Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Rachunkowość zarządcza
Sylabus przedmiotu Zarządzanie międzynarodowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie międzynarodowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Zbigniew Mazur <Zbigniew.Mazur@zut.edu.pl>, Piotr Nowaczyk <Piotr.Nowaczyk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Studenci winni, wykazać się niezbędną wiedzą z zakresu makroekonomii. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zrozumienie procesów oraz kierunków rozwoju zarządzania międzynarodowego, szczególnie we współczesnym zglobalizowanym świecie oraz zapoznanie słuchaczy ze specyfiką zarządzania przedsiębiorstwem na rynkach międzynarodowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Podstawy zarządzania międzynarodowego; | 2 |
T-A-2 | Zarządzanie międzynarodowe w perspektywie zarządzania strategicznego; | 1 |
T-A-3 | Zarządzanie na skrzyżowaniu kultur; | 1 |
T-A-4 | Zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej; | 1 |
T-A-5 | Funkcje menedżerskie w firmach międzynarodowych; | 1 |
T-A-6 | Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwach międzynarodowych; | 1 |
T-A-7 | Zarządzanie marketingiem na rynkach międzynarodowych; | 1 |
T-A-8 | Logistyka międzynarodowa; | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-A-2 | Przygotowanie do zajęć lektura literatury | 35 |
A-A-3 | Konsultacje | 5 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wyklad informacyjny |
M-2 | Metoda projektowa |
M-3 | wykład konwersatoryjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena bieżącego zaangażowania studenta w zajęcia |
S-2 | Ocena formująca: praca pisemna - projekt |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_O18_W01 Student zna procesy oraz kierunki rozwoju zarządzania międzynarodowego, szczególnie we współczesnym zglobalizowanym świecie | Z_1A_W03, Z_1A_W04, Z_1A_W01, Z_1A_W02 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8 | M-1, M-2 | S-2 |
Z_1A_O18_W02 Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej | Z_1A_W03, Z_1A_W04, Z_1A_W06, Z_1A_W01, Z_1A_W05, Z_1A_W02 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8 | M-1, M-2, M-3 | S-2 |
Z_1A_O18_W03 Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych | Z_1A_W03, Z_1A_W04, Z_1A_W06, Z_1A_W01, Z_1A_W05, Z_1A_W02 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_O18_U01 Umie stosować metody zarządzania w środowisku międzynarodowym | Z_1A_U02, Z_1A_U01, Z_1A_U03, Z_1A_U05, Z_1A_U07, Z_1A_U21 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8 | M-1, M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_O18_K01 Student opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów | Z_1A_K01 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_O18_W01 Student zna procesy oraz kierunki rozwoju zarządzania międzynarodowego, szczególnie we współczesnym zglobalizowanym świecie | 2,0 | Student nie zna kierunków i procesów związanych z zarządaniem międzyanrodowym |
3,0 | Potrafi określić w minimalnym stopniu czym jest zarządzanie miedzynarodowe | |
3,5 | Potrafi wymienić główne grupy narzędzi stosowanych w zarządzaniu międzynarodowym | |
4,0 | Dobrze orientuje się w zaganieniach zarządzania międzyanarodowego | |
4,5 | Samodzielnie dokonuje analiz sytuacji w których znalazły się badane przedsiębiorstwa | |
5,0 | Samodzielnie formułuje wnioski, uzasadnia je, dobiera metody zarządania do poszczególnych przypadków. | |
Z_1A_O18_W02 Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej | 2,0 | Nie zna koncepcji zarządzana zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej |
3,0 | Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej w stopniu dobrym | |
4,5 | Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej w stopniu bardzo dobrym | |
Z_1A_O18_W03 Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych | 2,0 | Nie zna koncepcji zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych |
3,0 | Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych w stopniu dobrym | |
4,5 | Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_O18_U01 Umie stosować metody zarządzania w środowisku międzynarodowym | 2,0 | Nie zna metod zarządzania |
3,0 | Student zna metody zarządzania w stopniu ogólnym ale nie potrafi znaleźć możliwości ich zastosowania w omawianych warunkach | |
3,5 | Student zna metody zarządzania w stopniu ogólnym. Zna możliwości wdrożenia konktretnych metod w konkretnych przypadkach. | |
4,0 | Rozumie specyfikę zarządania międzynarodowego i płynące z tego konsekwencje dla zarządzającego | |
4,5 | Potrafi trafnie dobierać możliwe rozwiazania do zaistniałej sytuacji i potrafi uzasadnić potrzebę zastosowania konkretnych rozwiązań | |
5,0 | Bardzo dobrze rozumie zagadnienia zarządzania międzyanrodowego. Potrafi wykorzystać specyfczną wiedzę z zakresu zarządaznia międzyanrodowego do opisu i oceny zjawisk w konkretnych przykladach |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_O18_K01 Student opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów | 2,0 | Student nie opanował zasad samodzielnego rozwiązywania problemów badawczych |
3,0 | Student opanował zasad samodzielnego rozwiązywania problemów badawczych w sposób odtwórczy | |
3,5 | Angażuje się w prace związane z rozwiązywaniem problemów mimo braku kompetencji do podejmowania bardziej skomplikowanych działań | |
4,0 | Angażuje się w prace związane z rozwiązywaniem problemów, podejmuje bardziej skomplikowane działania | |
4,5 | Angażuje się w prace związane z rozwiązywaniem problemów, podejmuje skomplikowane działania, samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami | |
5,0 | Angażuje się w prace związane z rozwiązywaniem problemów, podejmuje wszechstronne działania, samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami, prezentuje swoje poglądy |
Literatura podstawowa
- Francik, A. Kot-Radojewska, M, Kapitał ludzki w organizacji opartej na wiedzy, Difin, Warszawa, 2020
- Stępień, B., Zarządzanie międzynarodowe z perspektywy polskich przedsiębiorstw, PWE, Warszaawa, 2019
- Juchnowicz M., Zarządzanie kapitałem ludzkim, PWE, Warszawa, 2019
Literatura dodatkowa
- Rozkwitalska M.:, Zarządzanie międzynarodowe, Difin, Warszawa, 2008
- Iszkowski W., Praktyka zarządzania międzynarodowego w Polsce, Centrum Doradztwa i Inforamcji Difin Sp. z o.o., Warszawa 2000, 2000
- Stankiewicz M. J.:, Zarządzanie wiedzą jako kluczowy czynnik międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstwa, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa Stowarzyszenie Wyższej Użyteczności DOM ORGANIZATORA, Toruń 2006, 2006
- Stankiewicz M. J.:, Zarządzanie wiedzą jako kluczowy czynnik międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstwa, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa Stowarzyszenie Wyższej Użyteczności DOM ORGANIZATORA, Toruń, 2011
- Miao Miao , Qiaoqi Lang , Dinkneh Gebre Borojo , Jiang Yushi, Xiaoyun Zhang, The Impacts of Chinese FDI and China–Africa Trade on Economic Growth of African Countries: The Role of Institutional Quality, Economies, 2020, https://www.mdpi.com/2227-7099/8/3/53
- Iveta Cirule, Inga Uvarova, Open Innovation and Determinants of Technology-Driven Sustainable Value Creation in Incubated Start-Ups, Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 2022, https://www.mdpi.com/2199-8531/8/3/162