Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Inżynieria środowiska (S2)

Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca dyplomowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Dziekanat
Nauczyciel odpowiedzialny Prodziekan SSB <Prodziekan.SSB@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 20,0 ECTS (formy) 20,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD3 0 20,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone przedmioty przewidziane programem studiów.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie umiejętności rozwiązywania zagadnień inżynierskich

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Napisanie pracy magisterskiej i przygotowanie z opracowanej pracy prezentacji0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Wykonanie przeglądu literatury i wybranie odpowiednich pozycji do danej pracy. Przygotowanie wstępnych założeń do wykonania pracy65
A-PD-2Wstępne konsultacje z promotorem10
A-PD-3Wstępne utworzenie spisu literatury po konsultacjach z promotorem3
A-PD-4Wykonanie podstawowych i szczegółowych badań, obliczeń, pomiarów, rysunków, analiz lub porównań itd.380
A-PD-5Konsultacje z promotorem40
A-PD-6Uzupełnienie spisu literatury, opisu w poszczególnych częściach pracy dyplomowej2
A-PD-7Przygotowanie spisu treści, rysunków i załączników. Podsumowanie pracy, napisanie zakończenia, wniosków końcowych8
A-PD-8Dyskusja z promotorem o kolejnych częściach pracy dyplomowej i jej podsumowaniu, uwagi końcowe promotora5
A-PD-9Korekta pracy po konsultacjach z promotorem17
A-PD-10Przygotowanie pracy do wydruku25
A-PD-11Opracowanie prezentacji końcowej z pracy do przedstawienia na obronie20
A-PD-12Dyskusja z promotorem o prezentacji pracy2
A-PD-13Wydrukowanie i złożenie pracy dyplomowej. Przygotowanie się do egzaminów dyplomowych23
600

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1objaśnienia lub wujaśnienia
M-2dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena przedstawionej pracy

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_2A_S2/C/20_W01
Ma wiedzę dotyczącą instalacji i sieci sanitarnych.
IS_2A_W06, IS_2A_W13, IS_2A_W12, IS_2A_W07C-1T-PD-1M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_2A_S2/C/20_U01
Umiejętność rozwiązywania problemów inżynierskich.
IS_2A_U04, IS_2A_U18, IS_2A_U20, IS_2A_U25, IS_2A_U15, IS_2A_U21C-1T-PD-1M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_2A_S2/C/20_K01
Prawidłowo rostrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, prawidłowo ocenia postępowanie według zasad etyki.
IS_2A_K07, IS_2A_K04, IS_2A_K02, IS_2A_K06, IS_2A_K05, IS_2A_K08, IS_2A_K09C-1T-PD-1M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IS_2A_S2/C/20_W01
Ma wiedzę dotyczącą instalacji i sieci sanitarnych.
2,0
3,0Prawidłowe, ale nieoptymalne rozwiazanie postawionego problemu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IS_2A_S2/C/20_U01
Umiejętność rozwiązywania problemów inżynierskich.
2,0
3,0Rozwiązanie zagadnienia prawidłowe, dopuszcza się niewielkie błedy rachunkowe
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IS_2A_S2/C/20_K01
Prawidłowo rostrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, prawidłowo ocenia postępowanie według zasad etyki.
2,0
3,0Czytelne przedstawienie otrzymanych wyników
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Aktualna literatura związana z pracą., 2011

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Napisanie pracy magisterskiej i przygotowanie z opracowanej pracy prezentacji0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Wykonanie przeglądu literatury i wybranie odpowiednich pozycji do danej pracy. Przygotowanie wstępnych założeń do wykonania pracy65
A-PD-2Wstępne konsultacje z promotorem10
A-PD-3Wstępne utworzenie spisu literatury po konsultacjach z promotorem3
A-PD-4Wykonanie podstawowych i szczegółowych badań, obliczeń, pomiarów, rysunków, analiz lub porównań itd.380
A-PD-5Konsultacje z promotorem40
A-PD-6Uzupełnienie spisu literatury, opisu w poszczególnych częściach pracy dyplomowej2
A-PD-7Przygotowanie spisu treści, rysunków i załączników. Podsumowanie pracy, napisanie zakończenia, wniosków końcowych8
A-PD-8Dyskusja z promotorem o kolejnych częściach pracy dyplomowej i jej podsumowaniu, uwagi końcowe promotora5
A-PD-9Korekta pracy po konsultacjach z promotorem17
A-PD-10Przygotowanie pracy do wydruku25
A-PD-11Opracowanie prezentacji końcowej z pracy do przedstawienia na obronie20
A-PD-12Dyskusja z promotorem o prezentacji pracy2
A-PD-13Wydrukowanie i złożenie pracy dyplomowej. Przygotowanie się do egzaminów dyplomowych23
600
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_2A_S2/C/20_W01Ma wiedzę dotyczącą instalacji i sieci sanitarnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_W06Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną związaną z wybranymi zagadnieniami automatyki, sterowania i eksploatacji urządzeń technicznych oraz z zakresu właściwości dynamicznych obiektów i systemów inżynierii środowiska
IS_2A_W13Zna i rozumie wiedzę ogólną w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla inżynierii środowiska
IS_2A_W12Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną na temat możliwości wykorzystania alternatywnych źródeł energii w budownictwie i przemyśle
IS_2A_W07Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu kluczowych zagadnień przyporządkowanych do kierunku inżynierii środowiska. Zna specjalistyczną terminologię w języku obcym, zgodną ze studiowanym kierunkiem
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności rozwiązywania zagadnień inżynierskich
Treści programoweT-PD-1Napisanie pracy magisterskiej i przygotowanie z opracowanej pracy prezentacji
Metody nauczaniaM-2dyskusja dydaktyczna
M-1objaśnienia lub wujaśnienia
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena przedstawionej pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Prawidłowe, ale nieoptymalne rozwiazanie postawionego problemu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_2A_S2/C/20_U01Umiejętność rozwiązywania problemów inżynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_U04Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
IS_2A_U18Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla inżynierii środowiska
IS_2A_U20Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska
IS_2A_U25Potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacją obiektów inżynierii środowiska. Potrafi zaproponować usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych
IS_2A_U15Potrafi dokonać klasyfikacji złożonych obiektów z zakresu inżynierii środowiska
IS_2A_U21Potrafi znaleźć rozwiązania alternatywne w stosunku do istniejących w zakresie systemów, procesów, urządzeń w inżynierii środowiska
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności rozwiązywania zagadnień inżynierskich
Treści programoweT-PD-1Napisanie pracy magisterskiej i przygotowanie z opracowanej pracy prezentacji
Metody nauczaniaM-2dyskusja dydaktyczna
M-1objaśnienia lub wujaśnienia
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena przedstawionej pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązanie zagadnienia prawidłowe, dopuszcza się niewielkie błedy rachunkowe
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_2A_S2/C/20_K01Prawidłowo rostrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, prawidłowo ocenia postępowanie według zasad etyki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_K07Jest gotów do inspirowania i organizowania procesu doskonalenia własnego warsztatu zawodowego, a także innych osób
IS_2A_K04Jest gotów do podejmowania refleksji nad pozatechnicznymi aspektami i skutkami działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko w powiązaniu z odpowiedzialnością za podejmowane decyzje
IS_2A_K02Jest gotów do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działań służących realizacji podjętego zadania inżynierskiego, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
IS_2A_K06Jest gotów do podejmowania decyzji w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
IS_2A_K05Jest gotów do inicjowania działań w zakresie zrównoważonego rozwoju w inżynierii środowiska
IS_2A_K08Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu, ma świadomość postępowania zgodnie z zasadami etyki
IS_2A_K09Jest gotów do przekazywania społeczeństwu wiedzy na temat inżynierii środowiska, formułuje i prezentuje informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności rozwiązywania zagadnień inżynierskich
Treści programoweT-PD-1Napisanie pracy magisterskiej i przygotowanie z opracowanej pracy prezentacji
Metody nauczaniaM-2dyskusja dydaktyczna
M-1objaśnienia lub wujaśnienia
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena przedstawionej pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Czytelne przedstawienie otrzymanych wyników
3,5
4,0
4,5
5,0