Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym

Sylabus przedmiotu Procesy informacyjno - decyzyjne w zarządzaniu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Procesy informacyjno - decyzyjne w zarządzaniu
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Szczecińska <Beata.Szczecinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Beata Szczecińska <Beata.Szczecinska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 10 2,00,50zaliczenie
wykładyW3 5 1,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać podstawowe informacje dotyczące zarządzania oraz umiejętność z zakresu technologi informacyjnych i analizy danych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem informacyjno - decyzyjnym
C-2Opanowanie umiejętności posługiwania się wiedzą teoretyczną do interpretowania procesów informacyjno-decyzyjnych w zarządzaniu.
C-3Zapoznanie studentów z etapami podejmowania decyzji.
C-4Zapoznanie studentów ze źródłami informacji wykorzystywanymi w procesie podejmowania decyzji
C-5Nabywanie umiejętności stosowania technologii informatycznych w procesie podejmowania decyzji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Budowa projektu decyzyjnego z wykorzystaniem teorii gier2
T-L-2Analiza sieciowa przedsięwzięć. Metoda CPM i PERT2
T-L-3Analiza sieciowa przedsięwzięć. Analiza czasowo-kosztowa.2
T-L-4Budowa projektu decyzyjnego z wykorzystaniem metody AHP2
T-L-5Analiza systemu kolejkowego1
T-L-6Analiza modeli zapasów1
10
wykłady
T-W-1Podejmowanie decyzji niepewnych (w sytuacji ryzyka i niepewności). Zastosowanie teorii gier.1
T-W-2Zarządzanie projektami. Metody rozwiązywania problemów sieciowych.1
T-W-3Podejmowanie decyzji wielokryterialnych.1
T-W-4Analiza systemów kolejkowych.1
T-W-5Analiza deterministycznych problemów zapasów.1
5

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2Czytanie wskazanej literatury przedmiotu13
A-L-3Przygotowanie się do ćwiczeń laboratoryjnych13
A-L-4Dokończenieprojektów realizowanych w trakcie ćwiczeń laboratoryjnych.6
A-L-5Przygotowanie projektu zaliczeniowego.8
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach5
A-W-2Czytanie poleconej literatury3
A-W-3Przygotowywanie się do zajęć.15
A-W-4Uczestnictwo w egzaminie2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca / wykład informacyjny
M-2Metody problemowe / wykład problemowy
M-3Metody praktyczne / ćwiczenia laboratoryjne
M-4Metody praktyczne / projektów
M-5Metody praktyczne / metoda przewodniego tekstu

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratoriów: Projekty modeli decyzyjnych z wykorzystaniem poznanych metod
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin w formie pisemnej z wykładów - pytania testowe

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C14_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji.
Z_1A_W11, Z_1A_W01C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3S-1, S-3
Z_1A_C14_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada wiedzę o znaczeniu informacji i systemu informacyjnego w procesie decyzyjnym.
Z_1A_W07C-4, C-5T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-L-5, T-L-6M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C14_U01
Posiada umiejętność wykorzystania wiedzy teoretycznej do opisu i analizowania procesów decyzyjnych.
Z_1A_U04, Z_1A_U14C-2, C-5T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6M-2, M-3, M-4S-2
Z_1A_C14_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć modelować proces decyzyjny.
Z_1A_U04, Z_1A_U05, Z_1A_U14C-2, C-5T-L-2, T-L-3, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-3, M-4, M-5S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C14_K01
Student potrafi zidentyfikować procesy informacyjno-decyzyjne i zastosować je przy organizacji pracy
Z_1A_K07, Z_1A_K04C-2, C-5T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-4S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_C14_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji.
2,0Nie potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególnych etapów procesu podejmowania decyzji
3,0W stopniu dostatecznym potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji
3,5W stopniu dość dobrym potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji
4,0W stopniu dobrym potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji
4,5Potrafi z niewielkimi uchybieniami uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji
5,0Potrafi bezbłędnie uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji
Z_1A_C14_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada wiedzę o znaczeniu informacji i systemu informacyjnego w procesie decyzyjnym.
2,0Student nie potrafi określić znaczenia informacji w procesie decyzyjnym
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym określić znaczenie informacji oraz powierzchownie określa system informacyjny w procesie decyzyjnym.
3,5Student potrafi w stopniu dość dobrze określić znaczenie informacji oraz systemu informacyjnego w procesie podejmowania decyzji .
4,0Student potrafi dobrze określić znaczenie informacji oraz systemu informacyjnego w procesie podejmowania decyzji .
4,5Student potrafi z niewielkimi błędami określa znaczenie informacji oraz systemu informacyjnego w procesie podejmowania decyzj
5,0Student bezbłędnie określa znaczenie informacji oraz systemu informacyjnego w procesie podejmowania decyzj

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_C14_U01
Posiada umiejętność wykorzystania wiedzy teoretycznej do opisu i analizowania procesów decyzyjnych.
2,0Student nie umie zinterpretować czynników wpływających na dany problem decyzyjny
3,0W stopniu dostatecznym potrafi opisać, uporządkować i analizować procesu podejmowania decyzji.
3,5W stopniu dość dobrym potrafi opisać i analizować proces podejmowania decyzji.
4,0W stopniu dobrym potrafi opisać i analizować proces podejmowania decyzji.
4,5Z niewielkimi błędami potrafi opisać i analizować proces podejmowania decyzji.
5,0Bezbłędnie potrafi opisać i analizować proces podejmowania decyzji.
Z_1A_C14_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć modelować proces decyzyjny.
2,0Student nie umie zinterpretować zasad modelowania
3,0Potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy modelowania procesu podejmowania decyzji w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy modelowania procesu podejmowania decyzji w stopniu dość dobrym
4,0Potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy modelowania procesu podejmowania decyzji w stopniu dobrym
4,5Potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy modelowania procesu podejmowania decyzji z niewielkimi błędami
5,0Potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy modelowania procesu podejmowania decyzji bezbłędnie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_C14_K01
Student potrafi zidentyfikować procesy informacyjno-decyzyjne i zastosować je przy organizacji pracy
2,0student nie potrafi zidentyfikować procesów informacyjno-decyzyjnych i zastosować je przy organizacji pracy
3,0student potrafi zidentyfikować procesy informacyjno-decyzyjne i zastosować je przy organizacji pracy w stopniu dostatecznym
3,5student potrafi zidentyfikować procesy informacyjno-decyzyjne i zastosować je przy organizacji pracy w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0student potrafi zidentyfikować procesy informacyjno-decyzyjne i zastosować je przy organizacji pracy w stopniu dobrym
4,5student potrafi zidentyfikować procesy informacyjno-decyzyjne i zastosować je przy organizacji pracy w stopniu więcej niż dobrym
5,0student potrafi zidentyfikować procesy informacyjno-decyzyjne i zastosować je przy organizacji pracy w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. BOLESTA-KUKUŁKA K., Decyzje Menedżerskie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2003, Wydanie I
  2. Robbins Stephen P., Skuteczne podejmowanie decyzji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2005, Wydanie I

Literatura dodatkowa

  1. A. K. Koźmiński, W. Piotrowski, Zarządzanie. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa, 2002
  2. Bielecki W. T., Informatyzacja zarządzania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2001, Wydanie I
  3. Karmowska G., Sobczyk A., Analysis of own-source revenue of West-Pomeranian municipalities as an element of local development management, Proceedings of the 3rd International Conference Contemporary Issues in Theory and Practice of Management 2020, ISBN:978-83-7193-732-3, 2020

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Budowa projektu decyzyjnego z wykorzystaniem teorii gier2
T-L-2Analiza sieciowa przedsięwzięć. Metoda CPM i PERT2
T-L-3Analiza sieciowa przedsięwzięć. Analiza czasowo-kosztowa.2
T-L-4Budowa projektu decyzyjnego z wykorzystaniem metody AHP2
T-L-5Analiza systemu kolejkowego1
T-L-6Analiza modeli zapasów1
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podejmowanie decyzji niepewnych (w sytuacji ryzyka i niepewności). Zastosowanie teorii gier.1
T-W-2Zarządzanie projektami. Metody rozwiązywania problemów sieciowych.1
T-W-3Podejmowanie decyzji wielokryterialnych.1
T-W-4Analiza systemów kolejkowych.1
T-W-5Analiza deterministycznych problemów zapasów.1
5

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2Czytanie wskazanej literatury przedmiotu13
A-L-3Przygotowanie się do ćwiczeń laboratoryjnych13
A-L-4Dokończenieprojektów realizowanych w trakcie ćwiczeń laboratoryjnych.6
A-L-5Przygotowanie projektu zaliczeniowego.8
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach5
A-W-2Czytanie poleconej literatury3
A-W-3Przygotowywanie się do zajęć.15
A-W-4Uczestnictwo w egzaminie2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C14_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W11Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym istotę funkcjonowania organizacji oraz instrumenty i zasady zarządzania
Z_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problematykę nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów, ich miejsce i znaczenie w naukach społecznych i powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem informacyjno - decyzyjnym
C-2Opanowanie umiejętności posługiwania się wiedzą teoretyczną do interpretowania procesów informacyjno-decyzyjnych w zarządzaniu.
C-3Zapoznanie studentów z etapami podejmowania decyzji.
Treści programoweT-W-1Podejmowanie decyzji niepewnych (w sytuacji ryzyka i niepewności). Zastosowanie teorii gier.
T-W-2Zarządzanie projektami. Metody rozwiązywania problemów sieciowych.
T-W-3Podejmowanie decyzji wielokryterialnych.
T-W-4Analiza systemów kolejkowych.
T-W-5Analiza deterministycznych problemów zapasów.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca / wykład informacyjny
M-2Metody problemowe / wykład problemowy
M-3Metody praktyczne / ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin w formie pisemnej z wykładów - pytania testowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególnych etapów procesu podejmowania decyzji
3,0W stopniu dostatecznym potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji
3,5W stopniu dość dobrym potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji
4,0W stopniu dobrym potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji
4,5Potrafi z niewielkimi uchybieniami uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji
5,0Potrafi bezbłędnie uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C14_W02W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada wiedzę o znaczeniu informacji i systemu informacyjnego w procesie decyzyjnym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W07Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody i narzędzia gromadzenia informacji oraz ich znaczenie na potrzeby zarządzania organizacjami
Cel przedmiotuC-4Zapoznanie studentów ze źródłami informacji wykorzystywanymi w procesie podejmowania decyzji
C-5Nabywanie umiejętności stosowania technologii informatycznych w procesie podejmowania decyzji.
Treści programoweT-L-1Budowa projektu decyzyjnego z wykorzystaniem teorii gier
T-L-2Analiza sieciowa przedsięwzięć. Metoda CPM i PERT
T-L-4Budowa projektu decyzyjnego z wykorzystaniem metody AHP
T-W-2Zarządzanie projektami. Metody rozwiązywania problemów sieciowych.
T-W-3Podejmowanie decyzji wielokryterialnych.
T-W-4Analiza systemów kolejkowych.
T-W-5Analiza deterministycznych problemów zapasów.
T-L-5Analiza systemu kolejkowego
T-L-6Analiza modeli zapasów
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca / wykład informacyjny
M-2Metody problemowe / wykład problemowy
M-3Metody praktyczne / ćwiczenia laboratoryjne
M-4Metody praktyczne / projektów
M-5Metody praktyczne / metoda przewodniego tekstu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin w formie pisemnej z wykładów - pytania testowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi określić znaczenia informacji w procesie decyzyjnym
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym określić znaczenie informacji oraz powierzchownie określa system informacyjny w procesie decyzyjnym.
3,5Student potrafi w stopniu dość dobrze określić znaczenie informacji oraz systemu informacyjnego w procesie podejmowania decyzji .
4,0Student potrafi dobrze określić znaczenie informacji oraz systemu informacyjnego w procesie podejmowania decyzji .
4,5Student potrafi z niewielkimi błędami określa znaczenie informacji oraz systemu informacyjnego w procesie podejmowania decyzj
5,0Student bezbłędnie określa znaczenie informacji oraz systemu informacyjnego w procesie podejmowania decyzj
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C14_U01Posiada umiejętność wykorzystania wiedzy teoretycznej do opisu i analizowania procesów decyzyjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U04Potrafi interpretować i analizować wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
Z_1A_U14Potrafi analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie nauk o zarzadzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów
Cel przedmiotuC-2Opanowanie umiejętności posługiwania się wiedzą teoretyczną do interpretowania procesów informacyjno-decyzyjnych w zarządzaniu.
C-5Nabywanie umiejętności stosowania technologii informatycznych w procesie podejmowania decyzji.
Treści programoweT-L-1Budowa projektu decyzyjnego z wykorzystaniem teorii gier
T-L-2Analiza sieciowa przedsięwzięć. Metoda CPM i PERT
T-L-3Analiza sieciowa przedsięwzięć. Analiza czasowo-kosztowa.
T-L-4Budowa projektu decyzyjnego z wykorzystaniem metody AHP
T-L-5Analiza systemu kolejkowego
T-L-6Analiza modeli zapasów
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe / wykład problemowy
M-3Metody praktyczne / ćwiczenia laboratoryjne
M-4Metody praktyczne / projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratoriów: Projekty modeli decyzyjnych z wykorzystaniem poznanych metod
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie zinterpretować czynników wpływających na dany problem decyzyjny
3,0W stopniu dostatecznym potrafi opisać, uporządkować i analizować procesu podejmowania decyzji.
3,5W stopniu dość dobrym potrafi opisać i analizować proces podejmowania decyzji.
4,0W stopniu dobrym potrafi opisać i analizować proces podejmowania decyzji.
4,5Z niewielkimi błędami potrafi opisać i analizować proces podejmowania decyzji.
5,0Bezbłędnie potrafi opisać i analizować proces podejmowania decyzji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C14_U02W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć modelować proces decyzyjny.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U04Potrafi interpretować i analizować wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
Z_1A_U05Potrafi realnie ocenić ograniczenia procesu podejmowania decyzji
Z_1A_U14Potrafi analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie nauk o zarzadzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów
Cel przedmiotuC-2Opanowanie umiejętności posługiwania się wiedzą teoretyczną do interpretowania procesów informacyjno-decyzyjnych w zarządzaniu.
C-5Nabywanie umiejętności stosowania technologii informatycznych w procesie podejmowania decyzji.
Treści programoweT-L-2Analiza sieciowa przedsięwzięć. Metoda CPM i PERT
T-L-3Analiza sieciowa przedsięwzięć. Analiza czasowo-kosztowa.
T-W-1Podejmowanie decyzji niepewnych (w sytuacji ryzyka i niepewności). Zastosowanie teorii gier.
T-W-2Zarządzanie projektami. Metody rozwiązywania problemów sieciowych.
T-W-3Podejmowanie decyzji wielokryterialnych.
T-W-4Analiza systemów kolejkowych.
T-W-5Analiza deterministycznych problemów zapasów.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne / ćwiczenia laboratoryjne
M-4Metody praktyczne / projektów
M-5Metody praktyczne / metoda przewodniego tekstu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie zinterpretować zasad modelowania
3,0Potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy modelowania procesu podejmowania decyzji w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy modelowania procesu podejmowania decyzji w stopniu dość dobrym
4,0Potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy modelowania procesu podejmowania decyzji w stopniu dobrym
4,5Potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy modelowania procesu podejmowania decyzji z niewielkimi błędami
5,0Potrafi uporządkować i zinterpretować poszczególne etapy modelowania procesu podejmowania decyzji bezbłędnie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C14_K01Student potrafi zidentyfikować procesy informacyjno-decyzyjne i zastosować je przy organizacji pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K07Jest gotów do podejmowania odpowiedzialności w pełnieniu roli zawodowej tj. odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
Z_1A_K04Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Opanowanie umiejętności posługiwania się wiedzą teoretyczną do interpretowania procesów informacyjno-decyzyjnych w zarządzaniu.
C-5Nabywanie umiejętności stosowania technologii informatycznych w procesie podejmowania decyzji.
Treści programoweT-W-1Podejmowanie decyzji niepewnych (w sytuacji ryzyka i niepewności). Zastosowanie teorii gier.
T-W-2Zarządzanie projektami. Metody rozwiązywania problemów sieciowych.
T-W-3Podejmowanie decyzji wielokryterialnych.
T-W-4Analiza systemów kolejkowych.
T-W-5Analiza deterministycznych problemów zapasów.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca / wykład informacyjny
M-4Metody praktyczne / projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi zidentyfikować procesów informacyjno-decyzyjnych i zastosować je przy organizacji pracy
3,0student potrafi zidentyfikować procesy informacyjno-decyzyjne i zastosować je przy organizacji pracy w stopniu dostatecznym
3,5student potrafi zidentyfikować procesy informacyjno-decyzyjne i zastosować je przy organizacji pracy w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0student potrafi zidentyfikować procesy informacyjno-decyzyjne i zastosować je przy organizacji pracy w stopniu dobrym
4,5student potrafi zidentyfikować procesy informacyjno-decyzyjne i zastosować je przy organizacji pracy w stopniu więcej niż dobrym
5,0student potrafi zidentyfikować procesy informacyjno-decyzyjne i zastosować je przy organizacji pracy w stopniu bardzo dobrym