Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Economics (S1)

Sylabus przedmiotu Fundamentals of Marketing:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Economics
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Fundamentals of Marketing
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii, Finansów i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 25 2,00,50zaliczenie
wykładyW2 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1none

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Gaining knowledge about the rules and marketing tools
C-2Gaining knowledge on the methods of effective use of marketing tools in the business activities of enterprises

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1The advantages and disadvantages of marketing2
T-A-2Marketing environment3
T-A-3Market segmentation2
T-A-4Marketing research - outline2
T-A-5Product - fortification3
T-A-6Price as a marketing tool2
T-A-7Strategy of distribution2
T-A-8Selected promotion tools - advertising and public relations4
T-A-9Selected promotion tools - merchandising and personal sale4
T-A-10The final credit of the course - summary1
25
wykłady
T-W-1The essence and importance of marketing2
T-W-2Principles and types of marketing2
T-W-3Market segmentation2
T-W-4Product - concept, types, life cycle2
T-W-5General characteristics of promotion2
T-W-6General characteristics of distribution2
T-W-7Price as a marketing tool2
T-W-8Final credit of the course - summary1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1participation in classes25
A-A-2preparation to classes11
A-A-3preparation to test12
A-A-4consultation2
50
wykłady
A-W-1participation in classes15
A-W-2reading case studies - preparation for lectures5
A-W-3Group work preparation - product5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Problem lecture
M-2Case studies
M-3work in groups
M-4Didactic discussion

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Przygotowanie pracy indywidualnej na zajęcia
S-2Ocena formująca: Praca pisemna - grupowa i prezentacja podczas zajęć
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Ec_1A_C06_W01
should define marketing
Ec_1A_W15C-1T-W-1, T-A-1M-1, M-4S-1, S-3
Ec_1A_C06_W02
should mention elements of the marketing mix as well as the marketing environment of the entity
Ec_1A_W15C-1T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Ec_1A_C06_U01
should prepare a market segmentation plan
Ec_1A_U18C-2T-W-3, T-A-3, T-A-7, T-W-6M-1, M-3S-2
Ec_1A_C06_U02
they should see marketing tools as a source of potential company success
Ec_1A_U04, Ec_1A_U08C-1, C-2T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Ec_1A_C06_K01
they should be aware of the need to observe their surroundings and learn from changes
Ec_1A_K01, Ec_1A_K04C-1, C-2T-W-1, T-A-2, T-A-4M-1, M-2, M-4S-1, S-2, S-3
Ec_1A_C06_K02
should understand the role of well-organized marketing in the economic activities of entities
Ec_1A_K01, Ec_1A_K03C-1, C-2T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2, M-3S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Ec_1A_C06_W01
should define marketing
2,0
3,0powinien definiować marketing podając podstawowe elementy definicji
3,5powinien definiować marketing omawiając szerzej jej elementy
4,0studenci powinni samodzielnie interpretować definicję marketingu
4,5samodzielnie potrafią stworzyć specyficzną definicję w odniesieniu do wybranego rynku
5,0samodzielnie potrafią stworzyć specyficzną definicję pokazując przykłady z polskiego i międzynarodowego rynku
Ec_1A_C06_W02
should mention elements of the marketing mix as well as the marketing environment of the entity
2,0
3,0student powinien wymieniać elementy w układzie klasycznym 4P
3,5powinien wymieniać elemety wychodzące poza 4P
4,0student powinien podawać inne rozwiązania dla elementów marketingu mix, w zależności od otoczenia podmiotu
4,5student powinien rozpoznawać elementy otoczenia istotne z punktu idzenia marketingu mix
5,0student powinien zaproponować rozwiązania w zakresie marketingu dla podmiotu działającego w konkretnym otoczeniu

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Ec_1A_C06_U01
should prepare a market segmentation plan
2,0
3,0student potrafi okreslic potencjalne grupy docelowe działań
3,5student potrafi wybrać grupy docelowe najlepsze dla danej firmy
4,0student powinien określić dostępność rynku/segmentu
4,5student poinien planować kompleksowe działania ziązane z ofertą dla danego segmentu
5,0student powinien określić/oszacować skuteczność i efektywność działań w każdym segmencie
Ec_1A_C06_U02
they should see marketing tools as a source of potential company success
2,0
3,0strudnet powinien wytłumaczyć istotę innowacji we wdrażaniu noych produktów
3,5strudent powinien zaproponować strategię cenową dla danego rynku
4,0student powinien zaproponować strategie dystrybucji
4,5studnet powinien formułowac pełny zestaw działań marketingowych
5,0student powinien formułować zasady pozwalające na skuteczne wdrażanie marketingu

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Ec_1A_C06_K01
they should be aware of the need to observe their surroundings and learn from changes
2,0
3,0powinni mieć świadomość konieczności obserwacji otoczenia i wyciągania wniosków ze zmian
3,5
4,0
4,5
5,0
Ec_1A_C06_K02
should understand the role of well-organized marketing in the economic activities of entities
2,0
3,0winien rozumieć rolę dobrze zorganizowanego marketingu w działaności gospodarczej podmiotów
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Ph. Kotler, Gary Armstrong, Lloyd C. Harris, Hongwei He, Principles of Marketing (European edition), Pearson Education, 2019, 8, ISBN-13: ‎ 978-1292269566

Literatura dodatkowa

  1. David Jobber, Principles and Practice of Marketing, McGraw-Hill Education, London, 2016, ISBN-13: ‎ 978-0077174149
  2. Leonidas C. Leonidou Constantine S. Katsikeas Saeed Samiee Bilge Aykol, Advances in Global Marketing, Springer International Publishing AG, 2018, ISBN 978-3-319-61384-0

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1The advantages and disadvantages of marketing2
T-A-2Marketing environment3
T-A-3Market segmentation2
T-A-4Marketing research - outline2
T-A-5Product - fortification3
T-A-6Price as a marketing tool2
T-A-7Strategy of distribution2
T-A-8Selected promotion tools - advertising and public relations4
T-A-9Selected promotion tools - merchandising and personal sale4
T-A-10The final credit of the course - summary1
25

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1The essence and importance of marketing2
T-W-2Principles and types of marketing2
T-W-3Market segmentation2
T-W-4Product - concept, types, life cycle2
T-W-5General characteristics of promotion2
T-W-6General characteristics of distribution2
T-W-7Price as a marketing tool2
T-W-8Final credit of the course - summary1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1participation in classes25
A-A-2preparation to classes11
A-A-3preparation to test12
A-A-4consultation2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1participation in classes15
A-W-2reading case studies - preparation for lectures5
A-W-3Group work preparation - product5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEc_1A_C06_W01should define marketing
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEc_1A_W15He / she knows and understands at an advanced level the general principles of creating and developing forms of individual entrepreneurship using knowledge in the field of economics and finance
Cel przedmiotuC-1Gaining knowledge about the rules and marketing tools
Treści programoweT-W-1The essence and importance of marketing
T-A-1The advantages and disadvantages of marketing
Metody nauczaniaM-1Problem lecture
M-4Didactic discussion
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Przygotowanie pracy indywidualnej na zajęcia
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0powinien definiować marketing podając podstawowe elementy definicji
3,5powinien definiować marketing omawiając szerzej jej elementy
4,0studenci powinni samodzielnie interpretować definicję marketingu
4,5samodzielnie potrafią stworzyć specyficzną definicję w odniesieniu do wybranego rynku
5,0samodzielnie potrafią stworzyć specyficzną definicję pokazując przykłady z polskiego i międzynarodowego rynku
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEc_1A_C06_W02should mention elements of the marketing mix as well as the marketing environment of the entity
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEc_1A_W15He / she knows and understands at an advanced level the general principles of creating and developing forms of individual entrepreneurship using knowledge in the field of economics and finance
Cel przedmiotuC-1Gaining knowledge about the rules and marketing tools
Treści programoweT-W-3Market segmentation
T-W-4Product - concept, types, life cycle
T-W-5General characteristics of promotion
T-W-6General characteristics of distribution
T-W-7Price as a marketing tool
Metody nauczaniaM-1Problem lecture
M-2Case studies
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student powinien wymieniać elementy w układzie klasycznym 4P
3,5powinien wymieniać elemety wychodzące poza 4P
4,0student powinien podawać inne rozwiązania dla elementów marketingu mix, w zależności od otoczenia podmiotu
4,5student powinien rozpoznawać elementy otoczenia istotne z punktu idzenia marketingu mix
5,0student powinien zaproponować rozwiązania w zakresie marketingu dla podmiotu działającego w konkretnym otoczeniu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEc_1A_C06_U01should prepare a market segmentation plan
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEc_1A_U18He / she can evaluate his / her actions in terms of their economic, financial, legal and moral effects
Cel przedmiotuC-2Gaining knowledge on the methods of effective use of marketing tools in the business activities of enterprises
Treści programoweT-W-3Market segmentation
T-A-3Market segmentation
T-A-7Strategy of distribution
T-W-6General characteristics of distribution
Metody nauczaniaM-1Problem lecture
M-3work in groups
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Praca pisemna - grupowa i prezentacja podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi okreslic potencjalne grupy docelowe działań
3,5student potrafi wybrać grupy docelowe najlepsze dla danej firmy
4,0student powinien określić dostępność rynku/segmentu
4,5student poinien planować kompleksowe działania ziązane z ofertą dla danego segmentu
5,0student powinien określić/oszacować skuteczność i efektywność działań w każdym segmencie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEc_1A_C06_U02they should see marketing tools as a source of potential company success
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEc_1A_U04He / she can identify market structures and select basic tools and methods of their analysis
Ec_1A_U08He / she can properly analyse the causes and the course of social processes and phenomena in the field of economics and finance
Cel przedmiotuC-1Gaining knowledge about the rules and marketing tools
C-2Gaining knowledge on the methods of effective use of marketing tools in the business activities of enterprises
Treści programoweT-A-2Marketing environment
T-A-3Market segmentation
T-A-4Marketing research - outline
T-A-5Product - fortification
T-A-6Price as a marketing tool
T-A-7Strategy of distribution
T-A-8Selected promotion tools - advertising and public relations
T-A-9Selected promotion tools - merchandising and personal sale
Metody nauczaniaM-1Problem lecture
M-2Case studies
M-3work in groups
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Przygotowanie pracy indywidualnej na zajęcia
S-2Ocena formująca: Praca pisemna - grupowa i prezentacja podczas zajęć
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0strudnet powinien wytłumaczyć istotę innowacji we wdrażaniu noych produktów
3,5strudent powinien zaproponować strategię cenową dla danego rynku
4,0student powinien zaproponować strategie dystrybucji
4,5studnet powinien formułowac pełny zestaw działań marketingowych
5,0student powinien formułować zasady pozwalające na skuteczne wdrażanie marketingu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEc_1A_C06_K01they should be aware of the need to observe their surroundings and learn from changes
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEc_1A_K01He / she is ready to define priorities for the implementation of tasks set by himself / herself or others
Ec_1A_K04He / she is willing to think and act in an entrepreneurial manner
Cel przedmiotuC-1Gaining knowledge about the rules and marketing tools
C-2Gaining knowledge on the methods of effective use of marketing tools in the business activities of enterprises
Treści programoweT-W-1The essence and importance of marketing
T-A-2Marketing environment
T-A-4Marketing research - outline
Metody nauczaniaM-1Problem lecture
M-2Case studies
M-4Didactic discussion
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Przygotowanie pracy indywidualnej na zajęcia
S-2Ocena formująca: Praca pisemna - grupowa i prezentacja podczas zajęć
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0powinni mieć świadomość konieczności obserwacji otoczenia i wyciągania wniosków ze zmian
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEc_1A_C06_K02should understand the role of well-organized marketing in the economic activities of entities
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEc_1A_K01He / she is ready to define priorities for the implementation of tasks set by himself / herself or others
Ec_1A_K03He / she is ready to develop social projects that take into account legal, economic and political aspects
Cel przedmiotuC-1Gaining knowledge about the rules and marketing tools
C-2Gaining knowledge on the methods of effective use of marketing tools in the business activities of enterprises
Treści programoweT-W-3Market segmentation
T-W-1The essence and importance of marketing
T-W-2Principles and types of marketing
T-W-4Product - concept, types, life cycle
T-W-5General characteristics of promotion
T-W-6General characteristics of distribution
T-W-7Price as a marketing tool
Metody nauczaniaM-1Problem lecture
M-2Case studies
M-3work in groups
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Praca pisemna - grupowa i prezentacja podczas zajęć
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0winien rozumieć rolę dobrze zorganizowanego marketingu w działaności gospodarczej podmiotów
3,5
4,0
4,5
5,0