Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
Sylabus przedmiotu Narzędzia informatyczne w dziale personalnym:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Narzędzia informatyczne w dziale personalnym | ||
Specjalność | Gospodarowanie kapitałem ludzkim | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Henryk Marjak <Henryk.Marjak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa obsługa komputera i pakietu biurowego MS Office, znajomość zagadnień dotyczących zarządzania przedsiębiorstwem |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z ideą i zasadami działania zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania (ERP) |
C-2 | Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie obsługi wybranego systemu zarządzania kadrami oraz efektywnego wykorzystania technologii internetowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Obsługa system kadrowo-płacowego: Idea systemu i podstawowe informacje techniczno-organizacyjne | 4 |
T-L-2 | Obsługa system kadrowo-płacowego: sporządzanie dokumentów kształtujących stosunek pracy | 4 |
T-L-3 | Obsługa system kadrowo-płacowego: Organizacja i zarządzanie czasem pracy | 3 |
T-L-4 | Obsługa system kadrowo-płacowego: Ewidencja bieżących zdarzeń (urlopy, zwolnienia lekarskie) | 3 |
T-L-5 | Obsługa system kadrowo-płacowego: Tworzenie i edycja listy płac | 3 |
T-L-6 | Obsługa system kadrowo-płacowego: Export dokumentów do formatów aplikacji pakietu MS Office | 3 |
20 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Prezentacja modułów wybranych systemów informatycznych (Teta HRM, „Kadry i Płace” -Symfonia) | 4 |
T-W-2 | Zastosowanie technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników | 3 |
T-W-3 | Cykl życia systemu i kryteria wyboru systemu informatycznego | 3 |
T-W-4 | Zintegrowane systemy informatyczne zarządzania (ERP) | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych | 20 |
A-L-2 | Samodzielne przygotowanie się do laboratoriów | 2 |
A-L-3 | Przygotowanie prac projektowych i dokumentacji | 3 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie tematyki przedmiotu | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-3 | Objaśnienie |
M-4 | Metoda projektów |
M-5 | Prezentacje multimedialne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń w oparciu o prace pisemne i indywidualne projekty |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena praktycznych umiejętności obsługi podsystemu „Kadry i Płace” |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne lub ustne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D3/4.1_W01 Zapoznanie studentów z ideą i zasadami działania zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania (ERP), wiedza w zakresie obsługi wybranego systemu zarządzania kadrami oraz efektywnego wykorzystania technologii internetowych | E_2A_W01, E_2A_W08, E_2A_W12 | — | C-1 | T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-2 | M-3, M-1, M-5 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D3/4.1_U01 Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie obsługi wybranego systemu zarządzania kadrami oraz efektywnego wykorzystania technologii internetowych. | E_2A_U01, E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U10, E_2A_U11 | — | C-2 | T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-2, T-L-6, T-L-1 | M-4, M-5, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D3/4.1_W01 Zapoznanie studentów z ideą i zasadami działania zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania (ERP), wiedza w zakresie obsługi wybranego systemu zarządzania kadrami oraz efektywnego wykorzystania technologii internetowych | 2,0 | Nie wie co to są zintegrowane systemy informatyczne zarządzania (ERP), nie zna zastosowań technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników. |
3,0 | Wie co to są zintegrowane systemy informatyczne zarządzania (ERP), zna zastosowania technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników. | |
3,5 | Prezentuje wybrane moduły systemów informatycznych (Teta HRM, „Kadry i Płace” -Symfonia). | |
4,0 | Wie w jaki sposób sporządzać dokumenty kształtujące stosunek pracy. Wie w jaki sposób przeprowadzić analizę funkcjonalną wybranych informatycznych systemów kadrowych. | |
4,5 | Wie w jaki sposób organizować i zarządzać czasem pracy. Wie w jaki sposób przeprowadzić analizę porównawcza wybranych kadrowych portali internetowych. | |
5,0 | Wie w jaki sposób prowadzić ewidencja bieżących zdarzeń (urlopy, zwolnienia lekarskie, itp.), zna zasday tworzenia i edycji listy płac, zna sposoby exportu dokumentów do formatów aplikacji pakietu MS Office. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D3/4.1_U01 Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie obsługi wybranego systemu zarządzania kadrami oraz efektywnego wykorzystania technologii internetowych. | 2,0 | Nie potrafi pracować z wybranymi modułami zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania (ERP), nie potrafi stosować technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników |
3,0 | Potrafi pracować z wybranymi modułami zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania (ERP), potrafi stosować technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników. | |
3,5 | Prezentuje wybrane moduły i standardowe funkcjonalności systemów informatycznych (Teta HRM, „Kadry i Płace” -Symfonia). | |
4,0 | Prezentuje wszystkie moduły i zaawansowane funkcjonalności systemów informatycznych (Teta HRM, „Kadry i Płace” -Symfonia). | |
4,5 | Potrafi sporządzać dokumenty kształtujące stosunek pracy. Potrafi przeprowadzić analizę funkcjonalną wybranych informatycznych systemów kadrowych. | |
5,0 | Potrafi przeprowadzić analizę porównawczą wybranych informatycznych systemów kadrowych. Potrafi prowadzić ewidencję bieżących zdarzeń (urlopy, zwolnienia lekarskie, itp.), potrafi sporządzać i edytować listę płac. Potrafi dokonać exportu dokumentów do formatów aplikacji pakietu MS Office. |
Literatura podstawowa
- Kolbusz E., Olejniczak W., Szyjewski Z., Inżynieria systemów informatycznych w e-gospodarce, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2005, Praca zb. pod red.Kolbusza E., Olejniczaka W. i Szyjewskiego Z.
- Januszewski A., Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania. Zintegrowane systemy transakcyjne, t.1, Wyd. Mikom, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Podręcznik użytkownika, Materiały szkoleniowe obsługi systemu Symfonia, Sage Symfonia, Warszawa, 2010
- Dulhare, U. N., Ahmad, K., Bin, A. K. A. (Eds.), Machine learning and big data : Concepts, algorithms, tools and applications, John Wiley & Sons, Incorporated, 2020, Proquest