Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
Sylabus przedmiotu Podstawy gospodarowania nieruchomościami:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy gospodarowania nieruchomościami | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami |
C-2 | Poznanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami |
C-3 | Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Definicje nieruchomości | 1 |
T-W-2 | Elementy wyceny nieruchomości | 1 |
T-W-3 | Rynek nieruchomości | 2 |
T-W-4 | Zasoby nieruchomości | 1 |
T-W-5 | Obrót nieruchomościami publicznymi oraz trwały zarząd | 1 |
T-W-6 | Organy administracji publicznej i ich zadania w gospodarce nieruchomościami | 1 |
T-W-7 | Zawody w gospodarce nieruchomościami | 1 |
T-W-8 | Gospodarowanie nieruchomościami publicznymi | 2 |
T-W-9 | Opłaty adiacenckie i podziały nieruchomości | 1 |
T-W-10 | Wywłaszczanie nieruchomości | 1 |
T-W-11 | Rozgraniczanie nieruchomości | 1 |
T-W-12 | Elementy prawa budowlanego | 1 |
T-W-13 | Zaliczenie przedmiotu | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Przygotowywanie referatów | 20 |
A-W-2 | Rozwiązywanie kazusów | 15 |
A-W-3 | Analiza rynku nieruchomości | 10 |
A-W-4 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-5 | Przygotowanie do zaliczenia | 15 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład z prezentacją |
M-2 | dyskusja |
M-3 | analiza studiów przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Kolokwium: test i kazusy |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_C05_W01 Posiada wiedzę z zakresu gospodarowania nieruchomościami. | E_1A_W01 | — | C-2, C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
E_1A_C05_W02 Definiuje podstawowe pojęcia z zakresu gospodarki nieruchomościami. | E_1A_W03 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_C05_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych. | E_1A_U04, E_1A_U08, E_1A_U12, E_1A_U18 | — | C-3, C-2, C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12 | M-1 | S-1 |
E_1A_C05_U02 Umie zorganizować pracę własną i otoczenia | E_1A_U03, E_1A_U05 | — | C-3, C-2, C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12 | M-2, M-3 | S-1 |
E_1A_C05_U03 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi; | E_1A_U06 | — | C-3, C-2, C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12 | M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_C05_K01 Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób | E_1A_K01, E_1A_K03, E_1A_K04 | — | C-3, C-2, C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12 | M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_C05_W01 Posiada wiedzę z zakresu gospodarowania nieruchomościami. | 2,0 | Nie posiada wiedzy z zakresu z zakresu gospodarowania nieruchomościami |
3,0 | Posiada wiedzę z zakresu gospodarowania nieruchomościami w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Posiada wiedzę z zakresu gospodarowania nieruchomości amiw stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Posiada wiedzę z zakresu gospodarowania nieruchomościami w stopniu dobrym | |
4,5 | Posiada wiedzę z zakresu gospodarowania nieruchomości w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Posiada wiedzę z zakresu gospodarowania nieruchomości w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_C05_W02 Definiuje podstawowe pojęcia z zakresu gospodarki nieruchomościami. | 2,0 | Nie definiuje podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami. |
3,0 | Definiuje podstawowe pojęcia związane z nieruchomosciami w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Definiuje podstawowe pojęcia związane z nieruchomosciami w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Definiuje podstawowe pojęcia związane z nieruchomosciami w stopniu dobrym. | |
4,5 | Definiuje podstawowe pojęcia związane z nieruchomosciami w stopniu więcej niż dobrym. | |
5,0 | Definiuje podstawowe pojęcia związane z nieruchomosciami w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_C05_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych. | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystac zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. |
3,0 | Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
3,5 | Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
4,0 | Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
4,5 | Student potrafi w stopniu większym niż dobry wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
5,0 | Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
E_1A_C05_U02 Umie zorganizować pracę własną i otoczenia | 2,0 | Nie umie zorganizować pracy własnej ani otoczenia w stopniu dostatecznym. |
3,0 | Umie zorganizować pracę własną i otoczenia w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Umie zorganizować pracę własną i otoczenia w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Umie zorganizować pracę własną i otoczenia w stopniu dobrym. | |
4,5 | Umie zorganizować pracę własną i otoczenia w stopniu więcej niż dobrym. | |
5,0 | Umie zorganizować pracę własną i otoczenia w stopniu bardzo dobrym dobrym. | |
E_1A_C05_U03 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi; | 2,0 | Nie potrafi zinterpretować zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu dostatecznym. |
3,0 | Potrafi zinterpretować zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Potrafi zinterpretować zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Potrafi zinterpretować zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu dobrym. | |
4,5 | Potrafi zinterpretować zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym. | |
5,0 | Potrafi zinterpretować zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_C05_K01 Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób | 2,0 | Absolwent nie jest przygotowany do uczenia się przez całe życie. |
3,0 | Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dobrym. | |
4,5 | Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu więcej niż dobrym.. | |
5,0 | Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu bardzo dobrym. |
Literatura podstawowa
- Wierzbowski B., Gospodarka nieruchomościami., Lexis Nexis, Warszawa, 2010
- Śpiewak-Szyjka M., Oleńczuk-Paszel, Nowak M., Zaremba A., Gospdoarowanie gminnym zasobem nieruchomości, CeDeWu, Warszawa, 2021
- Anna Oleńczuk-Paszel, Monika Śpiewak-Szyjka, Michał Tarasiewicz, Podstawowe źródła informacji o nieruchomościach, Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, Szczecin, 2021
- van Nattem, R., & Proveniers, A., Corporate Real Estate Management back to basics? A re-invention of the operational foundation of CREM, European Real Estate Society (ERES), 2011, No. eres2011_255
- Wilcox, J., & Forsyth, J., Real Estate: The Basics, Routledge, 2022
Literatura dodatkowa
- Skotarczak T., Nowak M., Rynek nieruchomości w czasie kryzysu i po kryzysie, CeDeWu, Warszawa, 2010
- J. Brzezicka, R. Wiśniewski, M. Figurska, Disequilibrium in the real estate market: Evidence from Poland, University of Warmia and Mazury in Olsztyn 2018, Olsztyn, 2018