Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
Sylabus przedmiotu Podstawy marketingu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy marketingu | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Karolina Ertmańska <karolina.ertmanska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie wiedzy na temat zasad i narzędzi marketingowych |
C-2 | Zdobycie wiedzy na temat sposobów efektywnego wykorzystywania narzędzi marketingowych w działalności gospodarczej przedsiębiorstw |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Wady i zalety marketingu | 2 |
T-A-2 | Otoczenie marketingowe | 3 |
T-A-3 | Segmentacja rynku | 2 |
T-A-4 | Badania marketingowe – zarys | 2 |
T-A-5 | Produkt – fortyfikacja | 3 |
T-A-6 | Cena jako narzędzie marketingu | 2 |
T-A-7 | Strategia dystrybucji | 2 |
T-A-8 | Wybrane narzędzia promocji - reklama i public relations | 4 |
T-A-9 | Wybrane narzędzia promocji - merchandising i sprzedaż osobista | 4 |
T-A-10 | Kolokwium zalczeniowe | 1 |
25 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Istota i znaczenie marketingu | 2 |
T-W-2 | Zasady i rodzaje marketingu | 2 |
T-W-3 | Segmentacja rynku | 2 |
T-W-4 | Produkt – pojęcie, rodzaje, cykl życia | 2 |
T-W-5 | Ogólna charakterystyka promocji | 2 |
T-W-6 | Ogólna charakterystyka dystrybucji | 2 |
T-W-7 | Cena jako narzędzie marketingu | 2 |
T-W-8 | Zaliczenie przedmiotu | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 25 |
A-A-2 | Przygotowanie do kolokwium | 12 |
A-A-3 | Konsultacje | 2 |
A-A-4 | przygotowanie do zajęć | 11 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | przygotowanie do kolokwium | 5 |
A-W-3 | Przygotowaniedo zajęć | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy |
M-2 | Studia przypadków |
M-3 | Praca w grupach |
M-4 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Przygotowanie pracy indywidualnej na zajęcia |
S-2 | Ocena formująca: Praca pisemna - grupowa i prezentacja podczas zajęć |
S-3 | Ocena podsumowująca: Kolokwium |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_C06_W01 powinien definiować marketing | E_1A_W13 | — | C-1 | T-W-2, T-W-1 | M-4, M-1 | S-1, S-3 |
E_1A_C06_W02 powinien wymieniać elementy marketingu mix, jak i otoczenia marketingowego podmiotu | E_1A_W15, E_1A_W13 | — | C-1 | T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8 | M-1, M-2 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_C06_U01 powinien przygotowywać plan segmentacji rynku | E_1A_U18 | — | C-2 | T-W-2, T-A-3 | M-3, M-1 | S-2 |
E_1A_C06_U02 powinein postrzegać narzędzia marketingu jako źródło potencjalnych sukcesów firmy | E_1A_U08, E_1A_U04 | — | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-7, T-A-8, T-A-9 | M-3, M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_C06_K01 powinni mieć świadomość konieczności obserwacji otoczenia i wyciągania wniosków ze zmian | E_1A_K04, E_1A_K01 | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-A-1, T-A-2 | M-4, M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
E_1A_C06_K02 winien rozumieć rolę dobrze zorganizowanego marketingu w działaności gospodarczej podmiotów | E_1A_K03, E_1A_K01 | — | C-1, C-2 | T-A-2, T-A-3, T-A-8, T-A-9 | M-3, M-1, M-2 | S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_C06_W01 powinien definiować marketing | 2,0 | |
3,0 | powinien definiować marketing podając podstawowe elementy definicji | |
3,5 | powinien definiować marketing omawiając szerzej jej elementy | |
4,0 | studenci powinni samodzielnie interpretować definicję marketingu | |
4,5 | samodzielnie potrafią stworzyć specyficzną definicję w odniesieniu do wybranego rynku | |
5,0 | samodzielnie potrafią stworzyć specyficzną definicję pokazując przykłady z polskiego i międzynarodowego rynku | |
E_1A_C06_W02 powinien wymieniać elementy marketingu mix, jak i otoczenia marketingowego podmiotu | 2,0 | |
3,0 | student powinien wymieniać elementy w układzie klasycznym 4P | |
3,5 | powinien wymieniać elemety wychodzące poza 4P | |
4,0 | student powinien podawać inne rozwiązania dla elementów marketingu mix, w zależności od otoczenia podmiotu | |
4,5 | student powinien rozpoznawać elementy otoczenia istotne z punktu idzenia marketingu mix | |
5,0 | student powinien zaproponować rozwiązania w zakresie marketingu dla podmiotu działającego w konkretnym otoczeniu |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_C06_U01 powinien przygotowywać plan segmentacji rynku | 2,0 | |
3,0 | student potrafi okreslic potencjalne grupy docelowe działań | |
3,5 | student potrafi wybrać grupy docelowe najlepsze dla danej firmy | |
4,0 | student powinien określić dostępność rynku/segmentu | |
4,5 | student poinien planować kompleksowe działania ziązane z ofertą dla danego segmentu | |
5,0 | student powinien określić/oszacować skuteczność i efektywność działań w każdym segmencie | |
E_1A_C06_U02 powinein postrzegać narzędzia marketingu jako źródło potencjalnych sukcesów firmy | 2,0 | |
3,0 | strudnet powinien wytłumaczyć istotę innowacji we wdrażaniu noych produktów | |
3,5 | strudent powinien zaproponować strategię cenową dla danego rynku | |
4,0 | student powinien zaproponować strategie dystrybucji | |
4,5 | studnet powinien formułowac pełny zestaw działań marketingowych | |
5,0 | student powinien formułować zasady pozwalające na skuteczne wdrażanie marketingu |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_C06_K01 powinni mieć świadomość konieczności obserwacji otoczenia i wyciągania wniosków ze zmian | 2,0 | |
3,0 | powinni mieć świadomość konieczności obserwacji otoczenia i wyciągania wniosków ze zmian | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_1A_C06_K02 winien rozumieć rolę dobrze zorganizowanego marketingu w działaności gospodarczej podmiotów | 2,0 | |
3,0 | winien rozumieć rolę dobrze zorganizowanego marketingu w działaności gospodarczej podmiotów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kotler Philip, Keller Kevin Lane, Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Warszawa, 2018
- Kotler Ph, Armstrong G, Principles of marketing, Pearson, London, 2021, 18
Literatura dodatkowa
- Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan, Marketing 4.0. Era cyfrowa, MT Biznes, Warszawa, 2017
- Leonidas C. Leonidou Constantine S. Katsikeas Saeed Samiee Bilge Aykol, Advances in Global Marketing, Springer International Publishing AG, 2018, ISBN 978-3-319-61384-0