Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych

Sylabus przedmiotu Marketing w logistyce:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Marketing w logistyce
Specjalność Logistyka w biznesie
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy marketingu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z marketingowymi aspektami usług logistycznych i przygotowanie ich do tworzenia tych usług zgodnie z filozofią marketingową

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Rynek usług logistycznych - analiza na przykładach2
T-A-2Cechy usługi logistycznej3
T-A-3Komunikacja marketingowa4
T-A-4Sprzedaż osobista2
T-A-5Personel w usługach logistycznych2
T-A-6Promocja w social media - analiza przypadków2
T-A-7Metody wyznaczania cen2
T-A-8Proces świadczenia usługi - aspekty marketingowe4
T-A-9Kreowanie wizerunku operatora logistycznego2
T-A-10Benchmarking - wykorzystanie w marketingu2
T-A-11Zaliczenie1
T-A-12Prezentacja projektu4
30
wykłady
T-W-1Rynek usług logistycznych2
T-W-2Segmenty rynku logistycznego a zachowanie nabywców2
T-W-3System informacji marketingowej – telematyka2
T-W-4Model usługi logistycznej2
T-W-5Marka w usługach logistycznych2
T-W-6Promocja usług logistycznych2
T-W-7Dystrybucja w usługach logistycznych1
T-W-8Cena usługi logistycznej1
T-W-9Zaliczenie1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie projektu20
50
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2przygotowanie do zajęć10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2wykład dyskusyjny
M-3metoda przypadków
M-4dyskusja
M-5film
M-6metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny
S-3Ocena formująca: aprobata
S-4Ocena formująca: ocena projektu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D5/1.3_W01
Student zna metody oceny skuteczności marketingu w logistyce
E_2A_W01C-1T-A-1, T-A-2, T-A-8, T-A-10, T-W-6M-2, M-4, M-5, M-6S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D5/1.3_U01
Student potrafi zaplanować strategie marketingową dla firmy logistycznej
E_2A_U01, E_2A_U08, E_2A_U02C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10M-1, M-3, M-4, M-6S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D5/1.3_K01
Student będzie organizował działalność zgodnie z filozofią marketingu
E_2A_K02, E_2A_K01C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-2, M-3, M-6S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D5/1.3_W01
Student zna metody oceny skuteczności marketingu w logistyce
2,0
3,0student potrafi wymienić sposoby oceny skuteczności i omówić wybrany sposób
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D5/1.3_U01
Student potrafi zaplanować strategie marketingową dla firmy logistycznej
2,0
3,0Student potrafi zaplanować istotne aspekty strategii marketingowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D5/1.3_K01
Student będzie organizował działalność zgodnie z filozofią marketingu
2,0
3,0student potrafi omówic zasady marketingu i wskazać ich stosowanie w logistyce
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Joanna Dyczkowska, Marketing usług logistycznych, Difin, Warszawa, 2014
  2. Leonidas C. Leonidou Constantine S. Katsikeas Saeed Samiee Bilge Aykol, Advances in Global Marketing, Springer International Publishing AG, 2018, ISBN 978-3-319-61384-0

Literatura dodatkowa

  1. Grażyna Rosa, Urszula Chrąchol-Barczyk, Mariusz Jedliński, Marketing usług logistycznych, C.H.Beck, Warszawa, 2017

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Rynek usług logistycznych - analiza na przykładach2
T-A-2Cechy usługi logistycznej3
T-A-3Komunikacja marketingowa4
T-A-4Sprzedaż osobista2
T-A-5Personel w usługach logistycznych2
T-A-6Promocja w social media - analiza przypadków2
T-A-7Metody wyznaczania cen2
T-A-8Proces świadczenia usługi - aspekty marketingowe4
T-A-9Kreowanie wizerunku operatora logistycznego2
T-A-10Benchmarking - wykorzystanie w marketingu2
T-A-11Zaliczenie1
T-A-12Prezentacja projektu4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rynek usług logistycznych2
T-W-2Segmenty rynku logistycznego a zachowanie nabywców2
T-W-3System informacji marketingowej – telematyka2
T-W-4Model usługi logistycznej2
T-W-5Marka w usługach logistycznych2
T-W-6Promocja usług logistycznych2
T-W-7Dystrybucja w usługach logistycznych1
T-W-8Cena usługi logistycznej1
T-W-9Zaliczenie1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie projektu20
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2przygotowanie do zajęć10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D5/1.3_W01Student zna metody oceny skuteczności marketingu w logistyce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Zna i rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia z zakresu ekonomii i finansów, ich miejsce w systemie nauk społecznych oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z marketingowymi aspektami usług logistycznych i przygotowanie ich do tworzenia tych usług zgodnie z filozofią marketingową
Treści programoweT-A-1Rynek usług logistycznych - analiza na przykładach
T-A-2Cechy usługi logistycznej
T-A-8Proces świadczenia usługi - aspekty marketingowe
T-A-10Benchmarking - wykorzystanie w marketingu
T-W-6Promocja usług logistycznych
Metody nauczaniaM-2wykład dyskusyjny
M-4dyskusja
M-5film
M-6metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi wymienić sposoby oceny skuteczności i omówić wybrany sposób
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D5/1.3_U01Student potrafi zaplanować strategie marketingową dla firmy logistycznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U08Potrafi formułować opinie i proponować rozwiązania problemów związanych z przebiegiem procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii i finansów
E_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną, stosując właściwy dobór źródeł i informacji oraz metod i narzędzi, do formułowania i rozwiązywania nietypowych i złożonych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach w sposób innowacyjny
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z marketingowymi aspektami usług logistycznych i przygotowanie ich do tworzenia tych usług zgodnie z filozofią marketingową
Treści programoweT-A-1Rynek usług logistycznych - analiza na przykładach
T-A-2Cechy usługi logistycznej
T-A-3Komunikacja marketingowa
T-A-4Sprzedaż osobista
T-A-5Personel w usługach logistycznych
T-A-6Promocja w social media - analiza przypadków
T-A-7Metody wyznaczania cen
T-A-8Proces świadczenia usługi - aspekty marketingowe
T-A-9Kreowanie wizerunku operatora logistycznego
T-A-10Benchmarking - wykorzystanie w marketingu
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-3metoda przypadków
M-4dyskusja
M-6metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-3Ocena formująca: aprobata
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zaplanować istotne aspekty strategii marketingowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D5/1.3_K01Student będzie organizował działalność zgodnie z filozofią marketingu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K02Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów, a w przypadku trudności z ich rozwiązaniem jest gotów do korzystania z opinii ekspertów
E_2A_K01Jest gotów do realizacji zadań ustalonych przez siebie i innych, krytycznej oceny odbieranych treści i wiedzy własnej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z marketingowymi aspektami usług logistycznych i przygotowanie ich do tworzenia tych usług zgodnie z filozofią marketingową
Treści programoweT-W-1Rynek usług logistycznych
T-W-2Segmenty rynku logistycznego a zachowanie nabywców
T-W-3System informacji marketingowej – telematyka
T-W-4Model usługi logistycznej
T-W-5Marka w usługach logistycznych
T-W-6Promocja usług logistycznych
T-W-7Dystrybucja w usługach logistycznych
T-W-8Cena usługi logistycznej
Metody nauczaniaM-2wykład dyskusyjny
M-3metoda przypadków
M-6metoda projektów
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: aprobata
S-4Ocena formująca: ocena projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi omówic zasady marketingu i wskazać ich stosowanie w logistyce
3,5
4,0
4,5
5,0