Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Analityka gospodarcza

Sylabus przedmiotu Kształtowanie wizerunku firmy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Kształtowanie wizerunku firmy
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Karolina Ertmańska <karolina.ertmanska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zarządzania i marketingu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uczestnicy mają uzyskać podstawową wiedzą z zakresu kształtowania wizerunku firmy
C-2mają samodzielnie analizować wyrózniki tożsamosci
C-3planować działania promocyjne konieczne do wykreowania pozytywnego wizerunku.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Czym jest wizerunek? Narzędzia kreowania wizerunku.3
T-A-2Wizerunek a tożsamość i wyrózniki tożsamości.2
T-A-3Estetyka a wizerunek.2
T-A-4Wizerunek a kryzysy w działalności firmy.2
T-A-5Pracownik jako twórca wizerunku.2
T-A-6Zarządzanie wizerunkiem w czasie.2
T-A-7Badanie wizerunku firmy.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w zajęciach15
A-A-2Projekt oceniający wizerunek wybranej firmy15
A-A-3Analiza wiadomości medialnych - przygotowanie do zajęć.8
A-A-4Przygotowanie do kolokwium.6
A-A-5Pytania problemowe - odpowiedź e-mailem.6
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy z wykorzystaniem prezentacji w PP.
M-2Wykład konwersacyjny.
M-3Analiza przypadków.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Kolokwium z pytaniami testowymi i problemowymi.
S-2Ocena formująca: Aktywność na zajęciach (dyskusja).
S-3Ocena formująca: Wykonywane prace domowe (krótkie prace, odpowiedź e-mailem).
S-4Ocena podsumowująca: Projekt oceniający wizerunek wybranej firmy.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O12_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć studnet powinien rozumieć istotę wizerunku i proces jego kształtowania
E_1A_W04, E_1A_W15C-1T-A-6, T-A-1, T-A-2M-1S-1, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O12_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien przygotowaywać programy działań promocyjnych zmierzające do stworzenia pozytywnego wizrunku firmy.
E_1A_U02, E_1A_U18C-2, C-3T-A-6, T-A-1, T-A-4, T-A-5M-2, M-3S-3, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O12_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wartościować działania frimy.
E_1A_K03, E_1A_K04C-2, C-3T-A-6, T-A-7M-3S-2, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_O12_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć studnet powinien rozumieć istotę wizerunku i proces jego kształtowania
2,0
3,0Student powinien definiować wizerunek i proces kształtowania wizerunku.
3,5Student powinien definiować tożsamość podmiotu
4,0Student powinien nazywać elementy kształtujące tożsamość podmiotu
4,5Strudent powinien charakteryzowac zależności między tożsamością a wizerunkiem
5,0Student powinien zaproponować działania mające na celu kształtowanie wizerunku firmy

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_O12_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien przygotowaywać programy działań promocyjnych zmierzające do stworzenia pozytywnego wizrunku firmy.
2,0
3,0strudent powinien sporządzać zestaw działań z zakresu Public Relations
3,5student powinien przygotować propozycję działań prowadzących do oceny wizerunku firmy
4,0strudent powinien dobierać działania z zakresu promocji przydatne do kształtowania wizerunku
4,5strudent poinien wdrażać zasady etyki do programu działań kształtujących wizerunek
5,0student powinien przygotowyać plany kształtowania wizerunku, jak i plany ratowania wizerunku w kryzysie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_O12_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wartościować działania frimy.
2,0
3,0W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wartościować działania frimy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Budzyński W., Public relations. Wizerunek, reputacja, tożsamość, Poltext, Warszawa, 2017
  2. Budzyński W., Public relations. Wizerunek. Reputacja. Tożsamość, Poltext, Warszawa, 2018
  3. Pułka L., Rozbicka P., Marka: wizerunek, wizualność, komunikacja, Libron, Warszawa, 2018
  4. Bronowicz M., Komunikacja wizerunkowa: public relations, reklama, branding, Astrum, Warszawa, 2015
  5. Marcos Ormeño, Managing Corporate Brands, Deutscher Universitäts-Verlag, 2007, ISBN 978-3-8350-0781-9

Literatura dodatkowa

  1. Daszkiewicz M., Wrona S., Kreowanie marki korporacyjnej, Difin, Warszawa, 2014
  2. K.J. Rychter, Z. Chmielewski, D. Tworzydło, Tożsamość wizualna. Znak, system, wizerunek, NEWS LINE, Rzeszów, 2012
  3. D. Meerman Scott, Marketing i PR w czasie rzeczywistym. Jak błyskawicznie dotrzeć do rynku i nawiązać kontakt z klientami, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2012
  4. Verena Schwaighofer, Tourist Destination Images and Local Culture, Springer, 2014, ISBN 978-3-658-04520-3

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Czym jest wizerunek? Narzędzia kreowania wizerunku.3
T-A-2Wizerunek a tożsamość i wyrózniki tożsamości.2
T-A-3Estetyka a wizerunek.2
T-A-4Wizerunek a kryzysy w działalności firmy.2
T-A-5Pracownik jako twórca wizerunku.2
T-A-6Zarządzanie wizerunkiem w czasie.2
T-A-7Badanie wizerunku firmy.2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w zajęciach15
A-A-2Projekt oceniający wizerunek wybranej firmy15
A-A-3Analiza wiadomości medialnych - przygotowanie do zajęć.8
A-A-4Przygotowanie do kolokwium.6
A-A-5Pytania problemowe - odpowiedź e-mailem.6
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_O12_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć studnet powinien rozumieć istotę wizerunku i proces jego kształtowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W15Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystując wiedzę z zakresu ekonomii i finansów
Cel przedmiotuC-1Uczestnicy mają uzyskać podstawową wiedzą z zakresu kształtowania wizerunku firmy
Treści programoweT-A-6Zarządzanie wizerunkiem w czasie.
T-A-1Czym jest wizerunek? Narzędzia kreowania wizerunku.
T-A-2Wizerunek a tożsamość i wyrózniki tożsamości.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy z wykorzystaniem prezentacji w PP.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium z pytaniami testowymi i problemowymi.
S-4Ocena podsumowująca: Projekt oceniający wizerunek wybranej firmy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student powinien definiować wizerunek i proces kształtowania wizerunku.
3,5Student powinien definiować tożsamość podmiotu
4,0Student powinien nazywać elementy kształtujące tożsamość podmiotu
4,5Strudent powinien charakteryzowac zależności między tożsamością a wizerunkiem
5,0Student powinien zaproponować działania mające na celu kształtowanie wizerunku firmy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_O12_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien przygotowaywać programy działań promocyjnych zmierzające do stworzenia pozytywnego wizrunku firmy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U02Potrafi zastosować posiadaną wiedzę teoretyczną, dobierając właściwie dane, metody i narzędzia, do formułowania i rozwiązywania nietypowych i złożonych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych
E_1A_U18Potrafi oceniać swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
Cel przedmiotuC-2mają samodzielnie analizować wyrózniki tożsamosci
C-3planować działania promocyjne konieczne do wykreowania pozytywnego wizerunku.
Treści programoweT-A-6Zarządzanie wizerunkiem w czasie.
T-A-1Czym jest wizerunek? Narzędzia kreowania wizerunku.
T-A-4Wizerunek a kryzysy w działalności firmy.
T-A-5Pracownik jako twórca wizerunku.
Metody nauczaniaM-2Wykład konwersacyjny.
M-3Analiza przypadków.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Wykonywane prace domowe (krótkie prace, odpowiedź e-mailem).
S-4Ocena podsumowująca: Projekt oceniający wizerunek wybranej firmy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0strudent powinien sporządzać zestaw działań z zakresu Public Relations
3,5student powinien przygotować propozycję działań prowadzących do oceny wizerunku firmy
4,0strudent powinien dobierać działania z zakresu promocji przydatne do kształtowania wizerunku
4,5strudent poinien wdrażać zasady etyki do programu działań kształtujących wizerunek
5,0student powinien przygotowyać plany kształtowania wizerunku, jak i plany ratowania wizerunku w kryzysie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_O12_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wartościować działania frimy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K03Jest gotów do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
E_1A_K04Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2mają samodzielnie analizować wyrózniki tożsamosci
C-3planować działania promocyjne konieczne do wykreowania pozytywnego wizerunku.
Treści programoweT-A-6Zarządzanie wizerunkiem w czasie.
T-A-7Badanie wizerunku firmy.
Metody nauczaniaM-3Analiza przypadków.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Aktywność na zajęciach (dyskusja).
S-3Ocena formująca: Wykonywane prace domowe (krótkie prace, odpowiedź e-mailem).
S-4Ocena podsumowująca: Projekt oceniający wizerunek wybranej firmy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wartościować działania frimy.
3,5
4,0
4,5
5,0