Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
Sylabus przedmiotu Konsulting ekonomiczno-środowiskowy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konsulting ekonomiczno-środowiskowy | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Milena Bera <Milena.Bera@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Milena Bera <Milena.Bera@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakaresu mikroekonomii i zarządzania. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie studentów do samodzielnego napisania planu o charakterze konsultingowym dla gospodarstw rolnych, zwłaszcza w aspekcie ekonomicznym. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Konsulting jako działalność społeczno – zawodowa na przykładzie przedsiębiorstwa rolnego. | 2 |
T-K-2 | Przedsiebiorczość i innowacje na obszarach wiejskich - aspekt środowiskowy | 2 |
T-K-3 | Wybrane problemy z wykonywaniem zawodu doradcy rolniczego. Sylwetka doradcy i przygotowanie kandydata do zawodu doradcy rolniczego, cechy osobowości, zasady sprawnego działania doradcy, etyka zawodowa doradcy; | 2 |
T-K-4 | Komunikacja interpersonalna w konsultingu środowiskowym. Model procesu komunikacji interpersonalnej, komunikowanie jako działanie społeczne. | 1 |
T-K-5 | Problemy ludności rolniczej jako przedmiot konsultingu środowiskowego, właściwa identyfikacja problemów środowiskowych i ekonomicznych. Zaliczenie. | 2 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawy konsultingu środowiskowego w aspekcie ekonomicznym. | 2 |
T-W-2 | Wdrażanie i realizacja programów rolnośrodowiskowych w Unii Europejskiej. | 2 |
T-W-3 | Konsulting środowiskowy w działalnośći przedsiębiorstw rolnych. Case Study. | 1 |
T-W-4 | Procedury rozwiązywania problemów dotyczących wymogów środowiskowych na obszarach wiejskich. Zaliczenie. | 1 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Uczestnictwo w konserwatoriach. | 9 |
A-K-2 | Przygotowanie do zajęć, w tym rozwiązywanie zadań problemowych. | 9 |
A-K-3 | Przygotowanie do zaliczenia. | 7 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. | 6 |
A-W-2 | Studiowanie literatury przedmiotu. | 14 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia. | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Wykład konwersatoryjny |
M-4 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta poprzez zadawanie pytań w formie pisemnej i ustnej podczas trwania zajęć |
S-2 | Ocena formująca: Analiza i ocena aktywności studentów podczas zajęć |
S-3 | Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe w formie pisemnej, obejmujące zgadnienia omawiane w ramach konwersatoriów |
S-4 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej obejmujące pytania z zakresu wykładów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_C19_W01 Student ma wiedzę na temat konsultingu środowiskowego w aspecie ekonomicznym. | E_1A_W01, E_1A_W15 | — | C-1 | T-K-1, T-K-2, T-K-4, T-K-5, T-K-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3 | M-2, M-4, M-1, M-3 | S-2, S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_C19_U01 Student posiada umiętność w zakresie wykorzystania zdobytej wiedzy ekonomicznej do analizy ekonomicznych zagadnień dotyczących działalności przedsiębiorstw rolnych. | E_1A_U02 | — | C-1 | T-K-1, T-K-2, T-K-4, T-K-5, T-K-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3 | M-2, M-4, M-1, M-3 | S-2, S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_C19_K01 Student posiada kompetencje do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w ramach wdrażania i realizacji procedur konsultingu środowiskowego. | E_1A_K04, E_1A_K05 | — | C-1 | T-K-1, T-K-2, T-K-4, T-K-5, T-K-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3 | M-2, M-4, M-1, M-3 | S-2, S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_C19_W01 Student ma wiedzę na temat konsultingu środowiskowego w aspecie ekonomicznym. | 2,0 | |
3,0 | Student zna aspekt ekonomiczny konsultingu środowiskowego w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_C19_U01 Student posiada umiętność w zakresie wykorzystania zdobytej wiedzy ekonomicznej do analizy ekonomicznych zagadnień dotyczących działalności przedsiębiorstw rolnych. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wykorzystać wiedzę ekonomiczną do analizy zagadnień dotyczących działalności przedsiębiorstw rolnych w stopniu dostatecznym.. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_C19_K01 Student posiada kompetencje do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w ramach wdrażania i realizacji procedur konsultingu środowiskowego. | 2,0 | |
3,0 | Świadomy wagi myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w ramach wdrażania i realizacji procedur konsultingu środowiskowego w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Krystek Jacek, Ocena oddziaywania na środowisko, Wydawnicwto Naukowe PWN, Warszawa, 2020
- Baran Jolanta, Janik Agnieszka, Ryszko Adam, Handel emisjami w teorii i praktyce, CeDeWu Sp. z o.o., Warszawa, 2011
- Kondratowicz-Pozorska Jolanta, Ekonomiczno-organizacyjne determinanty konkurencyjności ekologicznych gospodarstw rolnych w Polsce, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Szczecin, 2013
- Petr Sauer i in., Voluntary agreements in environmental policy, University of Economics, Prague, 2001
Literatura dodatkowa
- Kagan A., Adamski M., Zdzieborska M., Efektywność funkcjonowania wielkoobszarowych gospodarstw rolnych po integracji z Unią Europejską, Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej. Państwowy Instytut Badawczy, Warszawa, 2009
- Szczypa Piotr, Narzędzia rachunkowości wspomagające działalność proekologiczną przedsiębiorstw w Polsce., CeDeWu Sp. z o.o, Warszawa, 2012