Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | Ec_1A_A15_U01 | has the ability to communicate on B2 level with various entities in a verbal and written form as well as reads and understands articles and reports concerning modern world |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Ec_1A_U13 | He / she is able to prepare typical written works in the field of economics and finance, in Polish or in a foreign language, on specific issues, using theoretical approaches and various sources |
---|
Ec_1A_U14 | He / she is able to prepare typical oral presentations in the field of economics and finance, in Polish or in a foreign language, on specific issues, using theoretical approaches and various sources |
Ec_1A_U21 | He / she is able to continue learning throughout his / her life |
Ec_1A_U15 | He / she is able to use specialised vocabulary in the field of economics and finance in a foreign language in accordance with the requirements specified for level B2 of the Common European Framework of Reference for Languages |
Cel przedmiotu | C-1 | Using of a selected foreign language in various everyday life situations by means of skilful application of the principles of grammar and the vocabulary on B2 language proficiency level. |
---|
Treści programowe | T-LK-1 | Wyrażanie własnych opinii. „Na studiach w Polsce”.
Swój; negacja podwójna i wielokrotna; trzeba, można, warto. |
---|
T-LK-4 | Prośba o radę „Jemy i chudniemy”.
Imiesłów przymiotnikowy czynny; szyk przydawki przymiotnikowej; tryb warunkowy |
T-LK-3 | Komplementy „Trudna sztuka komplementowania”.
Formy męskoosobowe i rzeczowe czasownika, aspekt czasowników, nazwy czynności. |
T-LK-5 | Argumentacja. „Uniwersytet mistrzów”. Imiesłów przymiotnikowy bierny; strona bierna;
przymiotniki odrzeczownikowe |
T-LK-2 | Oburzenie i protest. „Między starymi a nowymi laty”. Państwo; nazwiska; nazwy deminutywne (zdrobnienia); powinien; tryb rozkazujący |
T-LK-6 | Strach – niepokój – obojętność – fascynacja. „Jacy jesteście? Zdrowie i ekologia”.
Składnia liczebników; deklinacja liczebników głównych; wyrazy złożone |
T-LK-7 | Porównywanie. „W sieci”. – „Między PRL-em a Rzeczpospolitą”.
Imiesłowy przysłówkowe – współczesny i uprzedni; liczebniki zbiorowe, nazwy abstrakcyjnych cech (nazwy właściwości) |
T-LK-8 | Argumentacja „Skazani na miasto”.
Formy bezosobowe; strona zwrotna; nazwy żeńskie |
T-LK-9 | Trening egzaminacyjny (słuchanie ze zrozumieniem, czytanie ze zrozumieniem, ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, pisanie listów formalnych, prowadzenie dialogów na różne tematy – argumentowanie, szukanie rozwiązań i kompromisów) |
T-LK-3 | Porównywanie, streszczenie, rozrywki, hobby, sport.
Przyimki statyczne i dynamiczne, zdania celowe. |
T-LK-2 | Relacjonowanie zdarzeń, historia rodziny, kataklizmy, biografia.
Dopełniacz. |
T-LK-1 | Przedstawianie siebie i innych wyrażanie preferencji, wygląd, charakter, zainteresowania.
Narzędnik. |
T-LK-4 | Opis, narodowości, zawody.
Mianownik l. mn. rzeczowników męskoosobowych, liczebniki: dwaj, trzej… |
T-LK-5 | Definiowanie, wyrażanie opinii.
Mianownik l. mn. przymiotników męskoosobowych, konstrukcje: ktoś, kto |
T-LK-6 | Edukacja, wykształcenie, komputer, Internet.
Rzeczowniki odczasownikowe |
T-LK-7 | Praca i zatrudnienie, typy przedsiębiorstw, rozmowa o pracę, miejsce na praktykę, mówienie o problemach zawodowych, pisanie maili, życiorys i list motywacyjny |
T-LK-8 | Wywiad i opowiadanie, pochodzenie, idiomy ze słowem swój.
Biernik, zaimek swój |
T-LK-9 | Nakazy, zakazy, polecenia, podróże, pakowanie, sprzęt kempingowy, lotnisko.
Tryb rozkazujący, czasowniki niefleksyjne: trzeba, warto…. |
T-LK-1 | Prośba o informacje, wysyłanie wiadomości, atrakcje turystyczne Polski listy, maile, SMS-y. Miejscownik, wołacz |
T-LK-2 | Relacjonowanie, poruszanie się, turystyka wyrażenia i idiomy oparte na czasownikach ruchu. Czasowniki ruchu |
T-LK-3 | Wyrażanie niezadowolenia, zniechęcanie, odradzanie składanie reklamacji,
ruch drogowy, środki transportu |
T-LK-4 | Wydarzenia losowe, relacje międzyludzkie, mówienie o problemach życiowych. Wolontariat. Celownik |
T-LK-5 | Opowiadanie o tradycjach i faktach historycznych, historia powojenna- wiedza o Polsce, polskie tradycje świąteczne. Zaimek: się, siebie. Przyimki. Formy bezosobowe |
T-LK-6 | Wyrażanie relacji czasowych, perypetie, przygody, wspomnienia. Określenia czasu,
Spójniki. |
T-LK-7 | Relacjonowanie zdarzeń, wiedza o Polsce: polityka i społeczeństwo. Aspekt |
T-LK-8 | Wyrażanie hipotez, przypuszczeń, agroturystyka, ekologia, ochrona środowiska.
Tryb warunkowy, zdania warunkowe |
T-LK-9 | Mówienie o przyszłości, środowisko naturalne, świat roślin i zwierząt.
Rekcja liczebników, daty |
T-LK-10 | Porównywanie, pytanie o opinie i wyrażanie opinii, konsumpcja, zakupy, reklamacje.
Zdania podrzędnie złożone, partykuła: byle |
T-LK-11 | Wyrażanie emocji dyskusja, film, teatr, piractwo internetowe.
Imiesłów przymiotnikowy bierny, strona bierna |
T-LK-12 | Wyrażanie podziwu, uznania, opinii krytycznej, dyskusje o sztuce, malarstwo, fotografia wystawy, wernisaże.
Rzeczowniki zakończone na -um |
Metody nauczania | M-1 | Practical classes |
---|
M-4 | Discussion |
M-7 | writing formal letters |
M-2 | Group work |
Sposób oceny | S-3 | Ocena formująca: Presentation (F) |
---|
S-2 | Ocena formująca: Test (F) |
S-4 | Ocena podsumowująca: Written exam (P) |
S-5 | Ocena podsumowująca: An oral exam (P) |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | The student has the ability to communicate on a basic level with various entities in a verbal and written form. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |