Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Gospodarka nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Transport i spedycja:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Transport i spedycja
Specjalność Logistyka w biznesie
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Barczak <agnieszka.barczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 20 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość elementarnych zagadnień dotyczących środków transportu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie podstawowych pojęć zwiazanych z transportem i spedycją
C-2Zrozumienie roli transportu i spedycji w funkcjonowaniu gospodarki narodowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do problematyki transportu1
T-W-2Transport jako przedmiot badań ekonomicznych1
T-W-3Rola transportu w łańcuchu dostaw1
T-W-4Popyt na usługi transportowe1
T-W-5Podaż usług transportowych1
T-W-6Przedsiębiorstwa transportowe1
T-W-7Konkurencja w transporcie1
T-W-8Zatrudnienie w transporcie1
T-W-9Koszty i ceny w transporcie2
T-W-10Infrastryktura transportowa2
T-W-11Polityka transportowa1
T-W-12Ekologiczne aspekty transportu2
T-W-13Specyfika transportu: wodnego, drogowego, kolejowego i lotniczego2
T-W-14Pojęcie spedycji. Rola spedycji w gospodarce narodowej1
T-W-15Status prawny spedytora w Polsce i na świecie1
T-W-16Zaliczenie1
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2Czytanie literatury28
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia27
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca - wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
M-3Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie testu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D5/2.1_W01
Zna pojęcia zwiazane z transportem i spedycją
E_2A_W05, E_2A_W10C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15M-1, M-2, M-3S-1
E_2A_D5/2.1_W02
Ma wiedzę nt. znaczenia transportu i spedycji w prawidłowym funkcjonowaniu procesów gospodarczych
E_2A_W02, E_2A_W10C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D5/2.1_U01
Potrafi odnieść zagadanienia teoretyczne do rzeczywistości gospodarczej
E_2A_U01, E_2A_U10C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15M-1, M-2, M-3S-1
E_2A_D5/2.1_U02
Potrafi interpretować dane dotyczące polskiego systemu transportowego i spedycji
E_2A_U01C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D5/2.1_K01
Student jest kreatywny i otwarty na propozycje pozostałych członków zespołu
E_2A_K02, E_2A_K01C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15M-1, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D5/2.1_W01
Zna pojęcia zwiazane z transportem i spedycją
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu transportu i spedycji
3,0Zna podstawowe pojęcia z zakresu transportu i spedycji
3,5Zna kluczowe pojęcia zwiazane z transportem i spedycją oraz podstawowe dane z tego obszaru odnoszące sie do gospodarki
4,0Zna pojęcia i funkcje transportu oraz spedycji pełnione gospodarce narodowej
4,5Zna pojęcia i funkcje transportu oraz spedycji pełnione gospodarce narodowej, ma wiedzę nt. ich mocnych stron oraz słabości
5,0Zna pojęcia i funkcje transportu oraz spedycji pełnione gospodarce narodowej, ma wiedzę nt. ich potencjału oraz zagrożeń
E_2A_D5/2.1_W02
Ma wiedzę nt. znaczenia transportu i spedycji w prawidłowym funkcjonowaniu procesów gospodarczych
2,0Nie zna roli transportu i spedycji w gospodarce narodowej
3,0Ma wiedzę nt. roli transportu i spedycji w prawidłowym funkcjonowaniu procesów gospodarczych
3,5Ma wiedzę w zakresie roli i znaczenia różnych form transportu dla różnych gałęzi gospodarki narodowej
4,0Zna podstawowe zagrożenia blokujące rozwój systemu transportowego w Polsce
4,5Ma wiedzę nt. ewoluowania różnych rodzajów transportu i spedycji w aspekcie ich przydatności w procesie gospodarownia
5,0Ma wiedzę nt. ewoluowania różnych rodzajów transportu i spedycji w aspekcie ich przydatności w procesie gospodarownia, zna determinanty wyboru formy transportu i sytuację w polskiej gospodarce

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D5/2.1_U01
Potrafi odnieść zagadanienia teoretyczne do rzeczywistości gospodarczej
2,0Nie potrafi właściwie posługiwać się terminami dotyczącymi transportu i spedycji
3,0Potrafi właściwie posługiwać się terminami dotyczącymi transportu i spedycji
3,5Umiejetnie posługuje się pojęciami z zakresu transportu i spedycji w odniesieniu do rzeczywistości gospodarczej
4,0Potrafi właściwie dobierać i stosować terminologię z danego zakresu do interpretowania zjawisk w gospodarce narodowej
4,5Potrafi właściwie dobierać i stosować terminologię z danego zakresu do interpretowania i oceny zjawisk w polskiej gospodarce
5,0Potrafi właściwie dobierać i stosować terminologię z danego zakresu do interpretowania i oceny systemu transportowego na świecie
E_2A_D5/2.1_U02
Potrafi interpretować dane dotyczące polskiego systemu transportowego i spedycji
2,0Nie potrafi interpretować danych dotyczących transportu i spedycji
3,0Potrafi interpretować dane dotyczące transportu i spedycji
3,5Potrafi wyszukać oraz zinterpretować dane dotyczące transportu i spedycji
4,0Potrafi wyszukać, wyselekcjonować oraz zinterpretować dane dotyczące konkretnego zagadnienia z obszaru transportu i spedycji w Polsce
4,5Potrafi wyszukać, wyselekcjonować oraz zinterpretować dane dotyczące konkretnego zagadnienia z obszaru transportu i spedycji w Polsce, potrafi przeprowadzić analizę przygotowanych danych
5,0Potrafi wyszukać, wyselekcjonować oraz zinterpretować dane dotyczące konkretnego zagadnienia z obszaru transportu i spedycji w Polsce, potrafi przeprowadzić analizę przygotowanych danych pod kątem słabych i mocnych stron badanej branży oraz ewentualnych zagrozeń

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D5/2.1_K01
Student jest kreatywny i otwarty na propozycje pozostałych członków zespołu
2,0Student nie potrafi wymieniać się poglądami na zadany temat
3,0Student potrafi dyskutować na wybrany temat z pozostałymi członkami grupy
3,5Student potrafi współpracować z innymi dla opracowania zadanego zagadnienia transportowego, potrafi na poziomie dostatecznym dyskutować na wybrany temat z pozostałymi członkami grupy
4,0Student potrafi efektywnie współpracować z innymi w celu zrealizowania zadania, sam podejmuje dyskusję i analizuje konsekwencje proponowanych wariantów rozstrzygnięcia problemu transportowego
4,5Student potrafi efektywnie współpracować z innymi dla opracowania zadanego zagadnienia, sam podejmuje dyskusję i analizuje konsekwencje przedstawionych wariantów rozwiązania problemu, potrafi także sam zaproponować rozwiązanie, które uważa za najlepsze
5,0Student potrafi efektywnie pracować w grupie, sam podejmuje dyskusję i proponuje rozwiązanie zadanego problemu ekonomicznego, orientuje się w możliwościach sektora transportowego i spedycji z praktyki gospodarczej, potrafi także zainspirować pozostałych członków zespołu i koordynować ich prace

Literatura podstawowa

  1. A. Koźlak, Ekonomika transportu – Teoria i praktyka gospodarcza, Wydawnictwo UG, Gdańsk, 2007
  2. T. Szczepaniak, Transport i spedycja w handlu zagranicznym, PWE, Warszawa, 2002

Literatura dodatkowa

  1. J. Burniewicz, Sektor samochodowy Unii Europejskiej, WKiŁ, Warszawa, 2005
  2. J. Neider, Transport miedzynarodowy, PWE, Warszawa, 2008
  3. Szymonik A., Transport Economics for Logistics and Logisticians. Theory and Practice, (open access)
  4. Meyer M. D., Transportation planning handbook, Institute of Transportation Engineers, Wiley, 2016

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do problematyki transportu1
T-W-2Transport jako przedmiot badań ekonomicznych1
T-W-3Rola transportu w łańcuchu dostaw1
T-W-4Popyt na usługi transportowe1
T-W-5Podaż usług transportowych1
T-W-6Przedsiębiorstwa transportowe1
T-W-7Konkurencja w transporcie1
T-W-8Zatrudnienie w transporcie1
T-W-9Koszty i ceny w transporcie2
T-W-10Infrastryktura transportowa2
T-W-11Polityka transportowa1
T-W-12Ekologiczne aspekty transportu2
T-W-13Specyfika transportu: wodnego, drogowego, kolejowego i lotniczego2
T-W-14Pojęcie spedycji. Rola spedycji w gospodarce narodowej1
T-W-15Status prawny spedytora w Polsce i na świecie1
T-W-16Zaliczenie1
20

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2Czytanie literatury28
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia27
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D5/2.1_W01Zna pojęcia zwiazane z transportem i spedycją
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W05Zna i rozumie w pogłębionym stopniu miejsce i rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych oraz obszary jego aktywności społeczno-gospodarczej
E_2A_W10Zna i rozumie w pogłębionym stopniu koncepcje i metody gospodarowania, w tym kapitałem ludzkim oraz powiązania między obszarami i funkcjami gospodarowania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-1Poznanie podstawowych pojęć zwiazanych z transportem i spedycją
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do problematyki transportu
T-W-2Transport jako przedmiot badań ekonomicznych
T-W-3Rola transportu w łańcuchu dostaw
T-W-4Popyt na usługi transportowe
T-W-5Podaż usług transportowych
T-W-6Przedsiębiorstwa transportowe
T-W-7Konkurencja w transporcie
T-W-8Zatrudnienie w transporcie
T-W-9Koszty i ceny w transporcie
T-W-10Infrastryktura transportowa
T-W-11Polityka transportowa
T-W-12Ekologiczne aspekty transportu
T-W-13Specyfika transportu: wodnego, drogowego, kolejowego i lotniczego
T-W-14Pojęcie spedycji. Rola spedycji w gospodarce narodowej
T-W-15Status prawny spedytora w Polsce i na świecie
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
M-3Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu transportu i spedycji
3,0Zna podstawowe pojęcia z zakresu transportu i spedycji
3,5Zna kluczowe pojęcia zwiazane z transportem i spedycją oraz podstawowe dane z tego obszaru odnoszące sie do gospodarki
4,0Zna pojęcia i funkcje transportu oraz spedycji pełnione gospodarce narodowej
4,5Zna pojęcia i funkcje transportu oraz spedycji pełnione gospodarce narodowej, ma wiedzę nt. ich mocnych stron oraz słabości
5,0Zna pojęcia i funkcje transportu oraz spedycji pełnione gospodarce narodowej, ma wiedzę nt. ich potencjału oraz zagrożeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D5/2.1_W02Ma wiedzę nt. znaczenia transportu i spedycji w prawidłowym funkcjonowaniu procesów gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W02Zna i rozumie w pogłębionym stopniu struktury i instytucje społeczne
E_2A_W10Zna i rozumie w pogłębionym stopniu koncepcje i metody gospodarowania, w tym kapitałem ludzkim oraz powiązania między obszarami i funkcjami gospodarowania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-2Zrozumienie roli transportu i spedycji w funkcjonowaniu gospodarki narodowej
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do problematyki transportu
T-W-2Transport jako przedmiot badań ekonomicznych
T-W-3Rola transportu w łańcuchu dostaw
T-W-4Popyt na usługi transportowe
T-W-5Podaż usług transportowych
T-W-6Przedsiębiorstwa transportowe
T-W-7Konkurencja w transporcie
T-W-8Zatrudnienie w transporcie
T-W-9Koszty i ceny w transporcie
T-W-10Infrastryktura transportowa
T-W-11Polityka transportowa
T-W-12Ekologiczne aspekty transportu
T-W-13Specyfika transportu: wodnego, drogowego, kolejowego i lotniczego
T-W-14Pojęcie spedycji. Rola spedycji w gospodarce narodowej
T-W-15Status prawny spedytora w Polsce i na świecie
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
M-3Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna roli transportu i spedycji w gospodarce narodowej
3,0Ma wiedzę nt. roli transportu i spedycji w prawidłowym funkcjonowaniu procesów gospodarczych
3,5Ma wiedzę w zakresie roli i znaczenia różnych form transportu dla różnych gałęzi gospodarki narodowej
4,0Zna podstawowe zagrożenia blokujące rozwój systemu transportowego w Polsce
4,5Ma wiedzę nt. ewoluowania różnych rodzajów transportu i spedycji w aspekcie ich przydatności w procesie gospodarownia
5,0Ma wiedzę nt. ewoluowania różnych rodzajów transportu i spedycji w aspekcie ich przydatności w procesie gospodarownia, zna determinanty wyboru formy transportu i sytuację w polskiej gospodarce
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D5/2.1_U01Potrafi odnieść zagadanienia teoretyczne do rzeczywistości gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U10Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
Cel przedmiotuC-1Poznanie podstawowych pojęć zwiazanych z transportem i spedycją
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do problematyki transportu
T-W-2Transport jako przedmiot badań ekonomicznych
T-W-3Rola transportu w łańcuchu dostaw
T-W-4Popyt na usługi transportowe
T-W-5Podaż usług transportowych
T-W-6Przedsiębiorstwa transportowe
T-W-7Konkurencja w transporcie
T-W-8Zatrudnienie w transporcie
T-W-9Koszty i ceny w transporcie
T-W-10Infrastryktura transportowa
T-W-11Polityka transportowa
T-W-12Ekologiczne aspekty transportu
T-W-13Specyfika transportu: wodnego, drogowego, kolejowego i lotniczego
T-W-14Pojęcie spedycji. Rola spedycji w gospodarce narodowej
T-W-15Status prawny spedytora w Polsce i na świecie
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
M-3Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi właściwie posługiwać się terminami dotyczącymi transportu i spedycji
3,0Potrafi właściwie posługiwać się terminami dotyczącymi transportu i spedycji
3,5Umiejetnie posługuje się pojęciami z zakresu transportu i spedycji w odniesieniu do rzeczywistości gospodarczej
4,0Potrafi właściwie dobierać i stosować terminologię z danego zakresu do interpretowania zjawisk w gospodarce narodowej
4,5Potrafi właściwie dobierać i stosować terminologię z danego zakresu do interpretowania i oceny zjawisk w polskiej gospodarce
5,0Potrafi właściwie dobierać i stosować terminologię z danego zakresu do interpretowania i oceny systemu transportowego na świecie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D5/2.1_U02Potrafi interpretować dane dotyczące polskiego systemu transportowego i spedycji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
Cel przedmiotuC-2Zrozumienie roli transportu i spedycji w funkcjonowaniu gospodarki narodowej
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do problematyki transportu
T-W-2Transport jako przedmiot badań ekonomicznych
T-W-3Rola transportu w łańcuchu dostaw
T-W-4Popyt na usługi transportowe
T-W-5Podaż usług transportowych
T-W-6Przedsiębiorstwa transportowe
T-W-7Konkurencja w transporcie
T-W-9Koszty i ceny w transporcie
T-W-10Infrastryktura transportowa
T-W-11Polityka transportowa
T-W-12Ekologiczne aspekty transportu
T-W-13Specyfika transportu: wodnego, drogowego, kolejowego i lotniczego
T-W-14Pojęcie spedycji. Rola spedycji w gospodarce narodowej
T-W-15Status prawny spedytora w Polsce i na świecie
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
M-3Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi interpretować danych dotyczących transportu i spedycji
3,0Potrafi interpretować dane dotyczące transportu i spedycji
3,5Potrafi wyszukać oraz zinterpretować dane dotyczące transportu i spedycji
4,0Potrafi wyszukać, wyselekcjonować oraz zinterpretować dane dotyczące konkretnego zagadnienia z obszaru transportu i spedycji w Polsce
4,5Potrafi wyszukać, wyselekcjonować oraz zinterpretować dane dotyczące konkretnego zagadnienia z obszaru transportu i spedycji w Polsce, potrafi przeprowadzić analizę przygotowanych danych
5,0Potrafi wyszukać, wyselekcjonować oraz zinterpretować dane dotyczące konkretnego zagadnienia z obszaru transportu i spedycji w Polsce, potrafi przeprowadzić analizę przygotowanych danych pod kątem słabych i mocnych stron badanej branży oraz ewentualnych zagrozeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D5/2.1_K01Student jest kreatywny i otwarty na propozycje pozostałych członków zespołu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K02Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów, a w przypadku trudności z ich rozwiązaniem jest gotów do korzystania z opinii ekspertów
E_2A_K01Jest gotów do realizacji zadań ustalonych przez siebie i innych, krytycznej oceny odbieranych treści i wiedzy własnej
Cel przedmiotuC-1Poznanie podstawowych pojęć zwiazanych z transportem i spedycją
C-2Zrozumienie roli transportu i spedycji w funkcjonowaniu gospodarki narodowej
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do problematyki transportu
T-W-2Transport jako przedmiot badań ekonomicznych
T-W-3Rola transportu w łańcuchu dostaw
T-W-4Popyt na usługi transportowe
T-W-5Podaż usług transportowych
T-W-6Przedsiębiorstwa transportowe
T-W-7Konkurencja w transporcie
T-W-8Zatrudnienie w transporcie
T-W-9Koszty i ceny w transporcie
T-W-10Infrastryktura transportowa
T-W-11Polityka transportowa
T-W-12Ekologiczne aspekty transportu
T-W-13Specyfika transportu: wodnego, drogowego, kolejowego i lotniczego
T-W-14Pojęcie spedycji. Rola spedycji w gospodarce narodowej
T-W-15Status prawny spedytora w Polsce i na świecie
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
M-3Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wymieniać się poglądami na zadany temat
3,0Student potrafi dyskutować na wybrany temat z pozostałymi członkami grupy
3,5Student potrafi współpracować z innymi dla opracowania zadanego zagadnienia transportowego, potrafi na poziomie dostatecznym dyskutować na wybrany temat z pozostałymi członkami grupy
4,0Student potrafi efektywnie współpracować z innymi w celu zrealizowania zadania, sam podejmuje dyskusję i analizuje konsekwencje proponowanych wariantów rozstrzygnięcia problemu transportowego
4,5Student potrafi efektywnie współpracować z innymi dla opracowania zadanego zagadnienia, sam podejmuje dyskusję i analizuje konsekwencje przedstawionych wariantów rozwiązania problemu, potrafi także sam zaproponować rozwiązanie, które uważa za najlepsze
5,0Student potrafi efektywnie pracować w grupie, sam podejmuje dyskusję i proponuje rozwiązanie zadanego problemu ekonomicznego, orientuje się w możliwościach sektora transportowego i spedycji z praktyki gospodarczej, potrafi także zainspirować pozostałych członków zespołu i koordynować ich prace