Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Analityka gospodarcza
Sylabus przedmiotu Metody i techniki menedżerskie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metody i techniki menedżerskie | ||
Specjalność | Organizacja handlu i usług | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Sworowska-Baranowska <Anna.Sworowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl>, Robert Rusielik <Robert.Rusielik@zut.edu.pl>, Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień z zakresu zarządzania. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z technikami pracy kierowniczej i skutecznego działania. |
C-2 | Pozyskanie wiedzy w aspekcie teoretycznego kształtowania się technik menedżerskich. |
C-3 | Umiejętności zastosowania technik menedżerskich w sprzedaży. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Istota zarządzania pracą kierowniczą. | 2 |
T-K-2 | Zarządzanie czasem. | 3 |
T-K-3 | Zarządzanie przez wyjątki. | 1 |
T-K-4 | Zarządzanie zmianą. | 3 |
T-K-5 | Zarządzanie sobą. | 1 |
T-K-6 | Zaliczenie | 2 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 12 |
A-K-2 | Studiowanie literatury przedmiotu. | 16 |
A-K-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
A-K-4 | Przygotowanie grupowych ćwiczeń cząstkowych. | 12 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Prace zespołowe do oddania |
S-2 | Ocena formująca: Prezentacja ustna |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D5/08_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie tłumaczyć strategiczne aspekty uwarunkowujące podejmowanie decyzji w ramach współczesnych koncepcji zarządzania. | E_1A_W10 | — | C-1, C-2, C-3 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
E_1A_D5/08_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zdefiniować koncepcje zarządzania w odniesieniu do działalności handlowej. | E_1A_W01, E_1A_W10 | — | C-1, C-2 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6 | M-1, M-2 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D5/08_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie analizować jakie kluczowe czynniki decydują o metodach i technikach zarządzania w działalności sprzedażowej. | E_1A_U11 | — | C-1, C-3 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5 | M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D5/08_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie tłumaczyć strategiczne aspekty uwarunkowujące podejmowanie decyzji w ramach współczesnych koncepcji zarządzania. | 2,0 | Student nie jest w stanie tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje kierownicze. |
3,0 | Student jest w stanie w sposób ogólny tłumaczyć najważniejsze aspekty uwarunkowujące decyzje kierownicze. | |
3,5 | Student jest w stanie w sposób ogólny tłumaczyć najważniejsze aspekty uwarunkowujące decyzje kierownicze oraz scharakteryzować jak to działa w praktyce. | |
4,0 | Student jest w stanie w sposób ogólny tłumaczyć najważniejsze aspekty uwarunkowujące decyzje kierownicze oraz scharakteryzować jak to działa w praktyce i wymieniać przyczyny. | |
4,5 | Student jest w stanie w sposób pełny tłumaczyć najważniejsze aspekty uwarunkowujące decyzje kierownicze oraz scharakteryzować jak to działa w praktyce i wymieniać przyczyny. | |
5,0 | Student jest w stanie w sposób ponadprzeciętny tłumaczyć najważniejsze aspekty uwarunkowujące decyzje kierownicze oraz scharakteryzować jak to działa w praktyce i wymieniać przyczyny. | |
E_1A_D5/08_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zdefiniować koncepcje zarządzania w odniesieniu do działalności handlowej. | 2,0 | Student nie umie definiować wybranych koncepcji strategicznego zarządzania. |
3,0 | Student jest w stanie ogólnie wytłumaczyć wybrane koncepcje strategicznego zarządzania. | |
3,5 | Student jest w stanie wytłumaczyć koncepcje strategicznego zarządzania i wybrać odpowiednie dla danego przypadku działalności handlowej. | |
4,0 | Student jest w stanie wytłumaczyć koncepcje strategicznego zarządzania i wybrać odpowiednie dla danego przypadku działalności handlowej, a także wymienić ich wady i zalety. | |
4,5 | Student jest w stanie wytłumaczyć koncepcje strategicznego zarządzania i wybrać odpowiednie dla danego przypadku działalności handlowej, a także wymienić ich wady i zalety. | |
5,0 | Student jest w stanie wytłumaczyć koncepcje strategicznego zarządzania i wybrać odpowiednie dla danego przypadku działalności handlowej, a także wymienić ich wady i zalety oraz wskazać na niestandardowe sposoby rozwiązywania problemów w tym zakresie. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D5/08_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie analizować jakie kluczowe czynniki decydują o metodach i technikach zarządzania w działalności sprzedażowej. | 2,0 | Student nie umie analizować czynników wpływających na zarządzanie ludźmi w organizacji. |
3,0 | Student potrafi w sposób ogólny ocenić stan organizacji w zakresie zarządzania ludźmi. | |
3,5 | Student umie ocenić stan organizacji i sformułować rozwiązanie w zakresie strategii zarządzania ludźmi. | |
4,0 | Student umie ocenić stan organizacji i sformułować rozwiązanie, mając na uwadze najważniejsze czynniki wpływające na zarządzanie ludźmi w organizacji. | |
4,5 | Student umie dokonać oceny organizacji i sformułować rozwiązanie adekwatne do problemów oraz potrafi dobrać metody ich identyfikacji w zakresie zarządzania ludźmi, w tym zespołem sprzedażowym. | |
5,0 | Student umie dokonać oceny organizacji i sformułować rozwiązanie adekwatne do problemów oraz potrafi dobrać metody ich identyfikacji w zakresie zarządzania ludźmi, w tym zespołem sprzedażowym, oceniając jednocześnie potencjalne scenariusze organizacji w przyszłości. |
Literatura podstawowa
- Antoszkiewicz J.D., Pawlak Z., Techniki menedżerskie: skuteczne zarządzanie firmą, Poltext, Warszawa, 2014
- Mitev N., Morgan-Thomas A., Lorino P., de Vaujany F.-X., Nama Y. (red.), Materiality and Managerial Techniques. New Perspectives on Organizations, Artefacts and Practices, Palgrave Macmillan, 2018, https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/978-3-319-66101-8.pdf
Literatura dodatkowa
- Żukowski P., Techniki zarządzania stosowane przez menedżerów w organizacji, "Problemy Profesjologii", Nr 2, ss. 35-53, 2009, https://docplayer.pl/44867467-Pawel-zukowski-techniki-zarzadzania-stosowane-przez-menedzerow-w-organizacji-problemy-profesjologii-nr-2-35-53.html
- Armstrong M., Vademecum jeszcze lepszego menedżera. Kluczowe techniki i umiejętności menedżerskie od A do Z, Rebis, Warszawa, 2018, ibuk