Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)

Sylabus przedmiotu Rachunkowość międzynarodowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Rachunkowość międzynarodowa
Specjalność Międzynarodowe stosunki ekonomiczne
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Marzena Rydzewska <mrydzewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK5 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać wiadomości w zakresie wyceny i ujęcia operacji gospodarczych w w księgach rachunkowych oraz umiejętność sporządzania sprawozdania finansowego jednostki.Wcześniej powinien zaliczyć podstawy rachunkowości oraz sprawozdawczość finansową.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z międzynarodowymi organami stanowiącymi rachunkowość oraz procedurami ustalania regulacji międzynarodowych w zakresie rachunkowości
C-2Kształtowanie umiejętności rozpoznania różnic miedzy róznymi krajowymi modelami rachunkowości oraz pozanie wpływu miedzynarodowych rozwiązań w zakresie zasad wyceny,ujawnień i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym
C-3Kształtowanie umiejętności interpretowania zapisów MSSF oraz zrozumienia przyczyn rozbiezności między polskim prawem bilansowym a MSSF i US GAAP

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Model rachunkowości w świecie2
T-K-2Harmonizacja i standaryzacja rachunkowości.2
T-K-3Wpływ MSSF na rozwiązania stosowane w ustawie o rachunkowości i Krajowych Standardach Rachunkowości9
T-K-4Procedury opracowywania międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej1
T-K-5Kolokwium zaliczeniowe1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-K-2Przygotowywanie się do zajęć, w tym studiowanie literatury.5
A-K-3Przygotowanie się do zaliczenia.5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład problemowy
M-2wykład konwersacyjny
M-3pogadanka

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena osiagnięc studenta przez zadawanie pytań w trakcie zajęć
S-2Ocena formująca: rozwiązanie problemów zadanych przez nauczyciela w grupach

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D4/07_W01
Student ma wiedzę na temat funkcjonowania międzynarodowych organizacji stanowiących rachunkowość,zna procedurę ustalania MSSF oraz krajowe modele rachunkowości funkcjonujące w świecie
E_1A_W03, E_1A_W08, E_1A_W11C-1, C-3T-K-2, T-K-1, T-K-4M-2S-1, S-2
E_1A_D4/07_W02
Student zna podobieństwa i różnice między rozwiązaniami w zakresie wyceny ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym sporzadzonym między MSSF, US GAAP oraz poskim prawem bilansowym
E_1A_W01, E_1A_W03, E_1A_W06C-2, C-3T-K-3M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D4/07_U01
Student podrafi opisać krajowe modele rachunkowości w świecie , międzynarodowe organy stanowiące rachunkowość oraz objaśnić procedurę powstania MSSF i innych regulacji międzynarowych rachunkowości
E_1A_U08, E_1A_U06C-3T-K-2, T-K-1, T-K-4M-1, M-2S-1, S-2
E_1A_D4/07_U02
Student potrafi porównać rozwiązania w zakresie ujmowania wyceny i prezentacji operacji gospodarczych w sprawozdaniu finansowym sporzadzonym na podstawie polskiego prawa bilansowego i rozwiązań zawartych w MSSF
E_1A_U08, E_1A_U02, E_1A_U06, E_1A_U10C-3T-K-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D4/07_K01
Student opanował zasady rozwiązywania problemów przy przy przygotowywaniu prezentacji
E_1A_K01C-3T-K-2, T-K-1, T-K-4, T-K-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D4/07_W01
Student ma wiedzę na temat funkcjonowania międzynarodowych organizacji stanowiących rachunkowość,zna procedurę ustalania MSSF oraz krajowe modele rachunkowości funkcjonujące w świecie
2,0Student nie zna międzynarodowych organizacji stanowiących rachunkowość, nie zna procedur ustalania tych regulacji oraz modeli rachunkowości
3,0Student zna co najmniej 3 różnice między krajowymi modelami rachunkowości , zna międzynarodowe organizacje stanowiące rachunkowość, nie zna pozostałych zagadnień
3,5Student zna wszystkie różnice między krajowymi modelami rachunkowości, zna zasady działania międzynarodowych organizacji stanowiących rachunkowość
4,0Student zna wszystkie różnice między krajowymi modelami rachunkowości, zna zasady działania międzynarodowych organizacji stanowiących rachunkowość, zna procedury ustalania MSSF
4,5Student zna wszystkie różnice między krajowymi modelami rachunkowości, zna zasady działania międzynarodowych organizacji stanowiących rachunkowość, zna procedury ustalania MSSF i Dyrektyw Unii Europejskiej
5,0Student zna wszystkie różnice między krajowymi modelami rachunkowości, zna zasady działąnia międzynarodowych organizacji stanowiących rachunkowość, zna procedury ustalania MSSF, Dyrktyw UE i US GAAP.
E_1A_D4/07_W02
Student zna podobieństwa i różnice między rozwiązaniami w zakresie wyceny ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym sporzadzonym między MSSF, US GAAP oraz poskim prawem bilansowym
2,0Student nie zna podobieństw i różnic w stosowanych metodach wyceny, ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniach sporzadzonych według MSSF, US GAAP i polskiego prawa bilansowego
3,0Student zna tylko niektóre metody wyceny , nie zna dokładnie róznic w zasadach ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowych według MSSF, US GAAP oraz polskiego prawa bilansowego
3,5Student zna tylko niektóre metody wyceny, zna niektóre dokładnie różnic miedzy nimi , jak również w zasadach ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym sporządzonymi według zasad MSSF, US GAAP i polskiego prawa bilansowego
4,0Student zna różnice miedzy metodami wyceny zasadami ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym sporządzonym według zasad MSSF, US GAAP i polskiego prawa bilansowego.
4,5Student zna podstawowe róznice miedzy metodami wyceny, zasadami ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniou finansowym sporządzonym według zasad MSSF, US GAAP oraz polskiego prawa bilansowego i tłumaczy źródla tych różnic
5,0Student zna podstawowe różnice miedzy metodami wyceny, zasadami ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym sporządzonym według zasad MSSF, US GAAP oraz polskiego prawa bilansowego, tłumaczy żródła tych różnic i proponuje możliwośći ich niwelowania.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D4/07_U01
Student podrafi opisać krajowe modele rachunkowości w świecie , międzynarodowe organy stanowiące rachunkowość oraz objaśnić procedurę powstania MSSF i innych regulacji międzynarowych rachunkowości
2,0Student nie potrafi opisać krajowych modeli rachunkowości w świecie, nie zna międzynarodowych organizacji stanowiących rachunkowość oraz procedur powstawania MSSF oraz innych organizacji międzynarodowych w zakresie rachunkowości
3,0Student potrafi wymienić co najmniej 3 róźnice miedzy krajowymi modelami rachunkowości w świecie oraz wymienić międzynarodowe organy stanowiące rachunkowość
3,5Student potrafi wymienić różnice między modelami rachunkowości w świecie oraz wymienić międzynarodowe organy stanowiące rachunkowość
4,0Student potrafi wymienić różnice między modelami rachunkowości w świecie, scharakteryzować funkcjonowanie międzynarodowych organizacji stanowiących rachunkowość oraz potrafi omówić procedury powstania MSSF
4,5Student potrafi wymienić różnice między modelami rachunkowości w świecie, scharakteryzować funkcjonowanie miedzynarodowych organizacji stanowiących rachunkowość oraz potrafi omówić procedury powstania MSSF oraz dyrektyw unijnych
5,0Student potrafi wymienić różnice między modelami rachunkowości w świecie oraz scharakteryzować funkcjonowanie międzynarodowych organizacji stanowiących rachunkowość oraz potrafi omówić procedury powstawania dyrektyw unijnych, MSSF i US GAAP
E_1A_D4/07_U02
Student potrafi porównać rozwiązania w zakresie ujmowania wyceny i prezentacji operacji gospodarczych w sprawozdaniu finansowym sporzadzonym na podstawie polskiego prawa bilansowego i rozwiązań zawartych w MSSF
2,0Student nie potrafi porównać rozwiazań krajowych i miedzynarodowych w zakresie zasad wyceny ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym
3,0Student potrafi dokonać częsciowego porównania krajowych i miedzynarodowych rozwiązań w zakresie zasad wyceny, ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym
3,5Student potrafi dokonać porównwnia krajowych i miedzynarodowych rozwiazań w zakresie wyceny , ujmowania i prezentacji inforamcji w sprawozdaniu finansowym, potrafi przetłumzczyć podstawoe pojecia z tego zakresu na język angielski
4,0Student potrafi dokonać porównania krajowych i miedzynarodowych rozwiązań w zakresie wyceny, ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym oraz wytłumaczyć przyczyny tych różnic, potrafi przetłumzczyć pojecia z tego zakresu na język angielski
4,5Student potrafi dokonać porównań krajowych i miedzynarodowych rozwiązań w zakresie wyceny, ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym oraz wytłumaczyć przyczyny tych różnić, jak również wskazać możliwości ich niwelowania , potrafi przetłumaczyć podstawowe pojecia z tego zakresu na język angielski
5,0Student potrafi dokonać porównań krajowych i miedzynarodowych rozwiązań w zakresie wyceny, ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym oraz wytłumaczyć przyczyny tych różnic, jak również wskazać mozliwości ich niwelowania, potrafi również przetłumaczyć podstawowe pojecia z tego zakresu na język angielski

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D4/07_K01
Student opanował zasady rozwiązywania problemów przy przy przygotowywaniu prezentacji
2,0Student nie jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązania zagadnień analizowanych podczas zajęć
3,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania niektórych zagadnień analizowanych podczas zajęć
3,5Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania typowych zagadnień analizowanych podczas zajęć przy czym proponowane rozwiązania są nie zawsze prawidłowe
4,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, proponuje prawidłowe rozwiązania
4,5Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązania zagadnień analizowanych podczas zajęć, proponuje prawidłowe ich rozwiązanie i potrafi je odpowiiednio zaprezentować
5,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub grupowego rozwiązywania zagadnień problemowych , a wyniki jego pracy i zespołu są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne mozliwości rozwiązań

Literatura podstawowa

  1. IFRS, Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej, SkwP, Warszawa, 2020, część A i B
  2. I. Olchowicz, A. Tłaczała, Sprawozdanie finansowe według polskich i międzynarodowych regulacji rachunkowości, Difin, Warszawa, 2016, III
  3. red. J.Pfaff, Rachunkowośc finansowa z uwzględnieniem MSSF, PWN, Warszawa, 2016, 1, e-book, ISBN 978-83-01-20003-0
  4. PKF International, Interpretation and aplication of IFRS Standards, Wiley, 2022
  5. T.Doupnik,M.Finn,G.Gotti, H.Perera, International Accounting, McGraw-Hill Education, 2019, V

Literatura dodatkowa

  1. red. K. Winiarska, Rachunkowość międzynarodowa, ODDK, Gdańsk, 2009
  2. Allen Melville, Interantional Financial Reporting. Practical Guide, Pearson, 8, 2022

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Model rachunkowości w świecie2
T-K-2Harmonizacja i standaryzacja rachunkowości.2
T-K-3Wpływ MSSF na rozwiązania stosowane w ustawie o rachunkowości i Krajowych Standardach Rachunkowości9
T-K-4Procedury opracowywania międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej1
T-K-5Kolokwium zaliczeniowe1
15

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-K-2Przygotowywanie się do zajęć, w tym studiowanie literatury.5
A-K-3Przygotowanie się do zaliczenia.5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D4/07_W01Student ma wiedzę na temat funkcjonowania międzynarodowych organizacji stanowiących rachunkowość,zna procedurę ustalania MSSF oraz krajowe modele rachunkowości funkcjonujące w świecie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu relacje między instytucjami społecznymi i ich strukturami w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W08Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu normy i reguły prawno-organizacyjne warunkujące funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich naturę i sposoby działania
E_1A_W11Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady rachunkowości oraz system finansowy i jego wpływ na funkcjonowanie gospodarki
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z międzynarodowymi organami stanowiącymi rachunkowość oraz procedurami ustalania regulacji międzynarodowych w zakresie rachunkowości
C-3Kształtowanie umiejętności interpretowania zapisów MSSF oraz zrozumienia przyczyn rozbiezności między polskim prawem bilansowym a MSSF i US GAAP
Treści programoweT-K-2Harmonizacja i standaryzacja rachunkowości.
T-K-1Model rachunkowości w świecie
T-K-4Procedury opracowywania międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej
Metody nauczaniaM-2wykład konwersacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena osiagnięc studenta przez zadawanie pytań w trakcie zajęć
S-2Ocena formująca: rozwiązanie problemów zadanych przez nauczyciela w grupach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna międzynarodowych organizacji stanowiących rachunkowość, nie zna procedur ustalania tych regulacji oraz modeli rachunkowości
3,0Student zna co najmniej 3 różnice między krajowymi modelami rachunkowości , zna międzynarodowe organizacje stanowiące rachunkowość, nie zna pozostałych zagadnień
3,5Student zna wszystkie różnice między krajowymi modelami rachunkowości, zna zasady działania międzynarodowych organizacji stanowiących rachunkowość
4,0Student zna wszystkie różnice między krajowymi modelami rachunkowości, zna zasady działania międzynarodowych organizacji stanowiących rachunkowość, zna procedury ustalania MSSF
4,5Student zna wszystkie różnice między krajowymi modelami rachunkowości, zna zasady działania międzynarodowych organizacji stanowiących rachunkowość, zna procedury ustalania MSSF i Dyrektyw Unii Europejskiej
5,0Student zna wszystkie różnice między krajowymi modelami rachunkowości, zna zasady działąnia międzynarodowych organizacji stanowiących rachunkowość, zna procedury ustalania MSSF, Dyrktyw UE i US GAAP.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D4/07_W02Student zna podobieństwa i różnice między rozwiązaniami w zakresie wyceny ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym sporzadzonym między MSSF, US GAAP oraz poskim prawem bilansowym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia z zakresu ekonomii i finansów, ich miejsce w systemie nauk społecznych oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu relacje między instytucjami społecznymi i ich strukturami w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W06Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody i narzędzia (w tym informatyczne) pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych dotyczących zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-2Kształtowanie umiejętności rozpoznania różnic miedzy róznymi krajowymi modelami rachunkowości oraz pozanie wpływu miedzynarodowych rozwiązań w zakresie zasad wyceny,ujawnień i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym
C-3Kształtowanie umiejętności interpretowania zapisów MSSF oraz zrozumienia przyczyn rozbiezności między polskim prawem bilansowym a MSSF i US GAAP
Treści programoweT-K-3Wpływ MSSF na rozwiązania stosowane w ustawie o rachunkowości i Krajowych Standardach Rachunkowości
Metody nauczaniaM-2wykład konwersacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena osiagnięc studenta przez zadawanie pytań w trakcie zajęć
S-2Ocena formująca: rozwiązanie problemów zadanych przez nauczyciela w grupach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podobieństw i różnic w stosowanych metodach wyceny, ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniach sporzadzonych według MSSF, US GAAP i polskiego prawa bilansowego
3,0Student zna tylko niektóre metody wyceny , nie zna dokładnie róznic w zasadach ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowych według MSSF, US GAAP oraz polskiego prawa bilansowego
3,5Student zna tylko niektóre metody wyceny, zna niektóre dokładnie różnic miedzy nimi , jak również w zasadach ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym sporządzonymi według zasad MSSF, US GAAP i polskiego prawa bilansowego
4,0Student zna różnice miedzy metodami wyceny zasadami ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym sporządzonym według zasad MSSF, US GAAP i polskiego prawa bilansowego.
4,5Student zna podstawowe róznice miedzy metodami wyceny, zasadami ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniou finansowym sporządzonym według zasad MSSF, US GAAP oraz polskiego prawa bilansowego i tłumaczy źródla tych różnic
5,0Student zna podstawowe różnice miedzy metodami wyceny, zasadami ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym sporządzonym według zasad MSSF, US GAAP oraz polskiego prawa bilansowego, tłumaczy żródła tych różnic i proponuje możliwośći ich niwelowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D4/07_U01Student podrafi opisać krajowe modele rachunkowości w świecie , międzynarodowe organy stanowiące rachunkowość oraz objaśnić procedurę powstania MSSF i innych regulacji międzynarowych rachunkowości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U08Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii i finansów
E_1A_U06Potrafi wskazać źródła finansowania i umie wykorzystywać wiedzę z rachunkowości w procesach gospodarowania
Cel przedmiotuC-3Kształtowanie umiejętności interpretowania zapisów MSSF oraz zrozumienia przyczyn rozbiezności między polskim prawem bilansowym a MSSF i US GAAP
Treści programoweT-K-2Harmonizacja i standaryzacja rachunkowości.
T-K-1Model rachunkowości w świecie
T-K-4Procedury opracowywania międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej
Metody nauczaniaM-1wykład problemowy
M-2wykład konwersacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena osiagnięc studenta przez zadawanie pytań w trakcie zajęć
S-2Ocena formująca: rozwiązanie problemów zadanych przez nauczyciela w grupach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi opisać krajowych modeli rachunkowości w świecie, nie zna międzynarodowych organizacji stanowiących rachunkowość oraz procedur powstawania MSSF oraz innych organizacji międzynarodowych w zakresie rachunkowości
3,0Student potrafi wymienić co najmniej 3 róźnice miedzy krajowymi modelami rachunkowości w świecie oraz wymienić międzynarodowe organy stanowiące rachunkowość
3,5Student potrafi wymienić różnice między modelami rachunkowości w świecie oraz wymienić międzynarodowe organy stanowiące rachunkowość
4,0Student potrafi wymienić różnice między modelami rachunkowości w świecie, scharakteryzować funkcjonowanie międzynarodowych organizacji stanowiących rachunkowość oraz potrafi omówić procedury powstania MSSF
4,5Student potrafi wymienić różnice między modelami rachunkowości w świecie, scharakteryzować funkcjonowanie miedzynarodowych organizacji stanowiących rachunkowość oraz potrafi omówić procedury powstania MSSF oraz dyrektyw unijnych
5,0Student potrafi wymienić różnice między modelami rachunkowości w świecie oraz scharakteryzować funkcjonowanie międzynarodowych organizacji stanowiących rachunkowość oraz potrafi omówić procedury powstawania dyrektyw unijnych, MSSF i US GAAP
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D4/07_U02Student potrafi porównać rozwiązania w zakresie ujmowania wyceny i prezentacji operacji gospodarczych w sprawozdaniu finansowym sporzadzonym na podstawie polskiego prawa bilansowego i rozwiązań zawartych w MSSF
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U08Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii i finansów
E_1A_U02Potrafi zastosować posiadaną wiedzę teoretyczną, dobierając właściwie dane, metody i narzędzia, do formułowania i rozwiązywania nietypowych i złożonych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych
E_1A_U06Potrafi wskazać źródła finansowania i umie wykorzystywać wiedzę z rachunkowości w procesach gospodarowania
E_1A_U10Potrafi wykorzystać pozyskaną wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-3Kształtowanie umiejętności interpretowania zapisów MSSF oraz zrozumienia przyczyn rozbiezności między polskim prawem bilansowym a MSSF i US GAAP
Treści programoweT-K-3Wpływ MSSF na rozwiązania stosowane w ustawie o rachunkowości i Krajowych Standardach Rachunkowości
Metody nauczaniaM-1wykład problemowy
M-2wykład konwersacyjny
M-3pogadanka
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena osiagnięc studenta przez zadawanie pytań w trakcie zajęć
S-2Ocena formująca: rozwiązanie problemów zadanych przez nauczyciela w grupach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi porównać rozwiazań krajowych i miedzynarodowych w zakresie zasad wyceny ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym
3,0Student potrafi dokonać częsciowego porównania krajowych i miedzynarodowych rozwiązań w zakresie zasad wyceny, ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym
3,5Student potrafi dokonać porównwnia krajowych i miedzynarodowych rozwiazań w zakresie wyceny , ujmowania i prezentacji inforamcji w sprawozdaniu finansowym, potrafi przetłumzczyć podstawoe pojecia z tego zakresu na język angielski
4,0Student potrafi dokonać porównania krajowych i miedzynarodowych rozwiązań w zakresie wyceny, ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym oraz wytłumaczyć przyczyny tych różnic, potrafi przetłumzczyć pojecia z tego zakresu na język angielski
4,5Student potrafi dokonać porównań krajowych i miedzynarodowych rozwiązań w zakresie wyceny, ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym oraz wytłumaczyć przyczyny tych różnić, jak również wskazać możliwości ich niwelowania , potrafi przetłumaczyć podstawowe pojecia z tego zakresu na język angielski
5,0Student potrafi dokonać porównań krajowych i miedzynarodowych rozwiązań w zakresie wyceny, ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym oraz wytłumaczyć przyczyny tych różnic, jak również wskazać mozliwości ich niwelowania, potrafi również przetłumaczyć podstawowe pojecia z tego zakresu na język angielski
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D4/07_K01Student opanował zasady rozwiązywania problemów przy przy przygotowywaniu prezentacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Jest gotów do określania priorytetów służących realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Cel przedmiotuC-3Kształtowanie umiejętności interpretowania zapisów MSSF oraz zrozumienia przyczyn rozbiezności między polskim prawem bilansowym a MSSF i US GAAP
Treści programoweT-K-2Harmonizacja i standaryzacja rachunkowości.
T-K-1Model rachunkowości w świecie
T-K-4Procedury opracowywania międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej
T-K-3Wpływ MSSF na rozwiązania stosowane w ustawie o rachunkowości i Krajowych Standardach Rachunkowości
Metody nauczaniaM-1wykład problemowy
M-2wykład konwersacyjny
M-3pogadanka
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena osiagnięc studenta przez zadawanie pytań w trakcie zajęć
S-2Ocena formująca: rozwiązanie problemów zadanych przez nauczyciela w grupach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązania zagadnień analizowanych podczas zajęć
3,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania niektórych zagadnień analizowanych podczas zajęć
3,5Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania typowych zagadnień analizowanych podczas zajęć przy czym proponowane rozwiązania są nie zawsze prawidłowe
4,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, proponuje prawidłowe rozwiązania
4,5Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązania zagadnień analizowanych podczas zajęć, proponuje prawidłowe ich rozwiązanie i potrafi je odpowiiednio zaprezentować
5,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub grupowego rozwiązywania zagadnień problemowych , a wyniki jego pracy i zespołu są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne mozliwości rozwiązań