Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)

Sylabus przedmiotu Prawo budowlane:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Prawo budowlane
Specjalność Gospodarka nieruchomościami
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 16 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu prawa budowlanego
C-2Poznanie i zrozumienie zasad postępowania administracyjnego w zakresie związanym w procesie inwestycyjnym i budowlanym
C-3Zrozumienie zasad zastosowania prawa budowlanego w praktyce
C-4Opanowanie umiejętności formułowania podstawowych umów, pism i wniosków w procesie inwestycyjnym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowlanych2
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego3
T-W-3Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym2
T-W-4Definicje i pojęcia w prawie budowlanym3
T-W-5Obowiązki stron w procesie inwestycyjnym2
T-W-6Treść umowy o roboty budowlane2
T-W-7Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanych1
T-W-8Zaliczenie1
16

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1udział w wykładach16
A-W-2przygotowanie referatów14
A-W-3Przygotowanie do zajęc i zaliczenia; praca własna studenta20
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład z prezentacją
M-2konwersatorium
M-3dyskusja
M-4Prezentacje studentów
M-5wykład z prezentacją
M-6konwersatorium
M-7dyskusja
M-8Prezentacje studentów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy
S-3Ocena formująca: Ocena z zaliczenia - test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D1/1.2_W01
Efektem jest opanowanie wiedzy w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego. Student powinien umieć nazwać i scharakteryzować etapy, instytucje i podmiotu procesu inwestycyjnego.
E_2A_W01, E_2A_W03, E_2A_W04, E_2A_W02C-1, C-2, C-4, C-3T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-7M-8, M-7, M-6S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D1/1.2_U01
Student powinien umieć planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami. W tym zakresie powinien umieć analizować ryzyka i dobierać odpowiednie środki zaradcze.
E_2A_U01, E_2A_U04, E_2A_U05, E_2A_U21C-1, C-2, C-3T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-7M-5, M-7, M-6S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D1/1.2_K01
Dla skutecznej implementacji zagadnień teoretycznych konieczne jest otwarte i komunikatywne podejście do zagadnień. Wymagana jest spostrzegawczość i świadomość konsekwencji określonych działań.
E_2A_K01C-1, C-2, C-4, C-3T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-7M-5, M-8, M-7, M-6S-1, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D1/1.2_W01
Efektem jest opanowanie wiedzy w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego. Student powinien umieć nazwać i scharakteryzować etapy, instytucje i podmiotu procesu inwestycyjnego.
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego
3,0Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego
3,5Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu wiecej niz dostatecznym
4,0Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu dobrym
4,5Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu wiecej niz dobrym
5,0Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D1/1.2_U01
Student powinien umieć planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami. W tym zakresie powinien umieć analizować ryzyka i dobierać odpowiednie środki zaradcze.
2,0Student nie potrafi planować procesu inwestycyjnego zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3,5Student potrafi w stopniu dostatecznym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami.
4,5Student potrafi w stopniu dobrym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D1/1.2_K01
Dla skutecznej implementacji zagadnień teoretycznych konieczne jest otwarte i komunikatywne podejście do zagadnień. Wymagana jest spostrzegawczość i świadomość konsekwencji określonych działań.
2,0Student nie jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań
3,0Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań
3,5Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu wiecej niz dostatecznym
4,0Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu dobrym
4,5Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu wiecej niz dobrym
5,0Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. T. Biliński, Prawo budowlane, Warszawa, www.książka.edu.pl, 2011
  2. Mason, J., Innovating Construction Law: Towards the Digital Age, Routledge, 2021

Literatura dodatkowa

  1. D. Okolski, Umowa o roboty budowlane, Beck, Warszawa, 2011

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowlanych2
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego3
T-W-3Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym2
T-W-4Definicje i pojęcia w prawie budowlanym3
T-W-5Obowiązki stron w procesie inwestycyjnym2
T-W-6Treść umowy o roboty budowlane2
T-W-7Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanych1
T-W-8Zaliczenie1
16

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1udział w wykładach16
A-W-2przygotowanie referatów14
A-W-3Przygotowanie do zajęc i zaliczenia; praca własna studenta20
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D1/1.2_W01Efektem jest opanowanie wiedzy w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego. Student powinien umieć nazwać i scharakteryzować etapy, instytucje i podmiotu procesu inwestycyjnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Zna i rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia z zakresu ekonomii i finansów, ich miejsce w systemie nauk społecznych oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W03Zna i rozumie w pogłębionym stopniu relacje między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
E_2A_W04Zna i rozumie w pogłębionym stopniu różne rodzaje więzi społecznych i występujące między nimi prawidłowości
E_2A_W02Zna i rozumie w pogłębionym stopniu struktury i instytucje społeczne
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu prawa budowlanego
C-2Poznanie i zrozumienie zasad postępowania administracyjnego w zakresie związanym w procesie inwestycyjnym i budowlanym
C-4Opanowanie umiejętności formułowania podstawowych umów, pism i wniosków w procesie inwestycyjnym
C-3Zrozumienie zasad zastosowania prawa budowlanego w praktyce
Treści programoweT-W-3Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego
T-W-4Definicje i pojęcia w prawie budowlanym
T-W-5Obowiązki stron w procesie inwestycyjnym
T-W-6Treść umowy o roboty budowlane
T-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowlanych
T-W-7Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanych
Metody nauczaniaM-8Prezentacje studentów
M-7dyskusja
M-6konwersatorium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania
S-3Ocena formująca: Ocena z zaliczenia - test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego
3,0Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego
3,5Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu wiecej niz dostatecznym
4,0Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu dobrym
4,5Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu wiecej niz dobrym
5,0Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D1/1.2_U01Student powinien umieć planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami. W tym zakresie powinien umieć analizować ryzyka i dobierać odpowiednie środki zaradcze.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
E_2A_U05Potrafi sprawnie posługiwać się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu ekonomii i finansów
E_2A_U21Potrafi samodzielnie planować i realizować proces uczenia się przez cale życie, a także inspirować innych do samodoskonalenia
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu prawa budowlanego
C-2Poznanie i zrozumienie zasad postępowania administracyjnego w zakresie związanym w procesie inwestycyjnym i budowlanym
C-3Zrozumienie zasad zastosowania prawa budowlanego w praktyce
Treści programoweT-W-3Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego
T-W-4Definicje i pojęcia w prawie budowlanym
T-W-5Obowiązki stron w procesie inwestycyjnym
T-W-6Treść umowy o roboty budowlane
T-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowlanych
T-W-7Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanych
Metody nauczaniaM-5wykład z prezentacją
M-7dyskusja
M-6konwersatorium
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena z zaliczenia - test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy
S-1Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi planować procesu inwestycyjnego zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3,5Student potrafi w stopniu dostatecznym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami.
4,5Student potrafi w stopniu dobrym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D1/1.2_K01Dla skutecznej implementacji zagadnień teoretycznych konieczne jest otwarte i komunikatywne podejście do zagadnień. Wymagana jest spostrzegawczość i świadomość konsekwencji określonych działań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Jest gotów do realizacji zadań ustalonych przez siebie i innych, krytycznej oceny odbieranych treści i wiedzy własnej
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu prawa budowlanego
C-2Poznanie i zrozumienie zasad postępowania administracyjnego w zakresie związanym w procesie inwestycyjnym i budowlanym
C-4Opanowanie umiejętności formułowania podstawowych umów, pism i wniosków w procesie inwestycyjnym
C-3Zrozumienie zasad zastosowania prawa budowlanego w praktyce
Treści programoweT-W-3Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego
T-W-4Definicje i pojęcia w prawie budowlanym
T-W-5Obowiązki stron w procesie inwestycyjnym
T-W-6Treść umowy o roboty budowlane
T-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowlanych
T-W-7Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanych
Metody nauczaniaM-5wykład z prezentacją
M-8Prezentacje studentów
M-7dyskusja
M-6konwersatorium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania
S-3Ocena formująca: Ocena z zaliczenia - test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań
3,0Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań
3,5Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu wiecej niz dostatecznym
4,0Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu dobrym
4,5Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu wiecej niz dobrym
5,0Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu bardzo dobrym