Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)

Sylabus przedmiotu Metody analizy i planowania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Metody analizy i planowania
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Szczecińska <Beata.Szczecinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Beata Szczecińska <Beata.Szczecinska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 25 2,00,50zaliczenie
wykładyW5 15 1,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien znać podstawy mikroekonomii oraz podstawy zarządzania przedsiębiorstwem

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z metodami wspomagającymi procesy podejmowania decyzji oraz umiejętność ich zastosowania
C-2Ukształtowanie umiejętności wyboru określonej metody analizy w zależności od warunków

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Podstawowe zasady analizy i planowania. Analiza procesów decyzyjnych2
T-A-2Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności2
T-A-3Podejmowanie decyzji w warunkach ryzyka2
T-A-4Kolokwium2
T-A-5Programowanie sieciowe – rozwiązywanie problemów metodą CPM.2
T-A-6Metoda PERT2
T-A-7Analiza czasowo-kosztowa2
T-A-8Kolokwium2
T-A-9Modele zapasów2
T-A-10Systemy kolejkowe.2
T-A-11Modele odnowy2
T-A-12Kolokwium2
T-A-13Metoda AHP.1
25
wykłady
T-W-1Analiza procesów decyzyjnych w warunkach niepewności i ryzyka2
T-W-2Rozwiązywanie problemów decyzyjnych z wykorzystaniem programowania sieciowego4
T-W-3Analityczne modele systemów kolejkowych2
T-W-4Analiza problemów zapasów2
T-W-5Zagadnienie transportowe2
T-W-6Metody planowania wielokryterialnego3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Przygotowanie się do ćwiczeń audytoryjnych10
A-A-2Przygotowanie się do sprawdzianu z ćwiczeń15
A-A-3uczestnictwo w zajęciach25
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Zapoznanie się z literaturą przedmiotu4
A-W-3Przygotowanie do egzaminu pisemnego4
A-W-4Egzamin2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca/Wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa/Wykład problemowy
M-3Metoda aktywizująca/Metoda przypadków
M-4Matoda praktyczna/Ćwiczenia audytoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów w formie testu
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z ćwiczeń: zadania do rozwiązania
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studenta w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_C16_W01
Posiada wiedzę o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych
E_1A_W07, E_1A_W12C-1T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-W-6M-2, M-1S-1
E_1A_C16_W02
Potrafi scharakteryzować założenia metod wspomagających proces podejmowania decyzji
E_1A_W01, E_1A_W06C-1T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-W-6M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_C16_U01
Analizuje przyczyny przebiegu zjawisk gospodarczych i ich wpływ na podejmowane decyzje
E_1A_U08C-2T-A-3, T-A-7, T-A-2, T-W-4, T-W-3M-4, M-3S-2
E_1A_C16_U02
Posiada umiejętność wykorzystania wiedzy teoretycznej w procesie podejmowania decyzji
E_1A_U02C-2T-A-11, T-A-9, T-A-10, T-A-3, T-A-7, T-A-2M-4, M-3S-2, S-3
E_1A_C16_U03
Posiada umiejętność wyboru i zastosowania właściwej metody w zależności od sytuacji
E_1A_U04, E_1A_U11C-2T-A-11, T-A-10, T-A-3, T-A-7, T-A-2M-4, M-3S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_C16_K01
Student nabywa umiejetność wykorzystania metod w analizie i planowaniu w przedsiębiorstwie
E_1A_K01, E_1A_K02C-1, C-2T-A-7, T-A-2, T-A-5, T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3M-4, M-1, M-3S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_C16_W01
Posiada wiedzę o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych
2,0Nie posiada podstawowej wiedzy o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych. Z testu uzyskał poniżej 60% punktów
3,0Posiada podstawową wiedzę o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych. Z testu uzyskał 60-67% punktów
3,5Posiada podstawową wiedzę o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych i częściowo błędnie dokonuje wyboru metody w zależności od okoliczności. Z testu uzyskał 68-75% punktów
4,0Posiada dobrą wiedzę o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych. Z testu uzyskał 76-83% punktów
4,5Posiada więcej niż dobrą wiedzę o metodach wspomagających procesy podejmowania decyzji kierowniczych oraz potrafi wybrać właściwą metodę w zależności od okoliczności. Z testu uzyskał 84-91% punktów
5,0Posiada bardzo dobrą wiedzę o metodach wspomagających procesy podejmowania decyzji kierowniczych oraz bezbłędnie potrafi wybrać właściwą metodę w zależności od okoliczności. Z testu uzyskał conajmniej 92% punktów
E_1A_C16_W02
Potrafi scharakteryzować założenia metod wspomagających proces podejmowania decyzji
2,0Nie potrafi scharakteryzować założeń do metod wspomagających proces podejmowania decyzji. Z testu uzyskał poniżej 60% punktów
3,0Potrafi scharakteryzować założenia do metod wspomagających proces podejmowania decyzji w stopniu dostatecznym. Z testu uzyskał 60-67% punktów
3,5Potrafi scharakteryzować założenia do metod wspomagających proces podejmowania decyzji w stopniu więcej niż dostatecznym. Z testu uzyskał 68-75% punktów
4,0Potrafi scharakteryzować założenia do metod wspomagających proces podejmowania decyzji w stopniu dobrym. Z testu uzyskał 76-83% punktów
4,5Potrafi scharakteryzować założenia do metod wspomagających proces podejmowania decyzji w stopniu wiecej niz dobrym. Z testu uzyskał 84-91% punktów
5,0Potrafi scharakteryzować założenia do metod wspomagających proces podejmowania decyzji w stopniu bardzo dobrym. Z testu uzyskał conajmniej 92% punktów

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_C16_U01
Analizuje przyczyny przebiegu zjawisk gospodarczych i ich wpływ na podejmowane decyzje
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy do interpretacji zjawisk gospodarczych
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu bardzo dobrym
E_1A_C16_U02
Posiada umiejętność wykorzystania wiedzy teoretycznej w procesie podejmowania decyzji
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy do interpretacji zjawisk gospodarczych
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu bardzo dobrym
E_1A_C16_U03
Posiada umiejętność wyboru i zastosowania właściwej metody w zależności od sytuacji
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy do interpretacji zjawisk gospodarczych
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_C16_K01
Student nabywa umiejetność wykorzystania metod w analizie i planowaniu w przedsiębiorstwie
2,0Student nie myślii i nie działa w sposób przedsiębiorczy
3,0Student myślii i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dostatecznym
3,5Student myślii i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student myślii i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dobrym
4,5Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student myślii i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Kukuła K. red., Badania operacyjne w przykładach i zadaniach, PWN, Warszawa, 2016, 5, https://libra.ibuk.pl/reader/badania-operacyjne-w-przykladach-i-zadaniach-karol-kukula-zbigniew-185732
  2. Anholcer M., Gaspars H., Owczarkowski A., Przykłady i zadania z badań operacyjnych i ekonometrii, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań, 2005, https://darmowe-ebooki.com.pl/89766-marcin_anholcer_przyklady_i_zadania_z_badan_operacyjnych_i_ekonometrii.html
  3. Helena Gaspars-Wieloch, Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności, UEP, POZNAŃ, 2018, https://libra.ibuk.pl/reader/podejmowanie-decyzji-w-warunkach-niepewnosci-planowanie-scenariuszowe-helena-gaspars-wieloch-216679
  4. M. Gruszczyński, T. Kuszewski, M. Podgórska, Ekonometria i badania operacyjne, Naukowe PWN, 2009, https://libra.ibuk.pl/reader/ekonometria-i-badania-operacyjne-marek-gruszczynski-tomasz-1302

Literatura dodatkowa

  1. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa, 2002
  2. Karmowska G., Marciniak M., Wielowymiarowa analiza rozwoju gospodarki przestrzennej na obszarach wiejskich Pomorza Zachodniego., Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu Tom XV Zeszyt 4/2013, s. 196-201, (ISSN 1508-3535), Wrocław, 2013, Zeszyt 4/2013
  3. Karmowska G., Mikiashvili N., The assessment of development convergence among post-socialist countries based on selected indices., Ekonomia i Środowisko, 2020, 3(74)

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Podstawowe zasady analizy i planowania. Analiza procesów decyzyjnych2
T-A-2Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności2
T-A-3Podejmowanie decyzji w warunkach ryzyka2
T-A-4Kolokwium2
T-A-5Programowanie sieciowe – rozwiązywanie problemów metodą CPM.2
T-A-6Metoda PERT2
T-A-7Analiza czasowo-kosztowa2
T-A-8Kolokwium2
T-A-9Modele zapasów2
T-A-10Systemy kolejkowe.2
T-A-11Modele odnowy2
T-A-12Kolokwium2
T-A-13Metoda AHP.1
25

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Analiza procesów decyzyjnych w warunkach niepewności i ryzyka2
T-W-2Rozwiązywanie problemów decyzyjnych z wykorzystaniem programowania sieciowego4
T-W-3Analityczne modele systemów kolejkowych2
T-W-4Analiza problemów zapasów2
T-W-5Zagadnienie transportowe2
T-W-6Metody planowania wielokryterialnego3
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Przygotowanie się do ćwiczeń audytoryjnych10
A-A-2Przygotowanie się do sprawdzianu z ćwiczeń15
A-A-3uczestnictwo w zajęciach25
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Zapoznanie się z literaturą przedmiotu4
A-W-3Przygotowanie do egzaminu pisemnego4
A-W-4Egzamin2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_C16_W01Posiada wiedzę o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W07Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia z zakresu metod ilościowych (w tym matematyki, statystyki, ekonometrii i teorii podejmowania decyzji) oraz przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
E_1A_W12Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody analizy ekonomiczno-finansowej oraz planowania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z metodami wspomagającymi procesy podejmowania decyzji oraz umiejętność ich zastosowania
Treści programoweT-W-1Analiza procesów decyzyjnych w warunkach niepewności i ryzyka
T-W-4Analiza problemów zapasów
T-W-2Rozwiązywanie problemów decyzyjnych z wykorzystaniem programowania sieciowego
T-W-5Zagadnienie transportowe
T-W-3Analityczne modele systemów kolejkowych
T-W-6Metody planowania wielokryterialnego
Metody nauczaniaM-2Metoda problemowa/Wykład problemowy
M-1Metoda podająca/Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów w formie testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada podstawowej wiedzy o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych. Z testu uzyskał poniżej 60% punktów
3,0Posiada podstawową wiedzę o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych. Z testu uzyskał 60-67% punktów
3,5Posiada podstawową wiedzę o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych i częściowo błędnie dokonuje wyboru metody w zależności od okoliczności. Z testu uzyskał 68-75% punktów
4,0Posiada dobrą wiedzę o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych. Z testu uzyskał 76-83% punktów
4,5Posiada więcej niż dobrą wiedzę o metodach wspomagających procesy podejmowania decyzji kierowniczych oraz potrafi wybrać właściwą metodę w zależności od okoliczności. Z testu uzyskał 84-91% punktów
5,0Posiada bardzo dobrą wiedzę o metodach wspomagających procesy podejmowania decyzji kierowniczych oraz bezbłędnie potrafi wybrać właściwą metodę w zależności od okoliczności. Z testu uzyskał conajmniej 92% punktów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_C16_W02Potrafi scharakteryzować założenia metod wspomagających proces podejmowania decyzji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia z zakresu ekonomii i finansów, ich miejsce w systemie nauk społecznych oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W06Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody i narzędzia (w tym informatyczne) pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych dotyczących zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z metodami wspomagającymi procesy podejmowania decyzji oraz umiejętność ich zastosowania
Treści programoweT-W-1Analiza procesów decyzyjnych w warunkach niepewności i ryzyka
T-W-4Analiza problemów zapasów
T-W-2Rozwiązywanie problemów decyzyjnych z wykorzystaniem programowania sieciowego
T-W-5Zagadnienie transportowe
T-W-3Analityczne modele systemów kolejkowych
T-W-6Metody planowania wielokryterialnego
Metody nauczaniaM-2Metoda problemowa/Wykład problemowy
M-1Metoda podająca/Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów w formie testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi scharakteryzować założeń do metod wspomagających proces podejmowania decyzji. Z testu uzyskał poniżej 60% punktów
3,0Potrafi scharakteryzować założenia do metod wspomagających proces podejmowania decyzji w stopniu dostatecznym. Z testu uzyskał 60-67% punktów
3,5Potrafi scharakteryzować założenia do metod wspomagających proces podejmowania decyzji w stopniu więcej niż dostatecznym. Z testu uzyskał 68-75% punktów
4,0Potrafi scharakteryzować założenia do metod wspomagających proces podejmowania decyzji w stopniu dobrym. Z testu uzyskał 76-83% punktów
4,5Potrafi scharakteryzować założenia do metod wspomagających proces podejmowania decyzji w stopniu wiecej niz dobrym. Z testu uzyskał 84-91% punktów
5,0Potrafi scharakteryzować założenia do metod wspomagających proces podejmowania decyzji w stopniu bardzo dobrym. Z testu uzyskał conajmniej 92% punktów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_C16_U01Analizuje przyczyny przebiegu zjawisk gospodarczych i ich wpływ na podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U08Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii i finansów
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności wyboru określonej metody analizy w zależności od warunków
Treści programoweT-A-3Podejmowanie decyzji w warunkach ryzyka
T-A-7Analiza czasowo-kosztowa
T-A-2Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności
T-W-4Analiza problemów zapasów
T-W-3Analityczne modele systemów kolejkowych
Metody nauczaniaM-4Matoda praktyczna/Ćwiczenia audytoryjne
M-3Metoda aktywizująca/Metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z ćwiczeń: zadania do rozwiązania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy do interpretacji zjawisk gospodarczych
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_C16_U02Posiada umiejętność wykorzystania wiedzy teoretycznej w procesie podejmowania decyzji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U02Potrafi zastosować posiadaną wiedzę teoretyczną, dobierając właściwie dane, metody i narzędzia, do formułowania i rozwiązywania nietypowych i złożonych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności wyboru określonej metody analizy w zależności od warunków
Treści programoweT-A-11Modele odnowy
T-A-9Modele zapasów
T-A-10Systemy kolejkowe.
T-A-3Podejmowanie decyzji w warunkach ryzyka
T-A-7Analiza czasowo-kosztowa
T-A-2Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności
Metody nauczaniaM-4Matoda praktyczna/Ćwiczenia audytoryjne
M-3Metoda aktywizująca/Metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z ćwiczeń: zadania do rozwiązania
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studenta w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy do interpretacji zjawisk gospodarczych
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_C16_U03Posiada umiejętność wyboru i zastosowania właściwej metody w zależności od sytuacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich analizy
E_1A_U11Potrafi analizować wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponować w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności wyboru określonej metody analizy w zależności od warunków
Treści programoweT-A-11Modele odnowy
T-A-10Systemy kolejkowe.
T-A-3Podejmowanie decyzji w warunkach ryzyka
T-A-7Analiza czasowo-kosztowa
T-A-2Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności
Metody nauczaniaM-4Matoda praktyczna/Ćwiczenia audytoryjne
M-3Metoda aktywizująca/Metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z ćwiczeń: zadania do rozwiązania
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studenta w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy do interpretacji zjawisk gospodarczych
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_C16_K01Student nabywa umiejetność wykorzystania metod w analizie i planowaniu w przedsiębiorstwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Jest gotów do określania priorytetów służących realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K02Jest gotów do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z metodami wspomagającymi procesy podejmowania decyzji oraz umiejętność ich zastosowania
C-2Ukształtowanie umiejętności wyboru określonej metody analizy w zależności od warunków
Treści programoweT-A-7Analiza czasowo-kosztowa
T-A-2Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności
T-A-5Programowanie sieciowe – rozwiązywanie problemów metodą CPM.
T-W-1Analiza procesów decyzyjnych w warunkach niepewności i ryzyka
T-W-4Analiza problemów zapasów
T-W-2Rozwiązywanie problemów decyzyjnych z wykorzystaniem programowania sieciowego
T-W-3Analityczne modele systemów kolejkowych
Metody nauczaniaM-4Matoda praktyczna/Ćwiczenia audytoryjne
M-1Metoda podająca/Wykład informacyjny
M-3Metoda aktywizująca/Metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z ćwiczeń: zadania do rozwiązania
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów w formie testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie myślii i nie działa w sposób przedsiębiorczy
3,0Student myślii i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dostatecznym
3,5Student myślii i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student myślii i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dobrym
4,5Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student myślii i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu bardzo dobrym