Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Konsulting gospodarczy

Sylabus przedmiotu Planowanie i zagospodarowanie turystyczne regionów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Planowanie i zagospodarowanie turystyczne regionów
Specjalność Gospodarka turystyczna
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK1 14 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawowa znajomość zagadnień geograficznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zdobycie wiedzy w zakresie instytucji planowania przestrzennego
C-2umiejętność oceny instrumentów polityki przestrzennej
C-3umiejętność formułowania własnych postulatów w zakresie zagospodarowania przestrzennego
C-4Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania obiektów spełniających funkcje turystyczne.
C-5Teoretyczna znajomość procedur i dokumentów planistycznych w zakresie turystyki na poziomie województwa, powiatu i gminy.
C-6Zasady prowadzenie gospodarki turystycznej w zależności od lokalizacji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Turystyka w dokumentach planistycznych na poziomie kraju, regionu i gminy;3
T-K-2Rola urządzeń służących uprawianiu ruchu turystycznego, znaczenie infrastruktury pomocniczej;2
T-K-3Obszary wypoczynkowo - turystyczne w Polsce, znaczenie pojemności turystycznej w planowaniu;2
T-K-4Opracowanie koncepcji działania gospodarstwa agroturystycznego w różnych aspektach lokalizacji;2
T-K-5Turystyka i wypoczynek na terenach leśnych i obszarach chronionych;1
T-K-6Czynniki gwarantujące rozwój turystyki krajoznawczej;1
T-K-7Przykłady projektów w zakresie gospodarki turystycznej.1
T-K-8Kształtowanie kompleksów gospodarki turystycznej i ich wpływ na rozwój regionów;1
T-K-9Produkt agroturystyczny jako szansa rozwoju dla obszarów wiejskich1
14

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach14
A-K-2Prezentacje i projekty studentów15
A-K-3Przygotowanie do zaliczenia21
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład z prezentacją
M-2dyskusja
M-3Ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
M-4Prezentacje i prace studentów;
M-5Rozwiązywanie studiów przypadków;

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena poporawności wykonania studiów przypadków;
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-3Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana z zaliczenia - test zaliczeniowy

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D2/1.3_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu podstaw polityki przestrzennej
E_2A_W01, E_2A_W03, E_2A_W02C-2, C-3, C-1, C-4T-K-2, T-K-1M-1, M-2, M-5, M-3, M-4S-2, S-1, S-3
E_2A_D2/1.3_W02
Ma podstawową wiedzę z zakresu ładu przestrzennego
E_2A_W01, E_2A_W03, E_2A_W05, E_2A_W02C-3, C-1, C-5T-K-1, T-K-6, T-K-8, T-K-9M-1, M-5, M-3S-1
E_2A_D2/1.3_W03
Ma podstawową wiedzę z zakresu rozwoju regionalnego
E_2A_W05C-2, C-1, C-5T-K-7, T-K-6, T-K-9M-5, M-3, M-4S-2
E_2A_D2/1.3_W04
Ma podstawową wiedzę z zakresu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania
E_2A_W01, E_2A_W05, E_2A_W02, E_2A_W06C-2, C-4, C-6T-K-7, T-K-3, T-K-4, T-K-5M-3, M-4S-1
E_2A_D2/1.3_W05
Ma podstawową wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju
E_2A_W01, E_2A_W03, E_2A_W05, E_2A_W02C-4, C-6, C-5T-K-7, T-K-5, T-K-6M-1, M-5, M-3, M-4S-2, S-3
E_2A_D2/1.3_W06
Ma podstawową wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym oraz wojewódzkim
E_2A_W03, E_2A_W04, E_2A_W05, E_2A_W02C-3, C-4, C-5T-K-7, T-K-2, T-K-4M-3, M-4S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D2/1.3_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_2A_U03, E_2A_U04, E_2A_U05C-2, C-3, C-1, C-4, C-6, C-5T-K-7, T-K-2, T-K-3, T-K-1, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-8, T-K-9M-2, M-3, M-4S-1
E_2A_D2/1.3_U02
Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
E_2A_U03, E_2A_U04C-2, C-3, C-1, C-4, C-6, C-5T-K-7, T-K-2, T-K-3, T-K-1, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-8, T-K-9M-5, M-3, M-4S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D2/1.3_K01
Student opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów
E_2A_K01, E_2A_K03C-2, C-3, C-1, C-4, C-6, C-5T-K-7, T-K-2, T-K-3, T-K-1, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-8, T-K-9M-2, M-5, M-4S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D2/1.3_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu podstaw polityki przestrzennej
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy z zakresu polityki przestrzennej.
3,0Student posiada pewna wiedze z zakresu polityki przestrzennej ale tylko w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada pewna wiedze z zakresu polityki przestrzennej ale tylko w stopniu dostatecznym.
4,0Student posiada wiedze w zakresie polityki przestrzennej w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze w zakresie polityki przestrzennej w stopniu dobrym.
5,0Student posiada wiedze w zakresie polityki przestrzennej w stopniu bardzo dobrym.
E_2A_D2/1.3_W02
Ma podstawową wiedzę z zakresu ładu przestrzennego
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy na temat ładu przestrzennego.
3,0Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu dostatecznym.
4,0Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu dobrym.
5,0Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu bardzo dobrym.
E_2A_D2/1.3_W03
Ma podstawową wiedzę z zakresu rozwoju regionalnego
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy z zakresu rozwoju regionalnego.
3,0Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu dostatecznym.
4,0Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu dobrym.
5,0Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu bardzo dobrym.
E_2A_D2/1.3_W04
Ma podstawową wiedzę z zakresu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
3,0Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dostatecznym.
4,0Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dobrym.
5,0Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu bardzo dobrym.
E_2A_D2/1.3_W05
Ma podstawową wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy z zakresu zrównowazonego rozwoju.
3,0Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu dostatecznym.
4,0Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu dobrym.
5,0Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu bardzo dobrym.
E_2A_D2/1.3_W06
Ma podstawową wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym oraz wojewódzkim
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowum i wojewódzkim.
3,0Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dostatecznym.
4,0Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dobrym.
5,0Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D2/1.3_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
2,0Student nie potrafi wykorzystac zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,5Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,5Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
E_2A_D2/1.3_U02
Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
2,0Student nie potrafi posługiwac sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
3,0Student w stopniu dostatecznym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
3,5Student w stopniu dostatecznym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
4,0Student w stopniu dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
4,5Student w stopniu dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D2/1.3_K01
Student opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów
2,0
3,0Student opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. M. Nowak, Polityka przestrzenna w polskich obszarach metropolitalnych, CeDeWu, Warszawa, 2010
  2. Płocka J., Wybrane zagadnienia z zagospodarowania turystycznego, Centrum Kształcenia Ustawicznego, Toruń, 2002
  3. Drzewiecki M., Agroturystyka, Instytut Wydawniczy "Świadectwo", Bydgoszcz, 2007

Literatura dodatkowa

  1. M. Nowak, T. Skotarczak, Zarządzanie miastem, CeDeWu, Warszawa, 2011
  2. Ivolga, A. G., Narozhnaya, G. A., Ivushkina, E. B., Dashkova, E. V., & Miroshnichenko, P. N., Readiness of population for rural tourism development in some regions of Russian Federation, Research Journal of Pharmaceutical, Biological and Chemical Sciences, 2018, 9(6), 1594-1601

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Turystyka w dokumentach planistycznych na poziomie kraju, regionu i gminy;3
T-K-2Rola urządzeń służących uprawianiu ruchu turystycznego, znaczenie infrastruktury pomocniczej;2
T-K-3Obszary wypoczynkowo - turystyczne w Polsce, znaczenie pojemności turystycznej w planowaniu;2
T-K-4Opracowanie koncepcji działania gospodarstwa agroturystycznego w różnych aspektach lokalizacji;2
T-K-5Turystyka i wypoczynek na terenach leśnych i obszarach chronionych;1
T-K-6Czynniki gwarantujące rozwój turystyki krajoznawczej;1
T-K-7Przykłady projektów w zakresie gospodarki turystycznej.1
T-K-8Kształtowanie kompleksów gospodarki turystycznej i ich wpływ na rozwój regionów;1
T-K-9Produkt agroturystyczny jako szansa rozwoju dla obszarów wiejskich1
14

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach14
A-K-2Prezentacje i projekty studentów15
A-K-3Przygotowanie do zaliczenia21
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/1.3_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu podstaw polityki przestrzennej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Zna i rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia z zakresu ekonomii i finansów, ich miejsce w systemie nauk społecznych oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W03Zna i rozumie w pogłębionym stopniu relacje między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
E_2A_W02Zna i rozumie w pogłębionym stopniu struktury i instytucje społeczne
Cel przedmiotuC-2umiejętność oceny instrumentów polityki przestrzennej
C-3umiejętność formułowania własnych postulatów w zakresie zagospodarowania przestrzennego
C-1zdobycie wiedzy w zakresie instytucji planowania przestrzennego
C-4Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania obiektów spełniających funkcje turystyczne.
Treści programoweT-K-2Rola urządzeń służących uprawianiu ruchu turystycznego, znaczenie infrastruktury pomocniczej;
T-K-1Turystyka w dokumentach planistycznych na poziomie kraju, regionu i gminy;
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją
M-2dyskusja
M-5Rozwiązywanie studiów przypadków;
M-3Ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
M-4Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-1Ocena formująca: Ocena poporawności wykonania studiów przypadków;
S-3Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana z zaliczenia - test zaliczeniowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy z zakresu polityki przestrzennej.
3,0Student posiada pewna wiedze z zakresu polityki przestrzennej ale tylko w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada pewna wiedze z zakresu polityki przestrzennej ale tylko w stopniu dostatecznym.
4,0Student posiada wiedze w zakresie polityki przestrzennej w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze w zakresie polityki przestrzennej w stopniu dobrym.
5,0Student posiada wiedze w zakresie polityki przestrzennej w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/1.3_W02Ma podstawową wiedzę z zakresu ładu przestrzennego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Zna i rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia z zakresu ekonomii i finansów, ich miejsce w systemie nauk społecznych oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W03Zna i rozumie w pogłębionym stopniu relacje między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
E_2A_W05Zna i rozumie w pogłębionym stopniu miejsce i rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych oraz obszary jego aktywności społeczno-gospodarczej
E_2A_W02Zna i rozumie w pogłębionym stopniu struktury i instytucje społeczne
Cel przedmiotuC-3umiejętność formułowania własnych postulatów w zakresie zagospodarowania przestrzennego
C-1zdobycie wiedzy w zakresie instytucji planowania przestrzennego
C-5Teoretyczna znajomość procedur i dokumentów planistycznych w zakresie turystyki na poziomie województwa, powiatu i gminy.
Treści programoweT-K-1Turystyka w dokumentach planistycznych na poziomie kraju, regionu i gminy;
T-K-6Czynniki gwarantujące rozwój turystyki krajoznawczej;
T-K-8Kształtowanie kompleksów gospodarki turystycznej i ich wpływ na rozwój regionów;
T-K-9Produkt agroturystyczny jako szansa rozwoju dla obszarów wiejskich
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją
M-5Rozwiązywanie studiów przypadków;
M-3Ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poporawności wykonania studiów przypadków;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy na temat ładu przestrzennego.
3,0Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu dostatecznym.
4,0Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu dobrym.
5,0Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/1.3_W03Ma podstawową wiedzę z zakresu rozwoju regionalnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W05Zna i rozumie w pogłębionym stopniu miejsce i rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych oraz obszary jego aktywności społeczno-gospodarczej
Cel przedmiotuC-2umiejętność oceny instrumentów polityki przestrzennej
C-1zdobycie wiedzy w zakresie instytucji planowania przestrzennego
C-5Teoretyczna znajomość procedur i dokumentów planistycznych w zakresie turystyki na poziomie województwa, powiatu i gminy.
Treści programoweT-K-7Przykłady projektów w zakresie gospodarki turystycznej.
T-K-6Czynniki gwarantujące rozwój turystyki krajoznawczej;
T-K-9Produkt agroturystyczny jako szansa rozwoju dla obszarów wiejskich
Metody nauczaniaM-5Rozwiązywanie studiów przypadków;
M-3Ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
M-4Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy z zakresu rozwoju regionalnego.
3,0Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu dostatecznym.
4,0Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu dobrym.
5,0Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/1.3_W04Ma podstawową wiedzę z zakresu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Zna i rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia z zakresu ekonomii i finansów, ich miejsce w systemie nauk społecznych oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W05Zna i rozumie w pogłębionym stopniu miejsce i rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych oraz obszary jego aktywności społeczno-gospodarczej
E_2A_W02Zna i rozumie w pogłębionym stopniu struktury i instytucje społeczne
E_2A_W06Zna i rozumie w pogłębionym stopniu wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-2umiejętność oceny instrumentów polityki przestrzennej
C-4Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania obiektów spełniających funkcje turystyczne.
C-6Zasady prowadzenie gospodarki turystycznej w zależności od lokalizacji.
Treści programoweT-K-7Przykłady projektów w zakresie gospodarki turystycznej.
T-K-3Obszary wypoczynkowo - turystyczne w Polsce, znaczenie pojemności turystycznej w planowaniu;
T-K-4Opracowanie koncepcji działania gospodarstwa agroturystycznego w różnych aspektach lokalizacji;
T-K-5Turystyka i wypoczynek na terenach leśnych i obszarach chronionych;
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
M-4Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poporawności wykonania studiów przypadków;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
3,0Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dostatecznym.
4,0Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dobrym.
5,0Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/1.3_W05Ma podstawową wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Zna i rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia z zakresu ekonomii i finansów, ich miejsce w systemie nauk społecznych oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W03Zna i rozumie w pogłębionym stopniu relacje między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
E_2A_W05Zna i rozumie w pogłębionym stopniu miejsce i rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych oraz obszary jego aktywności społeczno-gospodarczej
E_2A_W02Zna i rozumie w pogłębionym stopniu struktury i instytucje społeczne
Cel przedmiotuC-4Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania obiektów spełniających funkcje turystyczne.
C-6Zasady prowadzenie gospodarki turystycznej w zależności od lokalizacji.
C-5Teoretyczna znajomość procedur i dokumentów planistycznych w zakresie turystyki na poziomie województwa, powiatu i gminy.
Treści programoweT-K-7Przykłady projektów w zakresie gospodarki turystycznej.
T-K-5Turystyka i wypoczynek na terenach leśnych i obszarach chronionych;
T-K-6Czynniki gwarantujące rozwój turystyki krajoznawczej;
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją
M-5Rozwiązywanie studiów przypadków;
M-3Ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
M-4Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-3Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana z zaliczenia - test zaliczeniowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy z zakresu zrównowazonego rozwoju.
3,0Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu dostatecznym.
4,0Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu dobrym.
5,0Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/1.3_W06Ma podstawową wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym oraz wojewódzkim
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W03Zna i rozumie w pogłębionym stopniu relacje między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
E_2A_W04Zna i rozumie w pogłębionym stopniu różne rodzaje więzi społecznych i występujące między nimi prawidłowości
E_2A_W05Zna i rozumie w pogłębionym stopniu miejsce i rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych oraz obszary jego aktywności społeczno-gospodarczej
E_2A_W02Zna i rozumie w pogłębionym stopniu struktury i instytucje społeczne
Cel przedmiotuC-3umiejętność formułowania własnych postulatów w zakresie zagospodarowania przestrzennego
C-4Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania obiektów spełniających funkcje turystyczne.
C-5Teoretyczna znajomość procedur i dokumentów planistycznych w zakresie turystyki na poziomie województwa, powiatu i gminy.
Treści programoweT-K-7Przykłady projektów w zakresie gospodarki turystycznej.
T-K-2Rola urządzeń służących uprawianiu ruchu turystycznego, znaczenie infrastruktury pomocniczej;
T-K-4Opracowanie koncepcji działania gospodarstwa agroturystycznego w różnych aspektach lokalizacji;
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
M-4Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowum i wojewódzkim.
3,0Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dostatecznym.
4,0Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dobrym.
5,0Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/1.3_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U03Potrafi planować i realizować prace indywidualne oraz współpracować z innymi osobami w ramach prac zespołowych przyjmując różne, w tym wiodące role
E_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
E_2A_U05Potrafi sprawnie posługiwać się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu ekonomii i finansów
Cel przedmiotuC-2umiejętność oceny instrumentów polityki przestrzennej
C-3umiejętność formułowania własnych postulatów w zakresie zagospodarowania przestrzennego
C-1zdobycie wiedzy w zakresie instytucji planowania przestrzennego
C-4Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania obiektów spełniających funkcje turystyczne.
C-6Zasady prowadzenie gospodarki turystycznej w zależności od lokalizacji.
C-5Teoretyczna znajomość procedur i dokumentów planistycznych w zakresie turystyki na poziomie województwa, powiatu i gminy.
Treści programoweT-K-7Przykłady projektów w zakresie gospodarki turystycznej.
T-K-2Rola urządzeń służących uprawianiu ruchu turystycznego, znaczenie infrastruktury pomocniczej;
T-K-3Obszary wypoczynkowo - turystyczne w Polsce, znaczenie pojemności turystycznej w planowaniu;
T-K-1Turystyka w dokumentach planistycznych na poziomie kraju, regionu i gminy;
T-K-4Opracowanie koncepcji działania gospodarstwa agroturystycznego w różnych aspektach lokalizacji;
T-K-5Turystyka i wypoczynek na terenach leśnych i obszarach chronionych;
T-K-6Czynniki gwarantujące rozwój turystyki krajoznawczej;
T-K-8Kształtowanie kompleksów gospodarki turystycznej i ich wpływ na rozwój regionów;
T-K-9Produkt agroturystyczny jako szansa rozwoju dla obszarów wiejskich
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-3Ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
M-4Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poporawności wykonania studiów przypadków;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystac zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,5Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,5Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/1.3_U02Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U03Potrafi planować i realizować prace indywidualne oraz współpracować z innymi osobami w ramach prac zespołowych przyjmując różne, w tym wiodące role
E_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
Cel przedmiotuC-2umiejętność oceny instrumentów polityki przestrzennej
C-3umiejętność formułowania własnych postulatów w zakresie zagospodarowania przestrzennego
C-1zdobycie wiedzy w zakresie instytucji planowania przestrzennego
C-4Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania obiektów spełniających funkcje turystyczne.
C-6Zasady prowadzenie gospodarki turystycznej w zależności od lokalizacji.
C-5Teoretyczna znajomość procedur i dokumentów planistycznych w zakresie turystyki na poziomie województwa, powiatu i gminy.
Treści programoweT-K-7Przykłady projektów w zakresie gospodarki turystycznej.
T-K-2Rola urządzeń służących uprawianiu ruchu turystycznego, znaczenie infrastruktury pomocniczej;
T-K-3Obszary wypoczynkowo - turystyczne w Polsce, znaczenie pojemności turystycznej w planowaniu;
T-K-1Turystyka w dokumentach planistycznych na poziomie kraju, regionu i gminy;
T-K-4Opracowanie koncepcji działania gospodarstwa agroturystycznego w różnych aspektach lokalizacji;
T-K-5Turystyka i wypoczynek na terenach leśnych i obszarach chronionych;
T-K-6Czynniki gwarantujące rozwój turystyki krajoznawczej;
T-K-8Kształtowanie kompleksów gospodarki turystycznej i ich wpływ na rozwój regionów;
T-K-9Produkt agroturystyczny jako szansa rozwoju dla obszarów wiejskich
Metody nauczaniaM-5Rozwiązywanie studiów przypadków;
M-3Ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
M-4Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poporawności wykonania studiów przypadków;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi posługiwac sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
3,0Student w stopniu dostatecznym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
3,5Student w stopniu dostatecznym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
4,0Student w stopniu dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
4,5Student w stopniu dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/1.3_K01Student opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Jest gotów do realizacji zadań ustalonych przez siebie i innych, krytycznej oceny odbieranych treści i wiedzy własnej
E_2A_K03Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne, etyczne i polityczne oraz inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego i interesu publicznego
Cel przedmiotuC-2umiejętność oceny instrumentów polityki przestrzennej
C-3umiejętność formułowania własnych postulatów w zakresie zagospodarowania przestrzennego
C-1zdobycie wiedzy w zakresie instytucji planowania przestrzennego
C-4Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania obiektów spełniających funkcje turystyczne.
C-6Zasady prowadzenie gospodarki turystycznej w zależności od lokalizacji.
C-5Teoretyczna znajomość procedur i dokumentów planistycznych w zakresie turystyki na poziomie województwa, powiatu i gminy.
Treści programoweT-K-7Przykłady projektów w zakresie gospodarki turystycznej.
T-K-2Rola urządzeń służących uprawianiu ruchu turystycznego, znaczenie infrastruktury pomocniczej;
T-K-3Obszary wypoczynkowo - turystyczne w Polsce, znaczenie pojemności turystycznej w planowaniu;
T-K-1Turystyka w dokumentach planistycznych na poziomie kraju, regionu i gminy;
T-K-4Opracowanie koncepcji działania gospodarstwa agroturystycznego w różnych aspektach lokalizacji;
T-K-5Turystyka i wypoczynek na terenach leśnych i obszarach chronionych;
T-K-6Czynniki gwarantujące rozwój turystyki krajoznawczej;
T-K-8Kształtowanie kompleksów gospodarki turystycznej i ich wpływ na rozwój regionów;
T-K-9Produkt agroturystyczny jako szansa rozwoju dla obszarów wiejskich
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-5Rozwiązywanie studiów przypadków;
M-4Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-1Ocena formująca: Ocena poporawności wykonania studiów przypadków;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0