Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)

Sylabus przedmiotu Audyt personalny:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Audyt personalny
Specjalność Gospodarowanie kapitałem ludzkim
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami
Nauczyciel odpowiedzialny Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Lesław Rządziński <lrzadzinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 30 2,00,50zaliczenie
wykładyW2 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z celem i korzyściami wynikającymi z audytu personalnego
C-2Budowa umiejętności przygotowania i przeprowadzenia audytu personalnego w organizacji
C-3Pogłębianie wiedzy dotyczącej roli i metod pracy osób zajmujących się audytem personalnym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Diagnoza kompetencji pracowniczych8
T-A-2Badanie podstawowych działań prowadzonych przez służby personalne6
T-A-3Metody i narzędzia controllingu personalnego6
T-A-4Wykorzystanie kluczowych wskaźników wydajności (KPI) do analizy funkcjonowania działu personalnego4
T-A-5Raport diagnostyczny z audytu personalnego4
T-A-6Kolokwium zaliczeniowe pisemne2
30
wykłady
T-W-1Znaczenie audytu personalnego w doskonaleniu organizacji4
T-W-2Organizacja działu personalnego3
T-W-3Audyt stanowiskowy i badanie kompetencji pracowników5
T-W-4Ryzyko kadrowe2
T-W-5Kolokwium zaliczeniowe pisemne2
T-W-6Controlling personalny4
T-W-7Badanie funkcji personalnej w organizacji4
T-W-8Analityka danych w obszarze HR2
T-W-9Dokumentacja audytowa2
T-W-10Kolokwium zaliczeniowe pisemne2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń audytoryjnych10
A-A-3Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego10
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia20
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D3/2.1_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wyjaśnić znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim
E_2A_W05, E_2A_W10C-1T-W-2, T-W-1, T-W-8M-1, M-2S-1
E_2A_D3/2.1_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować przebieg procesu audytu personalnego
E_2A_W05, E_2A_W10C-2, C-3T-W-4, T-W-6, T-W-9, T-W-3, T-W-7M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D3/2.1_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie sporządzić plan audytu personalnego
E_2A_U02, E_2A_U05, E_2A_U12C-2, C-3T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-5M-3S-1
E_2A_D3/2.1_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wykorzystać w praktyce metody controllingu personalnego
E_2A_U02, E_2A_U05, E_2A_U12C-3T-A-3, T-A-4M-3S-1
E_2A_D3/2.1_U03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi prezentować wyniki z realizacji zadań ćwiczeniowych
E_2A_U01C-2T-A-2, T-A-5, T-A-4M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D3/2.1_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wyjaśnić znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim
2,0Student nie potrafi wyjaśnić, jakie jest znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim
3,0Student potrafi zdefiniować w sposób ogólny znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim
3,5Student potrafi precyzyjnie scharakteryzować znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim
4,0Student potrafi dokładnie objaśnić znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim oraz jego celowość w poszczególnych procedurach kadrowych
4,5Student potrafi dokładnie scharakteryzować znaczenie audytu personalnego, wskazać jego cel w poszczególnych procedurach kadrowych oraz wskazać wnioski, jakie płyną z audytu dla działu personalnego
5,0Student potrafi szczegółowo wyjaśnić znaczenie audytu personalnego, wskazać jego celowość w poszczególnych procedurach kadrowych oraz wyprowadzić wnioski, jakie płyną z audytu personalnego i możliwość jego wykorzystania
E_2A_D3/2.1_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować przebieg procesu audytu personalnego
2,0Student nie potrafi wymienić i scharakteryzować żadnego z etapów wchodzących w skład procesu audytu personalnego
3,0Student potrafi opisać w sposób ogólny proces audytu personalnego
3,5Student potrafi scharakteryzować proces audytu personalnego wraz z wymianą etapów w nim występujących
4,0Student potrafi scharakteryzować wybrane etapy i przebieg procesu audytu personalnego
4,5Student potrafi opisać etapy i przebieg procesu audytu personalnego oraz wskazać zależności pomiędzy nimi
5,0Student potrafi dokładnie scharakteryzować etapy i przebieg procesu audytu personalnego, wskazać zależności pomiędzy nimi oraz metody i techniki pozwalające na ich realizację wraz ze wskazaniem problemów mogących wystąpić w każdym z etapów procesu

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D3/2.1_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie sporządzić plan audytu personalnego
2,0Student nie umie sporządzić planu audytu personalnego oraz nie potrafi zorganizować procesu audytu personalnego
3,0Student potrafi sporządzić ogólny plan audytu personalnego oraz przedstawić jego proces realizacji
3,5Student umie wykonać ogólny plan audytu personalnego oraz ocenić jego słabe punkty
4,0Student potrafi sporządzić dokładny plan audytu personalnego i dokonać jego wszechstronnej analizy
4,5Student potrafi sporządzić plan audytu personalnego, dokonać jego kompleksowej analizy oraz dobierać poznane w tym zakresie rozwiązania, w zależności od organizacji, w której ma on być przeprowadzony
5,0Student umie sporządzić plan audytu personalnego, dokonać jego wszechstronnej analizy oraz przygotować własne zakresie rozwiązania. w zależności od organizacji, w której ma on być przeprowadzony
E_2A_D3/2.1_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wykorzystać w praktyce metody controllingu personalnego
2,0Student nie umie stosować poznanych metod controllingu personalnego
3,0Student potrafi stosować jedynie podstawowe metody szacowania kosztów personalnych w organizacji
3,5Student potrafi wykorzystywać metody szacowania kosztów personalnych w organizacji oraz podstawowe metody analiz kadr
4,0Student potrafi wykorzystywać metody szacowania kosztów personalnych w organizacji oraz większość metod analizy kadr
4,5Student potrafi wykorzystywać metody szacowania kosztów personalnych w organizacji oraz wszystkie poznane metody analizy kadr
5,0Student potrafi wykorzystywać metody szacowania kosztów personalnych w organizacji oraz wszystkie metody analizy kadr wraz umie opracowywać ogólne wnioski z wykonanych analiz
E_2A_D3/2.1_U03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi prezentować wyniki z realizacji zadań ćwiczeniowych
2,0Student nie potrafi dokonać ustnej prezentacji wyników powierzonego mu zadania ćwiczeniowego
3,0Student potrafi dokonać pobieżnej prezentacji otrzymanych wyników zadań ćwiczeniowych
3,5Student potrafi dokładnie przedstawić wyniki zrealizowanego zadania ćwiczeniowego oraz potrafi przeprowadzić analizę otrzymanych wyników
4,0Student umie wszechstronnie zaprezentować wyniki zrealizowanego zadania ćwiczeniowego oraz dokonać odniesienia otrzymanych wyników do treści literatury przedmiotu
4,5Student umie przedstawić otrzymane wyniki zadań ćwiczeniowych oraz potrafi przeprowadzić dyskusję wyników wyrażając swoje spostrzeżenia
5,0Student w sposób precyzyjny umie przedstawić wyniki zadań ćwiczeniowych, przeprowadzić analizę otrzymanych wyników oraz wskazuje na wady i zalety proponowanych rozwiązań

Literatura podstawowa

  1. Marciniak J., Audyt i controlling funkcji personalnej w przedsiębiorstwie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2015
  2. Lipka A., Controlling personalny w kierunku zrównoważonego gospodarowania kapitałem ludzkim, PWE, Warszawa, 2021
  3. Nesterak J., Nowak M., Kowalski M., Controlling personalny: w praktyce przedsiębiorstw działających w Polsce, CeDeWu, Warszawa, 2020

Literatura dodatkowa

  1. Przewoźna-Krzemińska A., Personnel function audit as a quality-promoting tool in human resource management in a local government unit, Quality Production Improvement - QPI, Vol. 1, Iss. 1, 2019, Dostęp online: https://www.researchgate.net/publication/338273291_PERSONNEL_FUNCTION_AUDIT_AS_A_QUALITY-PROMOTING_TOOL_IN_HUMAN_RESOURCE_MANAGEMENT_IN_A_LOCAL_GOVERNMENT_UNIT
  2. Amrapali N., Chaubey D., Human Resource Audit System for Evaluating Employees Performance, International Journal of Research in Economics & Social Sciences, 2015, Dostęp online: https://www.researchgate.net/publication/281404974_HUMAN_RESOURCE_AUDIT_SYSTEM_FOR_EVALUATING_EMPLOYEES_PERFORMANCE
  3. Bieliaieva N., Development of the human resource audit system elements based on international experience, International Experience. Economics. Ecology. Socium 2019, 3, 2019, Dostęp online: https://www.ees-journal.com/index.php/journal/article/view/121

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Diagnoza kompetencji pracowniczych8
T-A-2Badanie podstawowych działań prowadzonych przez służby personalne6
T-A-3Metody i narzędzia controllingu personalnego6
T-A-4Wykorzystanie kluczowych wskaźników wydajności (KPI) do analizy funkcjonowania działu personalnego4
T-A-5Raport diagnostyczny z audytu personalnego4
T-A-6Kolokwium zaliczeniowe pisemne2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Znaczenie audytu personalnego w doskonaleniu organizacji4
T-W-2Organizacja działu personalnego3
T-W-3Audyt stanowiskowy i badanie kompetencji pracowników5
T-W-4Ryzyko kadrowe2
T-W-5Kolokwium zaliczeniowe pisemne2
T-W-6Controlling personalny4
T-W-7Badanie funkcji personalnej w organizacji4
T-W-8Analityka danych w obszarze HR2
T-W-9Dokumentacja audytowa2
T-W-10Kolokwium zaliczeniowe pisemne2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń audytoryjnych10
A-A-3Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia20
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D3/2.1_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wyjaśnić znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W05Zna i rozumie w pogłębionym stopniu miejsce i rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych oraz obszary jego aktywności społeczno-gospodarczej
E_2A_W10Zna i rozumie w pogłębionym stopniu koncepcje i metody gospodarowania, w tym kapitałem ludzkim oraz powiązania między obszarami i funkcjami gospodarowania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z celem i korzyściami wynikającymi z audytu personalnego
Treści programoweT-W-2Organizacja działu personalnego
T-W-1Znaczenie audytu personalnego w doskonaleniu organizacji
T-W-8Analityka danych w obszarze HR
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wyjaśnić, jakie jest znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim
3,0Student potrafi zdefiniować w sposób ogólny znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim
3,5Student potrafi precyzyjnie scharakteryzować znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim
4,0Student potrafi dokładnie objaśnić znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim oraz jego celowość w poszczególnych procedurach kadrowych
4,5Student potrafi dokładnie scharakteryzować znaczenie audytu personalnego, wskazać jego cel w poszczególnych procedurach kadrowych oraz wskazać wnioski, jakie płyną z audytu dla działu personalnego
5,0Student potrafi szczegółowo wyjaśnić znaczenie audytu personalnego, wskazać jego celowość w poszczególnych procedurach kadrowych oraz wyprowadzić wnioski, jakie płyną z audytu personalnego i możliwość jego wykorzystania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D3/2.1_W02W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować przebieg procesu audytu personalnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W05Zna i rozumie w pogłębionym stopniu miejsce i rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych oraz obszary jego aktywności społeczno-gospodarczej
E_2A_W10Zna i rozumie w pogłębionym stopniu koncepcje i metody gospodarowania, w tym kapitałem ludzkim oraz powiązania między obszarami i funkcjami gospodarowania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-2Budowa umiejętności przygotowania i przeprowadzenia audytu personalnego w organizacji
C-3Pogłębianie wiedzy dotyczącej roli i metod pracy osób zajmujących się audytem personalnym
Treści programoweT-W-4Ryzyko kadrowe
T-W-6Controlling personalny
T-W-9Dokumentacja audytowa
T-W-3Audyt stanowiskowy i badanie kompetencji pracowników
T-W-7Badanie funkcji personalnej w organizacji
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wymienić i scharakteryzować żadnego z etapów wchodzących w skład procesu audytu personalnego
3,0Student potrafi opisać w sposób ogólny proces audytu personalnego
3,5Student potrafi scharakteryzować proces audytu personalnego wraz z wymianą etapów w nim występujących
4,0Student potrafi scharakteryzować wybrane etapy i przebieg procesu audytu personalnego
4,5Student potrafi opisać etapy i przebieg procesu audytu personalnego oraz wskazać zależności pomiędzy nimi
5,0Student potrafi dokładnie scharakteryzować etapy i przebieg procesu audytu personalnego, wskazać zależności pomiędzy nimi oraz metody i techniki pozwalające na ich realizację wraz ze wskazaniem problemów mogących wystąpić w każdym z etapów procesu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D3/2.1_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie sporządzić plan audytu personalnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną, stosując właściwy dobór źródeł i informacji oraz metod i narzędzi, do formułowania i rozwiązywania nietypowych i złożonych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach w sposób innowacyjny
E_2A_U05Potrafi sprawnie posługiwać się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu ekonomii i finansów
E_2A_U12Potrafi analizować zjawiska społeczne, wykorzystując pogłębioną teoretycznie ocenę tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
Cel przedmiotuC-2Budowa umiejętności przygotowania i przeprowadzenia audytu personalnego w organizacji
C-3Pogłębianie wiedzy dotyczącej roli i metod pracy osób zajmujących się audytem personalnym
Treści programoweT-A-3Metody i narzędzia controllingu personalnego
T-A-1Diagnoza kompetencji pracowniczych
T-A-2Badanie podstawowych działań prowadzonych przez służby personalne
T-A-5Raport diagnostyczny z audytu personalnego
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie sporządzić planu audytu personalnego oraz nie potrafi zorganizować procesu audytu personalnego
3,0Student potrafi sporządzić ogólny plan audytu personalnego oraz przedstawić jego proces realizacji
3,5Student umie wykonać ogólny plan audytu personalnego oraz ocenić jego słabe punkty
4,0Student potrafi sporządzić dokładny plan audytu personalnego i dokonać jego wszechstronnej analizy
4,5Student potrafi sporządzić plan audytu personalnego, dokonać jego kompleksowej analizy oraz dobierać poznane w tym zakresie rozwiązania, w zależności od organizacji, w której ma on być przeprowadzony
5,0Student umie sporządzić plan audytu personalnego, dokonać jego wszechstronnej analizy oraz przygotować własne zakresie rozwiązania. w zależności od organizacji, w której ma on być przeprowadzony
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D3/2.1_U02W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wykorzystać w praktyce metody controllingu personalnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną, stosując właściwy dobór źródeł i informacji oraz metod i narzędzi, do formułowania i rozwiązywania nietypowych i złożonych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach w sposób innowacyjny
E_2A_U05Potrafi sprawnie posługiwać się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu ekonomii i finansów
E_2A_U12Potrafi analizować zjawiska społeczne, wykorzystując pogłębioną teoretycznie ocenę tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
Cel przedmiotuC-3Pogłębianie wiedzy dotyczącej roli i metod pracy osób zajmujących się audytem personalnym
Treści programoweT-A-3Metody i narzędzia controllingu personalnego
T-A-4Wykorzystanie kluczowych wskaźników wydajności (KPI) do analizy funkcjonowania działu personalnego
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie stosować poznanych metod controllingu personalnego
3,0Student potrafi stosować jedynie podstawowe metody szacowania kosztów personalnych w organizacji
3,5Student potrafi wykorzystywać metody szacowania kosztów personalnych w organizacji oraz podstawowe metody analiz kadr
4,0Student potrafi wykorzystywać metody szacowania kosztów personalnych w organizacji oraz większość metod analizy kadr
4,5Student potrafi wykorzystywać metody szacowania kosztów personalnych w organizacji oraz wszystkie poznane metody analizy kadr
5,0Student potrafi wykorzystywać metody szacowania kosztów personalnych w organizacji oraz wszystkie metody analizy kadr wraz umie opracowywać ogólne wnioski z wykonanych analiz
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D3/2.1_U03W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi prezentować wyniki z realizacji zadań ćwiczeniowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
Cel przedmiotuC-2Budowa umiejętności przygotowania i przeprowadzenia audytu personalnego w organizacji
Treści programoweT-A-2Badanie podstawowych działań prowadzonych przez służby personalne
T-A-5Raport diagnostyczny z audytu personalnego
T-A-4Wykorzystanie kluczowych wskaźników wydajności (KPI) do analizy funkcjonowania działu personalnego
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi dokonać ustnej prezentacji wyników powierzonego mu zadania ćwiczeniowego
3,0Student potrafi dokonać pobieżnej prezentacji otrzymanych wyników zadań ćwiczeniowych
3,5Student potrafi dokładnie przedstawić wyniki zrealizowanego zadania ćwiczeniowego oraz potrafi przeprowadzić analizę otrzymanych wyników
4,0Student umie wszechstronnie zaprezentować wyniki zrealizowanego zadania ćwiczeniowego oraz dokonać odniesienia otrzymanych wyników do treści literatury przedmiotu
4,5Student umie przedstawić otrzymane wyniki zadań ćwiczeniowych oraz potrafi przeprowadzić dyskusję wyników wyrażając swoje spostrzeżenia
5,0Student w sposób precyzyjny umie przedstawić wyniki zadań ćwiczeniowych, przeprowadzić analizę otrzymanych wyników oraz wskazuje na wady i zalety proponowanych rozwiązań