Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Gospodarowanie kapitałem ludzkim

Sylabus przedmiotu Sprawozdawczość i rewizja finansowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Sprawozdawczość i rewizja finansowa
Specjalność Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 30 2,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 15 1,00,25zaliczenie
laboratoriaL4 15 1,00,25zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1znajomość rachunkowści finansowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość podstawowych regulacji prawnych dotyczących sprawozdawczości i rewizji finansowej, podstawowych kategorii sprawozdawczych, zawartości informacyjnej sprawozdań finansowych i niefinansowych, podstawowych procedur badania sprawozdań przez biegłych rewidentów
C-2Przygotowanie studentów do grupowania danych niezbędnych do sporządzania sprawozdań, sporządzania i czytania poszczególnych elementów sprawozdań, stosowania metod i technik badania sprawozdania finansowego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Sprawozdawczość finansowa i niefinansowa jednostek gospodarczych10
T-A-2Badanie sprawozdań finansowych oraz zdarzeń po dacie sporządzania sprawozdania finansowego4
T-A-3Kolokwium zaliczeniowe1
15
laboratoria
T-L-1Szacowanie ryzyka badania oraz istotności2
T-L-2Badanie wybranych elementów sprawozdań jednostek gospodarczych6
T-L-3Analiza finansowa sprawozdania finansowego w programie finansowo-księgowym6
T-L-4Zaliczenie1
15
wykłady
T-W-1Raportowanie finansowe jednostek gospodarczych4
T-W-2Sprawozdawczość niefinansowa6
T-W-3Zarządzanie wrażeniem w raportowaniu jednostek gospodarczych4
T-W-4Istota, cele, funkcje rewizji sprawozdań finansowych2
T-W-5Biegły rewident - rola, zadania, odpowiedzialność2
T-W-6Dokumentacja z badania sprawozdania finansowego3
T-W-7Metody i rodzaje badania sprawozdań finansowych2
T-W-8Etapy i organizacja badania sprawozdawania finansowego2
T-W-9Analiza finansowa w badaniu sprawozdań finansowych4
T-W-10Zaliczenie1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęć5
A-A-3Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego5
25
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć5
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia5
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie do wykładów10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Ćwiczenia przedmiotowe (problemowe), w tym z użyciem komputerów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywność studenta na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D6/4.2_W01
Ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami
E_2A_W01, E_2A_W08, E_2A_W09, E_2A_W06C-1, C-2T-A-2, T-A-1, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-8, T-W-2, T-W-3, T-L-1, T-L-3, T-L-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D6/4.2_U01
Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy
E_2A_U02, E_2A_U05, E_2A_U06, E_2A_U08C-1, C-2T-A-2, T-A-1, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-8, T-L-3, T-L-2, T-L-1, T-W-3, T-W-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D6/4.2_K01
Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć
E_2A_K01C-1, C-2T-A-2, T-A-1, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-8, T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D6/4.2_W01
Ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami
2,0Student nie ma wiedzy z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami
3,0Student ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami w co najmniej 60%
3,5Student ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami w co najmniej 70%
4,0Student ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami w co najmniej 80%
4,5Student ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami w co najmniej 90%
5,0Student ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami w co najmniej 95%

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D6/4.2_U01
Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy
2,0Student nie potrafi zastosować wiedzy z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy
3,0Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy co najmniej w 60%
3,5Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy co najmniej w 70%
4,0Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy co najmniej w 80%
4,5Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy co najmniej w 90%
5,0Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy co najmniej w 95%

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D6/4.2_K01
Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć
2,0Student nie jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć
3,0Student jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania niektórych zagadnień analizowanych w trakcie zajęć
3,5Student jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe
4,0Student jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania z reguły są prawidłowe
4,5Student jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe
5,0Student jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzać ocenę wyników i wskazywać inne możliwości

Literatura podstawowa

  1. Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, Dz.U. z 2021 poz. 217
  2. Ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym, Dz.U. 2020 r., poz. 1415
  3. Kiziukiewicz T. (red.), Ustawa o rachunkowości. Komentarz, Wolters Kluwer, Warszawa, 2021
  4. Przewodnik MSB - Procedury, materiały PIBR (Polska Izba Biegłych Rewidentów), https://www.pibr.org.pl/static/items/publishing/Przewodnik_MSB_procedury_wydanie_II.pdf
  5. Krzywda D., Rewizja sprawozdań finansowych, Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Warszawa, 2012
  6. Walińska E. (red.), Meritum Rachunkowość. Rachunkowość i sprawozdawczość finansowa, Wolters Kluwer, Warszawa, 2021
  7. Krajowe standardy wykonywania zawodu, www.pibr.org.pl
  8. Nita B. (red.), Sprawozdawczość finansowa według polskiego prawa bilansowego, Difin, Warszawa, 2020
  9. Pfaff J. (red.), Rachunkowość finansowa z uwzględnieniem MSSF, PWN, Warszawa, 2020, Ibuk
  10. Micherda B, Andrzejewski M. (red.), Sprawozdawczość i rewizja finansowa. Problemy kwantyfikacji ryzyka gospodarczego, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków, 2013, Ibuk
  11. Krasodomska J., Chłąpek K., Krajewska S. (eds.), Accounting reporting and auditing. Meeting the needs of the information preparers and users, Difin, Warszawa, 2020
  12. Alan Melville, International Financial Reporting, Pearson Education Limited, Harlow, United Kingdom, 2019, 7th

Literatura dodatkowa

  1. Kodeks etyki IFAC
  2. Marzec J., Śliwa J., Procedury i dokumentacja badania sprawozdań finansowych przedsiębiorstw. Studium przypadku, Difin, Warszawa, 2017
  3. Olchowicz I., Tłaczała A., Sprawozdawczość finansowa według krajowych i międzynarodowych standardów, Difin, Warszawa, 2015
  4. K. Winiarska, Audyt finansowy, PWE, Warszawa, 2009
  5. W. Gabrusewicz (red.), Audyt sprawozdań finansowych, PWE, Warszawa, 2010

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Sprawozdawczość finansowa i niefinansowa jednostek gospodarczych10
T-A-2Badanie sprawozdań finansowych oraz zdarzeń po dacie sporządzania sprawozdania finansowego4
T-A-3Kolokwium zaliczeniowe1
15

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Szacowanie ryzyka badania oraz istotności2
T-L-2Badanie wybranych elementów sprawozdań jednostek gospodarczych6
T-L-3Analiza finansowa sprawozdania finansowego w programie finansowo-księgowym6
T-L-4Zaliczenie1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Raportowanie finansowe jednostek gospodarczych4
T-W-2Sprawozdawczość niefinansowa6
T-W-3Zarządzanie wrażeniem w raportowaniu jednostek gospodarczych4
T-W-4Istota, cele, funkcje rewizji sprawozdań finansowych2
T-W-5Biegły rewident - rola, zadania, odpowiedzialność2
T-W-6Dokumentacja z badania sprawozdania finansowego3
T-W-7Metody i rodzaje badania sprawozdań finansowych2
T-W-8Etapy i organizacja badania sprawozdawania finansowego2
T-W-9Analiza finansowa w badaniu sprawozdań finansowych4
T-W-10Zaliczenie1
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęć5
A-A-3Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć5
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie do wykładów10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D6/4.2_W01Ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Zna i rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia z zakresu ekonomii i finansów, ich miejsce w systemie nauk społecznych oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W08Zna i rozumie w pogłębionym stopniu wybrane systemy norm i reguł prawno-organizacyjnych warunkujących funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich naturę i sposoby działania
E_2A_W09Zna i rozumie w pogłębionym stopniu wybrane zasady oraz normy etyczne i moralne, którymi należy się kierować w działalności gospodarczej
E_2A_W06Zna i rozumie w pogłębionym stopniu wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych regulacji prawnych dotyczących sprawozdawczości i rewizji finansowej, podstawowych kategorii sprawozdawczych, zawartości informacyjnej sprawozdań finansowych i niefinansowych, podstawowych procedur badania sprawozdań przez biegłych rewidentów
C-2Przygotowanie studentów do grupowania danych niezbędnych do sporządzania sprawozdań, sporządzania i czytania poszczególnych elementów sprawozdań, stosowania metod i technik badania sprawozdania finansowego.
Treści programoweT-A-2Badanie sprawozdań finansowych oraz zdarzeń po dacie sporządzania sprawozdania finansowego
T-A-1Sprawozdawczość finansowa i niefinansowa jednostek gospodarczych
T-W-4Istota, cele, funkcje rewizji sprawozdań finansowych
T-W-1Raportowanie finansowe jednostek gospodarczych
T-W-5Biegły rewident - rola, zadania, odpowiedzialność
T-W-6Dokumentacja z badania sprawozdania finansowego
T-W-7Metody i rodzaje badania sprawozdań finansowych
T-W-9Analiza finansowa w badaniu sprawozdań finansowych
T-W-8Etapy i organizacja badania sprawozdawania finansowego
T-W-2Sprawozdawczość niefinansowa
T-W-3Zarządzanie wrażeniem w raportowaniu jednostek gospodarczych
T-L-1Szacowanie ryzyka badania oraz istotności
T-L-3Analiza finansowa sprawozdania finansowego w programie finansowo-księgowym
T-L-2Badanie wybranych elementów sprawozdań jednostek gospodarczych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Ćwiczenia przedmiotowe (problemowe), w tym z użyciem komputerów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność studenta na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami
3,0Student ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami w co najmniej 60%
3,5Student ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami w co najmniej 70%
4,0Student ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami w co najmniej 80%
4,5Student ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami w co najmniej 90%
5,0Student ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami w co najmniej 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D6/4.2_U01Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną, stosując właściwy dobór źródeł i informacji oraz metod i narzędzi, do formułowania i rozwiązywania nietypowych i złożonych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach w sposób innowacyjny
E_2A_U05Potrafi sprawnie posługiwać się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu ekonomii i finansów
E_2A_U06Potrafi dobrać źródła finansowania i sprawnie wykorzystać wiedzę z zakresu rachunkowości w procesach gospodarowania
E_2A_U08Potrafi formułować opinie i proponować rozwiązania problemów związanych z przebiegiem procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii i finansów
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych regulacji prawnych dotyczących sprawozdawczości i rewizji finansowej, podstawowych kategorii sprawozdawczych, zawartości informacyjnej sprawozdań finansowych i niefinansowych, podstawowych procedur badania sprawozdań przez biegłych rewidentów
C-2Przygotowanie studentów do grupowania danych niezbędnych do sporządzania sprawozdań, sporządzania i czytania poszczególnych elementów sprawozdań, stosowania metod i technik badania sprawozdania finansowego.
Treści programoweT-A-2Badanie sprawozdań finansowych oraz zdarzeń po dacie sporządzania sprawozdania finansowego
T-A-1Sprawozdawczość finansowa i niefinansowa jednostek gospodarczych
T-W-4Istota, cele, funkcje rewizji sprawozdań finansowych
T-W-1Raportowanie finansowe jednostek gospodarczych
T-W-5Biegły rewident - rola, zadania, odpowiedzialność
T-W-6Dokumentacja z badania sprawozdania finansowego
T-W-7Metody i rodzaje badania sprawozdań finansowych
T-W-9Analiza finansowa w badaniu sprawozdań finansowych
T-W-8Etapy i organizacja badania sprawozdawania finansowego
T-L-3Analiza finansowa sprawozdania finansowego w programie finansowo-księgowym
T-L-2Badanie wybranych elementów sprawozdań jednostek gospodarczych
T-L-1Szacowanie ryzyka badania oraz istotności
T-W-3Zarządzanie wrażeniem w raportowaniu jednostek gospodarczych
T-W-2Sprawozdawczość niefinansowa
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Ćwiczenia przedmiotowe (problemowe), w tym z użyciem komputerów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność studenta na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zastosować wiedzy z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy
3,0Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy co najmniej w 60%
3,5Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy co najmniej w 70%
4,0Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy co najmniej w 80%
4,5Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy co najmniej w 90%
5,0Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy co najmniej w 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D6/4.2_K01Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Jest gotów do realizacji zadań ustalonych przez siebie i innych, krytycznej oceny odbieranych treści i wiedzy własnej
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych regulacji prawnych dotyczących sprawozdawczości i rewizji finansowej, podstawowych kategorii sprawozdawczych, zawartości informacyjnej sprawozdań finansowych i niefinansowych, podstawowych procedur badania sprawozdań przez biegłych rewidentów
C-2Przygotowanie studentów do grupowania danych niezbędnych do sporządzania sprawozdań, sporządzania i czytania poszczególnych elementów sprawozdań, stosowania metod i technik badania sprawozdania finansowego.
Treści programoweT-A-2Badanie sprawozdań finansowych oraz zdarzeń po dacie sporządzania sprawozdania finansowego
T-A-1Sprawozdawczość finansowa i niefinansowa jednostek gospodarczych
T-W-4Istota, cele, funkcje rewizji sprawozdań finansowych
T-W-5Biegły rewident - rola, zadania, odpowiedzialność
T-W-6Dokumentacja z badania sprawozdania finansowego
T-W-7Metody i rodzaje badania sprawozdań finansowych
T-W-9Analiza finansowa w badaniu sprawozdań finansowych
T-W-8Etapy i organizacja badania sprawozdawania finansowego
T-L-2Badanie wybranych elementów sprawozdań jednostek gospodarczych
T-L-3Analiza finansowa sprawozdania finansowego w programie finansowo-księgowym
T-L-1Szacowanie ryzyka badania oraz istotności
T-W-1Raportowanie finansowe jednostek gospodarczych
T-W-2Sprawozdawczość niefinansowa
T-W-3Zarządzanie wrażeniem w raportowaniu jednostek gospodarczych
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia przedmiotowe (problemowe), w tym z użyciem komputerów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność studenta na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć
3,0Student jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania niektórych zagadnień analizowanych w trakcie zajęć
3,5Student jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe
4,0Student jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania z reguły są prawidłowe
4,5Student jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe
5,0Student jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzać ocenę wyników i wskazywać inne możliwości