Wydział Ekonomiczny - Economics (S1)
Sylabus przedmiotu Seminar I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Economics | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminar I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Jednostka WEk | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl>, Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | General economic knowledge |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Preparation of the student for the completion of the diploma thesis |
C-2 | Preparation for conducting scientific activity or participating in this activity |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Legal conditions of the degree awarding process. Overview of the degree awarding procedure in force at the Faculty of Economics of the West Pomeranian University of Technology (ZUT). Defining the main directions of research carried out at the Faculty. Presentation of thematic ranges and potential topics of diploma theses. Analysis of exemplary and proposed by students approaches to diploma theses topics. | 5 |
T-S-2 | Principles of formulating the objective of the diploma thesis and research questions. Determining the subject and scope of the diploma thesis. Techniques of searching for source literature and other sources. Collecting, organising and analysing the research material. | 5 |
T-S-3 | Introducing students to the selected methods of conducting scientific research in social sciences, with particular emphasis on the discipline of economics and finance. | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Participation in classes | 15 |
A-S-2 | Preparation for classes and test | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Problem-based learning methods - conversational lecture |
M-2 | Expository methods - informative lecture, explanations and clarifications |
M-3 | Activating methods - a case-study method, didactic discussion |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Grade for the prepared and presented concept of the thesis |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Ec_1A_A07_W01 The student has the knowledge necessary to formulate the topic, objective and scope of the diploma thesis; he / she knows the selected methods of conducting scientific research | Ec_1A_W01, Ec_1A_W09, Ec_1A_W06 | — | C-1, C-2 | T-S-1, T-S-2, T-S-3 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Ec_1A_A07_U01 The student knows how to use the techniques of searching for source literature and other sources, organising and analysing the research material | Ec_1A_U19, Ec_1A_U01, Ec_1A_U02, Ec_1A_U04, Ec_1A_U13 | — | C-1, C-2 | T-S-1, T-S-2, T-S-3 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Ec_1A_A07_K01 He is ready to critically evaluate his knowledge and received content | Ec_1A_K01, Ec_1A_K07, Ec_1A_K06 | — | C-1, C-2 | T-S-1, T-S-2, T-S-3 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ec_1A_A07_W01 The student has the knowledge necessary to formulate the topic, objective and scope of the diploma thesis; he / she knows the selected methods of conducting scientific research | 2,0 | The student does not have the knowledge necessary to formulate the topic, objective and scope of the diploma thesis; he / she does not know the selected methods of conducting scientific research |
3,0 | The student has the knowledge necessary to formulate the topic, objective and scope of the diploma thesis; he / she knows the selected methods of conducting scientific research | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ec_1A_A07_U01 The student knows how to use the techniques of searching for source literature and other sources, organising and analysing the research material | 2,0 | The student does not know how to use the techniques of searching for source literature and other sources, organising and analysing the research material |
3,0 | The student knows how to use the techniques of searching for source literature and other sources, organising and analysing the research material | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ec_1A_A07_K01 He is ready to critically evaluate his knowledge and received content | 2,0 | |
3,0 | The student is aware of the need to critically evaluate the knowledge and content received on a basic level | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Regulamin studiów. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
- Procedura procesu dyplomowania na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie wraz ze standardami pisania prac dyplomowych, dostępna na: https://ekonomia.zut.edu.pl/strona-studentow/studia-kierunki/prace-dyplomowe-licencjackie-i-magisterskie.html
- Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2020
- Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa, 2020
- Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa, 2013
- Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską?, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014
Literatura dodatkowa
- Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
- Grzybowski P.P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków, 2010
- Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012
- Joy De Jong, Effective strategies for academic writing: essay, paper, thesis, journal article, bachelor, master, phd, Coutinho, 2017
- Lancaster Thomas, Avoid Plagiarism, SAGE Publications LTD, 2019