4,0W stopniu dobrym potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji
4,5Potrafi z niewielkimi uchybieniami uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji
5,0Potrafi bezbłędnie uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji
Z_1A_C14_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada wiedzę o znaczeniu informacji i systemu informacyjnego w procesie decyzyjnym.
2,0Student nie potrafi określić znaczenia informacji w procesie decyzyjnym
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym określić znaczenie informacji oraz powierzchownie określa system informacyjny w procesie decyzyjnym.
3,5Student potrafi w stopniu dość dobrze określić znaczenie informacji oraz systemu informacyjnego w procesie podejmowania decyzji .
4,0Student potrafi dobrze określić znaczenie informacji oraz systemu informacyjnego w procesie podejmowania decyzji .
4,5Student potrafi z niewielkimi błędami określa znaczenie informacji oraz systemu informacyjnego w procesie podejmowania decyzj
5,0Student bezbłędnie określa znaczenie informacji oraz systemu informacyjnego w procesie podejmowania decyzj

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_C14_U01
Posiada umiejętność wykorzystania wiedzy teoretycznej do opisu i analizowania procesów decyzyjnych.
2,0Student nie umie zinterpretować czynników wpływających na dany problem decyzyjny
3,0W stopniu dostatecznym potrafi opisać, uporządkować i analizować procesu podejmowania decyzji.
3,5W stopniu dość dobrym potrafi opisać i analizować proces podejmowania decyzji.
4,0W stopniu dobrym potrafi opisać i analizować proces podejmowania decyzji.
4,5Z niewielkimi błędami potrafi opisać i analizować proces podejmowania decyzji.
5,0Bezbłędnie potrafi opisać i analizować proces podejmowania decyzji.
Z_1A_C14_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć modelować proces decyzyjny.
2,0Student nie umie zinterpretować zasad modelowania
3,0Potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy modelowania procesu podejmowania decyzji w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy modelowania procesu podejmowania decyzji w stopniu dość dobrym
4,0Potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy modelowania procesu podejmowania decyzji w stopniu dobrym
4,5Potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy modelowania procesu podejmowania decyzji z niewielkimi błędami
5,0Potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy modelowania procesu podejmowania decyzji bezbłędnie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_C14_K01
Student potrafi zidentyfikować procesy informacyjno-decyzyjne i zastosować je przy organizacji pracy
2,0student nie potrafi zidentyfikować procesów informacyjno-decyzyjnych i zastosować je przy organizacji pracy
3,0student potrafi zidentyfikować procesy informacyjno-decyzyjne i zastosować je przy organizacji pracy w stopniu dostatecznym
3,5student potrafi zidentyfikować procesy informacyjno-decyzyjne i zastosować je przy organizacji pracy w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0student potrafi zidentyfikować procesy informacyjno-decyzyjne i zastosować je przy organizacji pracy w stopniu dobrym
4,5student potrafi zidentyfikować procesy informacyjno-decyzyjne i zastosować je przy organizacji pracy w stopniu więcej niż dobrym
5,0student potrafi zidentyfikować procesy informacyjno-decyzyjne i zastosować je przy organizacji pracy w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. BOLESTA-KUKUŁKA K., Decyzje Menedżerskie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2003, Wydanie I
  2. Robbins Stephen P., Skuteczne podejmowanie decyzji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2005, Wydanie I

Literatura dodatkowa

  1. A. K. Koźmiński, W. Piotrowski, Zarządzanie. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa, 2002
  2. Bielecki W. T., Informatyzacja zarządzania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2001, Wydanie I
  3. Karmowska G., Sobczyk A., Analysis of own-source revenue of West-Pomeranian municipalities as an element of local development management, Proceedings of the 3rd International Conference Contemporary Issues in Theory and Practice of Management 2020, ISBN:978-83-7193-732-3, 2020

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Budowa drzewa decyzyjnego.2
T-L-2Podejmowanie decyzji w sytuacji ryzyka, z wykorzystaniem teorii gier2
T-L-3Podejmowanie decyzji w sytuacji niepewności, z wykorzystaniem teorii gier2
T-L-4Budowa projektu decyzyjnego z wykorzystaniem teorii gier2
T-L-5Analiza sieciowa przedsięwzięć. Metoda CPM i PERT2
T-L-6Analiza sieciowa przedsięwzięć. Analiza czasowo-kosztowa.2
T-L-7Budowa projektu decyzyjnego z wykorzystaniem sieci2
T-L-8Decyzje wielokryterialne. Metoda AHP2
T-L-9Budowa projektu decyzyjnego z wykorzystaniem metody AHP2
T-L-10Analiza systemów kolejkowych2
T-L-11Analiza deterministycznych problemów zapasów2
T-L-12Repetytorium1
23

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Modele problemów decyzyjnych. Budowa drzewa decyzyjnego1
T-W-2Podejmowanie decyzji niepewnych (w sytuacji ryzyka i niepewności). Zastosowanie teorii gier.4
T-W-3Zarządzanie projektami. Metody rozwiązywania problemów sieciowych.4
T-W-4Podejmowanie decyzji wielokryterialnych.2
T-W-5Analiza systemów kolejkowych.2
T-W-6Analiza deterministycznych problemów zapasów.2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach23
A-L-2Czytanie wskazanej literatury przedmiotu8
A-L-3Przygotowanie się do ćwiczeń laboratoryjnych8
A-L-4Dokończenieprojektów realizowanych w trakcie ćwiczeń laboratoryjnych.6
A-L-5Przygotowanie projektu zaliczeniowego.5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Czytanie poleconej literatury3
A-W-3Przygotowywanie się do zajęć.5
A-W-4Uczestnictwo w egzaminie2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C14_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problematykę nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów, ich miejsce i znaczenie w naukach społecznych i powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Z_1A_W11Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym istotę funkcjonowania organizacji oraz instrumenty i zasady zarządzania
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studentów z etapami podejmowania decyzji.
C-1Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem informacyjno - decyzyjnym
C-2Opanowanie umiejętności posługiwania się wiedzą teoretyczną do interpretowania procesów informacyjno-decyzyjnych w zarządzaniu.
Treści programoweT-W-2Podejmowanie decyzji niepewnych (w sytuacji ryzyka i niepewności). Zastosowanie teorii gier.
T-W-3Zarządzanie projektami. Metody rozwiązywania problemów sieciowych.
T-W-5Analiza systemów kolejkowych.
T-W-1Modele problemów decyzyjnych. Budowa drzewa decyzyjnego
T-W-6Analiza deterministycznych problemów zapasów.
T-W-4Podejmowanie decyzji wielokryterialnych.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne / ćwiczenia laboratoryjne
M-1Metoda podająca / wykład informacyjny
M-2Metody problemowe / wykład problemowy
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin w formie pisemnej z wykładów - pytania testowe
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególnych etapów procesu podejmowania decyzji
3,0W stopniu dostatecznym potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji
3,5W stopniu dość dobrym potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji
4,0W stopniu dobrym potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji
4,5Potrafi z niewielkimi uchybieniami uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji
5,0Potrafi bezbłędnie uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C14_W02W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada wiedzę o znaczeniu informacji i systemu informacyjnego w procesie decyzyjnym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W07Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody i narzędzia gromadzenia informacji oraz ich znaczenie na potrzeby zarządzania organizacjami
Cel przedmiotuC-4Zapoznanie studentów ze źródłami informacji wykorzystywanymi w procesie podejmowania decyzji
C-5Nabywanie umiejętności stosowania technologii informatycznych w procesie podejmowania decyzji.
Treści programoweT-L-1Budowa drzewa decyzyjnego.
T-L-2Podejmowanie decyzji w sytuacji ryzyka, z wykorzystaniem teorii gier
T-L-3Podejmowanie decyzji w sytuacji niepewności, z wykorzystaniem teorii gier
T-L-5Analiza sieciowa przedsięwzięć. Metoda CPM i PERT
T-L-6Analiza sieciowa przedsięwzięć. Analiza czasowo-kosztowa.
T-L-8Decyzje wielokryterialne. Metoda AHP
T-L-10Analiza systemów kolejkowych
T-L-11Analiza deterministycznych problemów zapasów
T-W-3Zarządzanie projektami. Metody rozwiązywania problemów sieciowych.
T-W-5Analiza systemów kolejkowych.
T-W-6Analiza deterministycznych problemów zapasów.
T-W-4Podejmowanie decyzji wielokryterialnych.
T-L-4Budowa projektu decyzyjnego z wykorzystaniem teorii gier
T-L-7Budowa projektu decyzyjnego z wykorzystaniem sieci
T-L-9Budowa projektu decyzyjnego z wykorzystaniem metody AHP
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne / ćwiczenia laboratoryjne
M-1Metoda podająca / wykład informacyjny
M-2Metody problemowe / wykład problemowy
M-4Metody praktyczne / projektów
M-5Metody praktyczne / metoda przewodniego tekstu
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin w formie pisemnej z wykładów - pytania testowe
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi określić znaczenia informacji w procesie decyzyjnym
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym określić znaczenie informacji oraz powierzchownie określa system informacyjny w procesie decyzyjnym.
3,5Student potrafi w stopniu dość dobrze określić znaczenie informacji oraz systemu informacyjnego w procesie podejmowania decyzji .
4,0Student potrafi dobrze określić znaczenie informacji oraz systemu informacyjnego w procesie podejmowania decyzji .
4,5Student potrafi z niewielkimi błędami określa znaczenie informacji oraz systemu informacyjnego w procesie podejmowania decyzj
5,0Student bezbłędnie określa znaczenie informacji oraz systemu informacyjnego w procesie podejmowania decyzj
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C14_U01Posiada umiejętność wykorzystania wiedzy teoretycznej do opisu i analizowania procesów decyzyjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U04Potrafi interpretować i analizować wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
Z_1A_U14Potrafi analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie nauk o zarzadzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów
Cel przedmiotuC-5Nabywanie umiejętności stosowania technologii informatycznych w procesie podejmowania decyzji.
C-2Opanowanie umiejętności posługiwania się wiedzą teoretyczną do interpretowania procesów informacyjno-decyzyjnych w zarządzaniu.
Treści programoweT-L-1Budowa drzewa decyzyjnego.
T-L-2Podejmowanie decyzji w sytuacji ryzyka, z wykorzystaniem teorii gier
T-L-3Podejmowanie decyzji w sytuacji niepewności, z wykorzystaniem teorii gier
T-L-5Analiza sieciowa przedsięwzięć. Metoda CPM i PERT
T-L-6Analiza sieciowa przedsięwzięć. Analiza czasowo-kosztowa.
T-L-8Decyzje wielokryterialne. Metoda AHP
T-L-10Analiza systemów kolejkowych
T-L-11Analiza deterministycznych problemów zapasów
T-L-4Budowa projektu decyzyjnego z wykorzystaniem teorii gier
T-L-7Budowa projektu decyzyjnego z wykorzystaniem sieci
T-L-9Budowa projektu decyzyjnego z wykorzystaniem metody AHP
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne / ćwiczenia laboratoryjne
M-2Metody problemowe / wykład problemowy
M-4Metody praktyczne / projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratoriów: Projekty modeli decyzyjnych z wykorzystaniem poznanych metod
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie zinterpretować czynników wpływających na dany problem decyzyjny
3,0W stopniu dostatecznym potrafi opisać, uporządkować i analizować procesu podejmowania decyzji.
3,5W stopniu dość dobrym potrafi opisać i analizować proces podejmowania decyzji.
4,0W stopniu dobrym potrafi opisać i analizować proces podejmowania decyzji.
4,5Z niewielkimi błędami potrafi opisać i analizować proces podejmowania decyzji.
5,0Bezbłędnie potrafi opisać i analizować proces podejmowania decyzji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C14_U02W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć modelować proces decyzyjny.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U04Potrafi interpretować i analizować wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
Z_1A_U05Potrafi realnie ocenić ograniczenia procesu podejmowania decyzji
Z_1A_U14Potrafi analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie nauk o zarzadzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów
Cel przedmiotuC-5Nabywanie umiejętności stosowania technologii informatycznych w procesie podejmowania decyzji.
C-2Opanowanie umiejętności posługiwania się wiedzą teoretyczną do interpretowania procesów informacyjno-decyzyjnych w zarządzaniu.
Treści programoweT-L-1Budowa drzewa decyzyjnego.
T-L-2Podejmowanie decyzji w sytuacji ryzyka, z wykorzystaniem teorii gier
T-L-3Podejmowanie decyzji w sytuacji niepewności, z wykorzystaniem teorii gier
T-L-5Analiza sieciowa przedsięwzięć. Metoda CPM i PERT
T-L-6Analiza sieciowa przedsięwzięć. Analiza czasowo-kosztowa.
T-L-8Decyzje wielokryterialne. Metoda AHP
T-L-10Analiza systemów kolejkowych
T-L-11Analiza deterministycznych problemów zapasów
T-W-2Podejmowanie decyzji niepewnych (w sytuacji ryzyka i niepewności). Zastosowanie teorii gier.
T-W-3Zarządzanie projektami. Metody rozwiązywania problemów sieciowych.
T-W-5Analiza systemów kolejkowych.
T-W-1Modele problemów decyzyjnych. Budowa drzewa decyzyjnego
T-W-6Analiza deterministycznych problemów zapasów.
T-W-4Podejmowanie decyzji wielokryterialnych.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne / ćwiczenia laboratoryjne
M-4Metody praktyczne / projektów
M-5Metody praktyczne / metoda przewodniego tekstu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie zinterpretować zasad modelowania
3,0Potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy modelowania procesu podejmowania decyzji w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy modelowania procesu podejmowania decyzji w stopniu dość dobrym
4,0Potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy modelowania procesu podejmowania decyzji w stopniu dobrym
4,5Potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy modelowania procesu podejmowania decyzji z niewielkimi błędami
5,0Potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy modelowania procesu podejmowania decyzji bezbłędnie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C14_K01Student potrafi zidentyfikować procesy informacyjno-decyzyjne i zastosować je przy organizacji pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K04Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Z_1A_K07Jest gotów do podejmowania odpowiedzialności w pełnieniu roli zawodowej tj. odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
Cel przedmiotuC-5Nabywanie umiejętności stosowania technologii informatycznych w procesie podejmowania decyzji.
C-2Opanowanie umiejętności posługiwania się wiedzą teoretyczną do interpretowania procesów informacyjno-decyzyjnych w zarządzaniu.
Treści programoweT-L-1Budowa drzewa decyzyjnego.
T-L-2Podejmowanie decyzji w sytuacji ryzyka, z wykorzystaniem teorii gier
T-L-3Podejmowanie decyzji w sytuacji niepewności, z wykorzystaniem teorii gier
T-L-5Analiza sieciowa przedsięwzięć. Metoda CPM i PERT
T-L-6Analiza sieciowa przedsięwzięć. Analiza czasowo-kosztowa.
T-L-8Decyzje wielokryterialne. Metoda AHP
T-L-10Analiza systemów kolejkowych
T-L-11Analiza deterministycznych problemów zapasów
T-W-2Podejmowanie decyzji niepewnych (w sytuacji ryzyka i niepewności). Zastosowanie teorii gier.
T-W-3Zarządzanie projektami. Metody rozwiązywania problemów sieciowych.
T-W-5Analiza systemów kolejkowych.
T-W-1Modele problemów decyzyjnych. Budowa drzewa decyzyjnego
T-W-6Analiza deterministycznych problemów zapasów.
T-W-4Podejmowanie decyzji wielokryterialnych.
T-L-4Budowa projektu decyzyjnego z wykorzystaniem teorii gier
T-L-7Budowa projektu decyzyjnego z wykorzystaniem sieci
T-L-9Budowa projektu decyzyjnego z wykorzystaniem metody AHP
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca / wykład informacyjny
M-4Metody praktyczne / projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi zidentyfikować procesów informacyjno-decyzyjnych i zastosować je przy organizacji pracy
3,0student potrafi zidentyfikować procesy informacyjno-decyzyjne i zastosować je przy organizacji pracy w stopniu dostatecznym
3,5student potrafi zidentyfikować procesy informacyjno-decyzyjne i zastosować je przy organizacji pracy w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0student potrafi zidentyfikować procesy informacyjno-decyzyjne i zastosować je przy organizacji pracy w stopniu dobrym
4,5student potrafi zidentyfikować procesy informacyjno-decyzyjne i zastosować je przy organizacji pracy w stopniu więcej niż dobrym
5,0student potrafi zidentyfikować procesy informacyjno-decyzyjne i zastosować je przy organizacji pracy w stopniu bardzo dobrym