Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)

Sylabus przedmiotu Planowanie i ocena działalności handlowej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Planowanie i ocena działalności handlowej
Specjalność Organizacja handlu i usług
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami
Nauczyciel odpowiedzialny Robert Rusielik <Robert.Rusielik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 25 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z procesami planowania i oceny działalności handlowej i usługowej
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu metod planowania działalności
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu oceny efektywności

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Planowanie działalności handlowej i usługowej3
T-A-2Planowanie produktu2
T-A-3Prognozowanie popytu3
T-A-4Projektowanie procesów3
T-A-5Biznes plan4
T-A-6Ocena finansowa2
T-A-7Ocena efektywności3
T-A-8Benchmarking3
T-A-9Zaliczenie2
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2Prace projektowe, zaliczenia25
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie poszczególnych ćwiczeń
S-2Ocena formująca: Zaliczenie projektu
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D5/07_W01
Student jest w stanie objaśnić istotę planowania i rodzaje planów w działalności handlowej.
E_1A_W06, E_1A_W12C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-1, M-2S-3
E_1A_D5/07_W02
Student jest w stanie scharakteryzować metody analizy działalności handlowej
E_1A_W12C-1T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8M-1, M-2S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D5/07_U01
Student potrafi zaplanować działalność handlową
E_1A_U02, E_1A_U10C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-3, M-4S-1, S-2
E_1A_D5/07_U02
Student potrafi wykorzystać narzędzia z zakresu analizy działalności handlowej
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U10C-3T-A-6, T-A-7, T-A-8M-3, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D5/07_W01
Student jest w stanie objaśnić istotę planowania i rodzaje planów w działalności handlowej.
2,0
3,0Student jest w stanie objaśnić podstawowe pojęcia związane z planowaniem i rodzajami planów w działalności handlowej. Student jest w stanie scharakteryzować podstawowe metody analizy działalności handlowej
3,5
4,0
4,5
5,0
E_1A_D5/07_W02
Student jest w stanie scharakteryzować metody analizy działalności handlowej
2,0
3,0Student jest w stanie scharakteryzować podstawowe podstawowe metody analizy działalności handlowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D5/07_U01
Student potrafi zaplanować działalność handlową
2,0
3,0Student potrafi zaplanować podstawowe elementy działalności handlowej.
3,5
4,0
4,5
5,0
E_1A_D5/07_U02
Student potrafi wykorzystać narzędzia z zakresu analizy działalności handlowej
2,0
3,0Student potrafi wykorzystać podstawowe narzędzia z zakresu analizy działalności handlowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Sierpińska M., Jachna T., Ocena przedsiębiorstwa wg. standardów światowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2020
  2. Griffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2020
  3. D. Waters, Zarządzanie operacyjne. Towary i usługi., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2020
  4. Michalski Eugeniusz, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2020
  5. Gąsiorkiewicz L., Pazio W.J., Mierniki oceny bieżącej i inwestycyjnej działalności przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2017

Literatura dodatkowa

  1. Dariusz Nowak, Production-operation management. The chosen aspects, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań, 2021, Dostępny online.
  2. M. Sławińska, Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym, PWE, Warszawa, 2001

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Planowanie działalności handlowej i usługowej3
T-A-2Planowanie produktu2
T-A-3Prognozowanie popytu3
T-A-4Projektowanie procesów3
T-A-5Biznes plan4
T-A-6Ocena finansowa2
T-A-7Ocena efektywności3
T-A-8Benchmarking3
T-A-9Zaliczenie2
25

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2Prace projektowe, zaliczenia25
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D5/07_W01Student jest w stanie objaśnić istotę planowania i rodzaje planów w działalności handlowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W06Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody i narzędzia (w tym informatyczne) pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych dotyczących zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
E_1A_W12Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody analizy ekonomiczno-finansowej oraz planowania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z procesami planowania i oceny działalności handlowej i usługowej
Treści programoweT-A-1Planowanie działalności handlowej i usługowej
T-A-2Planowanie produktu
T-A-3Prognozowanie popytu
T-A-4Projektowanie procesów
T-A-5Biznes plan
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jest w stanie objaśnić podstawowe pojęcia związane z planowaniem i rodzajami planów w działalności handlowej. Student jest w stanie scharakteryzować podstawowe metody analizy działalności handlowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D5/07_W02Student jest w stanie scharakteryzować metody analizy działalności handlowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W12Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody analizy ekonomiczno-finansowej oraz planowania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z procesami planowania i oceny działalności handlowej i usługowej
Treści programoweT-A-5Biznes plan
T-A-6Ocena finansowa
T-A-7Ocena efektywności
T-A-8Benchmarking
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jest w stanie scharakteryzować podstawowe podstawowe metody analizy działalności handlowej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D5/07_U01Student potrafi zaplanować działalność handlową
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U02Potrafi zastosować posiadaną wiedzę teoretyczną, dobierając właściwie dane, metody i narzędzia, do formułowania i rozwiązywania nietypowych i złożonych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych
E_1A_U10Potrafi wykorzystać pozyskaną wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu metod planowania działalności
Treści programoweT-A-1Planowanie działalności handlowej i usługowej
T-A-2Planowanie produktu
T-A-3Prognozowanie popytu
T-A-4Projektowanie procesów
T-A-5Biznes plan
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie poszczególnych ćwiczeń
S-2Ocena formująca: Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zaplanować podstawowe elementy działalności handlowej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D5/07_U02Student potrafi wykorzystać narzędzia z zakresu analizy działalności handlowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować posiadaną wiedzę teoretyczną, dobierając właściwie dane, metody i narzędzia, do formułowania i rozwiązywania nietypowych i złożonych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych
E_1A_U10Potrafi wykorzystać pozyskaną wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu oceny efektywności
Treści programoweT-A-6Ocena finansowa
T-A-7Ocena efektywności
T-A-8Benchmarking
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie poszczególnych ćwiczeń
S-2Ocena formująca: Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wykorzystać podstawowe narzędzia z zakresu analizy działalności handlowej
3,5
4,0
4,5
5,0