Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Logistyka w biznesie
Sylabus przedmiotu Badania marketingowe w turystyce:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Badania marketingowe w turystyce | ||
Specjalność | Gospodarka turystyczna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawy marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Studenci mają poznać istotę, cel i sposoby organizowania badań marketingowych |
C-2 | poznać metodę badań ankietowych, obserwację, wywiad, techniki projekcyjne i asocjacyjne |
C-3 | powinni stosować poznane metody do rozwiązywania problemów firmy działającej w sferze turystyki |
C-4 | powinni samodzielnie tworzyć ankiety pozwalające na zbieranie opinii o podmiocie i jego ofercie |
C-5 | powinni odszukiwać i weryfikować informacje wtórne niezbędne do podejmowania decyzji rynkowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Istota badań marketingowych – pojęcie, geneza, cel, stosowanie, znaczenie | 3 |
T-A-2 | Rodzaje badań marketingowych | 4 |
T-A-3 | Przedmiot badań marketingowych – bad. marketingowe a badania rynku | 2 |
T-A-4 | Podmioty sfery badań - charakterystyka | 2 |
T-A-5 | Metody prowadzenia badań | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | własne badanie rynku | 2 |
A-A-3 | przygotowanie do zajęć | 2 |
A-A-4 | przygotowanie prezentacji | 4 |
A-A-5 | przygotowanie do kolokwium | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | dyskusja w oparciu o materiały |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacje multimedialne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: ocena własnego badania |
S-2 | Ocena formująca: wyniki pracy w grupach |
S-3 | Ocena podsumowująca: kolokwium |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D2/4.1_W01 studenci powinni znać zasady prowadzenia badań ankietowych oraz rozumieć ich wagę dla działalności firm | E_2A_W06 | — | C-1, C-3, C-5 | T-A-1, T-A-5 | M-1, M-3 | S-3, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D2/4.1_U01 studenci powinni samodzielnie tworzyć proces badawczy i z jego wyników wyciągać wnioski | E_2A_U21, E_2A_U04 | — | C-4 | T-A-5 | M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D2/4.1_K01 studenci powinni brac odpowiedzialność za etyczną stronę badań | E_2A_K06 | — | C-1, C-5 | T-A-3, T-A-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
E_2A_D2/4.1_K02 studenci powinni miec swiadomość koniecnzości doskonalenia metod badawczych i poszerzania swojej wiedzy | E_2A_K04 | — | C-1, C-5 | T-A-3, T-A-5 | M-1, M-2, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D2/4.1_W01 studenci powinni znać zasady prowadzenia badań ankietowych oraz rozumieć ich wagę dla działalności firm | 2,0 | |
3,0 | studenci powinni wymieniać metoy prowadzenia badań, takich jak obserwacja, wywiad, techniki projekcyjne i asocjacyjne | |
3,5 | studenci powinni wymieniać zasady prowadzenia badań ankietowych | |
4,0 | studenci powinni rozróżniać charakterystyczne cechy metod takich jak obserwacja, wywiad, techniki projekcyjne i asocjacyjne | |
4,5 | studenci powinni proponować źródła informacji do badańć | |
5,0 | strudenci powinni objaśniać wagę badań dla przyszłości firmy |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D2/4.1_U01 studenci powinni samodzielnie tworzyć proces badawczy i z jego wyników wyciągać wnioski | 2,0 | |
3,0 | studenci powinni posługiwać się ankietami w procesie badawczym | |
3,5 | strudenci powinni analizować symptomy zmian rynkowych | |
4,0 | strudenci powinni przeprowadzać proste badania rynkowe | |
4,5 | studenci powinni przygotowywać proces prowadzenia badań wraz z raportem końcowym | |
5,0 | strudenci powinni na podstawie wynikó badań podejmować decyzje o dalszych krokach firmy |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D2/4.1_K01 studenci powinni brac odpowiedzialność za etyczną stronę badań | 2,0 | |
3,0 | studenci powinni bac odpowiedzialnośc za etyczną stronę badań | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_2A_D2/4.1_K02 studenci powinni miec swiadomość koniecnzości doskonalenia metod badawczych i poszerzania swojej wiedzy | 2,0 | |
3,0 | studenci powinni miec swiadomość koniecnzości doskonalenia metod badawczych i poszerzania swojej wiedzy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Karczmarczyk S, Badania marketingowe – metody i techniki, PWE, Warszawa, 2003
- Doman D., Dennison D., Badania marketingowe w małej firmie, Wyd. Difin, Warszawa, 2002
- Marko Sarstedt Erik Mooi, A Concise Guide to Market Research, Springer, Springer Heidelberg Dordrecht London New York, 2014, ISBN 978-3-642-53964-0
Literatura dodatkowa
- Nikodemska-Wołowik A., Jakościowe badania marketingowe, PWE, Warszawa, 1999
- Krzysztof Kubacki • Sharyn Rundle-Thiele, Formative Research in Social Marketing, Springer, 2017, ISBN 978-981-10-1827-5