Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Zarządzanie zasobami ludzkimi
Sylabus przedmiotu Przedsiębiorczość:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przedsiębiorczość | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Natalia Oleszczyk <noleszczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólna wiedza ekonomiczna |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z niezbędną wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji |
C-2 | Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego |
C-3 | Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce |
C-4 | Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca, | 2 |
T-A-2 | Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci. | 1 |
T-A-3 | Organizacja i zarządzanie przedsięwzięciami. | 1 |
T-A-4 | Kontrola przedsiębiorcy oraz metody sprawowania kontroli. Jak założyć i zarejstrować przedsiębiorstwo. | 1 |
T-A-5 | Źródła finansowania działalności gospodarczej. | 1 |
T-A-6 | Przedsiębiorczość - istota i znaczenie. | 1 |
T-A-7 | Zaliczenie | 1 |
8 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Przedsiębiorstwo -aspekt eknomiczny i prawny. Geneza przedsiębiostw, podstawowe cechy przedsiębiorstw | 1 |
T-W-2 | Przedsiębiorca podmiotem przedsiębiorstwa, właściel przedsiębiorstwa | 1 |
T-W-3 | Sylwetki słynnych przedsiębiorców XX I XXI wieku | 1 |
T-W-4 | Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczości.Organizacja i zarządzanie przedsiębiorstwami | 1 |
T-W-5 | Zaliczenie | 1 |
5 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach. | 8 |
A-A-2 | Przygotowanie do ćwiczeń. | 8 |
A-A-3 | Przegląd literatury i tematycznych portali internetowych | 9 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 5 |
A-W-2 | Poszukiwanie i czytanie poleconej literatury | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład z prezentacją multimedialną |
M-2 | Dyskusja |
M-3 | Analiza studiów przypadków. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji, |
S-2 | Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów, |
S-3 | Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myslenia i działalnia w sposób przedsiębiorczy, |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena zaliczenia |
S-5 | Ocena formująca: Ocena przygotowanego biznesplanu nowo tworzonego przedsiębiorstwa |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C23_W01 Ma wiedzę o podstawowych problemach przedsiębiorstwa. | Z_1A_W04, Z_1A_W01 | — | C-4, C-2, C-3, C-1 | T-A-6, T-A-5, T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-2, S-4, S-3, S-5 |
Z_1A_C23_W02 Ma wiedzę o przedsiębiorczości i jej aspektach. | Z_1A_W04, Z_1A_W15, Z_1A_W02 | — | C-4, C-2, C-3, C-1 | T-A-6, T-A-5, T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-7 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-2, S-4, S-3, S-5 |
Z_1A_C23_W03 Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w gospodarowaniu. | Z_1A_W03, Z_1A_W04, Z_1A_W11, Z_1A_W05 | — | C-4, C-2, C-3, C-1 | T-A-2, T-A-1, T-W-2 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-2, S-4, S-3, S-5 |
Z_1A_C23_W04 Ma wiedzę o roli MSP w ekonomice regionu i kraju. | Z_1A_W03, Z_1A_W12, Z_1A_W15, Z_1A_W02 | — | C-4, C-2, C-3, C-1 | T-A-5, T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-2, S-4, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C23_U01 Potrafi posługiwać się podstawowymi kategoriami przedsiębiorczości. | Z_1A_U01 | — | C-4, C-2, C-3, C-1 | T-A-2, T-A-1 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-2, S-4, S-3 |
Z_1A_C23_U02 Potrafi wykorzystać podstawową wiedzę oraz informacje. | Z_1A_U02, Z_1A_U21 | — | C-4, C-2, C-3, C-1 | T-A-2, T-A-1 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-2, S-4, S-3 |
Z_1A_C23_U03 Potrafi oceniać zjawiska gospodarcze w regionie i kraju. | Z_1A_U12 | — | C-4, C-2, C-3, C-1 | T-A-2, T-A-1 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-2, S-4, S-3 |
Z_1A_C23_U04 Ma umiejetność formułowania własnych wniosków i ocen firmy, sektora. | Z_1A_U04 | — | C-4, C-2, C-3, C-1 | T-A-2, T-A-1 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-2, S-4, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C23_K01 Ma swiadomość znaczenia przedsiębiorczości i podmiotów gospodarczych. | Z_1A_K02 | — | C-4, C-2, C-3, C-1 | T-A-6, T-A-5, T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-W-4 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-2, S-4, S-3 |
Z_1A_C23_K02 Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności. | Z_1A_K04 | — | C-4, C-2, C-3, C-1 | T-A-6, T-A-5, T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-W-3, T-W-4 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-2, S-4, S-3 |
Z_1A_C23_K03 Potrafi mysleć i działać w sposób przedsiębiorczy. | Z_1A_K04 | — | C-4, C-2, C-3, C-1 | T-A-6, T-A-5, T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-W-2, T-W-3 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-2, S-4, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C23_W01 Ma wiedzę o podstawowych problemach przedsiębiorstwa. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej przedsiębiorczości. |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
4,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne) | |
4,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności. | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - ciekawość poznawcza, odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie. | |
Z_1A_C23_W02 Ma wiedzę o przedsiębiorczości i jej aspektach. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej sposobów i obszarów zastosowania |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
4,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne) | |
4,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności. | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - ciekawość poznawcza, odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie. | |
Z_1A_C23_W03 Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w gospodarowaniu. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej sposobów i obszarów zastosowania |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
4,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne) | |
4,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności. | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - ciekawość poznawcza, odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie. | |
Z_1A_C23_W04 Ma wiedzę o roli MSP w ekonomice regionu i kraju. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej sposobów i obszarów zastosowania |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
4,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne) | |
4,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności. | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - ciekawość poznawcza, odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C23_U01 Potrafi posługiwać się podstawowymi kategoriami przedsiębiorczości. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej sposobów i obszarów zastosowania |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, | |
4,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, | |
4,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, | |
Z_1A_C23_U02 Potrafi wykorzystać podstawową wiedzę oraz informacje. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, | |
4,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie calość zakresu materiału, | |
4,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci. | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, | |
Z_1A_C23_U03 Potrafi oceniać zjawiska gospodarcze w regionie i kraju. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej sposobów i obszarów zastosowania |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, | |
4,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, | |
4,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, | |
Z_1A_C23_U04 Ma umiejetność formułowania własnych wniosków i ocen firmy, sektora. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej sposobów i obszarów zastosowania |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, | |
4,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne) | |
4,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C23_K01 Ma swiadomość znaczenia przedsiębiorczości i podmiotów gospodarczych. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej sposobów i obszarów zastosowania |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, | |
4,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, | |
4,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, | |
Z_1A_C23_K02 Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej sposobów i obszarów zastosowania |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, | |
4,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całość zakresu materiału, | |
4,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, | |
Z_1A_C23_K03 Potrafi mysleć i działać w sposób przedsiębiorczy. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej sposobów i obszarów zastosowania |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
4,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne) | |
4,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności. | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - ciekawość poznawcza, odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie. |
Literatura podstawowa
- Anna Francik, Katarzyna Szczepańska-Woszczyna, Vanda Marakova, Innowacje i przedsiębiorczość - ujęcie makro- i mikroekonomiczne, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza, 2017
- Krzysztof Janasz, Bożena Kaczmarska, Wasilczuk Julita E., Przedsiębiorczość i finansowanie innowacji, PWE, Warszawa, 2020
- Wasilczuk Julita, Janasz Krzysztof, Kaczmarska Bożena, Przedsiębiorczość i finansowanie innowacji, PWE, 2020
- Franciszek Mroczko, Warunki funkcjonowania przedsiębiorstw na rynku, Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze, Jelenia Góra, 2014
Literatura dodatkowa
- Ministerstwo Gospodarki, Przedsiębiorczosc w Polsce, Departament Analiz i Prognoz, Ministerstwo Gospodarki, Warszawa, 2018
- Franciszek Mroczko, Warunki funkcjonowania przedsiębiorstw na rynku, Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze, Jelenia Góra, 2014
- Christy Cheung, The Sharing Economy : Promises and Challenges, Ermerald Publishing Limited, Bingley, 2019, 5 Series Internet Resarch Ser., EBOK ISBN 9781839096938
- Janik B., Funkcjonowanie przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki wolnorynkowej, Difin, Warszawa, 2010