Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)

Sylabus przedmiotu Nieruchomości rekreacyjne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Nieruchomości rekreacyjne
Specjalność Gospodarka turystyczna
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 20 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw usług turystycznych, elementów mikro i makroekonomii; zasad gospodarki rynkowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania usług turystycznych
C-2Opanowanie umiejętności i zasad gospodarki rynkowej
C-3Ukształtowanie umiejętności w zakresie definowania usług turystycznych i elementów mikro i makroekonomii

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wstęp1
T-A-2Książka Obiektu Budowlanego – remont, modernizacja, nadbudowa obiektu turystycznego2
T-A-3Akty prawne w gospodarce nieruchomościami turystycznymi. Ubezpieczenie nieruchomości turystycznych i rekreacyjnych.3
T-A-4Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności turystycznej (koszty prowadzenia działalności noclegowej)2
T-A-5Ruch turystyczny a wykorzystanie bazy noclegowej1
T-A-6Tendencje rynku nieruchomości turystycznych. Rozwój rynku nieruchomości turystycznych.2
T-A-7Rynek nieruchomości turystycznych i rekreacyjnych w gminach turystycznych woj. zachodniopomorskiego.2
T-A-8Wykorzystanie obiektów rekreacyjnych.1
T-A-9Zaliczenie przedmiotu1
15
wykłady
T-W-1Wstęp do przedmiotu2
T-W-2Rodzaje obiektów turystycznych6
T-W-3Inwestycje w nieruchomości turystyczne6
T-W-4Rola zarządcy nieruchomością turystyczną5
T-W-5Zaliczenie1
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach15
A-A-2Przegląd wskazanej literatury3
A-A-3Przegląd aktów prawnych4
A-A-4Udział w konsultacjach1
A-A-5Przygotowanie do zaliczenia3
26
wykłady
A-W-1Udział w wykładach20
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia2
A-W-3Przygotowanie do wykladow3
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3analiza przypadków
M-4uzasadnianie propozycji rozwiązań

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D2/4.2_W01
Uzyskał wiedzę o nieruchomościach turystycznych i turystycznych.
E_2A_W02C-2, C-3, C-1T-A-7, T-W-2, T-A-8M-1, M-2, M-4, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D2/4.2_U01
Posiada umiejętność sporządzania projektów planów i elementów strategii turystycznych
E_2A_U04, E_2A_U18C-2, C-1, C-3T-A-2, T-A-4, T-A-3, T-A-6, T-A-8M-1, M-3, M-2, M-4S-2, S-1
E_2A_D2/4.2_U02
Wie jaka jest rola zarządcy nieruchomości.
E_2A_U18C-2, C-3, C-1T-A-2, T-A-6, T-W-4M-1, M-2, M-4, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D2/4.2_K01
Potrafi analizować rynek usług turystycznych i rekreacyjnych oraz uzasadniać swoje plany. Potrafi wymienić i rozróżnić nieruchomości turystyczne i rekreacyjne.
E_2A_K02C-2T-A-5, T-A-4, T-A-7, T-A-6M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D2/4.2_W01
Uzyskał wiedzę o nieruchomościach turystycznych i turystycznych.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu nieruchomości
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D2/4.2_U01
Posiada umiejętność sporządzania projektów planów i elementów strategii turystycznych
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu turystyki
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
E_2A_D2/4.2_U02
Wie jaka jest rola zarządcy nieruchomości.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu nieruchomości turystycznych
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D2/4.2_K01
Potrafi analizować rynek usług turystycznych i rekreacyjnych oraz uzasadniać swoje plany. Potrafi wymienić i rozróżnić nieruchomości turystyczne i rekreacyjne.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu gospodarki turystycznej
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne

Literatura podstawowa

  1. L. Wojtasik, R.D. Tauber, Nowoczesna turystyka i rekreacja, Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu, Poznań, 2007
  2. Wodejko S, Ekonomiczne zagadnienia turystyki, WSHP, Warszawa, 1998
  3. Panasiuk A., Ekonomiczne problemy turystyki, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin, 2005
  4. Bryx M, Inwestycje w nieruchomości, Poltext, Warszawa, 2001
  5. Panasiuk A., Szostak D., Hotelarstwo. Usługi eksploatacja zarządzanie, PWN, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Kucharska-Stasiak E, Wartość Rynkowa Nieruchomości, Twigger, Warszawa, 2000
  2. Borkowski S., Wszendobył E., Jakość i efektywność usług hotelarskich, PWN, Warszawa, 2009
  3. Caryl Bosman, et al, Off the Plan : The Urbanisation of the Gold Coast, CSIRO Publishing, ProQuest Ebook Central, 2016, 1, https://ebookcentral.proquest.com/lib/zutszczecin-ebooks/detail.action?docID=4388685.

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wstęp1
T-A-2Książka Obiektu Budowlanego – remont, modernizacja, nadbudowa obiektu turystycznego2
T-A-3Akty prawne w gospodarce nieruchomościami turystycznymi. Ubezpieczenie nieruchomości turystycznych i rekreacyjnych.3
T-A-4Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności turystycznej (koszty prowadzenia działalności noclegowej)2
T-A-5Ruch turystyczny a wykorzystanie bazy noclegowej1
T-A-6Tendencje rynku nieruchomości turystycznych. Rozwój rynku nieruchomości turystycznych.2
T-A-7Rynek nieruchomości turystycznych i rekreacyjnych w gminach turystycznych woj. zachodniopomorskiego.2
T-A-8Wykorzystanie obiektów rekreacyjnych.1
T-A-9Zaliczenie przedmiotu1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wstęp do przedmiotu2
T-W-2Rodzaje obiektów turystycznych6
T-W-3Inwestycje w nieruchomości turystyczne6
T-W-4Rola zarządcy nieruchomością turystyczną5
T-W-5Zaliczenie1
20

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach15
A-A-2Przegląd wskazanej literatury3
A-A-3Przegląd aktów prawnych4
A-A-4Udział w konsultacjach1
A-A-5Przygotowanie do zaliczenia3
26
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach20
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia2
A-W-3Przygotowanie do wykladow3
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/4.2_W01Uzyskał wiedzę o nieruchomościach turystycznych i turystycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W02Zna i rozumie w pogłębionym stopniu struktury i instytucje społeczne
Cel przedmiotuC-2Opanowanie umiejętności i zasad gospodarki rynkowej
C-3Ukształtowanie umiejętności w zakresie definowania usług turystycznych i elementów mikro i makroekonomii
C-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania usług turystycznych
Treści programoweT-A-7Rynek nieruchomości turystycznych i rekreacyjnych w gminach turystycznych woj. zachodniopomorskiego.
T-W-2Rodzaje obiektów turystycznych
T-A-8Wykorzystanie obiektów rekreacyjnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-4uzasadnianie propozycji rozwiązań
M-3analiza przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu nieruchomości
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/4.2_U01Posiada umiejętność sporządzania projektów planów i elementów strategii turystycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
E_2A_U18Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
Cel przedmiotuC-2Opanowanie umiejętności i zasad gospodarki rynkowej
C-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania usług turystycznych
C-3Ukształtowanie umiejętności w zakresie definowania usług turystycznych i elementów mikro i makroekonomii
Treści programoweT-A-2Książka Obiektu Budowlanego – remont, modernizacja, nadbudowa obiektu turystycznego
T-A-4Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności turystycznej (koszty prowadzenia działalności noclegowej)
T-A-3Akty prawne w gospodarce nieruchomościami turystycznymi. Ubezpieczenie nieruchomości turystycznych i rekreacyjnych.
T-A-6Tendencje rynku nieruchomości turystycznych. Rozwój rynku nieruchomości turystycznych.
T-A-8Wykorzystanie obiektów rekreacyjnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi
M-3analiza przypadków
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-4uzasadnianie propozycji rozwiązań
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu turystyki
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/4.2_U02Wie jaka jest rola zarządcy nieruchomości.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U18Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
Cel przedmiotuC-2Opanowanie umiejętności i zasad gospodarki rynkowej
C-3Ukształtowanie umiejętności w zakresie definowania usług turystycznych i elementów mikro i makroekonomii
C-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania usług turystycznych
Treści programoweT-A-2Książka Obiektu Budowlanego – remont, modernizacja, nadbudowa obiektu turystycznego
T-A-6Tendencje rynku nieruchomości turystycznych. Rozwój rynku nieruchomości turystycznych.
T-W-4Rola zarządcy nieruchomością turystyczną
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-4uzasadnianie propozycji rozwiązań
M-3analiza przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu nieruchomości turystycznych
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/4.2_K01Potrafi analizować rynek usług turystycznych i rekreacyjnych oraz uzasadniać swoje plany. Potrafi wymienić i rozróżnić nieruchomości turystyczne i rekreacyjne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K02Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów, a w przypadku trudności z ich rozwiązaniem jest gotów do korzystania z opinii ekspertów
Cel przedmiotuC-2Opanowanie umiejętności i zasad gospodarki rynkowej
Treści programoweT-A-5Ruch turystyczny a wykorzystanie bazy noclegowej
T-A-4Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności turystycznej (koszty prowadzenia działalności noclegowej)
T-A-7Rynek nieruchomości turystycznych i rekreacyjnych w gminach turystycznych woj. zachodniopomorskiego.
T-A-6Tendencje rynku nieruchomości turystycznych. Rozwój rynku nieruchomości turystycznych.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu gospodarki turystycznej
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne