Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Gospodarka nieruchomościami
Sylabus przedmiotu Planowanie finansowe w przedsiebiorstwie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Planowanie finansowe w przedsiebiorstwie | ||
Specjalność | Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Czarny <Anna.Czarny@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień z mikroekonomii |
W-2 | Znajomość zagadnień z makroekonomii |
W-3 | Znajomość podstaw z zakresu finansów przedsiębiorstw |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student po zakończeniu przedmiotu będzie potrafił określić etapy planowania finansowego w przedsiębiorstwie, z uwzględnieniem planowania operacyjnego |
C-2 | Student potrafi wykorzystać i odpowiednio zastosować narzędzia analityczne w planowaniu finansowym |
C-3 | Student potrafi zidentyfikować i ocenić ryzyko w planowaniu finansowym w przedsiębiorstwie |
C-4 | Student potrafi sporządzić i zaprezentować plan finansowy w przedsiębiorstwie |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Istota planowania finansowego w przedsiębiorstwie | 1 |
T-W-2 | Etapy i funkcje planowania finansowego | 1 |
T-W-3 | Planowanie operacyjne | 1 |
T-W-4 | Planowanie długoterminowe, z uwzględnieniem decyzji inwestycyjnych | 1 |
T-W-5 | Zastosowanie analizy finansowej w planowaniu finansowym | 1 |
T-W-6 | Metody sporządzania i prezentacja planu finansowego | 1 |
T-W-7 | Ryzyko w planowaniu finansowym | 1 |
T-W-8 | Zaliczenie | 1 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie do wykładów | 7 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny opisowy lub testowy lub egzamin ustny |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D6/1.2_W01 Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu planowania finansowego w przedsiębiorstwie | E_2A_W01, E_2A_W06, E_2A_W11, E_2A_W12 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1 |
E_2A_D6/1.2_W02 Student posiada wiedzę z zakresu metod sporządzania i prezentacji planu finansowego w przedsiębiorstwie | E_2A_W06, E_2A_W12 | — | C-2, C-4 | T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D6/1.2_U01 Student potrafi zastosować narzędzia analityczne w planowaniu finansowym | E_2A_U04, E_2A_U09, E_2A_U18 | — | C-2 | T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1 |
E_2A_D6/1.2_U02 Student potrafi zidentyfikować i ocenić stopień ryzyka w planowaniu finansowym w przedsiębiorstwie | E_2A_U06, E_2A_U09, E_2A_U11 | — | C-3 | T-W-1, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D6/1.2_K01 Student rozumie potrzebę wprowadzenia planowania finansowego w przedsiębiorstwie | E_2A_K04 | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D6/1.2_W01 Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu planowania finansowego w przedsiębiorstwie | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu potrafi określić zasady planowania inwestycyjnego i operacyjnego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_2A_D6/1.2_W02 Student posiada wiedzę z zakresu metod sporządzania i prezentacji planu finansowego w przedsiębiorstwie | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi scharakteryzować metody sporządzania planu finansowego oraz w podstawowym stopniu zaprezentować taki plan | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D6/1.2_U01 Student potrafi zastosować narzędzia analityczne w planowaniu finansowym | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym wybrać i zastosować narzędzia analityczne w planowaniu finansowym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_2A_D6/1.2_U02 Student potrafi zidentyfikować i ocenić stopień ryzyka w planowaniu finansowym w przedsiębiorstwie | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym określić i zidentyfikować ryzyko w planowaniu finansowym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D6/1.2_K01 Student rozumie potrzebę wprowadzenia planowania finansowego w przedsiębiorstwie | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość potrzeby stosowania planowania finansowego w przedsiębiorstwie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- pod red. J. Szczepański, L. Szyszko, Finanse przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa, 2017
- Keith Pilbeam, International Finance, Palgrave Macmillan, New York, 2013