Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)

Sylabus przedmiotu Historia stosunków międzynarodowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Historia stosunków międzynarodowych
Specjalność Handel zagraniczny
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Nowaczyk <Piotr.Nowaczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowanie wiedzy z zakresu makro, mikroekonomii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie przez studentów podstawowej wiedzy na temat rozwoju stosunków międzynarodowych.
C-2Opanowanie definiowania trendów i zdarzeń kluczowych dla rozwoju wymiany międzynarodowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Międzynarodowe stosunki gospodarcze w starożytności1
T-W-2Okres średniowiecza w międzynarodowych stosunkach gospodarczych.1
T-W-3Rozwój teorii międzynarodowych stosunków gospodarczych przed okresem rewolucji technicznej.1
T-W-4Międzynarodowe stosunki gospodarcze w okresie Kongresu Wiedeńskiego i Świętego Przymierza.1
T-W-5Stosunki międzynarodowe w Ameryce Anglosaskiej i Łacińskiej.1
T-W-6Epoka kolonialno-imperialna (1870-1918): zjednoczenie Niemiec i Włoch, skutki dla stosunków międzynarodowych.1
T-W-7Narastanie sprzeczności między państwami europejskimi przed I wojną światową, stosunki międzynarodowe w końcu XIX wieku i na początku wieku XX na Zachodniej Półkuli, Dalekim Wschodzie i Afryce oraz narodziny, funkcjonowanie i destrukcja wersalskiego ładu pokojowego.3
T-W-8Od II wojny światowej do odprężenia.3
T-W-9Stosunki międzynarodowe po roku 80.2
T-W-10Zaliczenie1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu.35
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład wprowadzający
M-2Prezentacje multimedialne
M-3Grupy dyskusyjne
M-4Metoda przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D2/02_W01
Opanowanie wiedzy na temat kształtowania się stosunków międzynarodowych.
E_1A_W03C-2, C-1T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-2, M-1S-1
E_1A_D2/02_W02
Student potrafi podsumować historyczne zmiany w podejściu do stosunków międzynarodowych
E_1A_W04C-2, C-1T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D2/02_U01
Student potrafi opisać główne trendy występujące w historii stosunków międzynarodowych.
E_1A_U12C-1T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-2, M-1S-1
E_1A_D2/02_U02
Student potrafi objaśnić jakie zmiany zachodziły w obrębie stosunków międzynarodowych.
E_1A_U19C-2, C-1T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-3, M-4, M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D2/02_K01
Student posiada kompetencje w zakresie definiowania etapów rozwoju stosunków międzynarodowych.
E_1A_K04C-2, C-1T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-3, M-4, M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D2/02_W01
Opanowanie wiedzy na temat kształtowania się stosunków międzynarodowych.
2,0Student potrafi scharakteryzować poniżej 60 % histori stosunków międzynarodowych.
3,0Student potrafi scharakteryzować od 60 do 69% histori stosunków międzynarodowych.
3,5Student potrafi scharakteryzować od 70 do 79% histori stosunków międzynarodowych.
4,0Student potrafi scharakteryzować od 80 do 89% histori stosunków międzynarodowych.
4,5Student potrafi scharakteryzować od 90 do 95% histori stosunków międzynarodowych.
5,0Student potrafi scharakteryzować od 96 do 100% histori stosunków międzynarodowych.
E_1A_D2/02_W02
Student potrafi podsumować historyczne zmiany w podejściu do stosunków międzynarodowych
2,0Student potrafi podsumować poniżej 60% historycznych zmian w podejściu do stosunków międzynarodowych.
3,0Student potrafi podsumować od 60 do 69% historycznych zmian w podejściu do stosunków międzynarodowych.
3,5Student potrafi podsumować od 70 do 79% historycznych zmian w podejściu do stosunków międzynarodowych.
4,0Student potrafi podsumować od 80 do 89% historycznych zmian w podejściu do stosunków międzynarodowych.
4,5Student potrafi podsumować od 90 do 95% historycznych zmian w podejściu do stosunków międzynarodowych.
5,0Student potrafi podsumować od 96 do 100% historycznych zmian w podejściu do stosunków międzynarodowych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D2/02_U01
Student potrafi opisać główne trendy występujące w historii stosunków międzynarodowych.
2,0Student potrafi scharakteryzować poniżej 60% histori stosunków międzynarodowych.
3,0Student potrafi scharakteryzować od 60 do 69% histori stosunków międzynarodowych.
3,5Student potrafi scharakteryzować od 70 do 79% histori stosunków międzynarodowych.
4,0Student potrafi scharakteryzować od 80 do 89% histori stosunków międzynarodowych.
4,5Student potrafi scharakteryzować od 90 do 95% histori stosunków międzynarodowych.
5,0Student potrafi scharakteryzować od 96 do 100% histori stosunków międzynarodowych.
E_1A_D2/02_U02
Student potrafi objaśnić jakie zmiany zachodziły w obrębie stosunków międzynarodowych.
2,0Student opanował poniżej 60% wiedzy z zakresu zmian w kształtowaniu międzynarodowych stosunków gospodarczych.
3,0Student opanował od 60 do 69% wiedzy z zakresu zmian w kształtowaniu międzynarodowych stosunków gospodarczych.
3,5Student opanował od 70 do 79% wiedzy z zakresu zmian w kształtowaniu międzynarodowych stosunków gospodarczych.
4,0Student opanował od 80 do 89% wiedzy z zakresu zmian w kształtowaniu międzynarodowych stosunków gospodarczych.
4,5Student opanował od 90 do 95% wiedzy z zakresu zmian w kształtowaniu międzynarodowych stosunków gospodarczych.
5,0Student opanował od 96 do 100% wiedzy z zakresu zmian w kształtowaniu międzynarodowych stosunków gospodarczych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D2/02_K01
Student posiada kompetencje w zakresie definiowania etapów rozwoju stosunków międzynarodowych.
2,0Student opanował poniżej 60% wiedzy z zakresu zmian w kształtowaniu międzynarodowych stosunków gospodarczych.
3,0Student opanował od 60 do 69% wiedzy z zakresu zmian w kształtowaniu międzynarodowych stosunków gospodarczych.
3,5Student opanował od 70 do 79% wiedzy z zakresu zmian w kształtowaniu międzynarodowych stosunków gospodarczych.
4,0Student opanował od 80 do 89% wiedzy z zakresu zmian w kształtowaniu międzynarodowych stosunków gospodarczych.
4,5Student opanował od 90 do 95% wiedzy z zakresu zmian w kształtowaniu międzynarodowych stosunków gospodarczych.
5,0Student opanował od 96 do 100% wiedzy z zakresu zmian w kształtowaniu międzynarodowych stosunków gospodarczych.

Literatura podstawowa

  1. Przewłocki J., Stolarczyk M. red., Stosunki międzynarodowe w Europie na przełomie XX i XXI wieku Wybrane aspekty, Wyd. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice, 2002
  2. W. Dobrzycki, Historia stosunków międzynarodowych w czasach nowożytnych 1815-1945, Warszawa, 1996

Literatura dodatkowa

  1. Haliżak E., Kuźniar R., Michałowska G., Parzymies S., Symonides J., Zięba R., Stosunki międzynarodowe w XXI wieku, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa, 2006
  2. J. Kukułka, Historia współczesnych stosunków międzynarodowych 1945-1994, Warszawa, 1994
  3. Ciosek S., Gawrycki M., Grzeloński B., Jaskiernia Oseski., Koseski A., Kosicki A., Współczesne stosunki międzynarodowe, Wyd. Wydawnictwo Akademii Finansów, Warszawa, 2008
  4. Anders Grath, Handbook of International Trade and Finance, Kogan Page Ltd, London, 2020

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Międzynarodowe stosunki gospodarcze w starożytności1
T-W-2Okres średniowiecza w międzynarodowych stosunkach gospodarczych.1
T-W-3Rozwój teorii międzynarodowych stosunków gospodarczych przed okresem rewolucji technicznej.1
T-W-4Międzynarodowe stosunki gospodarcze w okresie Kongresu Wiedeńskiego i Świętego Przymierza.1
T-W-5Stosunki międzynarodowe w Ameryce Anglosaskiej i Łacińskiej.1
T-W-6Epoka kolonialno-imperialna (1870-1918): zjednoczenie Niemiec i Włoch, skutki dla stosunków międzynarodowych.1
T-W-7Narastanie sprzeczności między państwami europejskimi przed I wojną światową, stosunki międzynarodowe w końcu XIX wieku i na początku wieku XX na Zachodniej Półkuli, Dalekim Wschodzie i Afryce oraz narodziny, funkcjonowanie i destrukcja wersalskiego ładu pokojowego.3
T-W-8Od II wojny światowej do odprężenia.3
T-W-9Stosunki międzynarodowe po roku 80.2
T-W-10Zaliczenie1
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu.35
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D2/02_W01Opanowanie wiedzy na temat kształtowania się stosunków międzynarodowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu relacje między instytucjami społecznymi i ich strukturami w skali krajowej i międzynarodowej
Cel przedmiotuC-2Opanowanie definiowania trendów i zdarzeń kluczowych dla rozwoju wymiany międzynarodowej.
C-1Opanowanie przez studentów podstawowej wiedzy na temat rozwoju stosunków międzynarodowych.
Treści programoweT-W-5Stosunki międzynarodowe w Ameryce Anglosaskiej i Łacińskiej.
T-W-1Międzynarodowe stosunki gospodarcze w starożytności
T-W-2Okres średniowiecza w międzynarodowych stosunkach gospodarczych.
T-W-3Rozwój teorii międzynarodowych stosunków gospodarczych przed okresem rewolucji technicznej.
T-W-4Międzynarodowe stosunki gospodarcze w okresie Kongresu Wiedeńskiego i Świętego Przymierza.
T-W-6Epoka kolonialno-imperialna (1870-1918): zjednoczenie Niemiec i Włoch, skutki dla stosunków międzynarodowych.
T-W-7Narastanie sprzeczności między państwami europejskimi przed I wojną światową, stosunki międzynarodowe w końcu XIX wieku i na początku wieku XX na Zachodniej Półkuli, Dalekim Wschodzie i Afryce oraz narodziny, funkcjonowanie i destrukcja wersalskiego ładu pokojowego.
T-W-8Od II wojny światowej do odprężenia.
T-W-9Stosunki międzynarodowe po roku 80.
Metody nauczaniaM-2Prezentacje multimedialne
M-1Wykład wprowadzający
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student potrafi scharakteryzować poniżej 60 % histori stosunków międzynarodowych.
3,0Student potrafi scharakteryzować od 60 do 69% histori stosunków międzynarodowych.
3,5Student potrafi scharakteryzować od 70 do 79% histori stosunków międzynarodowych.
4,0Student potrafi scharakteryzować od 80 do 89% histori stosunków międzynarodowych.
4,5Student potrafi scharakteryzować od 90 do 95% histori stosunków międzynarodowych.
5,0Student potrafi scharakteryzować od 96 do 100% histori stosunków międzynarodowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D2/02_W02Student potrafi podsumować historyczne zmiany w podejściu do stosunków międzynarodowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-2Opanowanie definiowania trendów i zdarzeń kluczowych dla rozwoju wymiany międzynarodowej.
C-1Opanowanie przez studentów podstawowej wiedzy na temat rozwoju stosunków międzynarodowych.
Treści programoweT-W-5Stosunki międzynarodowe w Ameryce Anglosaskiej i Łacińskiej.
T-W-1Międzynarodowe stosunki gospodarcze w starożytności
T-W-2Okres średniowiecza w międzynarodowych stosunkach gospodarczych.
T-W-3Rozwój teorii międzynarodowych stosunków gospodarczych przed okresem rewolucji technicznej.
T-W-4Międzynarodowe stosunki gospodarcze w okresie Kongresu Wiedeńskiego i Świętego Przymierza.
T-W-6Epoka kolonialno-imperialna (1870-1918): zjednoczenie Niemiec i Włoch, skutki dla stosunków międzynarodowych.
T-W-7Narastanie sprzeczności między państwami europejskimi przed I wojną światową, stosunki międzynarodowe w końcu XIX wieku i na początku wieku XX na Zachodniej Półkuli, Dalekim Wschodzie i Afryce oraz narodziny, funkcjonowanie i destrukcja wersalskiego ładu pokojowego.
T-W-8Od II wojny światowej do odprężenia.
T-W-9Stosunki międzynarodowe po roku 80.
Metody nauczaniaM-2Prezentacje multimedialne
M-1Wykład wprowadzający
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student potrafi podsumować poniżej 60% historycznych zmian w podejściu do stosunków międzynarodowych.
3,0Student potrafi podsumować od 60 do 69% historycznych zmian w podejściu do stosunków międzynarodowych.
3,5Student potrafi podsumować od 70 do 79% historycznych zmian w podejściu do stosunków międzynarodowych.
4,0Student potrafi podsumować od 80 do 89% historycznych zmian w podejściu do stosunków międzynarodowych.
4,5Student potrafi podsumować od 90 do 95% historycznych zmian w podejściu do stosunków międzynarodowych.
5,0Student potrafi podsumować od 96 do 100% historycznych zmian w podejściu do stosunków międzynarodowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D2/02_U01Student potrafi opisać główne trendy występujące w historii stosunków międzynarodowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U12Potrafi analizować zjawiska społeczne
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów podstawowej wiedzy na temat rozwoju stosunków międzynarodowych.
Treści programoweT-W-5Stosunki międzynarodowe w Ameryce Anglosaskiej i Łacińskiej.
T-W-1Międzynarodowe stosunki gospodarcze w starożytności
T-W-2Okres średniowiecza w międzynarodowych stosunkach gospodarczych.
T-W-3Rozwój teorii międzynarodowych stosunków gospodarczych przed okresem rewolucji technicznej.
T-W-4Międzynarodowe stosunki gospodarcze w okresie Kongresu Wiedeńskiego i Świętego Przymierza.
T-W-6Epoka kolonialno-imperialna (1870-1918): zjednoczenie Niemiec i Włoch, skutki dla stosunków międzynarodowych.
T-W-7Narastanie sprzeczności między państwami europejskimi przed I wojną światową, stosunki międzynarodowe w końcu XIX wieku i na początku wieku XX na Zachodniej Półkuli, Dalekim Wschodzie i Afryce oraz narodziny, funkcjonowanie i destrukcja wersalskiego ładu pokojowego.
T-W-8Od II wojny światowej do odprężenia.
T-W-9Stosunki międzynarodowe po roku 80.
Metody nauczaniaM-2Prezentacje multimedialne
M-1Wykład wprowadzający
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student potrafi scharakteryzować poniżej 60% histori stosunków międzynarodowych.
3,0Student potrafi scharakteryzować od 60 do 69% histori stosunków międzynarodowych.
3,5Student potrafi scharakteryzować od 70 do 79% histori stosunków międzynarodowych.
4,0Student potrafi scharakteryzować od 80 do 89% histori stosunków międzynarodowych.
4,5Student potrafi scharakteryzować od 90 do 95% histori stosunków międzynarodowych.
5,0Student potrafi scharakteryzować od 96 do 100% histori stosunków międzynarodowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D2/02_U02Student potrafi objaśnić jakie zmiany zachodziły w obrębie stosunków międzynarodowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U19Potrafi interpretować wybrane problemy współczesnej gospodarki w świetle dorobku i poglądów autorytetów ekonomii i finansów
Cel przedmiotuC-2Opanowanie definiowania trendów i zdarzeń kluczowych dla rozwoju wymiany międzynarodowej.
C-1Opanowanie przez studentów podstawowej wiedzy na temat rozwoju stosunków międzynarodowych.
Treści programoweT-W-5Stosunki międzynarodowe w Ameryce Anglosaskiej i Łacińskiej.
T-W-1Międzynarodowe stosunki gospodarcze w starożytności
T-W-2Okres średniowiecza w międzynarodowych stosunkach gospodarczych.
T-W-3Rozwój teorii międzynarodowych stosunków gospodarczych przed okresem rewolucji technicznej.
T-W-4Międzynarodowe stosunki gospodarcze w okresie Kongresu Wiedeńskiego i Świętego Przymierza.
T-W-6Epoka kolonialno-imperialna (1870-1918): zjednoczenie Niemiec i Włoch, skutki dla stosunków międzynarodowych.
T-W-7Narastanie sprzeczności między państwami europejskimi przed I wojną światową, stosunki międzynarodowe w końcu XIX wieku i na początku wieku XX na Zachodniej Półkuli, Dalekim Wschodzie i Afryce oraz narodziny, funkcjonowanie i destrukcja wersalskiego ładu pokojowego.
T-W-8Od II wojny światowej do odprężenia.
T-W-9Stosunki międzynarodowe po roku 80.
Metody nauczaniaM-3Grupy dyskusyjne
M-4Metoda przypadków
M-2Prezentacje multimedialne
M-1Wykład wprowadzający
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student opanował poniżej 60% wiedzy z zakresu zmian w kształtowaniu międzynarodowych stosunków gospodarczych.
3,0Student opanował od 60 do 69% wiedzy z zakresu zmian w kształtowaniu międzynarodowych stosunków gospodarczych.
3,5Student opanował od 70 do 79% wiedzy z zakresu zmian w kształtowaniu międzynarodowych stosunków gospodarczych.
4,0Student opanował od 80 do 89% wiedzy z zakresu zmian w kształtowaniu międzynarodowych stosunków gospodarczych.
4,5Student opanował od 90 do 95% wiedzy z zakresu zmian w kształtowaniu międzynarodowych stosunków gospodarczych.
5,0Student opanował od 96 do 100% wiedzy z zakresu zmian w kształtowaniu międzynarodowych stosunków gospodarczych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D2/02_K01Student posiada kompetencje w zakresie definiowania etapów rozwoju stosunków międzynarodowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K04Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Opanowanie definiowania trendów i zdarzeń kluczowych dla rozwoju wymiany międzynarodowej.
C-1Opanowanie przez studentów podstawowej wiedzy na temat rozwoju stosunków międzynarodowych.
Treści programoweT-W-5Stosunki międzynarodowe w Ameryce Anglosaskiej i Łacińskiej.
T-W-1Międzynarodowe stosunki gospodarcze w starożytności
T-W-2Okres średniowiecza w międzynarodowych stosunkach gospodarczych.
T-W-3Rozwój teorii międzynarodowych stosunków gospodarczych przed okresem rewolucji technicznej.
T-W-4Międzynarodowe stosunki gospodarcze w okresie Kongresu Wiedeńskiego i Świętego Przymierza.
T-W-6Epoka kolonialno-imperialna (1870-1918): zjednoczenie Niemiec i Włoch, skutki dla stosunków międzynarodowych.
T-W-7Narastanie sprzeczności między państwami europejskimi przed I wojną światową, stosunki międzynarodowe w końcu XIX wieku i na początku wieku XX na Zachodniej Półkuli, Dalekim Wschodzie i Afryce oraz narodziny, funkcjonowanie i destrukcja wersalskiego ładu pokojowego.
T-W-8Od II wojny światowej do odprężenia.
T-W-9Stosunki międzynarodowe po roku 80.
Metody nauczaniaM-3Grupy dyskusyjne
M-4Metoda przypadków
M-2Prezentacje multimedialne
M-1Wykład wprowadzający
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student opanował poniżej 60% wiedzy z zakresu zmian w kształtowaniu międzynarodowych stosunków gospodarczych.
3,0Student opanował od 60 do 69% wiedzy z zakresu zmian w kształtowaniu międzynarodowych stosunków gospodarczych.
3,5Student opanował od 70 do 79% wiedzy z zakresu zmian w kształtowaniu międzynarodowych stosunków gospodarczych.
4,0Student opanował od 80 do 89% wiedzy z zakresu zmian w kształtowaniu międzynarodowych stosunków gospodarczych.
4,5Student opanował od 90 do 95% wiedzy z zakresu zmian w kształtowaniu międzynarodowych stosunków gospodarczych.
5,0Student opanował od 96 do 100% wiedzy z zakresu zmian w kształtowaniu międzynarodowych stosunków gospodarczych.