Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Konsulting gospodarczy
Sylabus przedmiotu Prawo budowlane:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Prawo budowlane | ||
Specjalność | Wycena nieruchomości | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnych dotyczących prawa budowlanego oraz procedur administracyjnych związanych z budową lub rozbudową nieruchomości |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność analizy decyzji i postanowień oraz formułowania środków odwoławczych |
C-2 | Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu prawa budowlanego |
C-3 | Poznanie i zrozumienie zasad postępowania administracyjnego w zakresie związanym w procesie inwestycyjnym i budowlanym |
C-4 | Zrozumienie zasad zastosowania prawa budowlanego w praktyce |
C-5 | Opanowanie umiejętności formułowania podstawowych umów, pism i wniosków w procesie inwestycyjnym |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowalnej | 2 |
T-W-2 | Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia | 2 |
T-W-3 | Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę | 2 |
T-W-4 | Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora | 2 |
T-W-5 | Gwarancji zapłaty za roboty budowlane | 1 |
T-W-6 | Treść umowy o roboty budowlane | 1 |
T-W-7 | Inne umowy występujące w procesie budowlanym | 1 |
T-W-8 | Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej | 1 |
T-W-9 | Samowola budowlana i jej legalizacja | 1 |
T-W-10 | Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym | 2 |
T-W-11 | Zaliczenie | 1 |
16 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Przygotowywanie referatów | 12 |
A-W-2 | opracowywanie kazusów | 7 |
A-W-3 | Projekt przebiegu inwestycji | 7 |
A-W-4 | opracowanie wzorów podstawowych decyzji | 8 |
A-W-5 | udział w wykładach | 16 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład z prezentacją |
M-2 | dyskusja |
M-3 | Prezentacje studentów |
M-4 | konwersatorium |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania |
S-2 | Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia - test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D7/2.3_W01 Efektem jest opanowanie wiedzy w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego. Student powinien umieć nazwać i scharakteryzować etapy, instytucje i podmiotu procesu inwestycyjnego. | E_2A_W02 | — | C-2, C-3, C-4, C-5 | T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-10, T-W-8, T-W-3, T-W-7, T-W-9 | M-4 | S-2, S-3, S-1 |
E_2A_D7/2.3_W02 Student powinien posiadać umiejętność definiowania podstawowych pojęć, instytucji występujących w procesie inwestycyjnym. Powinien znać i scharakteryzować etapy procesu budowlanego i inwestycyjnego. | E_2A_W03, E_2A_W10, E_2A_W14 | — | C-3, C-2, C-4, C-5 | T-W-4, T-W-8, T-W-10, T-W-9, T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-5, T-W-7 | M-2, M-3 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D7/2.3_U01 Student powinien umieć planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami. W tym zakresie powinien umieć analizować ryzyka i dobierać odpowiednie środki zaradcze. | E_2A_U01 | — | C-2, C-3, C-4, C-5 | T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-10, T-W-8, T-W-3, T-W-7, T-W-9 | M-4 | S-2, S-3, S-1 |
E_2A_D7/2.3_U02 W zakresie umiejętności student powinien prawidłowo oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie, jak i postawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym. | E_2A_U03, E_2A_U05, E_2A_U11 | — | C-3, C-2, C-5, C-4 | T-W-10, T-W-7, T-W-5, T-W-8, T-W-3, T-W-9, T-W-1, T-W-6, T-W-2, T-W-4 | M-3, M-1, M-4 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D7/2.3_K01 Dla skutecznej implementacji zagadnień teoretycznych konieczne jest otwarte i komunikatywne podejście do zagadnień. Wymagana jest spostrzegawczość i świadomość konsekwencji określonych działań. | E_2A_K01, E_2A_K02 | — | C-2, C-3, C-4, C-5 | T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-10, T-W-8, T-W-3, T-W-7, T-W-9 | M-4 | S-2, S-3, S-1 |
E_2A_D7/2.3_K02 Student winien wykazywać aktywne i kreatywne podejście do poruszanych zagadnień. Konieczne jest posiadanie świadomości ryzyk i uwarunkowań procesów inwestycyjnych. | E_2A_K02 | — | C-5, C-4, C-3, C-2 | T-W-6, T-W-10, T-W-9, T-W-1, T-W-2, T-W-7, T-W-5, T-W-3, T-W-8, T-W-4 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D7/2.3_W01 Efektem jest opanowanie wiedzy w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego. Student powinien umieć nazwać i scharakteryzować etapy, instytucje i podmiotu procesu inwestycyjnego. | 2,0 | Student nie posiada wiedzy z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego |
3,0 | Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego | |
3,5 | Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu wiecej niz dostatecznym | |
4,0 | Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu dobrym | |
4,5 | Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu wiecej niz dobrym | |
5,0 | Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_D7/2.3_W02 Student powinien posiadać umiejętność definiowania podstawowych pojęć, instytucji występujących w procesie inwestycyjnym. Powinien znać i scharakteryzować etapy procesu budowlanego i inwestycyjnego. | 2,0 | Student nie potrafi definiować podstawowych pojęć i instytucji występujących w procesie inwestycyjnym. |
3,0 | Student potrafi definiować podstawowe pojęcia i instytucje występujące w procesie inwestycyjnym w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student potrafi definiować podstawowe pojęcia i instytucje występujące w procesie inwestycyjnym w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Student potrafi definiować podstawowe pojęcia i instytucje występujące w procesie inwestycyjnym w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student potrafi definiować podstawowe pojęcia i instytucje występujące w procesie inwestycyjnym w stopniu więcej niż dobrym. | |
5,0 | Student potrafi definiować podstawowe pojęcia i instytucje występujące w procesie inwestycyjnym w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D7/2.3_U01 Student powinien umieć planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami. W tym zakresie powinien umieć analizować ryzyka i dobierać odpowiednie środki zaradcze. | 2,0 | Student nie potrafi planować procesu inwestycyjnego zgodnie z obowiązującymi przepisami. |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami. | |
3,5 | Student potrafi w stopniu dostatecznym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami w stopniu wiecej niz dostatecznym | |
4,0 | Student potrafi w stopniu dobrym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student potrafi w stopniu dobrym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami w stopniu wiecej niz dobrym. | |
5,0 | Student potrafi w stopniu bardzo dobrym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami. | |
E_2A_D7/2.3_U02 W zakresie umiejętności student powinien prawidłowo oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie, jak i postawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym. | 2,0 | Student nie potrafi oceniać i organizować procesu budowlanego, osób spełniających samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowych dokumentów występujących w procesie budowlanym. |
3,0 | Student potrafi oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student potrafi oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Student potrafi oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student potrafi oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym w stopniu więcej niż dobrym. | |
5,0 | Student potrafi oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D7/2.3_K01 Dla skutecznej implementacji zagadnień teoretycznych konieczne jest otwarte i komunikatywne podejście do zagadnień. Wymagana jest spostrzegawczość i świadomość konsekwencji określonych działań. | 2,0 | Student nie jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań |
3,0 | Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań | |
3,5 | Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu wiecej niz dostatecznym | |
4,0 | Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu dobrym | |
4,5 | Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu wiecej niz dobrym | |
5,0 | Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_D7/2.3_K02 Student winien wykazywać aktywne i kreatywne podejście do poruszanych zagadnień. Konieczne jest posiadanie świadomości ryzyk i uwarunkowań procesów inwestycyjnych. | 2,0 | Student nie ma świadomości ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz nie wykazuje aktywnego i elastycznego podejścia do przedstawianych zagadnień. |
3,0 | Student ma świadomość ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz wykazuje aktywne i elastyczne podejście do przedstawianych zagadnień w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student ma świadomość ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz wykazuje aktywne i elastyczne podejście do przedstawianych zagadnień w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Student ma świadomość ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz wykazuje aktywne i elastyczne podejście do przedstawianych zagadnień w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student ma świadomość ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz wykazuje aktywne i elastyczne podejście do przedstawianych zagadnień w stopniu więcej niż dobrym.. | |
5,0 | Student ma świadomość ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz wykazuje aktywne i elastyczne podejście do przedstawianych zagadnień w stopniu bardzo dobrym. |
Literatura podstawowa
- T. Biliński, Prawo budowlane, www.książka.edu.pl, Warszawa, 2011
- T. Biliński, Prawo budowlane, Warszawa, www.książka.edu.pl, 2011
Literatura dodatkowa
- D. Okolski, Umowy o roboty budowlane, CH Beck, Warszawa, 2011
- D. Okolski, Umowa o roboty budowlane, Beck, Warszawa, 2011