Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Konsulting gospodarczy
Sylabus przedmiotu Zintegrowane systemy informacyjne w logistyce:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zintegrowane systemy informacyjne w logistyce | ||
Specjalność | Logistyka w biznesie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Henryk Marjak <Henryk.Marjak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać wiedzę i umiejętności z zakresu realizacji programu przedmiotu „Technologie informacyjne” |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z funkcjonalnością wybranych modułów zintegrowanych systemów informacyjnych wykorzystywanych w logistyce. |
C-2 | Zapoznanie studentów z problematyką zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zarządzanie łańcuchem dostaw - podstawowe wymagania: typy prdukcji, master planning, kontola produkcji | 1 |
T-L-2 | Zarządzanie łańcuchem dostaw - magazyn i zapasy: zlecenia zakupu, dzienniki przyjęć towarów, cross-docking | 2 |
T-L-3 | Zarządzanie łańcuchem dostaw - strategie produkcji | 1 |
T-L-4 | Zarządzanie łańcuchem dostaw - zarządzanie aktywami przedsiębiorstwa | 2 |
T-L-5 | Zintegrowane systemy informacyjne: moduł finansowy | 2 |
T-L-6 | Zintegrowane systemy informacyjne: moduł handel | 2 |
T-L-7 | Zintegrowane systemy informacyjne: moduł zasoby ludzkie | 2 |
T-L-8 | Zintegrowane systemy informacyjne: moduł operacje projektowe | 1 |
T-L-9 | Zarządzanie relacjami z klientami: marketing i sprzedaż | 2 |
T-L-10 | Zarządzanie relacjami z klientami: obsługa klienta i serwis | 1 |
16 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Systemy informacyjne wspomagające zarządzanie logistyką | 1 |
T-W-2 | Systemy klasy WMS | 1 |
T-W-3 | Systemy klasy MRP, ERP | 2 |
T-W-4 | Systemy klasy CRM | 1 |
T-W-5 | Zaliczenie | 1 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 16 |
A-L-2 | Przygotowanie się do ćwieczeń laboratoryjnych | 34 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 6 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie tematyki wykładów | 19 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda aktywizująca/Metoda przypadków |
M-2 | Metoda praktyczna/Ćwiczenia laboratoryjne |
M-3 | Metoda praktyczna/Wykład problemowy |
M-4 | Metody podające/Objaśnienie |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Sprawdzanie bieżących zadań laboratoryjnych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Testy podsumowujące, kończące poznawanie poszczególnych modułów |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne lub ustne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D5/2.3_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma wiedze na temat wykorzystywania zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce. | E_2A_W06 | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-L-5, T-L-4, T-L-8, T-L-3, T-L-6, T-L-1, T-L-7, T-L-10, T-L-9, T-L-2 | M-3, M-1, M-2, M-4 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D5/2.3_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć identyfikować, nazywać i rozróżniać zintegrowane systemy informacyjne w obszarze logistyki | E_2A_U07, E_2A_U17 | — | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-6, T-L-4, T-L-3, T-L-5, T-L-7, T-L-8, T-L-1, T-L-10, T-L-9 | M-3, M-1, M-2, M-4 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D5/2.3_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma wiedze na temat wykorzystywania zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce. | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć i nie potrafi ocenić roli zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce. |
3,0 | Student zna podstawowe pojęcia i potrafi ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student zna podstawowe pojęcia i potrafi ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce w stopniu dość dobrym. | |
4,0 | Student zna podstawowe pojęcia i potrafi z niewielkimi błędami ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce. | |
4,5 | Student zna większość pojęć i potrafi prawidłowo ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce. | |
5,0 | Student zna większość pojęć i potrafi bardzo dobrze ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D5/2.3_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć identyfikować, nazywać i rozróżniać zintegrowane systemy informacyjne w obszarze logistyki | 2,0 | Student nie opanował podstawowych umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce. |
3,0 | Student posiada w stopniu dostatecznym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz stosowania poznanych rozwiązań informatycznych w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych. | |
3,5 | Student posiada w stopniu dość dobrym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz stosowania poznanych rozwiązań informatycznych w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych. | |
4,0 | Student posiada w stopniu dobrym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz stosowania poznanych rozwiązań informatycznych w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych | |
4,5 | Student posiada w stopniu bardzo dobrym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz z niewielkimi błędami stosuje poznane rozwiązania informatyczne w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych. | |
5,0 | Student posiada w stopniu bardzo dobrym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz bezbłędnie stosuje poznane rozwiązania informatyczne w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych. |
Literatura podstawowa
- Majewski J., Informatyka dla logistyki, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań, 2008, Wydanie 2
- Abt Stefan, Zintegrowane systemy informacyjne w logistyce, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 1998
- Januszewski A., Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania. Tom 1 – Zintegrowane systemy transakcyjne, PWN, Warszawa, 2020
- Bartłomiej Gawin, Systemy informatyczne w zarządzaniu procesami Workflow, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015
Literatura dodatkowa
- Adamczewski P., Zintegrowane systemy informatyczne w praktyce, MIKOM, Warszawa, 2011
- Andrzej Dudek (Red.), Systemy informatyczne zarządzania Microsoft Business Solutions Navision, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011
- Microsoft Dynamics 365 Fundamentals ERP i CRM, Microsoft Learn, 2011, Zasoby dostępne w ramach programu Microsoft Learn
- Dulhare, U. N., Ahmad, K., Bin, A. K. A. (Eds.), Machine learning and big data : Concepts, algorithms, tools and applications, John Wiley & Sons, Incorporated, 2011, Proquest