Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Zarządzanie informacją w przedsiębiorstwie
Sylabus przedmiotu Konsulting ekonomiczno-środowiskowy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konsulting ekonomiczno-środowiskowy | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Milena Bera <Milena.Bera@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Milena Bera <Milena.Bera@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wybrane aspekty wiedzy z zakresu mikroekonomii i zarządzania. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie studentów do samodzielnego napisania planu o charakterze konsultingowym dla gospodarstw rolnych, zwłaszcza w aspekcie ekonomicznym. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Polityka ekologiczna państwa (w tym instrumenty polityki). | 4 |
T-W-2 | Podstawy konsultingu środowiskowego. Ocena wybranych aspektów planowania w usługach konsultingowych. Ocena oddziaływania na środowisko. | 3 |
T-W-3 | Usługi konsultingowe w aspekcie zarządzania środowiskowego. Case Study.Ocena proponowanych procedur wdrażania wymogów środowiskowych na obszarach wiejskich. Case Study. Zaliczenie. | 2 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. | 9 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia. | 5 |
A-W-3 | Lektura literatury przedmiotu. | 11 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (opowiadanie, opis, wyjaśnianie). |
M-2 | Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna). |
M-3 | Metody eksponujące ( film, ekspozycja). |
M-4 | Metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia przedmiotowe). |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Poprawne odpowiedzi na pytania sprawdzające zadawane w trakcie zajęć nagradzane są jako aktywność i podnoszą ocenę końcową. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Test z zakresu materiału realizowany na ostatnich zajęciach. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C25_W01 Student ma wiedzę na temat wdrażania i zarządzania systemu konsultingu w aspekcie środowiskowym. | Z_1A_W01, Z_1A_W15 | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-1 | M-4, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C25_U01 Prezentacja umiejętności związanych z sylwetką doradcy oraz zakresem jego obowiązków zawodowych jako elelemnt pracy zespolowej bądż własnej. | Z_1A_U03, Z_1A_U07 | — | C-1 | T-W-2, T-W-3 | M-4, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C25_K01 Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w ramach wdrażania i realizacji procedur konsultingu środowiskowego. | Z_1A_K04, Z_1A_K05 | — | C-1 | T-W-2, T-W-3 | M-4, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C25_W01 Student ma wiedzę na temat wdrażania i zarządzania systemu konsultingu w aspekcie środowiskowym. | 2,0 | |
3,0 | Zna aspekt środwiskowy wdrażania i zarządzania w ramach systemu konsultingu w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C25_U01 Prezentacja umiejętności związanych z sylwetką doradcy oraz zakresem jego obowiązków zawodowych jako elelemnt pracy zespolowej bądż własnej. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi zaprezentować umiejętności związane z sylwetką doradcy oraz zakresem jego obowiązków zawodowych jako elelemnt pracy zespolowej bądż własnej w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C25_K01 Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w ramach wdrażania i realizacji procedur konsultingu środowiskowego. | 2,0 | |
3,0 | Świadowmy znaczenia myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w ramach wdrażania i realizacji procedur konsultingu środowiskowego w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Krystek Jacek, Ocena oddziaływania na środowisko, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2020, 1
- Baran Jolanta, Janik Agnieszka, Ryszko Adam, Handel emisjami w teorii i praktyce, Wydawnictwo CeDeWu, 2020, 1
- Wójcik Jan, Antropogeniczne zmiany środowiska przyrodniczego Ziemi, PWN, Warszawa, 2020
- Petr Sauer i in., Voluntary agreements in environmental policy, University of Economics, Prague, 2001
Literatura dodatkowa
- Harasim A., Wybrane aspekty zrównoważonego rozwoju i specjalizacji gospodarstw rolnych., Dział Upowszechniania i Wydawnictw IUNG-PIB (Instytut Uprawy, Nawożenia i Gleboznawstwa - Państwowy Instytut Badawczy)., Puławy, 2013