Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
Sylabus przedmiotu Doradztwo personalne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Doradztwo personalne | ||
Specjalność | Konsulting gospodarczy | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy wiedzy o gospodarce rynkowej |
W-2 | Znajomość rynku pracy oraz elementów polityki zatrudnienia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą o zarządzaniu zasobami ludzkimi |
C-2 | Przygotowanie do poznania teorii rozwoju zawodowego i procedur audytu personalnego |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności identyfikacji celów osobistych oraz kompetencji zawodowych ludzi zainteresowanych ofertami rynku pracy |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Wstęp | 1 |
T-A-2 | Audyt personalny. Narzędzia stosowane w audycie personalnym - badania testowe, wywiady indywidualne, oraz zadania i symulacje praktyczne. | 4 |
T-A-3 | Cele projektów audytorskich - wielostronna ocena personelu w zakresie umiejetności rozwiązywania problemów współpracy w zespole, zdolności do osiągania celów wspólnych, rozwiązywania konfliktów personalnych i radzenia sobie ze stresem. | 4 |
T-A-4 | kompetencje społeczne, predyspozycje do kierowania zespołem, predyspozycje osobowościowe oraz możliwości analityczno-intelektualne | 4 |
T-A-5 | Raporty indywidualnej oceny przydatności zawodowej i predyspozycji emocjonalnych badanych | 5 |
T-A-6 | Zaliczenie przedmiotu | 2 |
20 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wstęp | 1 |
T-W-2 | Pośrednictwo pracy a doradztwo personalne - specyfika, umocowanie prawne. | 2 |
T-W-3 | Doradztwo personalne jako element zarządzania zasobami ludzkimi | 4 |
T-W-4 | Teorie rozwoju zawodowego | 3 |
T-W-5 | Rekrutacja pracowników, selekcja. Okresowa ocena pracowników | 4 |
T-W-6 | Zaliczenie | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w zajęciach | 20 |
A-A-2 | Praca własna studenta obejmująca: - studiwanie literatury przedmiotu, - przygotowanie opracowań zleconych przez prowadzącego zajęcia, | 4 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 2 |
26 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach i sprawdzianie zaliczeniowym | 15 |
A-W-2 | praca własna studenta obejmująca: - studiowanie literatury przednmiotu, - opracowanie tematów zleconych przez prowadzącego zajęcia | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład konwersatoryjny, wyjaśnianie |
M-2 | analiza przypadków |
M-3 | dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania, - stopien wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, formułowania tez |
S-2 | Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie polecenia/tematu, - plan-organizacja pracy nad zadaniem, - dobór materiałów, tezy, argumenty |
S-3 | Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - rozwinięcie koncepcji innych autorów |
S-4 | Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - przejawianie inicjatywy poznawczej |
S-5 | Ocena podsumowująca: ocena z zaliczenia końcowego |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D4/2.1_W01 Ma podstawową wiedze o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego | E_2A_W04 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-2, T-W-3, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3, S-4, S-5 |
E_2A_D4/2.1_W02 Zna podstawowe teorie rozwoju zawodowego. | E_2A_W13 | — | C-2, C-3, C-1 | T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3, S-4, S-5 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D4/2.1_U01 Potrafi scharakteryzowć podstawowe narzędzia audytu personalnego | E_2A_U01 | — | C-3, C-1, C-2 | T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3, S-4, S-5 |
E_2A_D4/2.1_U02 Umie scharakteryzować podstwowe cele projektów audytorskich | E_2A_U10 | — | C-1, C-3, C-2 | T-A-2, T-A-3, T-A-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3, S-4, S-5 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D4/2.1_K01 Jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów dordztwa personalnego do zwiększenia efektywności kapitału ludzkiego organizacji | E_2A_K01, E_2A_K06 | — | C-1, C-2, C-3 | T-A-4, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3, S-4, S-5 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D4/2.1_W01 Ma podstawową wiedze o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego | |
3,5 | Student opanował materiał objęty programem kształcenia, ma podstawową wiedzę o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego | |
4,0 | Student opanował materiał objęty programem kształcenia, ma wiedzę o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego; treść i forma wypowiedzi zawieraja drobne uchybienia | |
4,5 | Student opanował materiał objęty programem kształcenia na poziomie ponad dobrym, ma wiedzę o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego; treść i forma wypowiedzi poprawne | |
5,0 | Student bardzo dobrze opanował materiał objęty programem kształcenia, ma wiedzę o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń | |
E_2A_D4/2.1_W02 Zna podstawowe teorie rozwoju zawodowego. | 2,0 | Student nie zna podstawowych elementów teorii rozwoju zawodowego |
3,0 | Student zna podstawowe elementy teorii rozwoju zawodowego | |
3,5 | Student zna podstawowe teorie rozwoju zawodowego | |
4,0 | Student dobrze opanował program kształcenia, zna teorie rozwoju zawodowego; treść i forma wypowiedzi zawieraja drobne uchybienia | |
4,5 | Student lepiej niż dobrze opanował program kształcenia, zna teorie rozwoju zawodowego; treść i forma wypowiedzi poprawne | |
5,0 | Student bardzo dobrze opanował program kształcenia, zna teorie rozwoju zawodowego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D4/2.1_U01 Potrafi scharakteryzowć podstawowe narzędzia audytu personalnego | 2,0 | Student nie potrafi scharakteryzować podstawowych narzędzi audytu personalnego |
3,0 | Student potrafi scharakteryzować podstawowe narzędzia audytu personalnego | |
3,5 | Student potrafi scharakteryzować podstawowe narzędzia audytu personalnego; treści wypowiedzi zawierają jednak błędy | |
4,0 | Student opanował materiał programu kształcenia, potrafi scharakteryzować podstawowe narzędzia audytu personalnego; treści wypowiedzi zawierają drobne uchybienia | |
4,5 | Student opanował materiał programu kształcenia, potrafi scharakteryzować podstawowe narzędzia audytu personalnego; treść i forma wypowiedzi poprawne | |
5,0 | Student bardzo dobrze opanował materiał programu kształcenia, potrafi scharakteryzować podstawowe narzędzia audytu personalnego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń | |
E_2A_D4/2.1_U02 Umie scharakteryzować podstwowe cele projektów audytorskich | 2,0 | Student nie potrafi scharakteryzować podstawowych celów projektów audytorskich |
3,0 | Student potrafi scharakteryzować podstawowe cele projektów audytorskich | |
3,5 | Student opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować podstawowe cele projektów audytorskich | |
4,0 | Student opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować podstawowe cele projektów audytorskich; treść i forma wypowiedzi zawierają drobne uchybienia | |
4,5 | Student opanował, na poziomie ponad dobrym, materiał programowy, potrafi scharakteryzować podstawowe cele projektów audytorskich; treść i forma wypowiedzi poprawne | |
5,0 | Student bardzo dobrze opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować podstawowe cele projektów audytorskich; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D4/2.1_K01 Jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów dordztwa personalnego do zwiększenia efektywności kapitału ludzkiego organizacji | 2,0 | Student nie jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów doradztwa personalnego do poprawy efektywności kapitału ludzkiego organizacji |
3,0 | Student jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów doradztwa personalnego do poprawy efektywności kapitału ludzkiego organizacji | |
3,5 | Student opanował materiał programowy, jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów doradztwa personalnego do poprawy efektywności kapitału ludzkiego organizacji | |
4,0 | Student opanował materiał programowy, jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów doradztwa personalnego do poprawy efektywności kapitału ludzkiego organizacji; treść i forma wypowiedzi zawierają drobne uchybienia | |
4,5 | Student opanował, w stopniu wyższym niż dobrym, materiał programowy, jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów doradztwa personalnego do poprawy efektywności kapitału ludzkiego organizacji; treść i forma wypowiedzi porawne | |
5,0 | Student bardzo dobrze opanował materiał programowy, jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów doradztwa personalnego do poprawy efektywności kapitału ludzkiego organizacji; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń |
Literatura podstawowa
- Amstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kluwer, Kraków, 2007
- Łukasiewicz G., Kapitał ludzki organizacji. Pomiar i sprawozdawczość, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2009
- Witkowski T. (red.), Dobór personelu. Koncepcje - Narzędzia - Konteksty, Biblioteka Moderatora, Taszów, 2007
- Nowak M., Controlling personalny w przedsiębiorstwie, Oficyna Wydawnicza Grupa Wolters Kluwer, Kraków, 2008
- Wood R., Payne T., Metody rekrutacji i selekcji pracowników oparte na kompetencjach, Oficyna Wydawnicza Grupa Wolters Kluwer, Kraków, 2006
Literatura dodatkowa
- Król-Fijewska M., Fijewski P., Asertywność menedżera, PWE, Warszawa, 2007
- Marciniak J., Audyt funkcji personalnej w przedsiębiorstwie, Oficyna Wydawnicza Grupa Wolters Kluwer, Kraków, 2010
- Gregory, J. B., & Levy, P. E., Using feedback in organizational consulting. American Psychological Association., America Psychological Association, https://psycnet.apa.org/record/2014-45190-000, 2015
- Information And Consulting Service Using In The Organization Of Personnel Management, The Recent Economic Trends and their Impact on Marketing, 2020, Vol. 38 No. 4