Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
Sylabus przedmiotu Różnorodność w zatrudnieniu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Różnorodność w zatrudnieniu | ||
Specjalność | Gospodarowanie kapitałem ludzkim | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aleksandra Grzesiuk <agrzesiuk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien znać podstawy zarządzania i podstawy zarządzania zasobami ludzkimi |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie z wybranymi aspektami gospodarowania różnorodnością w zespole. Student będzie rozumieć wyzwania związane z budowaniem współczesnych zespołów pracowniczych o różnorodnej strukturze oraz zrozumie wyzwania i korzyści współpracy w zróżnicowanych zespołach. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Zarządzanie różnorodnością - istota koncepcji | 2 |
T-W-2 | Równe traktowanie w zatrudnieniu | 2 |
T-W-3 | Płeć a luka płacowa | 2 |
T-W-4 | Osoby z niepełnosprawnościami w miejscu pracy | 2 |
T-W-5 | Cudzoziemcy w zespole | 2 |
T-W-6 | Problematyka dyskryminacji w miejscu pracy | 2 |
T-W-7 | Inkluzywne przywództwo. Kompetencje lidera vs różnorodność zespołu. | 2 |
T-W-8 | Zaliczenie | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | studiowanie literatury | 4 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia | 6 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D3/1.3_W01 Student zna i rozumie pojęcia charakterystyczne dla gospodarowania rożnorodnością w zespole | E_2A_W04 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D3/1.3_U01 Student potrafi przedstawić uzasadnienie biznesowe dla gospodarowania różnorodnością w zespole | E_2A_U02 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D3/1.3_K01 Student krytycznie podchodzi do gospodarowania różnorodnością w zespole, jest otwarty na różne kultury i ich inkluzję w organizacji | E_2A_K07 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D3/1.3_W01 Student zna i rozumie pojęcia charakterystyczne dla gospodarowania rożnorodnością w zespole | 2,0 | |
3,0 | Student zna i rozumie koncepcję zarządzania rożnorodnością | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D3/1.3_U01 Student potrafi przedstawić uzasadnienie biznesowe dla gospodarowania różnorodnością w zespole | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie znaczenie różnorodności w zespole | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D3/1.3_K01 Student krytycznie podchodzi do gospodarowania różnorodnością w zespole, jest otwarty na różne kultury i ich inkluzję w organizacji | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie wyzwania i korzyści różnorodnych zespołów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Przytuła Sylwia, Zarządzanie różnorodnością pracowników: perspektywa globalnej mobilności i migracji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2019, I
- Gross-Gołacka Elwira, Zarządzanie różnorodnością, Difin, 2018
- Plummer Deborah, Handbook of Diversity Management: Inclusive Strategies for Driving Organizational Excellence, University Press of America, Inc., Rowman & Littlefield, Meryland, 2018, II
Literatura dodatkowa
- Jaruszka Urszula, Wolan-Nowakowska Mariola, Zarządzanie rożnorodnością w organizacji. Aspekty psychopedagogiczne, Difin, 2020
- hrbusinesspartner.pl - czasopismo online HR Business Partner; otwarty dostęp
- zielonalinia.gov.pl - portal informacyjny nt zatrudniania cudzoziemców
- niepelnosprawni.gov.pl - portal informacyjny do spraw osób niepełnosprawnych