Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Zarządzanie zasobami ludzkimi

Sylabus przedmiotu Seminarium III:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium III
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Jednostka WEk
Nauczyciel odpowiedzialny prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS6 5 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wybrany temat i opiekun pracy dyplomowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z zasadami pisania prac dyplomowych i przebiegu egzaminu dyplomowego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Jednolity system antyplagiatowy - analiza przykładowych raportów. Procedura postępowania antyplagiatowego obowiązująca na Wydziale. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego. Ocena pracy własnej studenta w kontekście przyszłej recenzji. Analiza pytań egzaminacyjnych.5
5

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Udział w zajęciach5
A-S-2Przygotowanie do analizy pytań egzaminacyjnych i oceny pracy własnej20
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody podające - wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-3Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności studenta w zakresie przygotowania do egzaminu dyplomowego

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_A10_W01
Student ma wiedzę niezbędną do samodzielnego rozwiązywania problemów badawczych. Zna zasady pisania pracy dyplomowej i przebiegu egzaminu dyplomowego
Z_1A_W01C-1T-S-1M-2, M-3, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_A10_U01
Student umie ocenić przygotowanie rozwiązania analizowanego problemu badawczego z punktu widzenia różnych kryteriów obowiązujących w procesie dyplomowania
Z_1A_U01, Z_1A_U18C-1T-S-1M-2, M-3, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_A10_K01
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
Z_1A_K06, Z_1A_K08, Z_1A_K01C-1T-S-1M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_A10_W01
Student ma wiedzę niezbędną do samodzielnego rozwiązywania problemów badawczych. Zna zasady pisania pracy dyplomowej i przebiegu egzaminu dyplomowego
2,0Student nie zna zasad dyplomowania i pisania pracy dyplomowej oraz przebiegu egzaminu dyplomowego
3,0Student zna zasady dyplomowania i pisania pracy dyplomowej oraz przebiegu egzaminu dyplomowego w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_A10_U01
Student umie ocenić przygotowanie rozwiązania analizowanego problemu badawczego z punktu widzenia różnych kryteriów obowiązujących w procesie dyplomowania
2,0Student nie umie ocenić przygotowania rozwiązania analizowanego problemu badawczego z punktu widzenia róźnych kryteriów obowiązujących w procesie dyplomowania
3,0Student umie ocenić przygotowanie rozwiązania analizowanego problemu badawczego z punktu widzenia różnych kryteriów obowiązujących w procesie dyplomowania
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_A10_K01
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
2,0
3,0Student ma świadomość konieczności krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści w stopniu podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Regulamin studiów. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  2. Procedura procesu dyplomowania na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie wraz ze standardami pisania prac dyplomowych, dostępna na: https://ekonomia.zut.edu.pl/strona-studentow/studia-kierunki/prace-dyplomowe-licencjackie-i-magisterskie.html
  3. Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2020
  4. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa, 2020
  5. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa, 2013
  6. Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską?, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014

Literatura dodatkowa

  1. Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
  2. Grzybowski P.P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków, 2010
  3. Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012
  4. Joy De Jong, Effective strategies for academic writing: essay, paper, thesis, journal article, bachelor, master, phd, Coutinho, 2017
  5. Lancaster Thomas, Avoid Plagiarism, SAGE Publications LTD, 2019

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Jednolity system antyplagiatowy - analiza przykładowych raportów. Procedura postępowania antyplagiatowego obowiązująca na Wydziale. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego. Ocena pracy własnej studenta w kontekście przyszłej recenzji. Analiza pytań egzaminacyjnych.5
5

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Udział w zajęciach5
A-S-2Przygotowanie do analizy pytań egzaminacyjnych i oceny pracy własnej20
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_A10_W01Student ma wiedzę niezbędną do samodzielnego rozwiązywania problemów badawczych. Zna zasady pisania pracy dyplomowej i przebiegu egzaminu dyplomowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problematykę nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów, ich miejsce i znaczenie w naukach społecznych i powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zasadami pisania prac dyplomowych i przebiegu egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-S-1Jednolity system antyplagiatowy - analiza przykładowych raportów. Procedura postępowania antyplagiatowego obowiązująca na Wydziale. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego. Ocena pracy własnej studenta w kontekście przyszłej recenzji. Analiza pytań egzaminacyjnych.
Metody nauczaniaM-2Metody podające - wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-3Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności studenta w zakresie przygotowania do egzaminu dyplomowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad dyplomowania i pisania pracy dyplomowej oraz przebiegu egzaminu dyplomowego
3,0Student zna zasady dyplomowania i pisania pracy dyplomowej oraz przebiegu egzaminu dyplomowego w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_A10_U01Student umie ocenić przygotowanie rozwiązania analizowanego problemu badawczego z punktu widzenia różnych kryteriów obowiązujących w procesie dyplomowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do diagnozowania i rozwiązywania typowych oraz nietypowych problemów dotyczących złożonych zjawisk społeczno-gospodarczych w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór danych, metod i narzędzi
Z_1A_U18Potrafi przygotować typowe prace pisemne w języku polskim lub obcym z zakresu nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zasadami pisania prac dyplomowych i przebiegu egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-S-1Jednolity system antyplagiatowy - analiza przykładowych raportów. Procedura postępowania antyplagiatowego obowiązująca na Wydziale. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego. Ocena pracy własnej studenta w kontekście przyszłej recenzji. Analiza pytań egzaminacyjnych.
Metody nauczaniaM-2Metody podające - wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-3Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności studenta w zakresie przygotowania do egzaminu dyplomowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie ocenić przygotowania rozwiązania analizowanego problemu badawczego z punktu widzenia róźnych kryteriów obowiązujących w procesie dyplomowania
3,0Student umie ocenić przygotowanie rozwiązania analizowanego problemu badawczego z punktu widzenia różnych kryteriów obowiązujących w procesie dyplomowania
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_A10_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K06Jest gotów do skutecznej realizacji postawionych zadań, z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
Z_1A_K08Jest gotów do działania otwartego na otoczenie i wykazywania zrozumienia dla różnych kultur
Z_1A_K01Jest gotów do określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zasadami pisania prac dyplomowych i przebiegu egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-S-1Jednolity system antyplagiatowy - analiza przykładowych raportów. Procedura postępowania antyplagiatowego obowiązująca na Wydziale. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego. Ocena pracy własnej studenta w kontekście przyszłej recenzji. Analiza pytań egzaminacyjnych.
Metody nauczaniaM-2Metody podające - wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności studenta w zakresie przygotowania do egzaminu dyplomowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma świadomość konieczności krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści w stopniu podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0