Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Rzeczoznawstwo majątkowe i obrót nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Metody ilościowe w logistyce:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Metody ilościowe w logistyce
Specjalność Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Barczak <agnieszka.barczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 15 1,00,50zaliczenie
konwersatoriaK5 10 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1znajomość podstawowych zagadnień matematycznych
W-2znajomość obsługi komputera
W-3znajomość podstawowych zagadnień z logistyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1W ramach przedmiotu zostaną przedstawione wybrane metody ilościowe oraz ich praktyczne zastosowanie w zarządzaniu logistycznym.
C-2Podstawowym celem nauczania jest wypracowanie umiejętności tworzenia modeli wspomagających podejmowanie decyzji. Dotyczą one przede wszystkim zapasów, ich dystrybucji i magazynowania, jak również modelowania procesów produkcyjnych.
C-3Przedmiot będzie miał na celu przedstawienie i zastosowanie algorytmów, najbardziej pomocnych w praktycznym zarządzaniu.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Możliwości wykorzystania metod ilościowych w logistyce1
T-K-2Kontrola przyjmowanych zamówień. Synchronizacja planu produkcji z dystrybucją zapasów (algorytm Wagnera i Withina)1
T-K-3Sieci dystrybucji i metody ich optymalizacji1
T-K-4Maksymalizacja przepływów produktów (algorytm Forda i Fulkersona)1
T-K-5Planowanie produkcji - algorytm Bellmana1
T-K-6Metody przypisywania lokalizacji magazynów dystrybucyjnych1
T-K-7Metody przypisywania położenia miejsc produkcyjnych2
T-K-8Zadania bazy transportowej i ich optymalizacja1
T-K-9Zaliczenie1
10
laboratoria
T-L-1Kontrola przyjmowania zamówień. Synchronizacja planu produkcji z dystrybucją zapasów z wykorzystaniem algorytmu Wagnera i Withina2
T-L-2Sieci dystrybucji i metody ich optymalizacji2
T-L-3Maksymalizacja przepływu produktów z wykorzystaniem algorytmu Forda i Fulkersona2
T-L-4Planowanie produkcji z wykorzystaniem algorytmu Bellmana2
T-L-5Metody przypisywania lokalizacji magazynów dystrybucyjnych2
T-L-6Metody przypisywania położenia miejsc produkcyjnych2
T-L-7Zadania bazy transportowej i ich optymalizacja3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach10
A-K-2Przygotowanie do zaliczenia15
25
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Opracowanie problemu i przygotowanie prezentacji10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: opis, objaśnienie
M-2Metody problemowe: wykład konwersatoryjny, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Student otrzyma problem do samodzielnego rozwiązania i opracowania. Przygotowane przez siebie rozwiązania problemu przedstawi na forum grupy w formie prezentacji.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie testu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D3/08_W01
Student zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych
E_1A_W06C-1, C-2, C-3T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-5, T-L-6, T-L-3, T-L-7, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-6, T-K-1, T-K-5, T-K-7, T-K-8M-1, M-2, M-3S-1, S-2
E_1A_D3/08_W02
Student posiada podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu logistycznym.
E_1A_W07C-1, C-2, C-3T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-5, T-L-6, T-L-3, T-L-7, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-6, T-K-1, T-K-5, T-K-7, T-K-8M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D3/08_U01
Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania procesów związanych z zarządzaniem logistycznym w przedsiębiorstwie
E_1A_U02C-1, C-2, C-3T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-5, T-L-6, T-L-3, T-L-7, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-6, T-K-1, T-K-5, T-K-7, T-K-8M-1, M-2, M-3S-1, S-2
E_1A_D3/08_U02
Student analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów logistycznych i na bazie posiadanej wiedzy wskazuje odpowiednie rozwiązania opracowywanego problemu
E_1A_U02, E_1A_U11C-1, C-2, C-3T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-5, T-L-6, T-L-3, T-L-7, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-6, T-K-1, T-K-5, T-K-7, T-K-8M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D3/08_K01
Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z podejmowaniem decyzji na stanowiskach pracy związanych z logistyką
E_1A_K02C-1, C-2, C-3T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-5, T-L-6, T-L-3, T-L-7, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-6, T-K-1, T-K-5, T-K-7, T-K-8M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D3/08_W01
Student zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych
2,0Student nie potrafi opracować problemu logistycznego z wykorzystaniem komputera
3,0Student potrafi opracować problem logistyczny z wykorzystaniem komputera w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi opracować problem logistyczny z wykorzystaniem komputera w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi opracować problem logistyczny z wykorzystaniem komputera w stopniu dobrym
4,5Student potrafi opracować problem logistyczny z wykorzystaniem komputera w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi opracować problem logistyczny z wykorzystaniem komputera w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D3/08_W02
Student posiada podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu logistycznym.
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu metod ilościowych i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu logistycznym
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu logistycznym na poziomie dostatecznym
3,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu logistycznym na poziomie więcej niż dostatecznym
4,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu logistycznym na poziomie dobrym
4,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu logistycznym na poziomie więcej niż dobrym
5,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu logistycznym na poziomie bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D3/08_U01
Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania procesów związanych z zarządzaniem logistycznym w przedsiębiorstwie
2,0Student nie potrafi zastosować wiedzy teoretycznej i pozyskiwać danych do analizowania procesów związanych z zarządzaniem logistycznym w przedsiębiorstwie
3,0Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania procesów związanych z zarządzaniem logistycznym w przedsiębiorstwie w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania procesów związanych z zarządzaniem logistycznym w przedsiębiorstwie w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania procesów związanych z zarządzaniem logistycznym w przedsiębiorstwie w stopniu dobrym
4,5Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania procesów związanych z zarządzaniem logistycznym w przedsiębiorstwie w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania procesów związanych z zarządzaniem logistycznym w przedsiębiorstwie w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D3/08_U02
Student analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów logistycznych i na bazie posiadanej wiedzy wskazuje odpowiednie rozwiązania opracowywanego problemu
2,0Student nie potrafi analizować wskazanych rozwiązań konkretnych problemów logistycznych i na bazie posiadanej wiedzy nie potrafi wskazywać odpowiednich rozwiązań opracowywanego problemu
3,0Student potrafi analizować wskazane rozwiązania konkretnych problemów logistycznych i na bazie posiadanej wiedzy potrafi wskazywać odpowiednie rozwiązania opracowywanego problemu. Umiejętności te opanował w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi analizować wskazane rozwiązania konkretnych problemów logistycznych i na bazie posiadanej wiedzy potrafi wskazywać odpowiednie rozwiązania opracowywanego problemu. Umiejętności te opanował w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi analizować wskazane rozwiązania konkretnych problemów logistycznych i na bazie posiadanej wiedzy potrafi wskazywać odpowiednie rozwiązania opracowywanego problemu. Umiejętności te opanował w stopniu dobrym
4,5Student potrafi analizować wskazane rozwiązania konkretnych problemów logistycznych i na bazie posiadanej wiedzy potrafi wskazywać odpowiednie rozwiązania opracowywanego problemu. Umiejętności te opanował w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi analizować wskazane rozwiązania konkretnych problemów logistycznych i na bazie posiadanej wiedzy potrafi wskazywać odpowiednie rozwiązania opracowywanego problemu. Umiejętności te opanował w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D3/08_K01
Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z podejmowaniem decyzji na stanowiskach pracy związanych z logistyką
2,0Student nieprawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z podejmowaniem decyzji na stanowiskach pracy związanych z logistyką
3,0Student w stopniu dostatecznym identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z podejmowaniem decyzji na stanowiskach pracy związanych z logistyką
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z podejmowaniem decyzji na stanowiskach pracy związanych z logistyką
4,0Student w stopniu dobrym identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z podejmowaniem decyzji na stanowiskach pracy związanych z logistyką
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z podejmowaniem decyzji na stanowiskach pracy związanych z logistyką
5,0Student w stopniu bardzo dobrym identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z podejmowaniem decyzji na stanowiskach pracy związanych z logistyką

Literatura podstawowa

  1. Dembińska-Cyran I., Gubała M., Podstawy zarządzania transportem w przykładach, Instytutu Logistyki i Magazynowania, Poznań, 2005
  2. Krawczyk S., Metody ilościowe w logistyce przedsiębiorstwa, C.H. BECK, Warszawa, 2001
  3. Krawczyk S., Metody ilościowe w planowaniu działalności przedsiębiorstwa, C.H. BECK, Warszawa, 2001
  4. Krzyżaniak S., Podstawy zarządzania zapasami w przykładach, Instytutu Logistyki i Magazynowania, Poznań, 2005
  5. Waters D., Zarządzanie operacyjne. Towary i usługi, PWN, Warszawa, 2001

Literatura dodatkowa

  1. Vlckova V., Exnar F., Machac O., Quantitative Methods for Support of Managerial Decision-Making in Logistics, Conference: The 7th International Scientific Conference "Business and Management 2012", 2012

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Możliwości wykorzystania metod ilościowych w logistyce1
T-K-2Kontrola przyjmowanych zamówień. Synchronizacja planu produkcji z dystrybucją zapasów (algorytm Wagnera i Withina)1
T-K-3Sieci dystrybucji i metody ich optymalizacji1
T-K-4Maksymalizacja przepływów produktów (algorytm Forda i Fulkersona)1
T-K-5Planowanie produkcji - algorytm Bellmana1
T-K-6Metody przypisywania lokalizacji magazynów dystrybucyjnych1
T-K-7Metody przypisywania położenia miejsc produkcyjnych2
T-K-8Zadania bazy transportowej i ich optymalizacja1
T-K-9Zaliczenie1
10

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Kontrola przyjmowania zamówień. Synchronizacja planu produkcji z dystrybucją zapasów z wykorzystaniem algorytmu Wagnera i Withina2
T-L-2Sieci dystrybucji i metody ich optymalizacji2
T-L-3Maksymalizacja przepływu produktów z wykorzystaniem algorytmu Forda i Fulkersona2
T-L-4Planowanie produkcji z wykorzystaniem algorytmu Bellmana2
T-L-5Metody przypisywania lokalizacji magazynów dystrybucyjnych2
T-L-6Metody przypisywania położenia miejsc produkcyjnych2
T-L-7Zadania bazy transportowej i ich optymalizacja3
15

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach10
A-K-2Przygotowanie do zaliczenia15
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Opracowanie problemu i przygotowanie prezentacji10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D3/08_W01Student zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W06Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody i narzędzia (w tym informatyczne) pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych dotyczących zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-1W ramach przedmiotu zostaną przedstawione wybrane metody ilościowe oraz ich praktyczne zastosowanie w zarządzaniu logistycznym.
C-2Podstawowym celem nauczania jest wypracowanie umiejętności tworzenia modeli wspomagających podejmowanie decyzji. Dotyczą one przede wszystkim zapasów, ich dystrybucji i magazynowania, jak również modelowania procesów produkcyjnych.
C-3Przedmiot będzie miał na celu przedstawienie i zastosowanie algorytmów, najbardziej pomocnych w praktycznym zarządzaniu.
Treści programoweT-L-4Planowanie produkcji z wykorzystaniem algorytmu Bellmana
T-L-2Sieci dystrybucji i metody ich optymalizacji
T-L-1Kontrola przyjmowania zamówień. Synchronizacja planu produkcji z dystrybucją zapasów z wykorzystaniem algorytmu Wagnera i Withina
T-L-5Metody przypisywania lokalizacji magazynów dystrybucyjnych
T-L-6Metody przypisywania położenia miejsc produkcyjnych
T-L-3Maksymalizacja przepływu produktów z wykorzystaniem algorytmu Forda i Fulkersona
T-L-7Zadania bazy transportowej i ich optymalizacja
T-K-2Kontrola przyjmowanych zamówień. Synchronizacja planu produkcji z dystrybucją zapasów (algorytm Wagnera i Withina)
T-K-3Sieci dystrybucji i metody ich optymalizacji
T-K-4Maksymalizacja przepływów produktów (algorytm Forda i Fulkersona)
T-K-6Metody przypisywania lokalizacji magazynów dystrybucyjnych
T-K-1Możliwości wykorzystania metod ilościowych w logistyce
T-K-5Planowanie produkcji - algorytm Bellmana
T-K-7Metody przypisywania położenia miejsc produkcyjnych
T-K-8Zadania bazy transportowej i ich optymalizacja
Metody nauczaniaM-1Metody podające: opis, objaśnienie
M-2Metody problemowe: wykład konwersatoryjny, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student otrzyma problem do samodzielnego rozwiązania i opracowania. Przygotowane przez siebie rozwiązania problemu przedstawi na forum grupy w formie prezentacji.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi opracować problemu logistycznego z wykorzystaniem komputera
3,0Student potrafi opracować problem logistyczny z wykorzystaniem komputera w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi opracować problem logistyczny z wykorzystaniem komputera w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi opracować problem logistyczny z wykorzystaniem komputera w stopniu dobrym
4,5Student potrafi opracować problem logistyczny z wykorzystaniem komputera w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi opracować problem logistyczny z wykorzystaniem komputera w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D3/08_W02Student posiada podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu logistycznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W07Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia z zakresu metod ilościowych (w tym matematyki, statystyki, ekonometrii i teorii podejmowania decyzji) oraz przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
Cel przedmiotuC-1W ramach przedmiotu zostaną przedstawione wybrane metody ilościowe oraz ich praktyczne zastosowanie w zarządzaniu logistycznym.
C-2Podstawowym celem nauczania jest wypracowanie umiejętności tworzenia modeli wspomagających podejmowanie decyzji. Dotyczą one przede wszystkim zapasów, ich dystrybucji i magazynowania, jak również modelowania procesów produkcyjnych.
C-3Przedmiot będzie miał na celu przedstawienie i zastosowanie algorytmów, najbardziej pomocnych w praktycznym zarządzaniu.
Treści programoweT-L-4Planowanie produkcji z wykorzystaniem algorytmu Bellmana
T-L-2Sieci dystrybucji i metody ich optymalizacji
T-L-1Kontrola przyjmowania zamówień. Synchronizacja planu produkcji z dystrybucją zapasów z wykorzystaniem algorytmu Wagnera i Withina
T-L-5Metody przypisywania lokalizacji magazynów dystrybucyjnych
T-L-6Metody przypisywania położenia miejsc produkcyjnych
T-L-3Maksymalizacja przepływu produktów z wykorzystaniem algorytmu Forda i Fulkersona
T-L-7Zadania bazy transportowej i ich optymalizacja
T-K-2Kontrola przyjmowanych zamówień. Synchronizacja planu produkcji z dystrybucją zapasów (algorytm Wagnera i Withina)
T-K-3Sieci dystrybucji i metody ich optymalizacji
T-K-4Maksymalizacja przepływów produktów (algorytm Forda i Fulkersona)
T-K-6Metody przypisywania lokalizacji magazynów dystrybucyjnych
T-K-1Możliwości wykorzystania metod ilościowych w logistyce
T-K-5Planowanie produkcji - algorytm Bellmana
T-K-7Metody przypisywania położenia miejsc produkcyjnych
T-K-8Zadania bazy transportowej i ich optymalizacja
Metody nauczaniaM-1Metody podające: opis, objaśnienie
M-2Metody problemowe: wykład konwersatoryjny, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student otrzyma problem do samodzielnego rozwiązania i opracowania. Przygotowane przez siebie rozwiązania problemu przedstawi na forum grupy w formie prezentacji.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu metod ilościowych i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu logistycznym
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu logistycznym na poziomie dostatecznym
3,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu logistycznym na poziomie więcej niż dostatecznym
4,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu logistycznym na poziomie dobrym
4,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu logistycznym na poziomie więcej niż dobrym
5,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu logistycznym na poziomie bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D3/08_U01Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania procesów związanych z zarządzaniem logistycznym w przedsiębiorstwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U02Potrafi zastosować posiadaną wiedzę teoretyczną, dobierając właściwie dane, metody i narzędzia, do formułowania i rozwiązywania nietypowych i złożonych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych
Cel przedmiotuC-1W ramach przedmiotu zostaną przedstawione wybrane metody ilościowe oraz ich praktyczne zastosowanie w zarządzaniu logistycznym.
C-2Podstawowym celem nauczania jest wypracowanie umiejętności tworzenia modeli wspomagających podejmowanie decyzji. Dotyczą one przede wszystkim zapasów, ich dystrybucji i magazynowania, jak również modelowania procesów produkcyjnych.
C-3Przedmiot będzie miał na celu przedstawienie i zastosowanie algorytmów, najbardziej pomocnych w praktycznym zarządzaniu.
Treści programoweT-L-4Planowanie produkcji z wykorzystaniem algorytmu Bellmana
T-L-2Sieci dystrybucji i metody ich optymalizacji
T-L-1Kontrola przyjmowania zamówień. Synchronizacja planu produkcji z dystrybucją zapasów z wykorzystaniem algorytmu Wagnera i Withina
T-L-5Metody przypisywania lokalizacji magazynów dystrybucyjnych
T-L-6Metody przypisywania położenia miejsc produkcyjnych
T-L-3Maksymalizacja przepływu produktów z wykorzystaniem algorytmu Forda i Fulkersona
T-L-7Zadania bazy transportowej i ich optymalizacja
T-K-2Kontrola przyjmowanych zamówień. Synchronizacja planu produkcji z dystrybucją zapasów (algorytm Wagnera i Withina)
T-K-3Sieci dystrybucji i metody ich optymalizacji
T-K-4Maksymalizacja przepływów produktów (algorytm Forda i Fulkersona)
T-K-6Metody przypisywania lokalizacji magazynów dystrybucyjnych
T-K-1Możliwości wykorzystania metod ilościowych w logistyce
T-K-5Planowanie produkcji - algorytm Bellmana
T-K-7Metody przypisywania położenia miejsc produkcyjnych
T-K-8Zadania bazy transportowej i ich optymalizacja
Metody nauczaniaM-1Metody podające: opis, objaśnienie
M-2Metody problemowe: wykład konwersatoryjny, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student otrzyma problem do samodzielnego rozwiązania i opracowania. Przygotowane przez siebie rozwiązania problemu przedstawi na forum grupy w formie prezentacji.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zastosować wiedzy teoretycznej i pozyskiwać danych do analizowania procesów związanych z zarządzaniem logistycznym w przedsiębiorstwie
3,0Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania procesów związanych z zarządzaniem logistycznym w przedsiębiorstwie w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania procesów związanych z zarządzaniem logistycznym w przedsiębiorstwie w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania procesów związanych z zarządzaniem logistycznym w przedsiębiorstwie w stopniu dobrym
4,5Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania procesów związanych z zarządzaniem logistycznym w przedsiębiorstwie w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania procesów związanych z zarządzaniem logistycznym w przedsiębiorstwie w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D3/08_U02Student analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów logistycznych i na bazie posiadanej wiedzy wskazuje odpowiednie rozwiązania opracowywanego problemu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U02Potrafi zastosować posiadaną wiedzę teoretyczną, dobierając właściwie dane, metody i narzędzia, do formułowania i rozwiązywania nietypowych i złożonych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych
E_1A_U11Potrafi analizować wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponować w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Cel przedmiotuC-1W ramach przedmiotu zostaną przedstawione wybrane metody ilościowe oraz ich praktyczne zastosowanie w zarządzaniu logistycznym.
C-2Podstawowym celem nauczania jest wypracowanie umiejętności tworzenia modeli wspomagających podejmowanie decyzji. Dotyczą one przede wszystkim zapasów, ich dystrybucji i magazynowania, jak również modelowania procesów produkcyjnych.
C-3Przedmiot będzie miał na celu przedstawienie i zastosowanie algorytmów, najbardziej pomocnych w praktycznym zarządzaniu.
Treści programoweT-L-4Planowanie produkcji z wykorzystaniem algorytmu Bellmana
T-L-2Sieci dystrybucji i metody ich optymalizacji
T-L-1Kontrola przyjmowania zamówień. Synchronizacja planu produkcji z dystrybucją zapasów z wykorzystaniem algorytmu Wagnera i Withina
T-L-5Metody przypisywania lokalizacji magazynów dystrybucyjnych
T-L-6Metody przypisywania położenia miejsc produkcyjnych
T-L-3Maksymalizacja przepływu produktów z wykorzystaniem algorytmu Forda i Fulkersona
T-L-7Zadania bazy transportowej i ich optymalizacja
T-K-2Kontrola przyjmowanych zamówień. Synchronizacja planu produkcji z dystrybucją zapasów (algorytm Wagnera i Withina)
T-K-3Sieci dystrybucji i metody ich optymalizacji
T-K-4Maksymalizacja przepływów produktów (algorytm Forda i Fulkersona)
T-K-6Metody przypisywania lokalizacji magazynów dystrybucyjnych
T-K-1Możliwości wykorzystania metod ilościowych w logistyce
T-K-5Planowanie produkcji - algorytm Bellmana
T-K-7Metody przypisywania położenia miejsc produkcyjnych
T-K-8Zadania bazy transportowej i ich optymalizacja
Metody nauczaniaM-1Metody podające: opis, objaśnienie
M-2Metody problemowe: wykład konwersatoryjny, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student otrzyma problem do samodzielnego rozwiązania i opracowania. Przygotowane przez siebie rozwiązania problemu przedstawi na forum grupy w formie prezentacji.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi analizować wskazanych rozwiązań konkretnych problemów logistycznych i na bazie posiadanej wiedzy nie potrafi wskazywać odpowiednich rozwiązań opracowywanego problemu
3,0Student potrafi analizować wskazane rozwiązania konkretnych problemów logistycznych i na bazie posiadanej wiedzy potrafi wskazywać odpowiednie rozwiązania opracowywanego problemu. Umiejętności te opanował w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi analizować wskazane rozwiązania konkretnych problemów logistycznych i na bazie posiadanej wiedzy potrafi wskazywać odpowiednie rozwiązania opracowywanego problemu. Umiejętności te opanował w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi analizować wskazane rozwiązania konkretnych problemów logistycznych i na bazie posiadanej wiedzy potrafi wskazywać odpowiednie rozwiązania opracowywanego problemu. Umiejętności te opanował w stopniu dobrym
4,5Student potrafi analizować wskazane rozwiązania konkretnych problemów logistycznych i na bazie posiadanej wiedzy potrafi wskazywać odpowiednie rozwiązania opracowywanego problemu. Umiejętności te opanował w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi analizować wskazane rozwiązania konkretnych problemów logistycznych i na bazie posiadanej wiedzy potrafi wskazywać odpowiednie rozwiązania opracowywanego problemu. Umiejętności te opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D3/08_K01Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z podejmowaniem decyzji na stanowiskach pracy związanych z logistyką
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K02Jest gotów do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1W ramach przedmiotu zostaną przedstawione wybrane metody ilościowe oraz ich praktyczne zastosowanie w zarządzaniu logistycznym.
C-2Podstawowym celem nauczania jest wypracowanie umiejętności tworzenia modeli wspomagających podejmowanie decyzji. Dotyczą one przede wszystkim zapasów, ich dystrybucji i magazynowania, jak również modelowania procesów produkcyjnych.
C-3Przedmiot będzie miał na celu przedstawienie i zastosowanie algorytmów, najbardziej pomocnych w praktycznym zarządzaniu.
Treści programoweT-L-4Planowanie produkcji z wykorzystaniem algorytmu Bellmana
T-L-2Sieci dystrybucji i metody ich optymalizacji
T-L-1Kontrola przyjmowania zamówień. Synchronizacja planu produkcji z dystrybucją zapasów z wykorzystaniem algorytmu Wagnera i Withina
T-L-5Metody przypisywania lokalizacji magazynów dystrybucyjnych
T-L-6Metody przypisywania położenia miejsc produkcyjnych
T-L-3Maksymalizacja przepływu produktów z wykorzystaniem algorytmu Forda i Fulkersona
T-L-7Zadania bazy transportowej i ich optymalizacja
T-K-2Kontrola przyjmowanych zamówień. Synchronizacja planu produkcji z dystrybucją zapasów (algorytm Wagnera i Withina)
T-K-3Sieci dystrybucji i metody ich optymalizacji
T-K-4Maksymalizacja przepływów produktów (algorytm Forda i Fulkersona)
T-K-6Metody przypisywania lokalizacji magazynów dystrybucyjnych
T-K-1Możliwości wykorzystania metod ilościowych w logistyce
T-K-5Planowanie produkcji - algorytm Bellmana
T-K-7Metody przypisywania położenia miejsc produkcyjnych
T-K-8Zadania bazy transportowej i ich optymalizacja
Metody nauczaniaM-1Metody podające: opis, objaśnienie
M-2Metody problemowe: wykład konwersatoryjny, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student otrzyma problem do samodzielnego rozwiązania i opracowania. Przygotowane przez siebie rozwiązania problemu przedstawi na forum grupy w formie prezentacji.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nieprawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z podejmowaniem decyzji na stanowiskach pracy związanych z logistyką
3,0Student w stopniu dostatecznym identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z podejmowaniem decyzji na stanowiskach pracy związanych z logistyką
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z podejmowaniem decyzji na stanowiskach pracy związanych z logistyką
4,0Student w stopniu dobrym identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z podejmowaniem decyzji na stanowiskach pracy związanych z logistyką
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z podejmowaniem decyzji na stanowiskach pracy związanych z logistyką
5,0Student w stopniu bardzo dobrym identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z podejmowaniem decyzji na stanowiskach pracy związanych z logistyką